Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2001
‎Eraiki dezagun geure eredua, nork bere gorputza ezagutzetik abiatuta, nolakoa den, nola espresatzen den, nola sentitzen duen eta zer gustatzen zaion kontuan izanda.
2003
‎Ebaluazio irizpideen artean, Haur Hezkuntzaren etapa bukatzean, haurrek “gai izan dute”, besteak beste, “norberaren gorputzaren zatiak, beste haur batenak eta marrazki batenak identifikatzeko; espazioan orientatzeko; autonomoak izateko norberaren garbitasunean; familiako kideak bereizteko, ahaidetasuna, funtzioak eta okupazioak identifikatzeko; ikastetxeko gelak, gela, kideak eta haien funtzioak ezagutzeko; ahoskera zuzen batez hitz egiteko; Haur Hezkuntzako edukiak sei arlotan banatuta daude: Bere gorputza ezagutu eta kontrolatzea; autonomia pertsonala. Ingurunea ezagutzea eta besteekin bizitzea.
‎4 Urtea iraganik, haurra bere kabuz ibiltzen hasten da, hori bai, ibilera moldakaitza izaten da. Sentsazioen bidez, bere gorputza ezagutuko du, bai eta inguruan dituen gauzak eta pertsonak ere. Ez ditu elkarren artean nahastuko.
2012
‎Ikusezinak diren praktika horien testigantza izan nahi du. Sexua esperimentazio gisa ulertzen dute, eta plazera erdietsi nahi duenak bere gorputza ezagutu behar du lehendabizi. Pertsona bakoitza mundu bat da, eta norberaren sexualitateari mugak jartzea kaltegarria izan daiteke.
Bere gorputza ezagutzeko, gorputzak ematen dituen aukerak zein diren eta desberdintasunak errespetatzen ikas dezan.
‎motorrak, kognitiboak, emozionalak eta sozialak. Bere gorputza ezagutzea, gorputzak ematen dituen aukerak zein diren eta desberdintasunak errespetatzen ikas dezan. Familia, natura eta gizarte inguruneari behatzea eta haiek aztertzea.
‎Norberaren ezagutza eta autonomia pertsonala. Haurrak garatzen eta heltzen den bitartean bere gorputza ezagutzeko eta kontrolatzeko erabiltzen dituen banako jarduera guztietan arlo hau aipatu behar da, ekintzak zehaztuta; halaber, haurrak egiten dituen ekintza guztietan autonomia sustatzen duten jarduerak ere (oinarrizkoenetatik hasita, laguntza eskatzeko gaitasuneraino) adierazi egin behar dira. Adibidez, haurraren ekimena edo gorputz atalen bat koordinatzea eskatzen duten jarduerak, hurrenez hurren, mantala esekitzea edo txalo egitea.
‎Joela Sexualitatea, haurrak gorputza ezagutzen du Oinarrizko Osasun Laguntzako Espainiako Pediatria Elkartearen arabera (AEPap), haurra objektuak hartzeko gai denean (5 edo 6 hilabete inguru), normala da bere genitalak ikuskatzea eta ukitzea. Bizitzako lehen 2 edo 3 urteetan, genitalen autoazterketa haurrak bere gorputza ezagutzeko egiten duen prozesuaren parte da. Normala da, miatzean, kitzikapen pixka bat sentitzea, plazera masturbazioaren bidez aurkitzeko.
2016
‎Sexurako sena 5 eta 6 urterekin azaleratzen da eta haurrak berak bakarrik edo beste haur batzuekin batera bere gorputza ezagutzeko joera du. Historian zehar ezkutuko tokiak edo komuna erabili izan dira horretarako, baina naturaltasunez eraman ahal izateko txoko goxo batzuk diseinatu behar dira.
2018
‎Kirolarekin diabetesa kontrolatzen ikastea izan zen probaren helburuetako bat. " Kirolari bakoitzak bere gorputza ezagutzen du, eta metodo desberdinak erabiltzen ditu intsulina kontrolatzeko. Nire kasuan, esaterako, boligrafo baten bidez kontrolatzen dut momentuan gorputzean daukadan intsulina.
‎L. Larrañaga: " Gorputz Hezkuntzaren ikuspegitik, ikasleari bere gorputza ezagutzen laguntzea da gakoa. Ikaslea bere gorputzaren nortasuna eta kontzientzia hartzen joaten da, eta bereganatzen doan heinean, besteena ere ezagutzen doa; hor bizitzen ikasten du"
‎L. Larrañaga: Gorputz Hezkuntzaren ikuspegitik, ikasleari bere gorputza ezagutzen laguntzea da gakoa. Ikaslea bere gorputzaren nortasuna eta kontzientzia hartzen joaten da, eta bereganatzen doan heinean, besteena ere ezagutzen doa; ezagutzen doa ingurune bat, eta hor bizitzen ikasten du.
2020
‎Tafalla Snap Hori dela eta, klitorien xurgatzaile ospetsuak, arrakastatsuenetako baten izen komertzialagatik Atisayer izenaz ezagunagoak, emakume askok gehien bilatzen duten jostailu erotiko bihurtu dira, batez ere telebistako saio bateko pertsona ospetsu batzuek kameren aurrean eta inolako konplexurik gabe aitortu zituztelako; izan ere, osagarri hori beren gau mahaitxoan zegoen, eta “bikotekideek eskatzen ez zutenean” erabiltzen zuten. Sexologoak azaltzen duenez, plazer eremu hori aurkitzeko, “egokiena da emakume bakoitza bere gorputza ezagutzera eta esploratzera animatzea, nahiz eta bikoteka ere egin daitekeen”. Eraitsitako laugarren mitoa; izan ere, G puntuaz gozatzeko, ez da beharrezkoa jostailu erotikorik egotea, ez eta bikotea jokotik kanpo uztea ere (bide batez esanda, tramankulu horien boomaren ondoren gehien entzuten den gizonezkoen iruzkinetako bat da hori).
2021
‎Abiapuntu gisa hartu behar da nazka sentitzera bultzatu gaituztela, kulpa sentimendurik gabe alegia. Teoria handiak irakurtzea baino garrantzitsuagoa da norberak bere gorputza ezagutzea, hori da gakoa.
2022
‎Ni ez nintzen zirri egiteko gogotan geratu, zu bezala. Nik ez dakit nire" mulata" ren izena, baina bere gorputza ezagutu nuen. Baina..., utz dezagun kontu hura.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia