Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2003
‎Ez zait iruditzen inor motibatzen denik egunero egunero muturretik pasatzen zaionean bere hizkuntzak ez diola beti balio, ezta berak ordaintzen dituen erakunde publikoetan ere.
2005
‎Bestalde, asko dira euskaraz jakin dakitenak baina erabiltzeko maila nahikorik ez dutelakoan edo norekin hitz egin topatzen ez dutela euskara galtzen ari direnak. Bere hizkuntza ez erdoiltzeko aukera gisa aurkezten zaie Berbalaguna egitasmoa.
2007
‎Horra Euskal Herriko kulturaren muina eta epaileen buruhausterik larriena; hizkuntza hori hil balezate, aldiz, euskalduna( bere hizkuntza ez den eta inoiz izango ez den) espainola desiratu eta espainolez mintzatuko litzatekeen gizon abstraktu bat litzateke. Kolonizatu bat bere hizkuntzaz mintzatzea berez da ekintza iraultzailea.
2008
‎Jakina den moduan, animalien jokabide ereduetan, sistematikoki zigor saihestezinak erabiltzen badira, horrek babesgabetasuna sortzen du, ikasitako babesgabetasuna (helplessness) esaten zaiona. Ulergarria da zigor horiei ihes egiteko jende askok eskola uztea, edo bere hizkuntza ez ezik, bere nortasuna ere ezkutatzen ikastea.
‎tipologiaren ikasketa gehienak sinkronikoak dira ta. Hau esanda gero,. ikusi da tipo bereko hizkuntzak ez direla urrun egoten sailkapen genetikoari dagokionez.
2009
‎Isildu ezean elebakarrak ezin du bere hizkuntza ez inposatu, ez du ezarri beste erremediorik. Eta ia euskaldun guztiak gara elebidunak.
‎Eta hori ulertzen baldin bada, beste pauso bat emanda, ez al dakigu bizikidetza harmoniatsuaren ezinbesteko baldintza bizikideen berdinkidetasuna dela? Zaila ote da ulertzea hizkuntzen auziak ez duela konponketa justurik, inork bere hizkuntzari uko egin behar badio edo inork bere hizkuntza ez nagusitzat onartu behar badu. Zaila ote da ulertzea esan berri dugunak berdin balio duela euskararentzat eta gaztelaniarentzat?
2011
‎Hori dela eta, behar beharrezkoa da indarguneetan sakontzea eta ahuleziak disimulatzea, neutralizatzea, orekatzea eta ezkutatzea.Politikariei eskatzen dizkiegun ezaugarrien artean ez da nabarmentzen hizkuntzak menderatu behar dituztenentz, ez da aipatzen herritarrek hitz egiten duten hizkuntza berean aritzeko gaitasuna izatea eta, nire ustez, horixe izaten da gurean hainbat politikariren ahuleziarik kezkagarrienetarikoa. Herritarrei bere hizkuntzan ez hitz egitea, hizkuntza (k) ez ezagutzea eta hizkuntza hor (r/ i) etan azalpenak emateko gaitasunik ez izatea eta, gainera, ahulezia hori konpontzeko imintziorik txikiena ere ez egitea. Asko hitz egin izan da eta kritikatu izan ditugu, esate baterako, Espainiako Estatuko presidentearen kasuan ingelesa, frantsesa edo eta beste hizkuntzaren bat ez ezagutzea eta gainerako herrialdeetako agintarien aurrean ematen duen irudi eskasa?
‎1982): haien ekintzak menderatzaileen ikuspuntutik ikusten dituzte, adibidez, b hiztunarentzat bere hizkuntza ez da polita, A da polita eta egokia, prestigio handiagokoa. A erabiltzen duena b erabiltzen duena baino inteligenteagoa litzateke...
‎Hizkuntza gutxitua baino ez dakitenak alienatuak dira, Bourdieuk aipatzen duen bezala: haien ekintzak menderatzaileen ikuspuntutik ikusten dituzte, adibidez, b hiztunarentzat bere hizkuntza ez da polita, A da polita eta egokia, prestigio handiagokoa. A erabiltzen duena b erabiltzen duena baino inteligenteagoa litzateke...
2012
‎Erabaki horrek ondorio nabarmenak izan ditu: ...a, beraz, Osakidetza erdaldundu egingo da, euskara hizkuntza arrotza izango baita; bigarrena, Osakidetzak euskararen normalizazioa sustatzeko eta ebaluatzeko tresna on bat galdu du; hirugarrena, aurrekontu gutxiago egongo da euskararen erabilera sustatzeko; eta laugarrena, horren guztiaren ondorioa, zerbitzuaren kalitateak okerrera egingo du, gerta baitaiteke herritar euskaldun batek osasun arreta bere hizkuntzan ez jasotzea. Gai honen inguruan Aralarrek hainbat galdera egin dizkio Osasun sailburu Rafael Bengoa jaunari.
2015
‎Artean ez zuen gaztelaniaz askorik egiten, eta euskara sekula entzun gabea zen, bazenik ere aditu gabea. Langa zen bertakoen hizkuntza ez jakitea, ezin zuen ez ulertu, ez ulertarazi,, eta horrek mugak sortzen ditu. –Zeureekin?
2016
‎Horra ba hor, Errepublika iritsi aurreko garaian, Olaso dorreko seme esne bitsetan hazia baserri xaxtar batean bizitzen, Urkizuko basetxe txukun baina betiere apal batean, bere hizkuntza ez ezik, herriaren sakon sakoneko sena eta herritarren izaera ere bereganatzeko ahalegin zintzo eta prestuan; odolaren mintzoa da bere baitan mintzo dena, diruak eta ahalak emandako jatorria baino lehenagoko bat ari zaio barru barrutik deika: hizkuntzaren bizinahia eta bizinahiaren hizkuntza.
2017
‎1 SARRERA hizkuntzalaritzan eta hari lotutako beste adar batzuetan badira" jatorrizko" bere hizkuntza ez den beste batean mintzatu ohi den jendea deskribatzeko kategoria tradizionalak: " l2 hiztuna"," ikaslea"," hiztun elebiduna", eta abar. hiztun berriaren kontzeptua, hain zuzen ere, kategoria horien kritika batean oinarrituta dago.
‎Azkenean, hiztunaren buruan ondorioa garbi ageri da: bere hizkuntzak ez du gaurko bizitzarako balio, besteak, aldiz, bai.
2019
‎Bere liburu gehienak itzuliak daude ingelesetik beste hainbat hizkuntzara, aparretik aparrera bizi da. Bere hizkuntzak ez dio arazorik ematen gama espresiboen aldetik, ez gramatikak ematen lanik. Ez du komunikazio arazorik izaten beste hizkuntzen kale eta plazetan.
‎Argi utz dezagun: bere hizkuntzan ez dira modu txarrak. Beste zakur batzuen atzeko laurdenetan husmeatuz informazio asko biltzen duen bezala, segur aski zure hankarteko informazio garrantzitsua ere lortuko du.
2022
‎Hizkuntza erraztasun handirik ez duten ikasleen artean ohikoa da, batez ere ahozkoan hizkuntza batetik bestera jauzi egitea, are gehiago esamoldeak erabiltzerakoan. Ez da hala gertatzen berton urte gutxi daramaten ikasleen kasuan, agian bere hizkuntza ez delako gaztelania eta ez daudelako ohituta era ez formalean gaztelaniaz aritzen. Kontua da, horrek lagundu egiten diola euskararen erabilerari ikasle hauen kasuan, baina beraien kasuan soilik, eta oso gutxitan gertatzen da hori.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia