2000
|
|
|
Bere
buruaren jabe ez den herriekin gertatu ohi denez, besteek marraztutakomapen kontsumidore dira euskal komunitateak. Akulturazio geografiko12 13 larriarenlekukoak al gara?
|
|
Ez dago munduan,
|
bere
buruaren jabe den edo izan gura duen herririk, bere faktozko edo ametsezko mapa sozializatzen ahalegintzen ez denik. Mapagintza eta kartografia balio estrategiko handikoak dira, eta mapen bidez amets askatzaileak komunikatu ohi diren modu berberean, gezur objektibagarri biribilak ezkutatu gura izan dirasarritan.
|
|
Areago, aurrekoa errepikatzera kondenaturik dauden gainerako bizidunak ezbezala, erantzukizuna edukitzeko gaitasuna duen neurrian da jendartea
|
bere
buruaren jabe (P. Bruckner.
|
2002
|
|
|
Bere
buruaren jabe diren herri guztiak sistema unibertsitario nazional eta berezkoaantolatzen saiatzen dira. Esan daiteke Unibertsitatea funtsezko azpiegitura delaherri baten biziraupenerako.
|
|
|
Bere
buruaren jabe diren herri guztiak sistema unibertsitario nazional eta berezkoaantolatzen saiatzen dira. Esan daiteke Unibertsitatea funtsezko azpiegitura delaherri baten biziraupenerako.
|
2004
|
|
(Anaxagoras, Fr. 12).
|
Bere
buruaren jabe baita adimena:
|
|
Adimena amaiezina da eta
|
bere
buruaren jabe; eta gauzekin nahastu gabe dirau bere horretan, bere barrenetik baita, izan (Anaxagoras, Fr. 12).
|
|
Hala, giza zientzietako beste definizio askorekin ere gertatzen den moduan, antropologia filosofikoaz zer ulertu behar denebazteko, egokiena bilakabide historikoari jarraitzea dela dirudi, adiera eta mugaketazehatzari hurbilketa bat entseatze aldera.I. ANTZINAROA1. Gizakia zer den? galderari gizaki orok ematen dio nolabait erantzunen bat,
|
bere
buruaren jabe den orduko, jabe izatc hutsaz. (1) Autokontzientzia horretan datza gizon emakumeen handitasun parcgabea, Pascal-en esanean:
|
2007
|
|
Komunitatearen ideologia norbanakohutsaren irudikapenarekin batera doa, paradoxikoa dirudien arren: nor
|
bere
buruaren jabe, arduradun eta erantzulea bada, inork ez lezake bere menera eta esanetaraeduki, ez balitz bere parekoa, ez balitz, ber bera?. Giza komunitate berezi bateantopatuko da identitate edo bertasun hura:
|
|
Euskararen arazoa ez da batez ere arazodemolinguistikoa, inoiz ez da izan gainera: Larramendiren lekukotasunak kontuanhartuta, euskaldungoa gehiengoa zenean ere, ez zen
|
bere
buruaren jabe. Sistemasoziolinguistikoa ez zegoen bere kontrolpean, erdal komunitatearen esanetara baizik.
|
|
Biharko Euskal Herria euskalduntzen ez badugu, Euskal Herriaren hizkuntza, mintzaira, hizkera, bene benetan, beheko mailetatik hasi eta goiko mailetaraino egiten ez baldin badugu, esan dezakegu hori ez dela Euskal Herria(?). Beraz, benetako Herri bat sortu nahi baldin badugu eta
|
bere
buruaren jabe izan nahi baldin badu, oinarri nagusi bat behar dugu, eta oinarri hau Euskara da (Odriozola, 2004: 41).
|
|
Izan ere, diferentzia sozialak handiagotu ahala, eta balio sistema eta gizartearen autoulerkera klase araukoago bilakatu ahala, erregea eta noblezia beretzat bakarrik hurrupatuz joan da gizarte osoaren esanahia: erregea eta noblezia da dena (nazioa), gainerako jendea haiei «gomendaturiko» jendea da, politikosozialki ez du ezer kontatzen, ez da
|
bere
buruaren jabe kontsideratzen, ez da aintzat hartzen (nekazariak, burges edo kaletar langileak). Beraz, Erdi Aro askoz herrikoiagoan San Tomas ek hizkuntza edo nazioa, biak sinonimatuz esaten zituen bezain naturalki, Modernia klase arauz geruzatuan Goethe-k, esate baterako, Werther nobela ezaguneko pasarte batean, nazioa eta noblezia berdintzen dizkizu:
|
|
Hegel-ek buka, pentsamendu iraulia, gaurko pentsamendua, andre gizon heldu
|
bere
buruaren jabe librearena, panteismoa da. Berriro, aurreko tradizioko Jainkoa ez da ukatzen, baizik eta gainditzen.
|
2012
|
|
LuxenburgoIkatz eta Altzairuaren Europako Erkidegoaren fundatzaileetako bat izan genuen.Alemaniako Saarlandek, berriz, ezezkoa eman zion estatu gisa sartzeari 1955ekoerreferendumean. Urteak pasatuta, hobeto joan zaio
|
bere
buruaren jabe izateariekin zionari, beste estatu baten eskualde moduan joatea erabaki zuenari baino.
|
|
Norbanakoa beraz erantzule. Ondorioz moral aurresuposatu eta aurrefabrikatuoro gaitzetsi egingo dute, ez baitio uzten norbanakoari
|
bere
buruaren jabe eta bereerantzule izaten, baizik eta morroi. Ez daukagu zer egin behar dugun esango diguninor, ez dago bizitza hau nola bizi argituko digun ezer.
|
2014
|
|
(71) (1503 urtean: lurralde autonomoa,
|
bere
buruaren jabe zena guztiz, eta zein, villa, rengana bildu erabakitzen zuena, hain justu, justizia administrazioa eramateko)
|