Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2008
‎Halere egin izan diren hautuak, norabide aitortuak, printzipioak aztertu behar ditugu eta hoietan lehen lehenik garatzen den politikaren helburu adierazia25 Hortarako 2006ko abenduan EEP k aurkeztu duen bere hizkuntza proiektua arretaz miatu behar da. " Hemendik aitzina, egitasmo hau izanen da ekintza publikoa bideratuko duen erreferentziako markoa.
‎Ikastola bakoitzak bere Hizkuntza Proiektua definitzeko gidaren barruan atal bi bereizten dira: pedagogikoa eta instituzionala.
‎«Toki guztietan ez litzateke portzentaje berdina jarri behar», dio Karrerak; «eskualde euskaldunetakoek beharbada gehiago erabili lukete gaztelania, adibidez. Portzentajea %60an egon daiteke, baina zentro bakoitzak malgutasun handiagoa luke bere hizkuntza proiektua egiteko».
2009
‎Plataformaren ustez, Zelaak aurkeztutako curriculumaren puntu kritikoa ikastetxeen hizkuntza aukeratzeko askatasuna da. Zentro bakoitzak bere hizkuntz proiektua garatzeko duen askatasun horrek familien eskubideak urratzen dituela jakinarazi dute, eta, horrenbestez, euskara eta gazteleraren parekotasuna urratzen duela. Plataformak dio ez dakiela nola bateratuko den hizkuntza aukeratzeko eskubidea ikastetxeei arlo horretan eman zaien askatasunarekin
‎Hots, bere luze zabalean Euskadin bizi eta eskolatzen diren ikasle guztien baldintzak eta euskararen ahulezia soziala kontuan harturik, hezkuntza sistemaren oinarrizko beste helburuak ahantzi gabe, bataz beste egiazki lor litezkeen helburuak izan behar dira gutxieneko helburu. Baina gutxieneko helburuekin batera, erreferentziazkoak edo desiragarriak deituko genituzkeen beste helburu batzuk jartzea ere lagungarri eta orientagarri izan dezake ikastetxe bakoitzak, bere autonomia baliatuz, tokian tokiko egoera soziolinguistikoa eta hezkuntza elkartearen borondatea kontuan hartuz, bere hizkuntza proiektua definitu eta garatzerakoan.
2012
‎Legezko curriculum esparruak ezartzen dituen aginduak betez, ikastetxe bakoitzak bere hizkuntza proiektua gauzatuko du, non bere hizkuntza eta gizarte ingurunearen arabera hartutako aukera eta erabakiak zehaztuko diren.
‎Horien bidez gauzatuko dira hizkuntza proiektuan adostutako printzipioak. Ikastetxe bakoitzak bere hizkuntza proiektua Ikastetxearen Hezkuntza Proiektuan sartuko du.
‎Aurreko idatz zatiko helburuak lortzeko, dekretu honetan ezarritako curriculum planteamenduak bere ezaugarrietara moldatu eta egokituko ditu ikastetxe bakoitzak. Halaber, aintzat hartuko dute bere hizkuntza proiektua, hizkuntzen bidez komunikatzea delakoan biderik egokiena elebitasuna lortzeko eta jakintza arlo bakoitzeko curriculum edukiak irakasteko. Elebitasuna oinarri hartuta, ikasle eleanitzak sortu ahal izateko, ikastetxeek atzerriko hizkuntzak ikasi eta erabiltzeko indartze neurriak ezarriko dituzte Haur Hezkuntzako bigarren ziklotik aurrera, eta bermatu egingo dute bete egiten direla bi hizkuntza ofizialetarako xedatutako gaitasun mailak.
2014
‎Adibide gisa bi datu apuntatzenditugu: alde batetik, Gobernu ekimenek proiektu eleaniztunak sustatu nahi dituztela (hala Eusko Jaurlaritzak, nola Nafarroako Gobernuak, eta orobat Iparraldeko hezkuntza eragileek), horrela etorkizuneko mundu globalizatuari ahal bezain ongi erantzuteko; eta bestetik, Ikastolen Konfederazioak, euskararen aldeko posizioanarrunt ezaguna den erakundeak, ororentzako laueletasunaplanteatzen duela helburu gisa bere hizkuntza proiektuan.
2022
‎Euskararen arloan, hauxe proposamen nagusia: ikastetxe bakoitzak bere hizkuntza proiektua egin du, ikasleek Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza bukatutakoan euskaraz zein gaztelaniaz B2 maila izateko. Hizkuntza proiektuen jarraipena eta ebaluazioa egingo dute, eta, hala badagokio, baita egokitu ere.
‎Bi hizkuntza ofizialen eta atzerriko hizkuntza baten ezagutza bermatuko duen eredu inklusibo orokortua defendatzen dugu, betiere, ikasleen jatorrizko hizkuntzak eta kulturak aintzat hartuko dituena». Eskola bakoitzak bere hizkuntza proiektua egin du, eta euskararen, gazteleraren eta ingelesaren «tratamendu integratua» egin du, haien funtzioa eta egoera soziolinguistikoa kontuan hartuta. Eusko Jaurlaritzak ikastetxeen hizkuntza eta hezkuntza proiektuak ebaluatzeko mekanismoak ere ezarri ditu.
‎Arrizabalagak euskaraz ardaztutako eleaniztasuna aipatu du: «Ikastetxe bakoitzak bere hizkuntza proiektua ga ratuko du, bere ekosistema soziolinguistikoari erantzunez, euskara ardatz izanik, eta horren baitan hizkuntza proiektuei proiektu eleaniztunak garatzeko garrantzia emanez». Arresek, berriz, euskalduntzea izan du ahotan.
‎euskarak izango duen presentziari eta segregazioari. Hizkuntzei dagokienez, azaldu du ikastetxe bakoitzak bere hizkuntza proiektua egin dela, tokian tokiko egoerara egokituta: «Desberdina da Tolosan egon daitekeen egoera edo Bilboko auzo jakin batekoa.
‎Ikastetxeei autonomia «zabala» emango dietela iruditzen zaio, haiek arautuko dutelako euskarak eta gaztelerak zenbateko presentzia izango duten irakaskuntzan. Horrela, Kataluniako sistemara jotzen dela uste du, A, B edo eredua aukeratu beharrean, zentro bakoitzak bere hizkuntza proiektuan zehaztu baitu hizkuntzen trataera: «Aukeraketa eskubidetik konjuntzio linguistikoko sistema batera pasatzen da.
2023
‎Abiapuntu horri segika, hizkuntza proiektuen baliozkotzearen eta ebaluazioaren garrantzia azpimarratu dute. Izan ere, ikastetxe bakoitzak egin du bere hizkuntza proiektua. Eskisabelen iritziz, kanpo begirada batek baloratu luke helburuak lortzeko egokia ote den, eta kanpo ebaluazioaren beharra ere defendatu du:
‎Gainera, Bildarratzek nabarmendu duenez, ikastetxe bakoitzak egungo A, B eta ereduetatik bere hizkuntza proiekturako bidea egingo du, «inguruko egoera sozioekonomikoa eta soziolinguistikoa kontuan hartuta», eta ikasleen irteera profilean ezarritako euskararen, gaztelaniaren eta ingelesaren ezagutza maila, hizkuntzen erabilera eta horiekiko «jarrera positiboa» lortzeko asmoz. Gaineratu du legeak «errespetatu» eginen duela Hezkuntza Hitzarmena:
‎Azpimarra egin du legearen beste puntu batean: jasotzen da ikastetxe bakoitzak bere hizkuntza proiektua garatu ahal izango duela, daukan errealitate soziolinguistikoaren arabera. Eta helburua zehazten da:
‎2004an sortu zen EEP Euskararen Erakunde Publikoa, eta bi urte berantago onartu zuen bere hizkuntza proiektua. Hogei urtez obratu duten politika publikoa egonik iritsi gara gauden lekura.
‎Gainera, haren esanetan, EAJk eta PSE EEk aurkeztu dituzten zuzenketek hizkuntza eredu horiek «garatzeko eta eguneratzeko» aukera jasotzen dute. Iñigo Urkullu Eusko Jaurlaritzako lehendakariak, berriz, adierazi izan du ikastetxe bakoitzak bere hizkuntza proiektua egin duela, baina horiek ereduen sisteman oinarrituta egon dutela.
‎Hasiera hasieratik piztu ziren alarmak: euskaraz gain, gaztelania eta ingelesa izan zitezkeen irakaskuntza hizkuntza, eta ikastetxe bakoitzak erabaki behar zuen bere hizkuntza proiektua. Eragile batzuen asmoa zintzoa zen:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia