2000
|
|
Nire gaiari
|
berari buruz
hitz egin baino lehenago, sarrera ohar gutxi batzuk egiteko baimena eskatzen dizuet. Nire pentsamenduak komunikatzerakoan oztopo handiak edukiko ditudalakoan nago eta uste dut horietako batzuk desagertuko direla aurretiaz aipatzen baldin baditut.
|
2004
|
|
Era honetakoa da lege fisikoei buruz dugun ezagupena. Esaterako, grabitazioaren legea egiatzat jotzen dugu
|
berari buruz
hitz egin digutelako zientziaren izenean, santu batek egindako mirariez berba egin diguten moduan elizetan, ikusi geuk inoiz ikusi ez dugun arren lege fisiko hori, lege bat ez delako inon ikusten; halatan ere, erotzat joko genuke gaur egun gure artean lege horren indarra ukatuko lukeen edonor. Alabaina ez dugu ahaztu behar Newton bera izututa geratu zela lege horrekin, indar bat aurkitu zuelako kontaktu fisikorik gabe eragiten omen zuena gorputz fisikoetan eta ia Jainkoari berari konpetentzia egiten ziona.
|
2005
|
|
hausnarketa egin zezakeela, ordura arteko bere betiko apatia eten zezakeela eta bere burua objektu baten aurrean jarri eta berau behatu zezakeela konturatu zen. Une horretan bertan hasi zen
|
bera
hitz egiten.
|
2007
|
|
Elkarrizketa hori, beraz, ez dugu postulatu abstraktu bezala irudikatu behar, baizik eta —modu oso ezberdinean eta lortutako adin nagusitasun mailaren arabera— eraldatzen den zerbait bezala. Gaitasun propio horren lurraren gainean etorri behar du bigarrenak, alegia, bestea elkarrizketara erakartzea,
|
bera
hitz egitera eramatea eta berari bere zailtasunak gainditzeko pazientzia behin eta berriz berritzen laguntzea. Besteari elkarrizketarako aukera eman behar zaio, eta baita elkarrizketa arrakastatsuaren esperientzia pozgarria edukitzeko aukera ere, zeinak egiaz bere izaera osoaren hazkundea ekarriko duen.
|
2010
|
|
Hori dela eta, ius deiturikoa justiziaren arrazoia da, haren objektu edo xedea den heinean; hala ere, arrazoi eragingarriaren ikusmiratik, justiziaren efektua edo ondorea da, justizia horrek eratu eta osatzen duelako bere objektua, beste bertute moralen kasuan gertatzen den bezala. Ondorenez, haren objektu izan daitekeena kontuan hartzen badugu, justiziak eratorrita justifikatzeko modukoa dela esan dezakegu, nolabait adierazteko; ildo
|
beretik
hitz egin dugu lehen ikusmenaz eta ikusgarriaz. Nolanahi den ere, esamolde hori ez da ohikoa, ezpada barbarismoa, eta, itxura denez, haren ordez, ius terminoa aukeratu zen, justiziaren objektu edo xede gisa.
|
|
Aipa dezagun, hori ezaugarritzeko, J. Grimmen honako definizioa: " Herri bat hizkuntza
|
bera
hitz egiten duten gizakien esentzia da". Definizio horrek, egiaz, jada XVI. mendean du hastapena, baina geroztik behin eta berriz izan ditu aldaera berriak eta, horrela, indartuta iritsi zaigu gaurdaino.
|
2022
|
|
Egiaren bilaketa hizkuntzaren beraren mugetara mugiarazten duen susmoak hiru alde ditu: hizkuntzak ez duela esaten zehatz mehatz esaten duena, tranpak jartzen dizkigula eta
|
bere
hitz egiteko modua gainditzen duela mugatua delako. Gure hitzak eta gure diskurtsoak probatu, behartu eta bortxatu, egiazko izateko dituzten aukeren baldintzak ikertu eta zentzu eta lekualdaketa berriak sortu; hori da filosofiak egiten duena eta egiteari utzi ez diona.
|