Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2001
‎Ez. Seguruenik, oinarrizko mailako ikasleak zailtasunak ditu H2n jarduteko.Autonomoa da eta ez du laguntza handirik behar jarduteko, baina erosotasun puntua falta du, eta bere hizkera ez da komunitate euskaldunak normaltzat duena; eta ikasleak berak ere badaki hori.
‎Gure ustez, ikasleen interesa ez da, gehienetan behintzat, testu espezializatuak sortzea, testu idatziak gehienbat?, baizik eta orain arte landu dituen testu motetan trebetasun maila hobetzea, bere hizkera eta gaitasun komunikatiboansakontzea, eta, seguruenik, kasu askotan behintzat, euskal komunitatean integratuzjoatea.
‎Bada, Sarrionandiak irakurleen artean bezala idazleen artean ere harrera etaeragin sakona izan duela esaterik badago, alegia, erreferentzia bihurtu zela belaunaldi oso batentzat. Beraren hizkera eredugarri gertatu zitzaion askori, eta berarentestuak, literaturaren unibertsoan barneratzeko makulu3 Harago joanda, Sarrionandiak agertutako literatur planteamendua (IGBko lehen poeman kasu,. Bitakorakaiera, hartan) manifestutzat jo izan zuten hainbat idazlek, G. Markuletak aitortuduen legez (1990b:
‎Zalantza barik, testuek berekliluratu gaituzte irakurleok5 eta, harrapatu? egin gaituzte, dela bere hizkeragatik (bazterretako euskalkietatik edaten duen hizkera samur eta liriko horrengatik) 6, dela eskaintzen zaizkigun mundu literario berriengatik, dela umore eta ironiagatik, dela beste hamaika arrazoirengatik.
2002
‎Berbaren esangura kontzeptua da, orokorpena edo generalizazioa, eta pentsamenduaren ondorioa da abstrakzio hori soinuan gorpuztea. Berben esangura pentsamenduaren ondorioa da, baina pentsamendua bera hizkeran gauzatzen eta gorpuzten den heinean bakarrik; eta hizkeraren beraren ondorioa da berba, hizkera pentsamenduarekin lotuta dagoen heinean, pentsamenduak hizkera argitzen duen heinean.
Beraz hizkera bizi eta indartsua du, egunerokoari lotua, are zabarkeriaz, behar denean. Bere lanetan batera doaz bat batekotasuna eta bizitasuna.
2007
‎Hizkuntzaz haraindi ez dago ezer, kulturaren munduan sartzen garen unetik.Artistak, beste lanbide askotan bezala, bere hizkera eta kode bereziak erabilikoditu berariazko produktuaren ekoizpena mamitzeko. Nolanahi ere, kultur eta arteerreferentzia oro hizkuntza jakin batean edo bestean pentsatua eta hezurmamituadagoenez, inspirazio iturri eta sormen gaiak ez dira hizkuntzaz haraindiko gertakari sozialak, testuinguru historiko eta kultural baten altzoan txertatuak daudelako.Hizkuntzak estetika artistikoaren alor batzuetan ez du bere itxura nabarmenikutziko agerian, baina horrek ez du esan nahi hizkuntzaren bitartekotzarik ezdagoenik halako arte produktuen sorkuntzan.
‎Honek, nazioarentzat bezala, gizon emakume bakoitzarentzat balio du: bakoitzak bere hizkera sortzen du, bere hizkerak sortzen du bakoitza, gauza bera da norbera eta norberaren hizkera. Literatur kritikan «estiloa pertsona da» esan ohi da.
‎Honek, nazioarentzat bezala, gizon emakume bakoitzarentzat balio du: bakoitzak bere hizkera sortzen du, bere hizkerak sortzen du bakoitza, gauza bera da norbera eta norberaren hizkera. Literatur kritikan «estiloa pertsona da» esan ohi da.
‎Alabaina, entzun erantzulearen irudia (kontzeptua) bere edukian inoiz ezin baita osoki esalearen berdin berdina izan, eta alderantziz, horrek pentsamenduaren betiko askatasuna ziurtatzen du: bakoitzak bere hizkera du, horregatik?, baizik eta elkarrizketaren bidez elkar bilatu, hurbildu, osatu egin dute behin eta berriro elkar ulertzeko. Ezagutzaren biontzako balio objektiboa biok egin eginez joan beharreko eginkizuna da.
‎VV., D. H. Lawrence, Lady Chatterley. Marginalien, Reinbek bei Hamburg 1960, 8 D. H. Lawrence-k nobelan ere protagonista gizonezkoari maitasun eszenetan Derbyshireko dialektoan hitz eginarazten dio, sentimendu intimoen bere hizkera hori da, eta King, s English bestela (25).
‎«Le caractère des peuples influe sur celui des langues», dio Condillac-ek. Pertsona bakoitzak dauka bere hizkera («chacun a le sien»), nazio bakoitzak berea; pertsonaren hizkeran bere karakterea errebelatzen den moduan, baina ziurtasun handiagoz, gutxiago disimulatzen duelako, nazioaren hizkuntzan bere karakterea errebelatzen da832 Humboldt-ek sanskritoaren aiurri erlijioso eta filosofikoaren adibidea ematen duen eran, Condillac-ek latinarena ematen du: laborantzako hizkera latino guztia nobletasun konnotazioz («idées accessoires») jantzita dago.
2009
‎Egoitza Madrilen duten iturriekin ez ezik, Euskal Herriko iturriekin ere adijokatu behar da, zatiketa politiko administratiboak berak ere bere hizkera duenez, Euskal Herriaren ikuspegi zatikatua ematen baitute bertako erakundeek ere.
2014
‎Bi egileokhegoaldeko goi nafarrera hitz egiten zen eremukoak badira ere, Beriainek ezdu iraganeko n sistematikoki galtzen, adibide bakarren bat besterik ez du. Gertaliteke autoreak berak egindako zuzenketak izatea, hau da, bere hizkerari dagokionezaugarriren baten hedadura murritzaren jakitun, bere idatzian beste eremuetanorokorragoa den ezaugarri bat erabili izana. Halakoekin kontuz ibili behar da, bistandenez.
‎Guk BASYQUE aplikazioa103 (Uria eta Etxepare, 2011) garatu dugu, hizkuntza bereko hizkeren artean dagoen aldakortasun sintaktikoa aztertzeko.
‎18 urterekin Donostiara joan zen ikastera eta han, urtebetepasatu zuen. 19 urterekin Iruñera joan zen ikastera eta bertan bi urte daramatza.Bergarako gazteak izan ditu pisukide Iruñean eta horrek bere hizkeran eraginak izanditzake. Beraz, hiru urte daramatza herritik kanpo eta normalean Etxarriko hizkeranhitz egin gabe.
‎Euskara bizirik dagoeta prestigioduna da Goizuetan. Bigarrenik, bertako hizkera ere prestigioduna dabertan, gazteen artean bereziki. Hirugarrenik, Goizuetak ez du immigraziorik jaso, galera baizik.
‎– Bertako hizkeraren izaeraren kontzientzia du.
‎Batetik, aldaketa bertako euskaratik batura edo erdialdeko euskarara egiten duten ezaugarriakbilatu dira. Horrela, bertako hizkerak euskara batutik edo erdialdeko euskaratik aukeradiferentea egiten duen 17 ezaugarri aukeratu dira (2 fonologiko, 5 morfologiko, 10lexiko). Aukera hori egiteko, maiztasun handiko ezaugarriak hartu dira kontuan, zenbat eta maiztasun handiagoko ezaugarria izan, orduan eta fidagarriagoa delakoemaitza.
2015
‎Elgoibarko hizkuntzaren muga dialektala edo bertako hizkera zein euskalkiri dagokion ziurtatzeaez da garrantzi gutxikoa, ezta erabat garbia ere. Ezagun da Elgoibarko euskara mendebaldeko etaerdialdeko dialektoan kokatzea ez dela erraza hizkuntzalarientzat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia