2002
|
|
Ulerkera eskematiko horretan, igorleak bidaltzen dion mezua hartu eta hartzaileak modu automatiko batean deskodifikatzen du seinalea; hots, igorlearen helburu semantikoa bere osotasunean antzematen duela ulertzen da. Baina, egia esan, makinek barik deskodifikazioa gizakiek egin behar dutenean, deskodifikazioa aktibitate osoa eta konplexua da, kodifikazio bera bezain garrantzitsua dena, hartzaileak
|
berak
ere zentzuaren konstrukzioari ekin behar baitio. Komunikazioan, hartzea ez da, inondik inora, zerbait pasiboa, onarpen hutsa; zerbait biziagoa da.
|
2007
|
|
Merkatuak edo politikakedo komunikabideek bestelako logikak ezartzen dizkiote kulturgintzari eta horreladesitxuratu egiten dute. Ondorioz, biziak
|
berak
ere zentzu adierazkorra galtzenomen du. Kultur kritika hau sobera ezaguna da, Habermas edo Bourdieu renlanetan aurki dezakegu halakorik.
|
2009
|
|
Gandiagaren poesiak Jainkoaren egungo egoera auzikatua kontuan hartzen duela, eta, tradizioaren alboan? ahalegin bat eskerga ere egiten duela Jainkoa bere esperientziatik sortzeko, bere mundutxoko gauzen zentzu jainkozkoa asmatzeko, Jainkoak
|
berak
ere zentzua berrirabaz dezan. Esaterako, alde batetik Gabonak Jainkoa, gizonon arazotan/ leporaino sarturik?
|
|
ematen dio. Baina gero, osotasun hau bera osotasun handiago baten barruan tegiratu beharra dago,
|
berak
ere zentzurik izan dezan: suposatzen da, gizadia herri eta hizkuntza anitzen ederrak edertzen eta aberasten duela; eta suposatzen da, denbora kulturen eta herrien ugaritasun eta askatasunaren oholtza dela, edo izan behar duela.
|
|
elkarnahasturik ibiltzen badira. Zientziak
|
berak
ere zentzuaren bilaketari erantzuten dio: fenomenoen arteko harremanen ordena kausalari begira.
|
2013
|
|
elementu etiko, estetiko, sentimental, politiko, erlijiosoen batuketa bat. [...] Zientziak
|
berak
ere zentzuaren bilaketari erantzuten dio: fenomenoen arteko harremanen ordena kausalari begira (146).
|
2014
|
|
Soinu banda eta koreografia
|
bera
ere zentzurik gabe zatikatu dira muturreko abstrakzioaren izenean, eta dantzariak gerra galdu batean bezala ibili dira, beren teknika orbangabean eroso, baina bihotza eta erraiak bazterrean utzita.
|
2017
|
|
Jada ezerk ez du zentzurik hemen. Jada idazteak
|
berak
ere zentzua galdu du, inoiz izan badu behintzat. Hemen nabil idatzi eta idatzi, gau eta egun, eta egia esan ez dakit zertarako.
|
2020
|
|
Zertarako maitasuna egin marmotaren egun saihetsezin batean? Lengoaiak
|
berak
ere zentzua galtzen du zer esanik ez dagoenean. «Aditz denborak», hausnartzen du gizonak, «betirako joana den denbora baten karikaturak, betirako geratzen den denbora bat.
|
2023
|
|
Ez zen, bada, estatuari buruzko sakrifizioa baizik. Nazioaren ilusioa, 1789ko eta 1792ko gizakiek nazio hitza hartzen zuten zentzuan, zorionezko malkoak isurarazten 126 zizkiena, hori guzia erabat ezabaturiko iragana zen; nazio hitza
|
bera
ere zentzuz aldatu zen. Gure mende honetan ez du populu subiranoa esan nahi baizik eta populu multzo bat estatu beraren autoritatea aitortzen duena; estatu batek eta honek menperatutako herri batek osatzen duten arkitektura alegia.
|