Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2000
‎Baina kultura, fiktio mentis? izanik, berari buruz hitz egiteko orduankonparazioaren teknikaren laguntza ezinbestekoa zaigu, zer esan nahi dugunadierazteko izadian aurkitzen dugun zerbaitetaz baliatuz.
2001
‎Baina, orduan, nola lotu isiltzeko eta aldi berean hitz egiteko beharra. Bada, hain zuzen, isiltasunaren bidez mintzatuz, ez esatearen bidez esanez, mututasuneanerortzeke.
2002
‎Nafarroan, berriz, matxinatutako militarrek erabili zuten Radio Navarra, uztailaren 19an pikete batek okupatu eta gero. Mola jeneralak berak hitz egin zuen emandegitik. Gerra egoera aldarrikatu zuen, eta, horrekin batera, grebak, manifestazioak eta alderdien ekitaldi guztiak debekatu zituen (Albillo eta Sánchez Aranda, 1995:
2003
‎Europar Batasuna, bertan hitz egiteko eta botoa emateko eskubidea estatuekbakarrik izanik, nekez izan daiteke arazo, glokal, ak konpontzeko eremua. Hortxedago euskal elite politiko ekonomikoen eta globalizazioaren aurkako mugimenduaren arteko oinarrizko beste alde bat.
2005
‎Kamerari begiratzea eta aldi berean hitz egitea ez da ohitura erraza. Naturaltasunez jardutea ez da egunoroko gauza arrunta.
2007
‎Berdin dio besteek zer esan duten; zuk zeurea argitu azken unean. Eta, galtzera zoazela iruditzen bazaizu, esan besteek egin duten gaiaren definizioa ez dela zuk egin duzuna, azken finean ez duzuela gai berari buruz hitz egin eta hori tamala dela, eta noizbait konpondu beharrekoa gainera.
‎Nola gizakiak estreina hargatixe hitz egin baitzuen, bestela ezin zuelako pentsatu hizkuntzarik gabe, hala pentsatzeko legeen unibertsaltasunak zermugatu zuen, hark bere hitz egiteari eman zion forma498.
2010
‎Adibidez, Ferminen kasuan «askotan hitz egokia eskuratzekozailtasuna du». Esaldi horrek adierazten du Ferminek behar duen hitzamingainaren puntan duela, hau da, bere hitz egiteko gaitasunean edo/ etaoroimenean aldaketak nozitu dituela (ikus 1.1.4 azpiatala eta 1.1.2.02.taula).
‎Orain, sentimendu horiekitzalita izango balitu bezala agertzen da. Bere hitz egiteko modua xinpleagoa da, konkretuagoa, bere mundu abstraktua galdu izan balu bezala. Bere aurpegian ezdu emoziorik adierazten, badirudi ez dituela tristura edo poza sentitzen.
‎Aspaldidanik egoitzara haren bisitan etortzen zaizkion familia kideak ezditu ezagutzen, bakarrik jateko ez da gai eta haren inkontinentzia bikoitza da etaetengabe haur oihalak behar ditu. Noizean behin berarekin hitz egin daiteke etabegirada mantentzen du, batzuetan sorpresa, ikara edo atsegin keinuak egitendituela dirudi baina gehienetan kontura etorri gabe. Askotan, begiak itxita edozerbaiti etengabe begira egoten da.
2011
‎Esan izan da hiztunaren intuizioa edo sena erabili daitekeela hiztun horrek egiten duena hizkuntza bat ala aldaera bat den jakiteko. Alegia, hiztun batek jakin lezakeela berak hitz egiten duena hizkuntza bat den ala aldaera bat besterik ez den. Skutnabb Kangasen ustez, ordea, hizkuntza bereko hiztunen intuizioak ezberdinak izan litezke.
‎Handitasun hori ukatzen dioten gertaeren aurrean, fantasia erabiltzen du. Beste pertsonak berari buruz hitz egiten ari direla iruditzen zaio. Autorreferentzizako ideia asko ditu eta garrantzitsutzat jotzen du bere burua.
2014
‎Hiztun bakoitzak bere hitz egiteko modua du, bere hizkuntza joerak ditu.Bariazionismoan pertsonaren barne aldakortasun hori ere kontuan hartu nahi izatenda eta, estatistikaren garapenak aurrera egin duen heinean, soziolinguistak ere jakintza hori beren lanean txertatzen saiatu dira. Mixed generalized linear models deitutakoestatistika eragiketen bidez, hiztuna bezalako aldagai aleatorioak (random variables) gainerako aldagai finko deiturikoekin (fixed variables) batera azter daitezke, hau da, adin, genero, eta abarrekin batera.
‎Xolaren kasuan animalia etapertsonaren arteko nahasketa gertatzen da. Xola txakur bat da zaunka egiten duena, baina era berean hitz egin eta hausnartzen duena.
‎Benetako iraultza bere kabuzhitz egiteko gaitasunean eta erabakian letzake (Gonzalez Bastoz, 2004: 370). Literatur pertsonaiak kontatuak eta ikusiak dira eta era berean hitz egiten dute. Honairitsitakoan, interesgarria litzateke, ikasleriari hitz eginaraztea.
‎Plazan nagusiki entzuten den hizkuntza ez dela existitzen den hizkuntza bakarraaldarrikatzea; gramatika berri bat eraikitzea; hitz, aditz, doinu eta ahoskera berriakproposatzea; tentsiorik gabe, plaza publikoan ere etxean darabilgun hizkuntzalasaitasun berarekin hitz egin ahal izatea; geure azentua ezagutzea eta balioa ematea; konplizeekin bide egitea; geure nortasunarekiko ukazioa gainditu eta gozatzea; iraultza dantzagarria izatea; berrasmaketan murgiltzea, munduan egoteko guremodua hautatzea uler dezagun nor garen, non gauden, zein den gure herrialdea, zeingure historia; gorpuzkera mosaiko bat garatzea: burua edukitzeko modu bat, irriparegiteko, alboetara begiratzeko, entzuteko, egoteko, entzunaz atentzioa jartzekomodu bat.
‎Haurrak lehen hitza esaten duen unetik aurrera, beraren hitz egiteko gaitasuna azkar garatzen da. Batez beste, 18 hilabeteko haur batek 50 hitz esan ditzake, eta, bi urteetan, haur batek 200 bat hitz erabiltzen ditu.
‎entzumena, zenestesia, usaimena, dastamena eta ikusmena. Entzumen haluzinazioetan ahotsak, hotsak edo bestelako soinuak (adibidez, musika) entzun ditzake eskizofrenikoak, baina, eskuarki, berari hitz egiten dioten edo dei egiten dioten ahotsak entzuten ditu. Ahots horiek desatseginak eta negatiboak izan ohi dira (adibidez, pertsona batek bere jokabidea kritikatzen duten ahotsak entzun ditzake).
‎Inguruan gertatzen dena berarekin erlazionatua dagoela pentsatzen du pertsonak. Adibidez, inguruan hizketan ari diren pertsonak berari buruz hitz egiten ari direla pentsatzen du.
2015
‎Hala ere, Stenstrom, Andersen eta Hasund ek (2002) esaten dute gazteek beren hizkuntza egokituegiten dutela ingurune sozialera, eta ez dutela modu berean hitz egiten toki batean eta bestean. Etaazpimarratzen dute nerabeek badutela trebetasuna beharrezko den tokietan modu formalean.
2019
‎Hurrengo hamarkadetan ikerketek aurrera jarraitu zuten arren, benetan Turingen testa gainditzeko gai zen sistemarik ez zen lortu. 2011 urtean Turingen test batean inoiz lortu diren emaitzarik onenak Cleverbot sistemak2lortu zituen, berarekin hitz egin zuten 1.334 epaileetatik% 59,3 ak pertsonatzat hartu zuenean. ELIZA k ez bezala, Cleverbot ek ez ditu aurredefinitutako esaldiak erabiltzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia