Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2002
‎Horretarako, ikasketen lau multzo egituratu lirateke. Batetik, hasierako ikasketaldiak egongo lirateke bi ibilbide desberdinekin, eta, bertan, ikasketa mota bietako bakoitza bere ibilbide propio batean antolatuko litzateke. Horiek amaitutakoan, lan mundura igarotzekomoduan egongo lirateke ikasleak, bai ibilbide batekoak eta bai bestekoak.
2007
‎Bestearekin bakarrik da berori emankor. Horretara iristeko, baina, bestea ez da mugatu behar etengabeko objekzio kritikoak egitera; aldiz, berorrek bere aldetik saiatu egin behar du ere bere ibilbide propioa egiten, modu horretan —joan etorrian dabilen hitz egite horretan— elkarrizketa osoa guztiz garatuko delarik.
2010
‎Aitortuta nahiz aitortu barik, EBk, Europako Kontseiluak mugaz gaineko eskualdeen alorrean egindako urrats zuhurren bideari jarraituz, bere ibilbide propioari ekin dio, bere estatu kideen barruan dauden barne mugen fenomenoaren gaineko formulazio malguago batek gutxiengo nazionalen eta estaturik gabeko nazioen presioa laxatze aldera. Ikuspegi hori agerian geratu zen, modu bereziki esplizituan, Zita Gurmai (PSE) eurodiputatu hungariarraren hitzetan, 2006ko uztailaren 4an, Estrasburgon:
2019
‎Hainbat elezaharretan jasota dago etengabeko sortze eta itzaltze hori, bata besteari jarraika, inoiz harrapatu ezinean, baina beti ere, Amalurren sabeletik igarota. Ortziak ere bere ibilbide propioa izango du, eguna iristean, leize sakonetan barna.
‎Historian zehar, bere inguruan ibili diren Europako hizkuntzekin konparatuz gero, argi eta garbi geratzen da euskarak bere ibilbide propioa egin duela. Errana da hizkuntza isolatua, bakartua dela; baina, horrek ez du erran nahi ondoko hizkuntzekin harremanik izan ez duenik; ezta pentsatu ere!
2021
‎Testuliburu klasikoekin ibilbide bat egin ondoren, DBHn liburuetatik liburuxketara pasatu zirela azaltzen du, testuliburu batekin eskoletan dagoen aniztasunari erantzuteko modurik ez zegoela Ikusten zutelako. Haien lana egokitu ahal izateko, irakasleei monografikoak ziren liburuxka batzuk eskaintzen hasi zirela kontatzen du, bakoitzak bere ibilbide propioa egin zezan; haatik, orain hortik testuliburura berriro ere pasatu direla zehazten du, nahiz eta testuliburuaz gain plataforma digitalak ere laguntzen duen. Zenbait aldaketa gertatu direla zalantzarik ez du, eta haiek ere aldaketa horietan eragiten saiatu direla, euskarrietan edota alderdi metodologiko batzuetan, baina hein batean irakasteko moduek bere horretan jarraitzen dutela uste du, bereziki BHn.
‎Hots, zenbat eta formatuago egon irakaslea, orduan eta motibatuago dagoen profesionala izateko. Transmisioaren gako diren neurrian, euskal literatura sistemak zein hezkuntza sistemak irakasleak literaturaren didaktikan sakon formatzea eta egon daitezkeen beharrei erantzuteko tresnak eskaintzea funtsezkotzat jotzen dute GE1 ek eta GE2 k, eta, halaber, bultzatuta autonahiz ko formazioaren ildotik sakontzea, nork bere ibilbide propioa osatzea ahalbidetuz.
‎Zenbait helburutan adostasuna edo desadostasunak egon daitezkeela jakitun, estrategia eta jarrera posibilistak zabaltzeko beharraz hitz egiten dute hainbatek (BE1, IE2, IE5, IE7, LIR3, EIAE1). Gaur egungo ikas prozesu uniforme, homogeneo eta norabide bakarrekoen aurrean, aukera askotarikoa eskaintzea komeni dela uste du IE2 k, eskaintza zabaldu, eta nork bere ibilbide propioa egiteko hezkuntza paradigmetara pasatu behar dela iradokitzen du IE5 ek: " Ibilbideak behar dira, jendeak aukeratu ahal izateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia