2009
|
|
Hizkuntza termometro bat da, gizartea oro har nola dagoen neurtzen duena?. Galiziak ez badu
|
bere
hizkuntz gaitasunetan sinesten, arlo guztietan gaizki egongo direla pentsatzen du,, ez bakarrik hizkuntza eta kulturarekin lotutako gaietan. Ekonomikoan, politikoetan eta besteetan?.
|
2012
|
|
administrazioan zein enpresa pribatuetan sartzeko, hautapen prozesuan zehar hainbat ariketa ahoz, idatziz, elkarrizketa eta abar egiten da. Ariketa horietan guztietan hautagaiak hizkuntza erabili behar izaten du eta beraz prozesu osoan
|
bere
hizkuntza gaitasuna neurtzen da eta ondorioz, modu errazean, naturalean kanpoan gelditzen da hizkuntz gaitasun nahikorik ez duena (edo estandarrarekin ondo moldatzen ez dena). Naturaltasuna, normaltasuna aldarrikatu badira dekretua defendatzeko, ondoriozta genezake, beraz, laster administrazioetan sartzeko frogak euskaraz egingo direla... baina noski, testuinguru soziolinguistikoak ezberdinak dira".
|
2013
|
|
Beste hiru ikasleek, portugesak, galiziarrak eta gaztelauak, zeinek bere hizkuntzan endechasorta bana esan ondoren, bertan entzule zen batek(, un golilleja mozalbete, que tenía trazas de oficial de pluma?) aurpegira botako dio gipuzkoarrari beraren poema edozein gairi buruzkoa izan zitekeela, ulertzerik ez dagoenez. Kexa horrek aukera ezin hobea eskainiko dio euskaldunari
|
bere
hizkuntza gaitasunen alardea egin eta ezjakinaren tokian bestea uzteko, diskurtso inperialak ezarritako rolak iraulita karnabalizazio prozesu baten bitartez (Bakhtinek esango zukeenez). Hona hemen gipuzkoarraren erantzuna:
|
|
12 edo 15 hilabete betetzen dituenean, gai izaten da bere izenaz zerbait esateko. Handik aurrera, bost urte bete arte, haurrak
|
bere
hizkuntza gaitasuna garatzen du. Hiztegia pixkanaka zabaltzen du eta esaldi osoak eraikitzen ikasten du.
|
2014
|
|
Kapitulua laburra da: gizartearen
|
beraren
hizkuntza gaitasunari eta eguneroko hizkuntzari buruzko informazioa ematen digu atal honek.
|
2015
|
|
Ildo horretan, irakaskuntza jardueraz haragoko euskararen erabilerak zentzua galdu du irakasle gazteok partekatzen duten errendimenduaren kudeaketaren kulturan. Zentzu hertsian irakaskuntzatzat hartutako eginbehar horretatik kanpo geratu dira akademiko askorentzat irakaskuntzaren albokoak diren atazak ere, hala nola, irakaskuntzarako materiala sortzea, hizkuntza corpusa gaurkotzea, dibulgazio lana egitea edo irakaslearen
|
beraren
hizkuntza gaitasunak garatzea. Horrenbestez, hainbat akademiko gazteren ustetan, bai tesiak bai ikerketa eta komunikazio zientifikoa euskaraz egitea ardura neketsuegiak dira, berez, gehituriko zamarik gabe ere, ingurune gero eta lehiakorragoan oztopo ugari gainditu behar dituelako ibilbide akademikoaren egileak.
|
|
|
Bere
hizkuntz gaitasuna harrigarria da.
|
2017
|
|
" kaleko erabileraz ari garela, elkarrizketak dira behatzen eta zenbatzen ditugunak, eta elkarrizketok beti dira bi lagun edo gehiagoren artekoak (ezinbestean)" (altuna eta basurto, 2013: 74). kalean egiten diren elkarrizketen erregistroak dira kale neurketak; horrela, beraz, baztertzen da bai auto txostena eta aitortzak, ez zaio inori eskatzen
|
bere
hizkuntza gaitasunak aztertu eta aitortu ditzan, ezta hizkuntzen erabileraren kontu eman dezan ere. eta gainera, oso kontuan hartzen da erabilera ororen ezinbesteko markoa jendartea dela eta horrenbestez ere, ikerketarako abiapuntua jendarte eremua dela eta ez hiztun soila. kale neurketaz gain, beste erregistro mota asko izan ditugu, beharra sumatu baita behin baino gehiagotan, honako hauek esate...
|
|
8 Esaldi ahalik eta luzeenak idatzi behar dira igorleak
|
bere
hizkuntza gaitasuna erakusteko
|
|
8 Esaldi ahalik eta luzeenak idatzi behar dira igorleak
|
bere
hizkuntza gaitasuna erakusteko
|
|
8 Esaldi ahalik eta luzeenak idatzi behar dira igorleak
|
bere
hizkuntza gaitasuna erakusteko eta hartzaileei erronka jartzeko.
|
2018
|
|
24 Jon Maiak 1997ko finaleko bukaerako agurra bota zuenean, ez da hutsala, esaterako,
|
bere
hizkuntza gaitasuna eta erabilera azpimarratzea(" euskeraz badakit, bertsoz darabilkit"), familiaren jatorri ez euskalduna" aitortu" ondoren. Izan ere, bazekien familia jatoHiztun berriak eta bertso mundua – Miren Artetxe Sarasola rriz Extremadura eta Zamorakoa izateak ez zuela bat egiten bertsolariaren irudiarekin:
|
|
Kapitulua laburra da: gizartearen
|
beraren
hizkuntza gaitasunari eta eguneroko hizkuntzari buruzko informazioa ematen digu atal honek.
|
2019
|
|
Horrek behartzen gaitu frogatzera, adizki motak asmatu aitzin, atal honetan aztertuko dugun substratua egiaz existitu zela, eta, substratu hori finkatu arte, ez zela atzizki mota horiek agertzea posible izan. Labur erranda," beldur naiz" gizaldia da momentu honetan interesatzen zaiguna, zeren,
|
bere
hizkuntza gaitasuna ezagutu eta gero, aukera izanen baitugu jakiteko ea elkarren arteko igarotze hura zinezkoa izan zen edo ez.
|
|
|
Bere
hizkuntza gaitasunari begiratzen baldin badiozu, gaurkoekin konparatuta ere, konturatuko zara aberatsa, modernoa, joria... hizkuntza sendo batena dela: subjuntiboa; era guztietako baldintzadun esaldiak, subjuntibozkoak barne; ahalera. hitz gutxietan:
|
2020
|
|
L. O.: Ahoskera dugu hiztunak
|
bere
hizkuntza gaitasunaz ematen duen lehenengo itxura. Hori dela eta, ikasten ditugun hizkuntzak egoki ahoskatzeak ziurtasuna ematen digu hiztunoi.
|
2022
|
|
3 Kezkagarria iruditzen zaigu Gonzalezen aurka akusazio larriak egitea —espioitza delitua egoztea—, eta kezkagarriak, era barean, haren atxiloketaren inguruan zabaldu diren informazioak. Kazetari baten sorterria, lan egiten duen hedabidea,
|
bere
hizkuntz gaitasunak edo heziketa akademikoa ezin da inolaz ere argudio izan inor galdekatu, atxilotu eta espetxeratzeko».
|
|
Solasaldiek horretan aukera nabaria eskaintzen dutela esango nuke nik, beste une edo egoera batzuetan sortzen ez dena. Horrez gainera, akademikoagoak diren dinamikatan, aukera gutxiago dute parte hartzeko eta
|
bere
hizkuntza gaitasuna adierazteko berezkotasunez. Ez da lantzen.
|