2001
|
|
Izan ere, zailtasunak zailtasun, badugu beste biei nolabaiteko hesia jartzea; hots, badugu hautatzea, zein hizkuntza eta kultura eredu ekarri geure ikasgelara, eta geure jarduna muga horien barruan burutu. Baina nola heldu, aldi
|
berean
ikas prozesuaren sorburu eta jomuga, objektu eta baliabide, ardatz eta gurpil, euskarrieta eragile den autonomiaren zertasun konplexu honi. Nola heldu ikasle bakoitzakhain berezko duen gaitasunari?
|
|
Autonomia hitzaz nor
|
bere
ikas prozesuen arduradun izatea adierazten dugu.Ikasleak lortu duen edo lor dezakeen gaitasuna da, eta bost azpigaitasun hauekosatzen dute: helburuak ezartzeko gaitasunak, helburu horiek lortzeko bitartekoakbilatzeko eta erabiltzeko gaitasunak, erritmo egokian aritzeko gaitasunak, egindakolana ebaluatzeko gaitasunak, teknikak eta metodoak aukeratzeko gaitasunak (Holec, 1979).
|
|
Aholkularia, berriz, laguntzeko dago. Ikaslearenak izango dira
|
bere
ikas prozesuari buruzko erabaki guzti guztiak. Aholkulariak ez du ezer erabakiko; baina ikaslearen erabakiak aztertuz, zein gabezia, zein ondorio, zein behar ekardezaketen eta zer adierazten duten azalduko dio, ikasleak ikasten ikas dezan.
|
|
Ataza mota honetan, nork
|
bere
ikas prozesua hobetze aldera, ikasleek berenikasteko moduaz hausnartu behar dute: nola ikasten duten hobeto.
|
|
Ikasleari
|
bere
ikas prozesuari buruzko erabakiak hartzea daukala ikustarazteazen helburua, eta baita erabaki horiek inplementatzea ere.
|
2002
|
|
Gure euskaltegien printzipioen artean ikaslearen autonomia bultzatzea dago: eskura dituen baliabide guztiak aprobetxatuko dituen ikaslea nahi dugu,
|
bere
ikas prozesuaz kontzientea dena. Ordenagailua eta autonomia, oraindik, ez datoz bat, eta dena egina espero duen ikaslea geurera erakartzeko bi bide erabiltzen ditugu: aholkularitza eta mintza saioak.
|
|
– Ikaslea izango da ardatza, ikaslea da hizkuntza eskuratzen duena eta ikasleak parte aktiboa hartu behar du
|
bere
ikas prozesuan.
|
|
Autonomia eta ikas estrategien artean oso erlazio estua dago. Izan ere, bereikas prozesua kontrolatzen hasten den ikasleak, ezinbestez, ikas estrategia egokiakerabiltzen ikasi du; eta, alderantziz, ikas estrategia egokiak erabiltzenhasten den ikaslea
|
bere
ikas prozesua kontrolatzen hasiko da.
|
|
Ikasleak deitzen duenean zeinekin hitz egingo duen ez badaki ere, tutoretza saioetara etortzen denean, badaki norengana zuzendu. Tutorea bere erreferentea da,
|
bere
ikas prozesuaren jarraitzailea eta biderik egokiena bilatzen lagunduko diona.
|
|
Honako hauek ebaluatzen ditugu: ikaslearen hasierako ezagutzak,
|
bere
ikas prozesua, lortutako azken emaitzak, irakasleak erabilitako prozedura, erabilitakomateriala, programazio bera eta ikas prozesuan parte hartzen duten faktore guztiak; kasu bakoitzean, informazio desberdinak lortu ditugu.
|
2005
|
|
Metodo honekin, landuko dituen edukien ikuspegi orokorra izan dezakeikasleak, baita
|
bere
ikasteko prozesuarena ere.
|
2011
|
|
jakina da edozein ikaskuntza prozesu era arrakastatsuan gerta dadin familiaren inplikazioak izan dezakeen garrantzia. Horregatik, eskolak guraso etorkinen parte hartzea bideratu eta indartu luke, baita familiaren motibazioa sustatu ere, haurra animatzeko eta laguntzeko
|
bere
ikas prozesuan. Gurasoei adierazi zaie lurraldeko hizkuntzak ikastea, nahiz eta askotan hizkuntza gutxitu izan, lagungarri izan daitekeela euren haurra lurralde horretan integratzeko.
|