2005
|
|
Ikastetxeak eta
|
bere
ingurune hurbilak aldi berean izan ditzakete aldaketaketa aurrerapenak. Horretarako, ezinbestekoa da ikastetxea bera ingurunekoerrealitateaz jabetzea, baita errealitate horrekiko ikuspuntu kritikoa lantzea ere.Eskola sistema politikotzat hartzen da; beraz, eskolako antolaketa politika interes, gatazka eta botere harremanen araberakoa izango da.
|
|
Ikastetxearen zereginetariko bat
|
bere
ingurune hurbilarekin harremanetanjartzea da. Proiektu honek inguruneak (auzoak, herriak eta abar) egitendizkion eskaerei erantzun behar die.
|
|
ingurunearen azterketa, ikastetxearen nortasun ezaugarriak, erakundearen helburuak eta, azkenik, bere egitura eta funtzionatzeko era. Proiektubakoitza
|
bere
ingurune hurbilari egokitu behar zaio, ikastetxearen helburuek etaantolamenduak horri erantzuteko. Ikastetxe bakoitzak bere inguruneak dituenbeharrei erantzun behar die.
|
2006
|
|
Zauri kronikoak, hala nola presio bidezko ultzerak, osasun arazo ez lehentasunezkoak izan dira beti, baina gaitz hori pairatzen duenarentzat eta
|
bere
ingurune hurbilenarentzat zoritxar larria da, bere osasun eta bizi kalitateari eragiten diona. Duela oso gutxi arte ez ziren osasun laguntzaren ondorio kaltegarritzat hartzen.
|
2008
|
|
Ikerketa, berez, Azkueren gainekoa izanik, honek ez luke zertan akats izan. Baina Azkue eta bere obra kokatzeko eta egoki baloratzeko
|
bere
ingurune hurbilena ez ezik testuinguru zabalagoa ere azaldu nuke. Izatez ikergaia pertsonaia bakar batean zentratzeak aldean darama perspektiba galeraren arriskua.
|
2009
|
|
Gogora ekartzeko galderetan gizon langabetua enpleguaez duen eta enplegua bilatzen duen gizona da, eta egoera horrek zailtasun ezberdinak dakarzkie bai langabetuari bai eta bere familiari. Hau da, langabezia maskulinoaren kasuan, egoerak pertsona indibidualki ukitzeaz gain,
|
bere
ingurune hurbilean ere ondorioak dituela azpimarratzen da. Langabezia femeninoari dagokionez, batetik, langabezia maskulinoan aipatutako dimentsio berdinak errepikatzendira, emakume langabetua enplegurik gabe eta enplegua bilatzen duen emakumeada, eta egoera horrek maila ezberdinetan zailtasunak dakarzkio.
|
2012
|
|
Bigarrena askozkorapilatsuagoa da, ordea. Labur esanda, alde batetik, saihestu gura da zenbaiteskola (batez ere ikastetxe publikoak) etorkinen ghetto bihurtzea eta, beraz, kopuruegokien kudeaketarako ikasleen banaketa arrazional eta planifikatuari ekitea; eta, bestetik, ikasle etorkinen nahiak (bertako ikasleen gurasoekin egiten den bezalaxe) errespetatzea eta ikaslea
|
bere
ingurune hurbiletik ez desplazatzea bilatzen da ikasleetorkinen kuotei uko egiten zaienean.
|
|
Gaur, gutxiengo armatuen estrategia desfasatua dago nazioartean, eta gurean bertan, gero eta aurkako zabalagoak sortzen ditu149 Bitartean, abertzale gehienak prest dira ETAren ekintza armatuen bukaera negoziazio eta amnistiaren bidez bilatzeko, eta anitz badira betiko helburuen bila alor zibiletan jarraitzeko prest. Zergatik ETAk eta
|
bere
ingurune hurbilak ez dute horrelako irtenbide duin eta errealistarik nahi. Horra galdera.
|
2014
|
|
Eta beraz, txikitasunean eragin bizia izan dezake norbanako bakoitzaren hautu eta pausuek
|
bere
ingurune hurbilean.
|
2016
|
|
3 Euskararen egoerak
|
berak
ingurune hurbil, hedabide, aisialdi eta familian eragiten du euskaraz egitea edo ez; beste era batera esanda, euskaraz nagusitasunez egiteko euskararen presentzia trinkoagoa izan behar da aipatutako esparru guztietan, eta bereziki familian.
|
2017
|
|
Urko Ikardo Enparan – Ikastoletako guraso erdaldunak eta euskararen jarraipena Lapurdiko kostaldean tokiko egitura publikoetan oinarri hartuta. hezkuntza sistema eta murgiltze eredua daude bereziki biziberritze prozesu horren erdigunean. eskolak bere gain hartu du familian eta
|
bere
ingurune hurbilean euskara erabiltzen ez duen populazio bati berau transmititzeko ardura. hiztunen galera geldiarazteko gizarte borondateak ekintza publikorako tresnak abian jartzea eta Euskararen Erakunde Publikoaren sorrera ekarri zituen (lacroix, 2014: 69). ordura arte, administrazioak eta kolektibitate publikoek ez zuten lan horretan parte hartzen (Coyos, 2008:
|
|
Eskola eta jasoko duen hezkuntza garrantzitsua da, noski, hark ere lagunduko baitio izango den pertsona osatzen. Etxea,
|
bere
ingurune hurbila, eta eskola. Eta beste.
|
2018
|
|
Eckerti jarraituz, esan genuke gizonezkoek eta emakumezkoek
|
bere
ingurune hurbilari lotzen diotela prestigioa edo estatusa gehienetan: ingurune hurbil horretan uztartua egotea eta onartua izatea bilatzen dute.
|
2021
|
|
|
Bere
ingurune hurbilenetan (lagunartekoa, lanekoa, militantea edo familiakoa) parte hartzeko plazera eta harrotasuna izan dugun pertsona batzuek uste dugu ez dugula huts egiten pentsatuaz Jesúsi, Navesi, pertsonalismoak eta lidergo protagonistak bultzatzeari uko egiten zion norbaiti, ez lioketela graziarik egingo, ez omenaldi ofizialik, ez aintzatespen instituzionalik.... Eta atsegin izango lukeen agur herrikoi motaren bat baldin badago, hori izango litzatekeela, zalantzarik gabe, maite dugun pertsona guztien parte hartzea Martxoaren 3ko manifestazioan.
|
|
Zergatik ETAk eta
|
bere
ingurune hurbilak ez dute horrelako irtenbide duin eta errealistarik nahi. Horra galdera.
|