2000
|
|
Zentzu honetan, partaide gogotsuena Carnap izan zen.
|
Bere
ibilbideak inferentzia induktibo razionalak egin ahal izateko erregela hertsiak eskainiko zituen berrespen teoria baten inguruko lana hartu zuen erreferente nagusienetakotzat. Auzi gakoa, egiaztagarritasunaren aldaketarena kasu honetan, Carnapek berak erakutsi zuen 1937ko" Testability and Meaning" [Testagarritasuna eta esanahia] idazki ospetsuan:
|
|
Honek ez du nahi esan bere gogoetak egokitzen ibiltzen zenik kritikekin ongi geratzeko, ezta gutxiago ere. Analisi askoren ondoren, egun badakigu
|
bere
ibilbide intelektuala, hau da, bere emaitzak —idazkiak eta gogoetak— zeharkatu dituzten ezaugarri konstante batzuk badaudela, esate baterako joera antimetafisikoa, tolerantzia linguistikoa eta kontzeptuala, edo eluzidazioaren helburua49 Bere ildo teorikoak Neurath pragmatikoarekin bat ez etortzera eraman zuen, baina harrezkero hobeki ikusiko zenez, Zirkuluaren erreserba ideologikoaren b... Zirkulua desagertu eta gero, ikusmolde estandarrak Carnapen aldeko bideak jorratuko zituen:
|
2003
|
|
Imre Lakatos ez dago horrekin ados. Onartzen du indarrean dauden metodologiek tupust egiten dutela zientzi jarduerarekin, baina uste du badaudela arauak, zientziari
|
bere
ibilbidea egiten jarraitzea ahalbidetzeko bezain liberalak direnak eta, hala ere, arrazoimenari bizirauten uzteko bezain substantzialak. Arau horiek ikerkuntza programei aplikatzen zaizkie, eta ez banako teoriei; programa batek denbora tarte batean zehar duen bilakaera juzgatzen dute, eta ez une jakin bateko bere eitea; eta bilakaera hori juzgatzen dute teoria lehiakideen bilakaerarekin alderatuz, eta ez bere horretan bakarrik.
|
2004
|
|
Horren arabera, mundua matematikaren hizkuntzan idatzitako liburu baten gisara interpretatu da, hizkuntza hori izango da naturaren harmonia osoaren oinarria. Baina bere aurrekoa Pitagorasengan duen egitasmo horrek oztopo larria aurkituko du
|
bere
ibilbidean berandu baino lehenago, ez delako hain erraza izango matematikaren mundu idealetik errealitate korporalaren existentziara jaistea eta matematikaren mugak, alde honetatik, handiak suertatuko direlako.
|
2005
|
|
Humboldtek, linguistikoa denaren eta gizatiarra denaren arteko sakoneko loturaz kontzientzia hartzen duen unetik, ezinbestekoa ikusten du bere ikerketa antropologikoa eraberritzea eta, zehazki, berau hizkuntzaren estudio zabal bat bezala bideratzea. Hasieran, eta
|
bere
ibilbide intelektual honen hastapenak ezagutu nahian, hizkuntzaren arazoaz nolabaiteko interesa erakusten duten bere lehenengo testuen errepasoa egin dugu. Ondoren bere pentsamenduak 1800 urte inguruan ezagutzen duen" krisia" edo azaltzen saiatu gara eta, honekin, baita bere planteamendu antropologikoen" biraketa linguistikoaren" nondik norakoak ere.
|
2007
|
|
Testuinguru honetan, eta jada aipatu bezala, biziki interesatzen zaigu Apel eta Habermasek abian jarritako" etika komunikatiboa", hain zuzen bertan gizakiaren hizketarako berezko gaitasunetik ondorioztatzen baita berorren sakoneko izaera etikoa edo morala. Kontuan hartu behar da, lehenik, etika horrek pentsamendu garaikideak XX. mendearen erdialdera ezagutzen duen" biraketa linguistikoaren" baitan hasten duela
|
bere
ibilbidea. " Jarduera etikoa", horren arabera, marko kontzeptual eta intelektual berri batean zehazten da, non hizkuntzak funtsezko papera jokatzen duen giza eta gizarte zientzien esparru osoan.
|
|
Bestearekin bakarrik da berori emankor. Horretara iristeko, baina, bestea ez da mugatu behar etengabeko objekzio kritikoak egitera; aldiz, berorrek bere aldetik saiatu egin behar du ere
|
bere
ibilbide propioa egiten, modu horretan —joan etorrian dabilen hitz egite horretan— elkarrizketa osoa guztiz garatuko delarik.
|
|
Ez da gure asmoa ur handi eta garrantzitsu horietan sakontzea; alabaina, interesgarria iruditzen zaigu —aipamen moduan bakarrik bada ere— horren inguruko Dienelt en hitz batzuk gogora ekartzea, non egiaz Frankl en ideia nagusietako bat laburbiltzen den: " Baldin eta gizakia ez badu instintiboa denak ‘bultzatzen’, baizik eta baliotsua denak ‘erakartzen’, orduan —eta orduan bakarrik— gertatzen da ere hura hezia izateko aukera" 28 Kontua da, azken batean, gizakiak ezin duela
|
bere
ibilbidearen noranzkoaren inguruko galdera saihestu —ezin daiteke aurrera egin" aurre" hori non dagoen edota zein den kontsideratu gabe—, eta horregatik hitz egiten dugu ere hezkuntzaren berezko dimentsio teleologikoaz.
|
2009
|
|
Bukatu baino lehen, aurreko orrietan idatzi ditugun lerroak begira daitezke Foucaultek zuen
|
bere
ibilbidearen azken mugako ikuspuntutik.
|
2011
|
|
Beharbada bertso horiek entzunda, lagungarriak izango dira bi ulertzeko. Ibaiak
|
bere
ibilbidea egiten du, baina gure aurrean, gure begiradaren aurrean, aurrez aurre, bi ertzak daude.
|
2014
|
|
neuretzako dena bazara ere, zu gabe biziraun dezaket, zeu errefusa zaitzaket nire misioarengatik edo ogibidearengatik. Emakumeak gizonaren maitasun keinua modu egokian proba dezan, beraz,
|
bere
ibilbide profesionaleko une erabakigarrienean ‘traizio’ egitea litzateke (filmean lehenengo kontzertu publikoan, azterketa erabakigarrian, bere ibilbidea erabakiko duen negoziazio komertzialean): ordaliaren ostean biziraun eta bere ataza arrakastaz egiten badu soilik du emakumea, nahiz eta emakumearen desertzioarengatik sakonki traumatizatuta dagoen, orduan du eta emakumea gizonarekin bueltatuko da.
|
|
neuretzako dena bazara ere, zu gabe biziraun dezaket, zeu errefusa zaitzaket nire misioarengatik edo ogibidearengatik. Emakumeak gizonaren maitasun keinua modu egokian proba dezan, beraz, bere ibilbide profesionaleko une erabakigarrienean ‘traizio’ egitea litzateke (filmean lehenengo kontzertu publikoan, azterketa erabakigarrian,
|
bere
ibilbidea erabakiko duen negoziazio komertzialean): ordaliaren ostean biziraun eta bere ataza arrakastaz egiten badu soilik du emakumea, nahiz eta emakumearen desertzioarengatik sakonki traumatizatuta dagoen, orduan du eta emakumea gizonarekin bueltatuko da.
|
|
Wagnerri buruzko saiakera liburua Dialektika negatiboa baino askoz lehenago idatzi zuen, baina Adornok jada hartua zuen Wagner jomuga eta arerio musikal gisa.
|
Bere
ibilbidea ere Wagnerrenganako tirabira batek markatu zuen, kereila oinarrizko batek, ia funtsezkoak. Ikuspuntu historiko batetik, Nietzsche engaiatu zen kereila bera lantzen du berriz ere, hori izan baitzen Wagnerrek izan zuen lehenengo kereila handia, eta horrek interesa sortzen digu ezinbestean.
|