2019
|
|
Aitzitik, boterea eta gizarte posizio aginteduna daukaten pertsonaiak gizonezkoak dira (Anaren mutil forentsea, Cesar Lasa enpresa gizona, Faustino idazlea bera...) eta Saizarbitoriaren eleberrian, elkarrizketetan esandakoaren arabera, argi dago patriarkatuak eragiten duen indarkeria sinbolikoaren eta ez hain sinbolikoaren eraginaz kezka bizia duela erakusten da. Lorek
|
bere
emozioez jabetuz, beldurra alde batera utziz, askatzea lortzen du, eta Lilirengan, belaunaldi gaztearengan, jartzen ditu ezaugarri positiboenak. Beraz, gizartean pixkanaka gertatzen ari den aldaketa islatu du, horretarako, inguratzen gaituen errealitatean protagonista femenino sinesgaitzak txertatzearen lakioan jausi gabe.
|
|
Hala, Floraren kasuan, sehaska kantak jotzea bere ama izateko desioaren adierazle da, eta piano pieza astunek bere zoritxarra proiektatzeko balio diote, erabat isiltzea erabakitzen duen arte. Aldiz, modu paradoxikoan protagonistak bere barneko ezinak agintzen dion biolentzia fisikoa Léo Ferréren abestiaren bidez iradokitzen du, eta hainbat kantek
|
bere
emozioen mundua iradokitzen dute. Iragarkiak bestalde, umore eta ironia gisa erabiliko dira, beste pertsonaien kontu barre egiteko, edo protagonistaren auto irudi gutxitua ebidentzian jartzeko.
|
|
Bere esanetan, askotan" gezurrezko kontabideak" esaten zaizkie emakumeei. Gizonaren" edukazio sentimentala" eta zaurgarritasuna lantzea dela konponbidea, gizonari
|
bere
emozioak esaten erakutsiz blokeo emozionala hautsi eta harremanak berdintzera joko duela. Boninoren iritziz, ordea, horiek guztiek ez dute ziurtatzen indarkeria amaituko denik, gizonak bere emozioak ezagutzen eta esaten ikasi arren, bestearen beharrak eta emozioak aintzat hartzen ez baditu ez delako ezer konponduko.
|
|
Gizonaren" edukazio sentimentala" eta zaurgarritasuna lantzea dela konponbidea, gizonari bere emozioak esaten erakutsiz blokeo emozionala hautsi eta harremanak berdintzera joko duela. Boninoren iritziz, ordea, horiek guztiek ez dute ziurtatzen indarkeria amaituko denik, gizonak
|
bere
emozioak ezagutzen eta esaten ikasi arren, bestearen beharrak eta emozioak aintzat hartzen ez baditu ez delako ezer konponduko. Garrantzitsuena" besteen erabileraren mugen etika" barneratzea da eta norbere indarra kontrolatzen ikastea.
|
2021
|
|
" Baina argi daukadana da, eredu onak emanda, ikasleek beraien errealitatea esplikatzeko sistemak asmatzen dituztela, eta nik uste dut hori izan litzatekeela idazkuntza berri baten oinarri. [...] Ez nabil esaten honekin literatura ona eman behar zaionik edo ikasleak hautatu behar duenik; ikaslearentzat literatura ona da bere sentimenduei,
|
bere
emozioei, bere afektu momentuei hobekien egokitzen zaion literatura hori, formatuak formatu eta generoak genero. [...] Gaur egun beste era batera idatzi behar da.
|
|
Aurrekoari jarraiki, konpetentzia literarioa eta literatura
|
bera
emozio estetikoaren edo estetikoen kontzeptuarekin lotuta dago ezinbestean. Emozio estetikoa edertasunarekiko erantzun emozional gisa definitzen du Bisquerrak (2009) eta pintura, arkitektura edota literatura moduko adierazpen artistikoek eragindakoa izan daiteke, baina errealitateko beste edozein elementuk sorrarazitakoak ere izan daitezke.
|