2000
|
|
Perls en arabera psikoanalistarentzat ametsak joko intelektualak dira; berakzatikatu eta interpretatzen ditu, esanahi asoziatiboa erabiliz. Labur esanda, Freudeta
|
bere
ikasleentzat ametsak inkontzientea ezagutzeko bide bat dira, debekatuzkodesioen plazaratze imaginarioa direlako. Gizabanakoaren gatazken dinamikaargitzeko iturri dira.
|
|
Perls en esanen ondorioz,
|
bere
ikasleek, kontaktua/ erretirada zikloan oinarritzenden metodologia sortu dute. Konstrukto teoriko hau J. Zinker ek garatu zuen etaoso garrantzitsua da talde zein gizabanako mailan, autorregulazio organismikoaren prozesuan gertatzen diren etenak lantzeko orduan.
|
2001
|
|
Hirugarren urratsetik aurrera hasiko gara jarrera funtzioen arloa lantzen.Helburu bakoitzean erraz txerta daitezkeen bizpahiru jarrera funtzio proposatukoditugu,
|
bere
ikasleek dituzten gabezien arabera irakasleak hautaketa egin dezan.
|
|
Barrene Barreneten bi modu horietan lantzen dira ikas estrategiak. ...n zaio ikasleari, bere liburuan, nolako estrategia erabili behar duen; beste zenbaitetan ikasleak estrategia batzuk erabiltzera bultzatzen ditugu, bainainolako gogoetarik egin gabe; eta, azkenik, beste askotan, irakaslearen esku utzidugu ikasleak jakinaren gainean jartzea ala ez, hau da, ikaslearen liburuan ez duguezer zehazki aipatzen erabili beharreko ikas estrategien inguruan, baina irakasleak,
|
bere
ikasleak horren beharrean daudela atzemanez gero, informazio guztia aurkitukodu bere liburuan.
|
|
Prozesuaren porrota uxatzen. Irakasleak hasieratik
|
bere
ikasle bakoitzarenikas estiloaren sendotasunak eta makaltasunak ezagutzen baditu, badakizein bide eta estrategia proposatuz lor dezakeen errazago ikasle bakoitzakbere helburua, eta ikasle bakoitzaren kasuan zein diren emaitza eskasekoestrategiak.
|
|
–
|
Bere
ikasleen ezaugarrien araberako metodo eta tresnak aukeratu behar ditu.
|
|
|
Bere
ikasleekin milaka saio egin ostean Jean Carles-ek proposaturiko akordeetan dago oinarrituta perfumeen sailkapena; baina perfumeak deskribatu baino lehen, nota horietan zer nolako substantziak erabiltzen diren azalduko dugu gainetik.
|
2002
|
|
Gogoaren askatzeko, Unibertsitate euskaldunak
|
bere
ikasleari zer sarrera eredu ezarri gura dion erabakiko du. Agian, Unibertsitate euskaldunak nahiagoditu ikasle frantses batzuk espainiar batzuk baino, edo amerikarrak beste barik! Eta beste hau ere bai:
|
|
Irakasleak. Irakasleen kopurua
|
bere
ikasle kopuruarekin alderatuz, erlazioaez da 1/ 25 baino txikiagoa izan behar. Bestalde, mailari dagokionez, irakasleriamota honetakoa izan behar da gutxienez:
|
|
Hona hemen beste grabaketa baten transkripzioa.
|
Bertan
ikasleak, taldeka, beste ikasle baten ekoizpena zuzentzen ari dira. Ikasleek. Umeak ez zuten eduki, perpausarekin topo egiten dute, eta zerbait arraroa ikusten diote(, umeak?
|
|
Bestalde, badakizue hiruki didaktikoarenelementuak dinamikoak direla (Llobera, 1998): ikasleengan aniztasuna aurkitzendugu, herri ezberdinetako ikasleak ezberdinak dira, talde
|
bereko
ikasleak ezberdinak dira (aurrezagutzetan, erabiltzen dituzten estrategietan, motibazioan...)?, oraingo eta lehengo ikasleak ezberdinak dira, euskara ikasteko motibazioa, dutenformazioa, denbora librearen erabilera, adina...?. Eta gauza bera gertatzen da hirukiaren beste bi erpinetan ditugun elementuekin, irakaslearekin eta objektuarekin?:
|
2003
|
|
UEU unibertsitate esparrura zuzentzen zenaren beste adibidea honako hau dugu, Donostiako Santo Tomas Lizeoan egindako batzarrean norbaitek seigarren pertsona bat integratzea proposatu zuela, irakaskuntzako munduarekin harremanak mantentzeko, baina ez zen adostasunik lortu beharrezkoa ote zen ala ez erabakitzerakoan. Are gehiago, Jesus Mari Larrazabalek Donostiako Filosofia fakultateko kide bat proposatu zuen Filosofia sailburu moduan,
|
bertako
ikasleak UEUren dinamikan integratzeko bide moduan153 Beraz, aldaketak, belaunaldi berri baten agerpena erakusten digu UEUren zuzendaritzan. Une hartan Estatu Batuetako Oak Ridge ko ikerketa zentroan ari zen Jazinto Iturbe ohartu zen aldaketaz, Orberi zuzendutako eskutitzean honela baitzioen:
|
|
Euskararen mundua letren arloarekin lotu bada ere, zientzia eta teknikak izan ziren Unibertsitatean sartu zutena. ...s Mari Arregi, Mari Jose Zarate eta Iñaki Garcia Gurtubai) bide beretik abiatu zen eta 1979/ 80ko ikasturtean posible izan zen Biologiako Lehen Maila euskaraz ikastea84 Urtebete lehenago hasi ziren Sarrikoko Ekonomia lizentziaturako ikasleak matematikako klaseak euskaraz jasotzen85 Kasu horietan, artean unibertsitateko irakasle ziren hainbat lagunen borondatea izan zen ekintza horren ardatza, era
|
berean
ikasle euskaldunen taldeen presentzia eta presioa ikasgeletan. Euskarari bidea irekitzeko, unibertsitatean, funtsezkoak izan ziren bi ele mentu horiek 1985 urtera arte, hots, EHUko Estatutuak onartu eta indarrean jarri ziren bitartean.
|
|
Izan ere, ikasleen kezka nagusiak epe motzean konpontzekoak ziren: kudeaketa demokratikoa eskatzen zuten eta horretarako ikasleek ikastetxeen zuzendaritzan parte hartzea; ikasketa planen erreforma; euskara unibertsitatean sartzea, horretarako euskarazko klaseak eskaintzea eta unibertsitateko hizkuntza ofizial bilakatzea, gaztelaniarekin batera; eta, azkenik, unibertsitate barruti osoa Hego Euskal Herriarentzat,
|
bertako
ikasleak bertan geldi zitezen110 UEUren eta eskakizun horien arteko tartea garbi ikusi zen hurrengo urteko Euskal Unibertsitatearen aldeko kanpainan UEUk izandako presentzia txikian. Urruntze hori beste arlo batzuetan ere ikusi zen, esate baterako, UEUko sailburu gehienek unibertsitate ofizialarekin zuten harreman eskasean, beraien lizentziatura lortu ondoren.
|
2005
|
|
Aste honetan, Naturako irakasleak Sofiari esan dio ez diola azterketagehiago atzeratuko. Baina, hortik bi egunetara Karlosek Mikelen bisita jaso du.Mikel
|
bere
ikaslea da eta gurasoak langabezian ditu. Mikel pizzeria bateanlanean hasi berri da, eta askotan ezin da eskolara ez azterketara etorri.
|
2006
|
|
Kristau hispaniarren artean oso hedatua zen izena, Eulogio Kordobakoaren idatziak eta eginak jasotzen dituen
|
bere
ikaslea ere Alvaro zen, adibidez.
|
2007
|
|
Halaber, adorea izan behar dute onartzeko ez direla ezinbestekoak; izan ere, irakasle onak lortzen du
|
bere
ikasleak beraren menpe ez egotea.
|
|
Filosofo handi horren lan idatzia hiru multzo nagusitan banatu ohi da: dibulgazio lanak (elkarrizketa moduan idatziak, gehienbat), eskuliburu tankerakoak (Lizeoko
|
bere
ikasleentzako materiala), eta bere tratatu filosofiko eta zientifiko nagusiak.
|
|
Aipatu bere saioan, hor helburua hori baitu? ...Zientzia eta literaturan bertan, kreatibitateak eta jeinuak Frantzia eta Italia edo Ingalaterran eta Alemanian forma diferenteak hartzen ditu, eta arrazoia, Kant-en ustean, Goethe eta Humboldt-en modu berberean edo erromantikoek bezalaxe, giza irudimena eta jeinu kreatzailearen izaera nazionalari eta lurrari atxikia egotea da696 Hizkuntzaren izaerari buruz Kant klasikoago edo kontserbadoreagoa da
|
bere
ikasleak baino: hizkuntzan berak ez du pentsamenduaren zeinuztapen soila baino ikusten697 Baina nazioa Kant-ek, Herder eta Humboldt-ek adina ulertzen dizu hizkuntzagaz bat egina (jatorriarekin, Kant-en definizioan); «nazioaren izpirituaz» («Geist der Nation») Herder eta Humboldt bezalaxe mintzo
|
|
Ideia berriak eta ezagutza berriak eskuratuz joan ahala, hizkuntza handituz eta aberastuz doa. «Les langues sont en proportion avec les idées, comme cette petite chaise, sur laquelle vous vous asseyez, est en proportion avec vous,, azaltzen dio
|
bere
ikasle Parmako Printze haurrari. En croissant, vous aurez besoin d, un siège plus élévé; de même les hommes, en acquérant des connoissances, ont besoin d, une langue plus étendue»730 Herri basatiek, ideia gutxi dituzte, teknika eta zientziarik ez dute ezagutzen, haien hizkuntza eserleku txiki bat da, esplikatzen dio printze txikiari:
|
2008
|
|
Zorionez, Madrilen zegoen beste eibartar batek fidantza ordaindu, eta zortzi egunetara aske gelditzea eta armak berreskunean, baina kontua da hori eginda, etxerako lehen diligentzia hartuta itzuli egin zela. Honaino heltzen da
|
bere
ikaslearen testigantza, eta hauxe zen, azken finean, errebolberraren asmatzaileak Madrilen izandako gorabeherei buruz genekiena.
|
|
Garateren pentsaera adierazten digun anekdota bat biltzen du Sarasketak. Hilean pare bat errebolber baino ez zituela egiten ikusirik,
|
bere
ikasleak behin, ea zergatik ez zituzten errebolber gehiago fabrikatzen galdetu zion. Eta hara Garateren erantzuna:
|
|
Erkideren batek salatu ote zuen Garate, bere asmakuntza garrantzitsuaren merkaturatze autonomoa moztu nahian? Susmo horiek indartzen ditu Garatek berak Madrilen gertatutakoa argitzen ahalegindu ez izanak,
|
bere
ikasleak Sarasketari emandako bertsioaren hutsune eta akats nabarmenak maisuarengandik jasotakoak baziren behintzat. Hasteko, ez zituen hiru errebolber eraman, sei eta eskopeta bi baizik.
|
2011
|
|
Horrela abiatu zen 1978 urtean unibertsitateko irakasgaiei hertsiki lotutako UEUren argitalpenen parte bat. Hurrengo urtean (1979an) ikasleekin prestatutako Biologia orokorra, Etxebarriak
|
bere inguruko
ikasleen laguntzaz atondutako Fisika generala (II) eta Iturberen Kimika orokorra: II. Partea etorri ziren.
|
|
Nafarroako Unibertsitatean Donostiako campusean euskara ikasteko eskaria zegoen, eta EKTak euskara klaseak antolatu zituen. Euskararen irakaskuntzan fakultateko
|
bertako
ikasleak irakasle lanean jarri ziren. Horretan aritu ziren besteak beste, Mikel Zalbide, etxetik euskalduna eta karrera hastean alfabetatu zena, edota Pedro Miguel Etxenike heldutan euskara ikasia.
|
|
Egoitza nagusia Madrilen kokatu zen, zentro asoziatuen bidez Espainiako lurralde osora hedatuz. Zentro horietan UNEDek
|
bere
ikasleei eskaintzen zien tutoretza zerbitzua. Euskal Herrian lehen delegazioa Gasteizen ireki zuen 1975ean eta hurrengo urtean Bergaran (Gipuzkoa) beste bat kokatu zen.
|
|
Mediateka utzi eta bisitariak ikasleak euskara lantzen ari ziren gunera abiatu ziren.
|
Bertan
ikasleak taldeka zeuden banatuta, bakoitzak zeregin zehatz batekin: batzuk txoko itxi batean film baten aurrean bikoizketa egiten ari ziren; beste batzuk, ordenagailu baten aurrean albisteak, txisteak, elkarrizketak prestatzen.
|
2012
|
|
Mundu modernuko jainko-aizunak, jainko estatua, jainko progressa? maitarzunaren, tolerantzaren etsaiak dira(.) Der Wille zur Machtpheredikatu zuen Nietzschek eta
|
bere
ikasleek gudua kategetu dute. Zorigaiztokohyper gizonek?
|
|
Baina Orixe ezinbestean
|
bere
ikasle abantailatutzat zuen Andimari idazterabulkatu zuena ez zen soilik eztabaida hori; horretaz gain, beste heterodoxia batzukbazeuden. Nemesio Etxanizek «Griñen loa» izeneko olerkia idatzi zuen 1953an, ezzen argitaratu, argitaratuz gero eskandalagarri izango baitzen, baina banatu bai Orixemaisu miretsitzat zutenen artean, eta Orixerengana heldu ere bai, eta honek halaziotson Zaitegiri:
|
2015
|
|
Efektu hori Marcel Pagnolen Topaze antzezlanean deskribatzen da, Topaze
|
bera
ikasle bati testu baten diktaketa egiten ari zaionean. Alde batetik, Topazek ezin du onartu ortografia akats larririk ikaslearen produkzioan, baina, bestalde, ezin dio zuzenean ikasleari esan diktatzen ari zaion hitzaren idazketa zuzena.
|