Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2000
‎Izan ere, aldatze hori ez baita bat batean egiten; transizio garaia dago, non oraindik ikasle garaiko ohiturak mantendu nahi diren. Parrandak; pisu antolamendu kaotikoa, ajeak, sexu teorizazioak, baina era berean ikasle garaia amaitu den kontzientziarekin. (Gara II)
2003
‎Iruñean euskal giro handia ei zegoen urte haietan. Institutuan ere bere ikasleak zirikatzen zituen euskara ikas zezaten.
‎* Gitxienez 5 antologia egin eta argitara emon ditu K. Etxenagusiak, bostok bere ikasleentzat lagungarri izan eitezan.
‎Eguzkialdeko liturgia erabilteko baimena. " Rito melkita" eritxona erabilten eban (hau da," rito bizantino", baina arabe hizkuntzaz), eta ia egunero holantxe emoten eban meza santua Derioko Seminarioan, bere ikasleetarikoren batek lagunduta. Arabez be sarritan emoten eban, han Derioko etxe baten beragaz eukazan gazte palestinar batzuentzat.
‎1 Lan honek ez dino noizkoa dan, baina, beronen bibliografiak erakusten deuskunez, urteen artekoa da. Derioko Seminarioan bere ikasleei emondako gaien txostena dira hurrengo orrialdeok. Euskal gaiak maila askotan gazteleraz emon eta argitaratzen baziran be, euskeraz irakasten zituan gure egileak.
‎neure anaia bakarra, ni baino ia lau urte zaharragoa. Gurasoak aginduta, nire anaieak bere ikasletzat hartu ninduan, eta nik gogotsu ikasten neban, egia esan. Ikasteko beti da gauza ona zeu baino gehiago dakian bat aldemenean eukitea.
‎Seguru. Berarentzako ikasle berezi zarala, horretan zalantzarik ez, hori berak be onartu dau eta, baina nire ustez zugaz maitemintzen hasita dago. Berak ez dau gura zuri ezer jazo dakizun, eta gainera berak erantzi ez bazinduzan, lotsa handia deutsulako izan da Ainhize dardaraka zegoen.
‎Horregatixek ez deutso bere buruari autortu gura. Gainera, zu beraren ikasle izateak ondino gehitu egiten dau beraren larritasuna, irakasle eta ikasleen arteko hartuemonak debekatuta dagoz eta.
2008
‎Horrez gain, oso kontuan hartzen dituzte beste irakasle batzuek emandako aholkuak ere: halako irakasleak aipatzen badu bere ikasleei gustatu zaiela, edo berak irakurri duela eta egokia dela, gomendatutako liburuak urteko irakurgaietan sartzen dira. Joera horren isla da hurrengo aipua:
2011
‎Moureille eukan izena berak. Uste dot ez ebazala jarriko estura horretan bere ikasleak, handik urte gitxira, Madrilgo Unibersidade Complutenseko ez dakit zeren irakasle izan zanean.
‎Bera genduan ezagunena teologia ikasten jardun genduanean be, eta bera zan ikasle izandakoen ikustaldi gehien izaten ebazana gero Santanderren bizi zala. Ze pozik eta gogotsu ikusten ginduzan antxina bere ikasle izandakook! Mordoa izan ginan, urte asko ez dirala, urrundik joanda, bere hileta osteko egun baten, Santanderren bertan ospatu genduan Eukaristian.
‎Urte batzuk dira Seminario Txikia itxi eta Unibersidadeko Fakultadeak Madrilera eroan zirala. Jesuitak izan dira Comillaseko Unibertsidadearen arduradunak, nahiz eta bertako ikasleak ez izan jesuitak, ez jesuita izateko ikasten ebenak.
2013
‎Don Marcelino koruko mutil gazteakaz, gehienak bere ikasleak, plazan. 1950eko hamarkada.
2015
‎Bentaja bat eukan, ezagutu egiten ebala Bizkaia. Abade asko be beraren ikasle izandakoak zirean, edo Gasteizen beragaz egondakoak. Horrek leundu egin eban asko auzia.
2021
‎Literatura prozesu gisa irudikatzeari heltzen dio MIR1 ek ere, baina kasu honetan, irakurketara mugatzen da. Berarentzat liburu edo beste edozein testu hainbat aldiz berrirakurtzea ez da, bere ikasleetako zenbaitek adierazten dioten moduan, denbora alferrik galtzea, baizik eta irakurraldi bakoitzean esperientzia literario antzeko baina desberdin bat bizitzeko aukerak zabaltzea: " Nik Lili eta biok lauzpabost aldiz irakurri dut, eta ikasleren bat harritu egin zait, baina kontua da irakurketa bakoitzean beti topatzen duzula zerbait" (MIR1).
‎Horrezaz aparte, giro lasaia eta konfiantzazkoa egotea garrantzitsua izaten da eta hori gakoetako bat da (LIR3). Ikastetxe bereko ikasleei galdetuta ere, oso modu positiboan baloratzen dute espazioa, eskaini zaion giroa eta bertan antolatzen diren jarduerak, eta hori dela-eta, ikasgelak baino egokiago dela lanerako zein beste izaera batzuetako proiektuetarako (LI1, LI3, LI4, LI7, LI10). Izan ere, ikasleek ikastetxearekiko orokorrean duten asebetetze maila ona den arren, gelen tamaina, antolaketa eta baliabideak desegokiak direla adierazten dute, bereziki literaturaren ikaskuntzarako.
‎Edonola ere, literatura irakasteak sentipen eta emozio oso desberdinak eragiten dizkie galdetutako parte hartzaileei. Sentimendu krontrajarriak pizten dizkiola adierazten du IIR2 k eta horretan bera ikasle zeneko esperientziak erabat eragin diola onartzen du:
‎" Irakasleak berak ikasleari ze arreta eskaintzen dion; hau da, hartzailea zenbateraino daukan kontuan eta metodologikoki nola motibatu. Gaur egungo gazteak motibatzea zaila da".
‎Interesgarria iruditzen zait hori: nolabaiteko progresioa, programa, curriculum bat mantendu, bizkarrezur bat nahi baldin baduzu, baina aldi berean ikasleen bizipenei egokiturik".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia