Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2001
‎Izan ere, zailtasunak zailtasun, badugu beste biei nolabaiteko hesia jartzea; hots, badugu hautatzea, zein hizkuntza eta kultura eredu ekarri geure ikasgelara, eta geure jarduna muga horien barruan burutu. Baina nola heldu, aldi berean ikas prozesuaren sorburu eta jomuga, objektu eta baliabide, ardatz eta gurpil, euskarrieta eragile den autonomiaren zertasun konplexu honi. Nola heldu ikasle bakoitzakhain berezko duen gaitasunari?
‎Autonomia hitzaz nor bere ikas prozesuen arduradun izatea adierazten dugu.Ikasleak lortu duen edo lor dezakeen gaitasuna da, eta bost azpigaitasun hauekosatzen dute: helburuak ezartzeko gaitasunak, helburu horiek lortzeko bitartekoakbilatzeko eta erabiltzeko gaitasunak, erritmo egokian aritzeko gaitasunak, egindakolana ebaluatzeko gaitasunak, teknikak eta metodoak aukeratzeko gaitasunak (Holec, 1979).
‎Aholkularia, berriz, laguntzeko dago. Ikaslearenak izango dira bere ikas prozesuari buruzko erabaki guzti guztiak. Aholkulariak ez du ezer erabakiko; baina ikaslearen erabakiak aztertuz, zein gabezia, zein ondorio, zein behar ekardezaketen eta zer adierazten duten azalduko dio, ikasleak ikasten ikas dezan.
‎Ataza mota honetan, nork bere ikas prozesua hobetze aldera, ikasleek berenikasteko moduaz hausnartu behar dute: nola ikasten duten hobeto.
‎Ikasleari bere ikas prozesuari buruzko erabakiak hartzea daukala ikustarazteazen helburua, eta baita erabaki horiek inplementatzea ere.
2002
‎Gure euskaltegien printzipioen artean ikaslearen autonomia bultzatzea dago: eskura dituen baliabide guztiak aprobetxatuko dituen ikaslea nahi dugu, bere ikas prozesuaz kontzientea dena. Ordenagailua eta autonomia, oraindik, ez datoz bat, eta dena egina espero duen ikaslea geurera erakartzeko bi bide erabiltzen ditugu: aholkularitza eta mintza saioak.
‎– Ikaslea izango da ardatza, ikaslea da hizkuntza eskuratzen duena eta ikasleak parte aktiboa hartu behar du bere ikas prozesuan.
‎Autonomia eta ikas estrategien artean oso erlazio estua dago. Izan ere, bereikas prozesua kontrolatzen hasten den ikasleak, ezinbestez, ikas estrategia egokiakerabiltzen ikasi du; eta, alderantziz, ikas estrategia egokiak erabiltzenhasten den ikaslea bere ikas prozesua kontrolatzen hasiko da.
‎Ikasleak deitzen duenean zeinekin hitz egingo duen ez badaki ere, tutoretza saioetara etortzen denean, badaki norengana zuzendu. Tutorea bere erreferentea da, bere ikas prozesuaren jarraitzailea eta biderik egokiena bilatzen lagunduko diona.
‎Honako hauek ebaluatzen ditugu: ikaslearen hasierako ezagutzak, bere ikas prozesua, lortutako azken emaitzak, irakasleak erabilitako prozedura, erabilitakomateriala, programazio bera eta ikas prozesuan parte hartzen duten faktore guztiak; kasu bakoitzean, informazio desberdinak lortu ditugu.
2005
‎Metodo honekin, landuko dituen edukien ikuspegi orokorra izan dezakeikasleak, baita bere ikasteko prozesuarena ere.
2011
‎jakina da edozein ikaskuntza prozesu era arrakastatsuan gerta dadin familiaren inplikazioak izan dezakeen garrantzia. Horregatik, eskolak guraso etorkinen parte hartzea bideratu eta indartu luke, baita familiaren motibazioa sustatu ere, haurra animatzeko eta laguntzeko bere ikas prozesuan. Gurasoei adierazi zaie lurraldeko hizkuntzak ikastea, nahiz eta askotan hizkuntza gutxitu izan, lagungarri izan daitekeela euren haurra lurralde horretan integratzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia