Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 89

2000
‎Gure artean, idazki horien berri zehatzak, laburki bederen, eman zizkigun Koldo Mitxelena zenak Textos arcaicos vascos (1964) liburuaren 14 orrialdeetan. Ondotik, Salamancan bere ikasle izan zuen Joakin Gorrotxategik zabalago landu zuen gai hori, Estudio sobre la onomástica indígena de Aquitania (1984) deritzan liburuan.
2003
‎–Gazte ero horiek? ikasi zuten, eta sinetsi demokrazia, eliza ala ebanjelioak erran, Historian indarra dela arrazoia, nahiz kontrastez Karlos Santamariak ahaleginak egiten zituen, etsipen ilun horri buru eginez, bere ikasleei erakusteko politikoki zuzen jokatzea, moralagoa ez ezik, historian efikazagoa ere badela, luzarora.
‎Poloniaren historiak eskolaturik, ordea, bere artikuluaren azken aldera, aita Woronieckik asmatzen zuen seminarioko edo fakultateko bere ikasleei honelako galde baten egitea: Utrum homo, ex charitate, magis debeat diligere suos concives diversae nationalitatis, quam connationales ad diversos status pertinentes?
‎Naziak etorri arte, armeniarren kontra burututako hori izan zen historian ezagutu den genozidiorik gogorrena, milioi eta erditik gora hil baitzituzten. Soldadu turkiar batzuek Komitas atxilotu eta amildegi baten ertzera eraman zuten eta bere ikasle izandako hiriburuko sultanaren alabak salbatu zuen azken orduan. Amildegiaren aho beltza, alabaina, ezin izan zuen geroztik ahaztu eta burua galdu zuen.
‎Hamalau urte nituen, eta maisua gure etxera etortzen zen aldian behin, ene amarekin hitz egitera. Ohitura hura baitzuen maisuak, bere ikasleen familiak bisitatzekoa. Edo ikasleoi banaka deitzen zigun, eskolako orduetatik kanpo, gurekin buruz buru elkarrizketatzeko, han gela barruan, edo eskola inguruan paseo bat eginez, egun hartan bezala, azkeneko orduan frantseseko klasea eman ondoren.
‎Pertsonaia horietako batek, Kattinek, bere ideiak direla eta, arazoak ditu bere koadrilakoekin, arazo larriak, gure herrian, zoritxarrez, aski ohikoak direnak. Pertsonaien izenak eta Anttonek berak asmatuak direla noski, baina ezagutu izan duela Kattinenaren antzeko kasurik bere ikasleen artean, arazo ideologikoengatik koadrilarik gabe geratutako kasurik, alegia. Kasu hori burutik kendu ezinik luzaroan ibili eta gero, zera burutu zitzaiola:
2005
‎Mateoren ama irribarretsu egon zen gau osoan; argi zegoen bera dena oso gozo zegoela esatera joana zela eta, guk saltsak ondo lotu gabe eta haragia gordinik aterata ere, berak gozo zegoela esango zuela; baina Manuel Urrestik ez zituen laudorioak oparitzen, are gutxiago bere ikasleari eta bere semeari. Plater zailenak eskatzen ahalegindu zen eta, platera mahairatu bezain azkar, esku-zapiaren ondoan zituen betaurrekoak janzten zituen dena ongi aztertzeko.
2006
‎Nire kasuan, aldaketarik ez, esateko. Lehen, askorik interesatzen ez zitzaidan ezezagun bat zinen; irakasle heldu bat, bere andreaz aspertuta kutizia ero bat hartua bere ikasleetariko batekin; orain, berriz, hobeto nekien zure nortasunaren, zure bizimoduaren berri, baina horrek ez zuen funtsean aldatu nire sentiera; neurri txiki batean bai hala ere: ezagutzea estimatzeko bidea izan ohi denez, orain zinez estimatzen zintudala esan nezake.
2007
‎Handik gutxira alde egiten zuen familia osoak, uda pasa, eta bueltakoan Galiziako ardoa eta txorixoa eta bestelako oroigarriak ekarriko zituzten etxera, baina Eduk ez zuen ekarriko ez hango azenturik ez oroitzapen gozo askorik, hari sinestera;, kaka zahar bat duk hura? errepikatuko zigun, ikasturtea hasteaz ia ia pozik, bera ikasle kaxkarra izan arren.
‎Asierrek bere ikasle pisuko paretan zeukan Oscar Wilderen poster batean libreki inspiratu ginen. Tertziopelozko prakak erosi genituen bigarren eskuko denda batean, zetazko alkandora bat ere bai, lumazko boa arrosa, fieltrozko kapela berdea.
‎Nerabeen tabernetan neskatxen bila aritzen diren berrogeita hamar urteko abokatu dibortziatu berriak. Poesiaren bidez bere ikasle emeak oheraino liluratzeko gai diren literatur irakasleak. Belaunaldi berrietako grupien artean oraindik gozatzeko aukerak aurkitzen dituzten kantautore xaharrak.
2008
‎Txundituta zegoen Petrov bera ere. Sekula ez bezalako sentimenduz zebiltzan bere ikaslearen eskuak pianoaren irribarrean dantzan. Eskuineko begia apur bat itxi zuen piezaren azken zatian sartu zela nabaritu zuenean.
‎Aparteko sentiberatasuna zuen musikarekiko, baina nota hura jotzeko motelegiak ziren haren eskuak. Ziur zegoen Petrov bere ikaslea berandu iritsiko zela.
‎Emakume jakin batekin pentsatzen ari zela iruditu zitzaidan, edo gaztetako oroitzapenen batek goibeldu ziola une batez gogoa. Isilik geratu zen ondoren tarte batean, nire galderaren baten zain edo, eta galderarik egin izan banio, badakit zerbait pertsonala, zerbait intimoa kontatu izango zidala, bere ikasle kutuna bainintzen, semeordeko bat ia ia, baina gaztea nintzen eta ez nuen eroapenik porrot pertsonalen eta frustrazioen kontakizunak entzuteko.
‎François auzo gatazkatsu bateko institutu batean frantses hizkuntza ematen duen irakaslea da. Bere ikasleek 14 eta 15 urte bitarteko adina dute. Françoisek Esmeralda, Souleymane, Khoumba eta gainontzeko ikasleekin eztabaidak izango ditu hizkuntza dela eta ez dela.
2009
‎Arruti frantziskotarrak bere erlijioso bizitza poetizatzen du. Bere bizitzako lanak, jaiak, bere ikasleak(. Iturrigorri?), Txinara misiolari doazen ikaslagunak.
‎Bihurrikerietan dabilen nerabe kontrolaezin bati jarriko liokeena. Bere ikasleekin oso gutxitan bakarrik erabiltzen duen tonu zatar hori.
‎Era berean, gure protagonistaren zakurraren trebatze eskolako zuzendariak bere ikasle ohia inoiz ez zela elebidun izatera iritsiko esan zuen, zakurrak egundo ez zuela frantsestasun soila gaindituko.
2011
‎Gauza jakina da, ordea, zer eman dezakeen maisu ahul batek eskola batean, non elkarrekin bildutako haurrek piztiaren eredua baitute jarraibide: halaxe joan zitzaion hari ere bere ikasleekin, sekulakoak egin ez zizkioten, bada!
‎Bada, Urgainera etortzen zirèn maisu maistrek bazuten eskolan, berezko eskubidez edo, nork bere etxebizitza, eta don Erasmo bere etxe hartan bizi zen, bakarrik? maistra ez bezala, zeinak apenas erabiltzen baitzuen berea, garbi garbi zuen, hala ere, hura, astero bidaltzen baitzituen bere ikasle zaharrenetarik bizpahiru neska, egiteko hartaz arduratzen zirenak?: maistra anderea, izan ere, herrikoa zen sortzez, eta familia bateko alaba bakarra, hilik zituèn gurasoen etxean bizi zena, ezkonduta.
‎Hor piztu zen elizaren expansionismoa, inperialismoa eta biolentzia. Jesusek Pedrori agindu zion eliza eraikitzeko, bere ikaslerik biolentoenari, gau batean ezpata atera eta soldadu bati belarria moztu ziona.
‎Izan ere, gogoratu, urratsa ematea da sortzailearen ahalmena, eta hori helaraziko die, ziurrenik, bere ikasleei. Bai, Koldok ikasleak ditu, Donostiako Udalak eta Euskal Herriko Unibertsitateak behin baino gehiagotan eskatu diotelako zinemari buruzko ikastaroetan irakasle aritzeko.
2012
‎Zortzik klaseak eman zituen unibertsitatean urte eta erdiz, baina bota egin zuten, joatera behartu, zehatz esateko? bere ikasleetako bat haurdun gelditu zenean. Bera kazetaria zen eta bazituen argitaratuak arrakasta gutxiko pare bat nobela.
‎–Ba ez dakit zergatik ez dugun aprobetxatzen Benidormeko apartamentua, hutsik geratuko da. Rikardori Ibizakoa Alazneren kapritxo zoro bat iruditzen zaio. Azken urtean gorabehera asko izan ditu bere emazteak, bere ikasle nerabeen antzera jokatzen duela iruditzen zaio. Horregatik ez zuen oso serio hartu hasieran, Ibizako sukarra pasatuko zitzaiola pentsatu zuen, baina ez.
‎Baina ikastorduak hain laburrak eta hain gaizki jarraituak izaki, ezin zuten noski gauza handitarako balio izan. Hutsarteetan ematen zituzten, sakristian, zutik, presaka, bataio baten eta hileta batzuen artean; edota apaizak norbait bidaltzen zuen bere ikaslearen bila Angelusaren ondoren, berak irten beharrik ez zeukanetan. Apaizaren gelara igotzen ziren, bertan egokitzen ziren:
‎Landeta laua bistaz galdu arteraino hedatzen zen, eta etxaldeen inguruko zuhaitz basotxoek, elkarrengandik urrun tartekaturik, orban more beltzak egiten zituzten zeruaren tonu goibelarekin batera galtzen zen azalera gris zabal hartan. Charlesek, aldian behin, begiak irekitzen zituen; gero, gogoa nekaturik eta logalea bere kasa itzulirik, laster sartzen zen nolabaiteko lozorro batean, eta hartan, bere berrikitako sentsazioak oroipenekin nahasten baitziren, bere burua bikoitz sumatzen zuen, aldi berean ikasle eta ezkondua, bere ohean etzanda arestian bezala, operatuen gela zeharkatzen garai batean bezala. Kataplasma usain beroa ihintzaren usain berdearekin nahasten zen bere buruan; hala entzuten zituen oheen burdinazko mailak barra gainean herrestan eta bere emaztea lotan...
‎Zortzietan, Justin etortzen zen haren bila botika ixteko. Orduan Homais jaunak begi isekariz so egiten zion, batez ere Felicite bertan aurkitzen bazen, ohartua baitzen bere ikasleak zaletasuna zuela medikuaren etxerako.
‎Mutur batetik bestera ibili zen lehenik, urrats handiz, bere behatzen artean liburua irekita mantenduz, begiak jiraka, hatsanturik, hanpaturik, sorreriak jota. Gero zuzen hurbildu zitzaion bere ikasleari, eta, besoak gurutzaturik bere aurrean, tente:
‎Hau han ari zen onilak bete eta ontziak zipoztu, etiketak erantsi eta paketeak egin. Bere inguruan isilik zeuden; eta tarteka besterik ez ziren entzuten balantzetan pisuak dilinka, botikariaren mintzo apal batzuekin batera bere ikasleari aholkuak ematen.
‎Ondoren, pitxer bat ur hartzera joan zen, eta azukre koxkor batzuk urtzen ari zen botikaria heldu zenean. Zalaparta hartan neskamea bila joana zitzaion; bere ikaslea begiak zabalik hautematean, lasaitu zitzaion arnasa. Gero, bere inguruan jiraka, goitik behera begiratzen zion.
2013
‎Ikusi egin behar da zer nolako besondoak dituen. Gustatuko litzaidake berarekin egotea eta beharbada bukaeran, agurtzeko orduan, esango niokeen bere ikasle ohia naizela, azken errenkadan, erdi ezkutuan esertzen zen hura. –Ez da posible?, esan zezakeen berak, eta beste baterako geratuko ginen, ikasle ohi bat bere irakaslearekin, gustatzen zait??, ari nintzen irakurtzen beste gizonezko bat itxaroten zegoela ikusi dudanean.
‎Areto handiago batean eseri ziren, gertatutakoa eztabaidatzeko. Irakasle batek Rembrandten autoerretratu bati buruz hitz egiten zien bere ikasleei.
2014
‎horregatik, uniformitate absolutua bilatzen zutenak, hizkuntz aniztasun gaindiezinaz izan ziren zigortuak2017. Ezberdintasuna, hainbat gaizkiren iturri oparoa, eta ongi ororena?, dio Kanten zuhur hitzak2018 Kanten Estatu zurrupariarekiko mesfida hori, entitate sozial, naturalak? Estatuaren salokeriatik defendatu beharra, etab., Herder bere ikasle letoniarraren jarrerak eta ideiak dira neurri handi batean. Nazioen aniztasun ederraren gorazarre paregabea utzi digu Herderrek. Gizatasunaren sustapenerako Gutunetatik?
2015
‎Klaseak ematea utzia zuen kurtso berria hasi arte behintzat, hori zen argi zuen gauza bakarrenetakoa: bere ikasleek ez zuten bere egoeraren errurik.
2016
‎Beste batek soldaduak lo bitartean, bere ikasleek Jesusen gorputza gordeka eraman zutela eta berak soldadu baten emaztea ikusi zuela esku ahurrean irabazitako dirua zuhurki kontatzen. Nor sinetsi?
‎Bidaian bizitako azken aneurkin horiek gogoz gogo bizi izan zituzten eta hordikeriarekin gauza handirik ikustekorik ez zutela ikusiz aitzinera jarraitu egin zuten, nahiz eta aulkitik mugitu ezin. Bi traidoreak nahiko mozkorrak izanik, Richardi behin entzundakoa bururat etorri zitzaion Adani, ezezagun zuten aro modernoa ardoarekin lotua zegokeela, eta horren lekuko, Jesus eta bere Ikasle guziekin eginiko azken afaria, berriz ere kopa bat ardo eskuetan, altxaturiko hura, nahiz eta Jesus lotsatu eta bere odola sakratua zela agerian utzi nahi. Agian hori zen Judasek onartu ez zuena...
‎Ondoko gelako maistra, Susana, aste oso batean berandu iristen ibili zen, eta aho zabalka ematen zuen klasea. Bere ikasleak kutsatu egiten ziren, eta denak egoten ziren aharrausika. Etxera bidali zuten eta ordezko bat bilatu.
‎De Quincey k esan zuenari jarraituz, krimena artelan gisa ulertzen zuen, eta kaleko adokin bakoitzean aztarnaren bat edo hormetako adreiluetan mezu ezkuturen bat aurkitzen, oinatz bakoitza telegrama bat balitz bezala irakurtzen erakusten zien ikasleei. Arkauten, noski, ez zegoen horretarako aukerarik, baina bere ikasleak hartu eta euskal hiriburuetan barrena erabiltzen zituen, hiriko edozein bazter hilketa balizko baten agertoki gisa begiratzen ikas zezaten, eta tarteka gelditu eta bidean gurutzatutako gizaki guztien azterketa azkar bat egiten zuten, hiltzaile posibleenak zein ote ziren ikertuz. Ikasturte bukaeran, azterketak iristen zirenean, ikasle bakoitzak hilketa on baten proposamena egin behar izaten zuen eta, kontatzen zuenez, ergelkeria izugarriak idazten zituzten, baina baita talentu izugarria erakusten zuten lanak ere eta, lan horiek komentatzen hasten zelarik, Eneida ri edo Odisea ri buruz hitz egiten ari zela ematen zuen.
‎Telefonoz deitu aurretik banekien nire proposamenak ilusioa egingo ziola. Behin eta berriz eskertu zidan berarekin gogoratu izana eta lanean berehala hasiko zela agindu zidan eta arazorik balu bere ikasle onenen laguntza ere eskura zezakeela erantsi zuen.
‎Bere ondora gerturatu eta lo seko zegoela ikusi zutenean hasi ziren zer egin erabakitzen. Esan bezala, taldean bi gizonezko bakarrik ginen, eta besoetan hartu eta kontu handiz etxera eramatea guri zegokigula komentatzen hasi ziren, eta hori esatean niri begiratzen zidaten bereziki, bere ikasle kutuna omen nintzelako. Beharbada neskari begira zirkinik egin gabe tarte luzeak ematen nituelako jarri zidaten fama hori, edo irakasleak berak ere behin eta berriz nire lanen bikaintasuna aipatzen zuelako, ez dakit.
‎bai eta, halaber, Maremmatar handi hura «betiereko emakumezkotasun erreal» eta saboiatarrera bihurtu izana ere, Alberto eta Micòl Finzi Contini bere ikasle pribatuen aitaldeko amonak inspiratu zizkiola, hain zuzen ere. Ai, zein gai bikaina izango zen hori, esan omen zuen, behin, hasperenka Meldolesi jaunak klasean?
‎Berrogei urte beranduago, Prudence Crandall irakasle zuri gazteak tinko defendatu zuen neska beltzek eskubidea zeukatela Canterburyko eskolara joateko. Crandallek etsi gabe eman zien eskola bere ikasle beltzei, harik eta kartzelara eraman zuten arte, herrestan, eskola ixteari uko egin ziolako. Margaret Douglass emakume zuria ere preso hartu zuten Norfolken (Virginia), haur beltzentzako eskola bat abian jarri zuelako.
‎Nola diren gauzak, kamarada. Justu momentu klabe horretan harmailetan Mamerto esnatu egin da, eta oihu hipopotamikoa jaurti du bere ikaslea suspertzeko:
‎Musika maisua haserretu egiten zen maiordomoak jakinarazten zionean etxeko jaunak esan zuela antzezlan komiko txiki bat eman beharra zegoela opera serioaren ondoren, italiar tankerako entretenimendu bufo bat. Guztiz lekuz kanpo iruditzen zitzaiola eta opera konposatu zuen bere ikaslea oso triste jarriko zela esan zuen musika maisuak, eta adierazi bezala gertatzen zen, baina Zerbinetta pertsonaia komikoaren papera egiten zuen kantariak operagile gaztea liluratu eta kontrakoaz konbentzitzen zuen. Wikipedian irakurri zuenez, gazte operagilearen papera egiten zuen abeslaria emakumezkoa zen beti, fikzioan gizon gaztea izan arren, Straussek ez baitzuen idatzi gizonezko batentzat, mezzo soprano batentzat baizik.
‎Horrela, egia esan, euskal kritika ez da bihurtzen mailaketak egiteko bide aproposena, berdin dio irakurlea, interesa izan dezakeena, akaso, hurrengo gauak zein libururen konpainian igaroko dituen erabakitzeko? edo irakaslea, batxilergoko bere ikasleekin ez duena errepikatu nahi, agian, aurreko urtean klaustroak gauzatutakoa, gaztelaniazko eskoletan Fuenteovejuna baitzien aginduta, eta euskarazkoetan, aldiz, Kutsidazu bidea, Ixabel, mailaketa horren bila badabiltza gose eta egarri?
‎b) Zure ama irakaslea da, eta, bere ikasleekin ikastolako laborategira bidean dela, jakinarazi nahi
‎b) Zure ama irakaslea da, eta, bere ikasleekin ikastolako laborategira bidean dela, jakinarazi
‎b) Zure ama irakaslea da, eta, bere ikasleekin ikastolako laborategira bidean
2017
‎Denak hileta autoan sartu, eta gaztelurantz abiatu ziren. Hiriko semaforoak gorri zeudenean edo udaltzain gixajoki batek gelditzeko seinalea egiten zienean, Andereño Herminiak tentazioa izaten zuen berak zekien trukoren bat erabiltzeko, horrela autoa ikusezin bihurtzearren, baina bere ikasleei magia trukoak bakarrik ez, eguneroko ohitura onak ere irakatsi behar zizkien, eta, hortaz, mantso eta lasai joan ziren beren helbururantz.
‎Vampyriak semeari janzten laguntzen zion bitartean, Drakulia Andereño Herminiaren bila joan zen. Itxarongelan topatu zuen, bere ikasleez inguratuta.
‎Gu ere Dr. Momiusenera joango gara, esan zuen Andereño Herminiak, eta ondoren, bere ikasleei begira erantsi zuen?: Ea, munstro maiteak, amaitu da mozorro festa, kendu gainetik gixajoki itxura hori, etxerantz goaz eta.
‎Vampyriaren galdera horrek erantzun erraza zeukan. Izan ere, orduantxe ari ziren sartzen hilerrira, eskolako hileta autoan, Andereño Herminia eta bere ikasleak, kotxearen abiadura osoa eta irakasle magoaren trukoak erabiliz azkarrago iristeko.
‎Eta nik hori neure alde baliatzen diat, ongi dakidalako zein den benetako irakaslearen eginbide eta irabazia: bere ikasleengandik ahalik eta gehien ikasten saiatzea, usnatzea norantz ari den gazteria, eta norabide berean jartzea berak ere bere arima. Eta horra nola, nire ikaslearen irakaspenei jarraiki, heldua naizen ni orain Kretara.
‎Munduaren zurruburru hutsala ez da iristen goratasun horietara. Aszeta nagusiak bere ikasleak hartzen ditu, hamasei hemezortzi urteko mutilak?, eta gauerdian badaramatza denak bortuko aintzira jelatu batera. Biluzten dira, hausten dute jela mintza, sartzen dituzte arropak ur izoztutan eta gero berriro janzten dituzte, soinean lehortzen zaizkien arte.
‎Aszeta nagusia bere ikasleen erdian esertzen da eta hotsegiten du:
‎–Patuari nola men egiten diozun, ezbeharraren aurrean nola oldartu ordez zeure baitara biltzen zaren eta gertatua beste bati gertatu izan balitzaio bezala kontatzen duzun gustatu zait. Antzeko begirada sumatu izan dizut pertsonaiekiko zure eleberrietan ere?, esan zuen eta bere ikasleak aurkeztu zizkidan ondoren, esanez Arte Ederretako fakultatekoak zirela, proiektuen bidez ari zirela euskal arte garaikidea ikasten, eta egiten ari ziren lehiaketa baten berri aipatu zuen. –XX. mendeko euskal artisten gaineko proposamenak dira, gertakari, pasadizo edo legendak erakusten dituztenak.
‎Seguru asko gizonak ez du astirik izango bere ikasleen biografiak begiratzeko, bere erantzunean ez baitzuen aipatu ere egiten ez Donostia ez Biarritz, eta gutxiago euskarari buruzko konturik. Baina irakurritakoa ona iruditu zitzaiola esan zidan eta jarraitzera animatu ninduen, nahiz eskertuko zidan (hitzez hitz horixe esan zidan) hurrengoan ingelesezko nire itzulpenarekin batean euskarazko jatorrizkoa bidaltzen banion, IXA taldearen itzulpen automatikoa erabiliz, batzuetan nire ingeles urrian idatzitakoa baino hobeto ulertuko zidalako.
‎Beistegi bere ikasle garaiez oroitu zen bat batean taberna hartan, batez ere urdaiazpiko hezurren usainak eta barran erruz biltzen ziren zezina zati nabarmenek eraginda. Etorkinen taberna zen.
2018
‎Laugarren maila irekitzen denerako, neska gazte bat da jada, unibertsitatera joateko adinekoa. Eta, irakurri dituen liburu guztien ondoren, ez du bere burua bere ikasle ohien gela berean ikusten. Dilema hau Abdullah Öcalan-ek argitu zuen (PKKko fundatzaile eta liderrak, Turkian espetxeratuak).
‎Rodano ibaiaren ertzetik paseo bat proposatu zidan Léak orduan, zubi ospetsua ikusteko. Bere ikasle garaia gogoraraziko zion, hona etortzen zenean liburu batekin, eguzkitan ikastera. Aldirietan bizi zenetik ez zen inoiz erdigunera etortzen, ahaztuak zituen ia harresiak, uraren marmarra, zubi apurtua.
‎Eta, horregatik, agian, inork galdetuta ere ez duela hitz erdirik esango agindu dio bere buruari etxetik atera aurretik. Emanaldi hartan, bere ikasleen musika zuzentzeaz baino ez dela arduratuko. Kito.
‎jatetxe thailandiar batera afaltzera joan, Mataderoko kultur gunetik buelta bat eman, Erretiroan txalupa bat alokatu, erdiguneko tabernetan kanilako bermut batzuk edan? Ez, ez litzaidake ezta burutik pasatuko ere bere ikasle pisuan ostatu hartzea; gainera, enpresak ordaintzen digu hotela. Bisita ere ez diot egingo hara, lotsa emango lioke.
2019
‎–C. rekin oheratu naiz, eta oso dibertigarria izan da?. Ikastetxe bateko irakasle estatubatuar batek esan zidan bere ikasleek emakumetu baino lehen uzten ziotela birjina izateari; bikotekideek errespetatu egiten dituzte, eta, beraz, ez dute behartzen haien pudorea; mutilak ere gazteegiak eta lotsatiegiak dira neskengan demoniorik pizteko. Zenbait neska gazte buru belarri hasten dira esperientzia erotiko ugaritan, larrimin sexualari ihes egin nahian; espero dute horrela jokatuz gero libratu egingo direla beren jakin minetik eta obsesioetatik; askotan, ordea, halakoen egintzek kutsu teoriko bat dute oraindik, eta, horren ondorioz, irrealak dira, beste batzuek etorkizuna aurrez ikusteko erabiltzen dituzten fantasiak bezain irrealak.
‎Meisl medikugaiak monopolio inperial errealeko tabakorri merkeren batekin bete zuen bere ikasle pipa luzea, portzelanazko buru bat zeukana Voltaireren irudiarekin. Gero, jarraitu egin zuen:
‎–Halaxe da. Gainera, onartu behar duzu sasoitsu zaudela eta ez zenukeela arazorik izango pisu hil bat arrastatzeko, iradoki zuen irakasleak, esku bat bere ikasle ohiaren bizepsera eramanez.
‎Ez zuen gogoratzen inoiz hain berandu jaiki izanik. Ziurrenik egingo zuen bere ikasle garaian, baina hori antzinako kontua zen. Orain hogeita hamabost urte zituen, eta aspaldi ahaztua zuen Deustuko unibertsitate bizitza axolagabea.
Bere ikaslea izandako hiruzpalau urteetan, behin ere ez zidan neure izenez deitu. Ez dira atsegina sortzekoak gazteleraz ikasi nituen lehen hitzak.
2020
Bere ikaslearen abizena eta nongotarra zen jakin zuenean, Estherrek, asaldatuta, unibertsitateko agirietan egiaztatu zuen aitaren izena; harri eta zur geratu zen. Geroztik, jarri diezaioke izena ezagutu gabe inbidiatu zuen emakumeari:
‎Unibertsitateko bere ikasleei historia memoria bizia dela ikusarazten tematzen da Esther, etorkizun hobea eraikitzeko iraganeko jakintza ezinbestekoa dela errepikatu ohi die. Aurrekoan, Iruñeko kanposantura eraman zituen, Gerra Zibilean Francoren lerroetan hildako soldaduen hilobiak ikustera.
‎–Eta Victoriak, badakizue, bere ikasle maiteari ezetz ez esateagatik...
2021
‎Azalpenak argi eman behar direla eta zalantzarako tarterik ez dela utzi behar esango zien ginekologoak bere ikasleei, Sara itxarongelan bere izena noiz entzungo zain zegoen bitartean. Berri txarra osorik eman behar dela, ez dela atzean zatirik utzi behar.
‎Baina hasi da hirurogei urte inguruko emakume talde zalapartari bat aretoan sartzen. Bere ikasleak izango dira. Niri ere adin horrekin halakoxe martxa edukitzea gustatuko litzaidake.
‎Ahalegintzen zen. Bere ikasle idazmahaiaren aurrean esertzen zen eta bere begiratu lañoak orri zuria laztantzen zuen, iraganik gabeko orria, etorkizuna bezain birjina. Orri biluzia; mihise hutsa; etorkizuneko iraultzen gainetik distira egiten duen lur aratz eta izoztua.
2022
‎–Sí, creo que sí –erantzun zuen totelka, buruari eraginez gogoratzen ahalegintzeko ea Koldori aipatu ote zion bere ikaslearen abizena– ¿ Por qué?
‎Unaik, behin berriz hitz beste, zerbait esan du bere ikasleez –soinketa irakaslea da institutu batean–, eta mutilak irekitako bidetik etorri dira Nahiaren gimnasioko zenbait bezerori buruzko kontuak. Eliptikoan denbora kaloria galerarekin nahasten zuen gizaseme bielorrusiarrarena.
‎Nahita egiten dudala uste du, edo behintzat ez naizela behar beste ahalegintzen. Nik ez nuen irakasleak gurasoei hots egiterik nahi, baina badirudi irakasle berriari gehiegi axola zaizkiola bere ikasleak. Ikasturtea hasi denetik hirugarren aldia da amarekin hitz egiten duela, eta azaroa da oraindik.
2023
‎(...) Ama ez asmatu gauzak(...) Beste etxe bat erosi nahi duzu hartara ere ez joateko? (...) Andaluza bere ikasle ligeekin joateko erosiko duzu orduan? (...) Ama, jada ezin dut atzera bota, konprometitu naiz!
‎Laiak ahoa ireki baino lehen zer esango duen badaki Bakarnek, antza. Bere ikasleekin hitz egitera ohituta, halako neska gazte askoren erantzunak sarritan entzun balitu bezala. Amodioari buruz prestatzen ari diren erakusketarekin aurrera egin ahala eztabaida asko izan omen dituzte klasean.
‎Amodio ezbeharrek eragindako krisiak ziren, bereziki, Rodinengandik azkenerako jasan zuen mespretxuaren ondorio. Artearen garai horretako ikertzaileek diotenez, Rodin jeloskor samar zegoen bere ikasle eta maitalearen talentu izugarriagatik; horregatik urrundu zen harengandik eta gaizki tratatu zuen psikologikoki. Ikaslearen eta maisuaren arteko harremanak hamabost urte iraun zuen, eta, utzi ondoren, Camilek jelosiak eragindako krisi obsesibo bat sufritu zuen.
‎Gaur, Bakarneri hainbeste lan ekarri dion ikasturte amaierako erakusketaren inauguraziora joan gara. Bakarnek denbora eta esfortzu asko jarri ditu erakusketaren antolaketan, ondo dakigu, gure bileretan behin eta berriz aipatu digulako bere ikasleen obren bilakaera. Ikasleek egindako urte osoko lana aurkezten da bertan.
Bere ikasle kuttunetako baten obra ikusi behar dugula esan digu. Lucia deitzen da eta oso pozik dago egin duen lanarekin.
‎Baina halako batean aurpegia mingostu zaio, konturatu denean nor datorren bere ikaslearekin batera.
‎–Eurek dute meritu guztia –erantzun dio Bakarnek, Lucia, bere ikaslea, seinalatuz. Hori esan du baina ematen du berdin dela zer esaten duten, benetako elkarrizketa ez dagoelako esaten ari diren hitzetan, hondoan ari da gertatzen, lur azpiko ibai batek eramango balitu bezala haien hitzak leku batetik bestera.
‎Aurkeztu ere ez digu egin, Laia eta biok bere ondoan gaudela ahaztu izan balu bezala. Bere ikaslea ere ahaztu du, irribarrez eta sorbaldak altxatuz begiratzen diguna Laia eta bioi, ezer ulertuko ez balu bezala.
‎Bakarnek ez dio erantzun. Harrizkoa balitz bezala geratu da, zirkinik egin gabe, emakumea eta bere ikaslea desagertu diren arte. Orduan, pauso azkarrez jarraitu du bisita.
‎Lehen tente zeukan ile mototsa jaitsi egin zaio. Begietako rimela korritu zaio, bere ikaslearen koadroari odola bezala. Eta pailazoak makillajea kentzen dueneko harridura hori sentitu dut, aktorearen atzean pertsona agertzen deneko une argigarri hori.
‎Laiak Agnes Soureten izena apuntatu du bere mugikorrean, eta behingoz sentitu dut bere ikasle rolean. Bera ikasle, ni irakasle.
‎Laiak Agnes Soureten izena apuntatu du bere mugikorrean, eta behingoz sentitu dut bere ikasle rolean. Bera ikasle, ni irakasle. Ez da nabaritu diodan aldaketa bakarra:
‎Felix benetako maisua da, konfiantza behar duenari ematen diona eta bere ideiak konfiantzaz garatzen dituena. Bere ikasle izandakoek ondo baino hobeto dakigu hori, onerako edo txarrerako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera 88 (0,58)
Bera 1 (0,01)
Lehen forma
bere 74 (0,49)
Bere 12 (0,08)
Bera 1 (0,01)
bera 1 (0,01)
berean 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bera ikasle ohi 4 (0,03)
bera ikasle garai 3 (0,02)
bera ikasle ikastola 3 (0,02)
bera ikasle bat 2 (0,01)
bera ikasle ez 2 (0,01)
bera ikasle hartu 2 (0,01)
bera ikasle kutun 2 (0,01)
bera ikasle oso 2 (0,01)
bera ikasle pisu 2 (0,01)
bera ikasle abizen 1 (0,01)
bera ikasle ahal 1 (0,01)
bera ikasle aholku 1 (0,01)
bera ikasle aurkeztu 1 (0,01)
bera ikasle begi 1 (0,01)
bera ikasle begira 1 (0,01)
bera ikasle beltz 1 (0,01)
bera ikasle berandu 1 (0,01)
bera ikasle bila 1 (0,01)
bera ikasle biografia 1 (0,01)
bera ikasle biolento 1 (0,01)
bera ikasle desagertu 1 (0,01)
bera ikasle emakumetu 1 (0,01)
bera ikasle eme 1 (0,01)
bera ikasle erakutsi 1 (0,01)
bera ikasle erdi 1 (0,01)
bera ikasle ere 1 (0,01)
bera ikasle esku 1 (0,01)
bera ikasle familia 1 (0,01)
bera ikasle guzi 1 (0,01)
bera ikasle historia 1 (0,01)
bera ikasle hitz 1 (0,01)
bera ikasle honelako 1 (0,01)
bera ikasle idazmahai 1 (0,01)
bera ikasle inguratu 1 (0,01)
bera ikasle Jesus 1 (0,01)
bera ikasle kaxkar 1 (0,01)
bera ikasle koadro 1 (0,01)
bera ikasle kutsatu 1 (0,01)
bera ikasle kuttun 1 (0,01)
bera ikasle letoniar 1 (0,01)
bera ikasle lige 1 (0,01)
bera ikasle magia 1 (0,01)
bera ikasle maite 1 (0,01)
bera ikasle musika 1 (0,01)
bera ikasle nerabe 1 (0,01)
bera ikasle obra 1 (0,01)
bera ikasle on 1 (0,01)
bera ikasle pipa 1 (0,01)
bera ikasle pribatu 1 (0,01)
bera ikasle rol 1 (0,01)
bera ikasle suspertu 1 (0,01)
bera ikasle zahar 1 (0,01)
bera ikasle zaletasun 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia