Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2019
‎Aitzitik, boterea eta gizarte posizio aginteduna daukaten pertsonaiak gizonezkoak dira (Anaren mutil forentsea, Cesar Lasa enpresa gizona, Faustino idazlea bera...) eta Saizarbitoriaren eleberrian, elkarrizketetan esandakoaren arabera, argi dago patriarkatuak eragiten duen indarkeria sinbolikoaren eta ez hain sinbolikoaren eraginaz kezka bizia duela erakusten da. Lorek bere emozioez jabetuz, beldurra alde batera utziz, askatzea lortzen du, eta Lilirengan, belaunaldi gaztearengan, jartzen ditu ezaugarri positiboenak. Beraz, gizartean pixkanaka gertatzen ari den aldaketa islatu du, horretarako, inguratzen gaituen errealitatean protagonista femenino sinesgaitzak txertatzearen lakioan jausi gabe.
‎Hala, Floraren kasuan, sehaska kantak jotzea bere ama izateko desioaren adierazle da, eta piano pieza astunek bere zoritxarra proiektatzeko balio diote, erabat isiltzea erabakitzen duen arte. Aldiz, modu paradoxikoan protagonistak bere barneko ezinak agintzen dion biolentzia fisikoa Léo Ferréren abestiaren bidez iradokitzen du, eta hainbat kantek bere emozioen mundua iradokitzen dute. Iragarkiak bestalde, umore eta ironia gisa erabiliko dira, beste pertsonaien kontu barre egiteko, edo protagonistaren auto irudi gutxitua ebidentzian jartzeko.
‎Bere esanetan, askotan" gezurrezko kontabideak" esaten zaizkie emakumeei. Gizonaren" edukazio sentimentala" eta zaurgarritasuna lantzea dela konponbidea, gizonari bere emozioak esaten erakutsiz blokeo emozionala hautsi eta harremanak berdintzera joko duela. Boninoren iritziz, ordea, horiek guztiek ez dute ziurtatzen indarkeria amaituko denik, gizonak bere emozioak ezagutzen eta esaten ikasi arren, bestearen beharrak eta emozioak aintzat hartzen ez baditu ez delako ezer konponduko.
‎Gizonaren" edukazio sentimentala" eta zaurgarritasuna lantzea dela konponbidea, gizonari bere emozioak esaten erakutsiz blokeo emozionala hautsi eta harremanak berdintzera joko duela. Boninoren iritziz, ordea, horiek guztiek ez dute ziurtatzen indarkeria amaituko denik, gizonak bere emozioak ezagutzen eta esaten ikasi arren, bestearen beharrak eta emozioak aintzat hartzen ez baditu ez delako ezer konponduko. Garrantzitsuena" besteen erabileraren mugen etika" barneratzea da eta norbere indarra kontrolatzen ikastea.
2021
‎" Baina argi daukadana da, eredu onak emanda, ikasleek beraien errealitatea esplikatzeko sistemak asmatzen dituztela, eta nik uste dut hori izan litzatekeela idazkuntza berri baten oinarri. [...] Ez nabil esaten honekin literatura ona eman behar zaionik edo ikasleak hautatu behar duenik; ikaslearentzat literatura ona da bere sentimenduei, bere emozioei, bere afektu momentuei hobekien egokitzen zaion literatura hori, formatuak formatu eta generoak genero. [...] Gaur egun beste era batera idatzi behar da.
‎Aurrekoari jarraiki, konpetentzia literarioa eta literatura bera emozio estetikoaren edo estetikoen kontzeptuarekin lotuta dago ezinbestean. Emozio estetikoa edertasunarekiko erantzun emozional gisa definitzen du Bisquerrak (2009) eta pintura, arkitektura edota literatura moduko adierazpen artistikoek eragindakoa izan daiteke, baina errealitateko beste edozein elementuk sorrarazitakoak ere izan daitezke.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia