2012
|
|
Gainera, autokontzientziak enpatia ahalbidetzen du eta, hedaduraz, besteen emozioekin konektatzeko eta haiekiko harremanak kudeatzeko bidea irekitzen du. Gaitasun hori daukan liderrak jokaera zinezkoa eta autentikoa izaten du, eta
|
bere
emozioei buruz zabal mintzatzeko eta gidari duen bisioa argi aditzera emateko gauza da. Autokontzientzia emozionalaren jabe den liderrak ez dio uzten bere buruari «gehiegi» haserretzen (ez da onetik ateratzen), haserrearen kausa garaiz aurkitu eta modu egokian bideratzen baitu.
|
|
–Lider lagunkoiak harreman giro atsegina bultzatzen du. Horretarako,
|
bere
emozioak argiro partekatzen eta lankideen sentimenduak biziki balioesten ditu, zereginak betetzeari edo helburuak lortzeari baino garrantzi handiagoa (edo parekoa, behintzat) emanez lankideen premia emozionalak asetzeari. Taldearen harmonia eta batasuna sustatzen ahalegintzen da, kideen arteko harremanak eta fideltasuna sendotuz.
|
|
1) hiper orokortzea, hau da, ekintza zehatz batetik ondorio orokorrak ateratzea (adibidez, plater bat hautsi duenak pentsa dezake bere eskuetan duen guztia apurtzen duela); 2) etiketak, hots, hanka sartze batek norbere buruari buruzko egiaztapen negatibo eta irrealak egitera bultza lezake pertsona (adibidez, bizikletatik erortzeagatik «ez dut ezertarako balio» pentsatzea); 3) iragazpena, hau da, munduari iragazki negatibo batetik begiratzea eta gauzen alde negatiboak besterik ez ikustea (adibidez, ikaskideen aurrean lan baten aurkezpena egin ondoren laudorioak jaso badira, baina hurrengo baterako aurkezpena denbora barruan egin behar dela esan bada, laudorio guztiak ahaztu eta etxera joatea pentsatuz aurkezpen luzeegia egin dela); 4) dena edo ezer ez gisako pentsamendua, hots, gauzak guztiz onak edota guztiz txarrak bailiran hautematea, ñabardurak kontuan izan gabe (adibidez, «festa honetan dibertigarria eta alaia ezin banaiz izan, aspergarri hutsa naiz»egunero gauza bera egiten dugu eta aspertua nago» gisako pentsamenduak); 5) pertsonalizazioa, hau da, norbere inguruan gertatzen diren gauza negatibo guztien ardura norbere buruari leporatzea (adibidez, inguruneko norbaitek esaten badu«, pentsatzea besteak hori dioela bere erruagatik, berari plan dibertigarririk bururatzen ez zaiolako); 6) gogamenaren irakurketa, hots, gainerakoek ere banakoak berak bere buruarekiko duen irudi negatiboa dutela uste izatea (adibidez, «zergatik begiratzen ote dit hark? ...uste izatea ezer ez dagoela bere esku eta egiten duena egiten duelarik ere, gauzak izan behar duten modukoak izango direla (adibidez, pertsona batek uste izatea gauza negatiboak gertatzen zaizkiola zorte txarra duelako eta zorte txar hori gainditzeko ezin duela ezertxo ere egin); eta 8) arrazoiketa emozionala, hots, pertsonak argudio logikoetan oinarritutako arrazoiketa erabili ordez, arrazoiketa
|
bere
emozioetan oinarritzea (adibidez, pozik dagoen pertsona batek pentsa dezake bere bizitza primerakoa dela, baina, bihar triste badago, bere bizitza desastre hutsa dela pentsatuko du).
|
|
Farmako bidezko terapiak, haur eta nerabeen kasuan bereziki, teknika psikologikoekin konbinatu behar dira, banakoek bizitzako egoera desberdinei modu osasuntsuan aurre egiten ikas dezaten. Oro har, eta haurren kasuan bereziki, kasu larrienetan baino ez dira administratzen botika antidepresiboak, betiere hobe baita haurrak berak
|
bere
emozio negatiboak kudeatzen ikastea eta beregan ematen diren aldaketen protagonista sentitzea.
|
|
Haurrak
|
bere
emozioak identifikatzen eta horien intentsitatea ebaluatzen ikasten duenean, ekintza atseginen programak martxan jartzen dira. Haurrari irakatsi behar zaio egiten dituen ekintzek bere emozioetan eragin zuzena dutela:
|
|
Haurrak bere emozioak identifikatzen eta horien intentsitatea ebaluatzen ikasten duenean, ekintza atseginen programak martxan jartzen dira. Haurrari irakatsi behar zaio egiten dituen ekintzek
|
bere
emozioetan eragin zuzena dutela: ekintza jakin batzuek emozio negatiboak bizitzera eramaten dute (adibidez, sedentarismoa eta pasibotasuna) eta, beste batzuek, aldiz, emozio positiboak (adibidez, ariketa fisikoa edota mahai jolasak).
|
2016
|
|
Nahiz eta teoria hori osasun izurriteetarako ere erabilia izan den (Aragonés, Tayalero eta Olivos, 2010), kritika asko jaso ditu. Besteak beste, konstruktuaren sakontasuna sakrifikatzea eta inguratzen dituen prozesu afektiboei jaramon gutxi egitea leporatu izan zaio (Slovic, 2010), arrisku hautematea
|
bera
emozio bezala ez ulertuaz.
|
2017
|
|
Hauetan oinarrituz marka, merkataritza kanpaina edo produktuen diseinuaren inguruko erabakiak hartzen dira. Neuromarketineko gainerako teknikekin konparatuz, IRT teknikarekin ez da beharrezkoa subjektuari,
|
bere
emozioei buruzko informazioa erregistratzeko, inolako gailurik jartzea. Test hauen gakoa da estimuluen aurrean erantzun denboraren arabera subjektuek zer sentitzen eta pentsatzen duten ondorioztatzea da.
|
2020
|
|
Egoera emozional osasungarria bultzatuz, non
|
bere
emozioak ezagutzen eta kudeatzen ikasiko duen.
|