2007
|
|
Nolabait esateko, euskalduntze prozesua plangintzaren bultzatzailea izango da. Beren
|
beregi
ikaslearen benetako eragin guneari begira egonik, presentzia eta eragin handia izango bailuke. Era beran, plangintza bera testuinguru egokia izango litzateke ikaslea euskaraz bizitzeko.
|
2009
|
|
Hala ere, hizkuntza konpetentziari dagokionez, agerian geratu da" D" eredukoek ziurtasun handiagoa dutela" B" eta" A" eredukoak baino, baita" B" eredukoek" A" eredukoek baino ere. Eredu
|
bereko
ikasleen artean ere, eremu akademikorako, gutxieneko gaitasun maila lortuagatik alde handiak nabarmentzen dira euskararen erabilpen mota desberdinetan.
|
|
Soziolinguistikaren eremuko ideia, kontzeptu, irizpide... eta abar luzeak, gutako batzuk lehen aldiz Txillardegiri entzun izan dizkiogu.
|
Bere
ikasleak izateko ohorea izan dugu eta, hortaz, esan genezake hurrengo lerroen" errudunetako" bat gure maisu handia izandako gizon hau dela. Hortaz, lehenik eta behin, gure esker beroenak Jose Luisi.
|
2011
|
|
Lehenengo soziologoek fisika soziala egin nahi zutela esaten zuten. hori dela eta, garrantzi handia eman zioten enpirismoari eta gizakion alderdi mentala baztertu zuten. hori, ordea, akats larria da. gizarteak ulertzeko, eta, beraz, ikuspegi soziolinguistikoa ulertzeko, ezinbestekoa da ikuspegi mentala, kognitiboa eta kognitibo emotiboa kontuan hartzea. kognizioa eta emozioak funtsezkoak dira. Nire ikasleei beti hitz egiten diet Norbert elias soziologoari buruz. hark gizaki baten garuna erakusten zien
|
bere
ikasleei, kontuan har zezaten soziologia eta ustezko aldaketak ulertzeko ezinbestekoa dela gizakion jokabidean garunak duen garrantziaz jabetzea. oso jarrera aurrerakoia da gizakion garunari horrenbesteko garrantzia ematea.
|
2012
|
|
Ikastetxe bakoitzak
|
bere
ikasle, irakasle, langile eta gurasoekin egiten du lan, baina denek batera Arratia osoari begira egiten dituzte ekarpenak. Lortutakoarekin harro egoteko moduan daude bertako kideak.
|
2015
|
|
DBHko ingeleseko irakasle batengan ere ikusi dugu adibide interesgarririk azaltzerakoan taldekatzeak egiteko modua: batzuetan ingeles mailaren arabera egiten dituela ikasleek hizkuntza maila
|
bereko
ikasleekin eztabaida dezaten, ez baitute ahoa zabalduko maila altuagoko ikasleekin; beste batzuetan, aldiz, talde heterogeneoak egiten ditu, baina eztabaidei hasiera ematen die ingeles maila baxuena duten ikasleekin, ekiditeko maila altuena duten ikasleek erabiltzea aurreko egunetan prestatutako argumentu gehienak, Unibertsitatea eta eskola elkarrekin ahozko hizkuntzaren didaktika lantzen:... egunkarien erabilera etengabeko prestakuntzan – Karmele Perez, Agurtzane Azpeitia eta Idurre Alonso
|
|
hizkuntza zuzentasunean bereziki oinarritzen den irakasleak esfortzurik handiena jarri izan du hizkuntza formetan eta hari lotutako erreferentziak egin izan dizkigu.
|
Bere
ikasleen ekoizpenetan, askotan, egokitasunean galerak gertatu dira. Aldiz, hizkuntzaren ikuspegi komunikatibotik lan egin duenak gertuago sumatu du ikerketa honetan aurkeztu zaion material didaktikoa, erreferentziak egin izan dizkio testu generoaren ezaugarriei eta komunikazioari, eta askotan, ikasleen lorpen hobeak ezagutu ditu.
|
|
Bide horretan, ikuspegi dialogiko batetik lan egiteak, euskararen erabilera lantzeko aukera aproposak eskaini ahal dizkigu, oro har, irakasleei eta noski ikasleei ere. Metodologia horrek, ikaslea parte hartzaile aktibo bihurtzen du, gelan dagoen ahots aniztasuna azalarazten du, eta horrek era
|
berean
ikaslearen motibazioan eragiten du, elkarrizketa ikasketa prozesuaren erdigunean kokatuz.
|
2017
|
|
• hiztun berri gehienek etxetik kanpo ikasten dute irlandera, gehienbat hezkuntza sisteman. asko hezkuntza sistema orokorretik datoz, non irlandera ikasgai nagusietako bat den, baina ikasleen ehuneko 95en komunikazio hizkuntza ingelesa den. Murgilketa ikastetxeetan, berriz, komunikazio hizkuntza irlandera da, eta
|
bertako
ikasleak hiztun berri bilakatzen dira, baina esan behar da, han ere ez dagoela hori ziurtatuta.
|
|
Ikasleak kulturalki euskalduntzat identifikatzen diren arren, euren identitate etnolinguistikoa ez dute euskararekin soilik lotu, gaztelerarekin zein euskararekin lotzen dute euren identitate etniko eta kulturala. euskal kultura ere definitzen saiatu dira eta euskaraz egindakoa euskal kulturaren parte dela argi badute ere, beste hizkuntzetan egindakoaren sailkapenean zalantzagarriak izan dira jasotako erantzunak, inolako ideia argirik azaldu gabe. euskara ikasteko motibazioen inguruan, ikasleek etxean ez bada, eskolan ikasi dute euskara, oso txikitan. Txepetxen hizkuntza ikaskuntzaren teoriaren (Sánchez Carrión, 1987) ibilbide naturala jarraitu dute
|
beraz
ikasleek, euskara ikasteko berezko motibazioa izanik. hala ere, ikasle batek aipatu du egungo gizartean irakasle izateko euskarak duen garrantzia. baieztapen horren atzean, gardner eta lambert en (1959) motibazio instrumentala ikus daiteke. laburbilduz, etorkizuneko irakasle izango diren ikasleek euskararen inguruan diskurtso garbirik ez dutela esango genuke. euskara gustuko dutela bai, familiare...
|
2021
|
|
33). Baina alsazierak
|
berak
ikasle guti ditu: 2020an 367 ikasle ziren lehen mailan, 217 bigarrenean eta 1.182 murgiltze irakaskuntza ereduan ABCMen sarean.
|
2022
|
|
Ala gehiegizkoa da? Beraien arteko botere harremana agian ez da horizontala, ikastetxeak premiazkoa badu enpresetan kokatzea
|
bere
ikasleak. Egoera desorekatu horretatik hizkuntzari buruzko eskaerarik egitea posible al da?
|