2001
|
|
Frantziaren peko ziren koloniak, mugitzen hasi ziren Berengaintasuna eskatuz. Ipar Eskual Herrian ere sortu zen nor bera
|
bere
buruaren jabe izaiteko giro berezi bat. Etcheverry Aintchart jauna, deputatu sartu zen Pariseko Deputatuen Ganberan eta liburuxka bat argitaratu zuen, eskatuz Eskual Herria destinkatua izan zadien, Pariseri loturik zaukaten lokarrietarik.
|
2002
|
|
Printzipio edo oinarri gisa, oso ondo dago autonomiarena. Nork ez du nahi
|
bere
buruaren jabe izan. Baina autonomiaren neurria definitzerakoan, badira bi kontu, gutxienez, aintzat hartu behar direnak, bata printzipioei dagokiena eta pragmatiko hutsa bestea.
|
2004
|
|
Horretarako literatura, eta poesia bereziki (hori baita Manexek beti gogoan daukan generoa), tresnatzat edo armatzat hartuko ditu. Gabriel Arestik" poesia mailu bat da" zioen bezala, eta hark baino lehenago Gabriel Celayak" la poesa es un arma cargada de futuro" zioen bezala, Erdozaintziren poesia" borroka baten elea" da,"
|
bere
buruaren jabe izan nahi duen herri langile baten elea" (HH, 16 or.)," xixta zorrotzak" dituena, zorrotza" harri zorroztua bezalakoa" (NPI, 54 or.).
|
|
Gure herri langileak emeki emeki sortu ere du bere burruka elea. Poesia burruka bat da,
|
bere
buruaren jabe izan nahi duen herri langile baten elea; bere manifestazioetan, bere teatroetan, bere bertsolari saioetan, bere kantaldietan, bere toberetan, bere ikastoletan, bere alorretan, bere uzinetan, bere portuetan, bere elizetan, bere artista lantegietan, bere karriketan... daraman bere burrukaren neurriko elea. Dudarik gabe, hau ere da, neretzat, lehengo eta betiko poesia (HH, 16 or.).
|
2006
|
|
David Millerrek komunitate klase zehatz horiek (nazioak) onura jakin batzuk eskuratzeko bitartekoak direla defendatzen du, eta fenomeno honen garrantzi etikoa azpimarratzen du (Miller 1995, 1998). Haren ustez, nazio bat politikoki autonomoa denean eta botere politikoa bermatuta duenean (estatu baten bitartez), justiziaren zentzu liberala garatzeko gauza da, kultura komuna babesteko gaitasuna du, eta
|
bere
buruaren jabe da etorkizuna nahi erara antolatzeko. Argudiaketa horren arabera, nazionalitate komunak herritarren arteko konfiantza eta elkarrekiko betebeharra ziurtatzen du, eta horrek komunitateen barruan birbanaketa politikak garatzen laguntzen du (Miller 1995:
|
|
Haur besoetakoa nobelan ezaguna genuen Elektra konplexua berragertzen zaigu. Baina Rosak irauli egiten ditu estereotipoak eta aldarrikatzen du ez dela jabea edukitzeko jaioa izan, nagusi gabeko gizakia dela,
|
bere
buruaren jabe," argoi, inoiz ez morroi" (122). Olaziregik (2002:
|
2007
|
|
Horren adibidea da Jaurlaritzaren ibilbidea teorizatzeko 1947an Anton Iralak egindako saioa. Iralak"
|
Bere
buruaren jaube" hitza hautatu zuen askatasuna kontzeptuaren gailurra adierazteko. Bere ustez, aske hitza erabiliko bagenu, horrek animalia batek eduki lezakeen egoera azalduko luke.
|
|
Bere ustez, aske hitza erabiliko bagenu, horrek animalia batek eduki lezakeen egoera azalduko luke.
|
Bere
buruaren jabe denak, ordea, bere beharrak betetzeko erabiltzen du ahalmen hori, nahiz eta horrek askatasun gehiago ez eman. Izan ere, eta Maritain filosofo frantsesaren lanak jarraituz, Iralak gizarte bizitzaren oinarria" betebeharretan" finkatu zuen eta ez" eskubideetan".
|
2020
|
|
52). Nazio kulturalak
|
bere
buruaren jabe izan nahi du, subjektu politiko bilakatuz. Aro Modernoan nagusiki subjektu hori subiranotasunarekin eta estatuarekin identifikatu da.
|
|
Izan zaiteztela zeuen buruaren jabe! Euskaldunoi lerroburu oinarrizko horrek gidatu digu bizi norabidea, eta nor izateko pertsonak nor
|
bere esku
buruaren jabe izan beharra iradokitzen du. Nor bere buruaren jabe izatea, gurasoek euskal baserri eta etxeetan transmititu diguten adieran, gizalegez jokatzea da, emandako hitza betetzea, hitzeko pertsona izatea.
|
|
Euskaldunoi lerroburu oinarrizko horrek gidatu digu bizi norabidea, eta nor izateko pertsonak nor bere esku buruaren jabe izan beharra iradokitzen du. Nor
|
bere
buruaren jabe izatea, gurasoek euskal baserri eta etxeetan transmititu diguten adieran, gizalegez jokatzea da, emandako hitza betetzea, hitzeko pertsona izatea. Bestalde, baina, gizalegez zor duguna egitea ere esan nahi du, gure erantzukizuna betetzea, bidezkoa den hura egitea.
|
|
Arizmendiarrietaren pentsaeran, pertsona (subjektu moral gisa ulertua, bat eta bakarra, nor
|
bere
buruaren jabe eta erantzulea) zentrala da. Hori dela eta, kooperatibak elkartasuna, lankidetza, komunitateasortu aurretik eta ondorenean, formazio kultural eta espirituala hauspotzeko ahalegina etengabea izan zen (nor tasuna beti da egin kizun kooperatiboa).
|
|
Hori dela eta, kooperatibak elkartasuna, lankidetza, komunitateasortu aurretik eta ondorenean, formazio kultural eta espirituala hauspotzeko ahalegina etengabea izan zen (nor tasuna beti da egin kizun kooperatiboa). Burujabetzaren aldeko bokazio garbiarekin, hezkuntza (nor
|
bere
buruaren jabe) eta lana (nor bere eskuen jabe) izan ziren hain zuzen ere Arizmendiarrietaren bi erregai eta bitarteko nagusiak. Ormaetxeak hamaikatxotan gogorarazi digu formazio integral eta espiritualaren garrantzia dela euren jokabide eta sentieraren bizi indarra.
|
|
Dudarik gabe, ikuspuntu filosofiko pertsonalista egiazko praktika sozial bilakatu izana da Arizmendiarrietaren ekarri nagusia. Pertsona batean, klase batean, estatu aparatu batean ez, baizik eta
|
bere
buruaren jabe diren pertsonen erantzukizunean oinarritu da Arizmendiarrietaren herri gogoa. Arizmendiarrietak lantegian eta, hedaduraz, auzoan herrikidetza aitortu zien pertsonei, eta herrikidetzara behartu zituen.
|