Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2005
‎Ikastetxeak eta bere ingurune hurbilak aldi berean izan ditzakete aldaketaketa aurrerapenak. Horretarako, ezinbestekoa da ikastetxea bera ingurunekoerrealitateaz jabetzea, baita errealitate horrekiko ikuspuntu kritikoa lantzea ere.Eskola sistema politikotzat hartzen da; beraz, eskolako antolaketa politika interes, gatazka eta botere harremanen araberakoa izango da.
‎Ikastetxearen zereginetariko bat bere ingurune hurbilarekin harremanetanjartzea da. Proiektu honek inguruneak (auzoak, herriak eta abar) egitendizkion eskaerei erantzun behar die.
‎ingurunearen azterketa, ikastetxearen nortasun ezaugarriak, erakundearen helburuak eta, azkenik, bere egitura eta funtzionatzeko era. Proiektubakoitza bere ingurune hurbilari egokitu behar zaio, ikastetxearen helburuek etaantolamenduak horri erantzuteko. Ikastetxe bakoitzak bere inguruneak dituenbeharrei erantzun behar die.
2006
‎Zauri kronikoak, hala nola presio bidezko ultzerak, osasun arazo ez lehentasunezkoak izan dira beti, baina gaitz hori pairatzen duenarentzat eta bere ingurune hurbilenarentzat zoritxar larria da, bere osasun eta bizi kalitateari eragiten diona. Duela oso gutxi arte ez ziren osasun laguntzaren ondorio kaltegarritzat hartzen.
2008
‎Ikerketa, berez, Azkueren gainekoa izanik, honek ez luke zertan akats izan. Baina Azkue eta bere obra kokatzeko eta egoki baloratzeko bere ingurune hurbilena ez ezik testuinguru zabalagoa ere azaldu nuke. Izatez ikergaia pertsonaia bakar batean zentratzeak aldean darama perspektiba galeraren arriskua.
2009
‎Gogora ekartzeko galderetan gizon langabetua enpleguaez duen eta enplegua bilatzen duen gizona da, eta egoera horrek zailtasun ezberdinak dakarzkie bai langabetuari bai eta bere familiari. Hau da, langabezia maskulinoaren kasuan, egoerak pertsona indibidualki ukitzeaz gain, bere ingurune hurbilean ere ondorioak dituela azpimarratzen da. Langabezia femeninoari dagokionez, batetik, langabezia maskulinoan aipatutako dimentsio berdinak errepikatzendira, emakume langabetua enplegurik gabe eta enplegua bilatzen duen emakumeada, eta egoera horrek maila ezberdinetan zailtasunak dakarzkio.
2012
‎Bigarrena askozkorapilatsuagoa da, ordea. Labur esanda, alde batetik, saihestu gura da zenbaiteskola (batez ere ikastetxe publikoak) etorkinen ghetto bihurtzea eta, beraz, kopuruegokien kudeaketarako ikasleen banaketa arrazional eta planifikatuari ekitea; eta, bestetik, ikasle etorkinen nahiak (bertako ikasleen gurasoekin egiten den bezalaxe) errespetatzea eta ikaslea bere ingurune hurbiletik ez desplazatzea bilatzen da ikasleetorkinen kuotei uko egiten zaienean.
‎Gaur, gutxiengo armatuen estrategia desfasatua dago nazioartean, eta gurean bertan, gero eta aurkako zabalagoak sortzen ditu149 Bitartean, abertzale gehienak prest dira ETAren ekintza armatuen bukaera negoziazio eta amnistiaren bidez bilatzeko, eta anitz badira betiko helburuen bila alor zibiletan jarraitzeko prest. Zergatik ETAk eta bere ingurune hurbilak ez dute horrelako irtenbide duin eta errealistarik nahi. Horra galdera.
2014
‎Eta beraz, txikitasunean eragin bizia izan dezake norbanako bakoitzaren hautu eta pausuek bere ingurune hurbilean.
2016
‎3 Euskararen egoerak berak ingurune hurbil, hedabide, aisialdi eta familian eragiten du euskaraz egitea edo ez; beste era batera esanda, euskaraz nagusitasunez egiteko euskararen presentzia trinkoagoa izan behar da aipatutako esparru guztietan, eta bereziki familian.
2017
‎Urko Ikardo Enparan – Ikastoletako guraso erdaldunak eta euskararen jarraipena Lapurdiko kostaldean tokiko egitura publikoetan oinarri hartuta. hezkuntza sistema eta murgiltze eredua daude bereziki biziberritze prozesu horren erdigunean. eskolak bere gain hartu du familian eta bere ingurune hurbilean euskara erabiltzen ez duen populazio bati berau transmititzeko ardura. hiztunen galera geldiarazteko gizarte borondateak ekintza publikorako tresnak abian jartzea eta Euskararen Erakunde Publikoaren sorrera ekarri zituen (lacroix, 2014: 69). ordura arte, administrazioak eta kolektibitate publikoek ez zuten lan horretan parte hartzen (Coyos, 2008:
‎Eskola eta jasoko duen hezkuntza garrantzitsua da, noski, hark ere lagunduko baitio izango den pertsona osatzen. Etxea, bere ingurune hurbila, eta eskola. Eta beste.
2018
‎Eckerti jarraituz, esan genuke gizonezkoek eta emakumezkoek bere ingurune hurbilari lotzen diotela prestigioa edo estatusa gehienetan: ingurune hurbil horretan uztartua egotea eta onartua izatea bilatzen dute.
2021
Bere ingurune hurbilenetan (lagunartekoa, lanekoa, militantea edo familiakoa) parte hartzeko plazera eta harrotasuna izan dugun pertsona batzuek uste dugu ez dugula huts egiten pentsatuaz Jesúsi, Navesi, pertsonalismoak eta lidergo protagonistak bultzatzeari uko egiten zion norbaiti, ez lioketela graziarik egingo, ez omenaldi ofizialik, ez aintzatespen instituzionalik.... Eta atsegin izango lukeen agur herrikoi motaren bat baldin badago, hori izango litzatekeela, zalantzarik gabe, maite dugun pertsona guztien parte hartzea Martxoaren 3ko manifestazioan.
‎Zergatik ETAk eta bere ingurune hurbilak ez dute horrelako irtenbide duin eta errealistarik nahi. Horra galdera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia