2000
|
|
• 1933 The Blue Book diktatu zien
|
bere
ikasleei.
|
2001
|
|
Gureganaino iritsi diren elkarrizketetan eta Akademian eman zituen klaseen bidez. Akademia ikerkuntza eta irakaskuntza zentro bat izan zen, eta bere izena aurretik Akademorenak izandako Atenas ondoko lurretan kokaturik egonagatik hartu zuen. Bertan Platonek irakasle lana egiten zuen (baita
|
bere
ikasle aurreratuenek ere), eta jakintzaren hainbat alorretako garaiko ikertzaile handiak konferentzia edo kurtsoetan denbora tarte batez parte har zezaten gonbidatzen zituen, Knidoko Eudoxo matematikari eta astronomoa adibide. Kide izateko ez zen derrigorrezkoa" platonikoa" izatea, eta egiazki, bere ikasle gailenen arteko zenbaitek Platonen ideien doktrina eta printzipioen teoria eraso zituzten; hauxe da Platonen iloba eta ondorengoaren kasua, jarrera kritiko horrek ez ziolarik eragotzi Akademiako pertsonaia nabarmenetakoa izatea.
|
|
Bertan Platonek irakasle lana egiten zuen (baita bere ikasle aurreratuenek ere), eta jakintzaren hainbat alorretako garaiko ikertzaile handiak konferentzia edo kurtsoetan denbora tarte batez parte har zezaten gonbidatzen zituen, Knidoko Eudoxo matematikari eta astronomoa adibide. Kide izateko ez zen derrigorrezkoa" platonikoa" izatea, eta egiazki,
|
bere
ikasle gailenen arteko zenbaitek Platonen ideien doktrina eta printzipioen teoria eraso zituzten; hauxe da Platonen iloba eta ondorengoaren kasua, jarrera kritiko horrek ez ziolarik eragotzi Akademiako pertsonaia nabarmenetakoa izatea.
|
2002
|
|
kontratuzko administrazioa, batetik, eta konfiantzazkoa, bestetik. Kontratuzko administrazioaren kasuan, gizabanako bakarrak harreman zuzena edukiko du gobernariekin, presoen zaintza bere ardurapean geratuko da eta horren truk sos batzuk ordainduko zaizkio; hitz bitan esateko, bere interesen mesedetan denbora eta lana dedikatuko die presoei, maisu batek
|
bere
ikasleekin egiten duen bezalaxe. Konfiantzazko administrazioaren kasuan, aldiz, gizabanako bat edo, bestela, gastu publikoaz baliaturik egoitza finantzatzeko ardura egozten zaion komite bat, presoen lanetatik ateratako irabazkinak ondasun publikoan ipintzera behartzen da.
|
2003
|
|
Garai hartan Frank saminki zebilen kexu ingeniaritzako
|
bere
ikasle gehienek egiten zuten zientziaren tratamendu akritikoarekin. Haiek ‘gertakariak ezagutu’ baino ez zuten nahi.
|
|
Ezin izango dut inoiz nahikoa miretsi doktrina horri heldu diotenen eta egiazkotzat onartu dutenen zorroztasun bikaina; adimenaren indar soilaren bidez halako bortxaketa egin baitiote beren zentzumenei, sentipen esperientziak argi eta garbi aurkezten zienaren aurkakoaz arrazoimenak hitz egin ziezaiela nahiago izanez. Izan ere, dagoeneko aztertu ditugun lurraren errotazioaren aurkako argudioak oso onargarriak dira, ikusi dugunez; eta ptolemaiko eta aristotelikoek eta
|
beren
ikasleek erabatekotzat onartu izana, benetan, argudio irmoa da beren eraginkortasunaren alde. Baina urteko higidura hain nabarmen kontraesaten duten esperientziak, egiaz, hain handiak dira beren itxurazko indarrari dagokionez, ezen, berirro diot, nere txundidurak ez duela mugarik hauxe pentsatzen dudanean:
|
2007
|
|
azken batean," kultura —zein bere forma historiko sozialean— ez da sortzetikoa baizik eta transmititutakoa", eta, horregatik," beraren jabekuntzak gizakiaren ikasteko gaitasuna" aurresuposatzen du155 Ikasketa prozesu horretan, alabaina, gizakiak hizkuntza erabili behar du, ze, finean," horrek ematen dio berari aukera egitura kulturalak produzitzeko eta erreproduzitzeko" 156 Hemen bistaratzen zaigun funtzio instruktiboa, beraz, aurrekoaren" eraldaketa espezifiko" bat baino ez da, bertan garrantzitsuena ez delarik" hizkuntzaren ikaskuntza bera", baizik eta" hizkuntzaren bidezko ikaskuntza" 157 Aipatzekoa da ere, pasadan edo, hemendik abiatzen direla hainbat" teoria pedagogiko" eta" ikerketa linguistiko" ezagun158 Hirugarrenik," hizkuntzak" hezkuntzan betetzen duen" funtzio komunikatiboa" aipatzen digu, hark egiaz ikasleen eta irakasleen arteko" interakzioa eta ulermena ahalbidetzen baitu" 159: ..., lehenik," hizkuntzaren funtzio komunikatiboa" —orokorrean—" pertsonen arteko elkarreragin sozialaren bitarteko nagusi izatetik" datorrela, hemen aurkitzen dugularik ere hizkuntzak —zehazki—" hezkuntza interakzioari" egiten dion ekarpena160 Kontua da, baina, hezkuntza prozesuan partaide direnen arteko interakzio soziala berezia dela, ze irakasleak
|
bertan
ikasleari eskaintzen dion laguntza ezin daiteke bestelako ekintza sozialen bitartez ordezkatu. Hizkuntzak, horren ondorioz, zeregin propio bat du ere prozesu horretan, hala nola," kultura ikastearen jarduera" eta" kultura irakastearen jarduera" lotzea161 Funtzio komunikatibo horrek, beraz, aurrekoaren dimentsio soziala ikusarazten du162 Hizkuntzaren funtzio hezitzaile horiek, beti ere, hitz egiteko modu egoki bat eskatzen dute, ze bestela —honela berriz Loch— funtzio horien onura desitxuratu egin daiteke, hizkuntza bera, hurrenez hurren," alienatzaile"," suntsikor" eta" diskriminatzaile" bihurtuz163.
|
2008
|
|
Bochumen Hegel Archiv bat sortu zen, eta hori izan zen Hegelen edizio kritikoaren lanaren ardatza. Gaur egun, bere lan gehienak argitaratuak daude; bestalde, bere klaseetako edo
|
bere
ikasleen apunteak argitaratzen ari dira. Hegeli buruzko Edizio kritikoa deitutakoa 1976an hasi ziren egiten, Gesammelte Werke izenburuarekin (horregatik, aipatzerakoan, GW inizialak erabiltzen dira).
|
|
Hegel hil eta gero, 1831n,
|
bere
ikasleek Hegelek hainbat ahozko kurtsotan emandako oharrak argitaratu zituzten. Ezagunenak hauek dira:
|