Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2010
‎Kantek hau guztia arrazoimen praktiko deitutako itsaso zabal batean kokatu zuen. Gizakia bere buruaren jabe zen heinean, babestu beharreko zerbait, inperatibo etiko sendoa ondioriozta zitekeen erraz; gizakia helburu besterik ezin zen izan, sekula ez ezertarako bitarteko. Horratx aniztasunaren errespetuak behar zuen oinarri teorikoa.
‎Imazigen horien eskuetan zegoen ettebel ‘gerla danborra’ eta botere politikoa. Tuaregak bere buruaren jabe ziren oraindik, dominazio koloniala jadanik gainean zuten arren, inguruka, saia bezala, jauzteko, baina haien bihotz eta solasetara sartu gabe oraindik.
2012
‎Jendarteak ematen dio norberari autonomo izateko aukera eta gaitasuna, nork bere bizi ehuna bilbatu behar badu ere. Eta besteak urrundu ahala, nork bere buruaren jabe izateari uzten dio. Pentsabide zaharra da hau den hau, klasikoa esan dezakegu:
2013
‎Beraz, txitxar bihotza zuen inurria konplexutasun handikoa bilakatu zen: ahopeka eta ezkutuka zebilen kantuan, edozein lekutan lasai asko etzaten zen, hankatxoak ederki gora begira, eta bere jokabide xelebrearengatik galdetzen ziotenean, erantzun ohi zuen ez zela bere buruaren jabe, ez zuela erantzukizunik. Zerbait genetikoa izango zela.
‎Asko sinplifikatua, eta egin litezkeen kritika guztiak eginda, esan liteke bi familia politiko horien kontakizuna dela herri hau bere buruaren jabe egituratu nahi dutela eta euskararen kultura zaintzea dela nahikunde horren iturburuetako bat. Esan dezakegu euskaltasunarenganako atxikimenduak bide politiko bi horiek hartu dituela nagusiki.
2015
‎Sloterdijken tesiaren arabera Modernitatearen hastapenetan pertsonak sorgintzen zituzten demonioen kontrako gerra bat hasi zen, demonio horiek sekularizatu zirenpasio eta ohitura (edo aztura) kontzeptuetan. Bere buruaren jabe izan nahi duenak bere gainetik erauzi behar ditu bai pasioak, bai ohiturak. Horien ordez, nahikundeak eta adimenak ondutako ekintzak etorriko dira.
‎gure Gorteak, mota orotako ahalak. Nahi ditugu Foruak erran nahi baita, libertateakzeintzuak behar baititugu bere buruaren jabe den herri moduan, gure aroaren arabera, bizikidetza lagunkorrean gainerakoekin. Ez gaude gibelera so, baina aitzinera.
‎Baina errepublika imajinario horri muzin egiten zion errealitatean, euskal nazio batek euskaldun guztiak behartuko lituzkeelako politikari bihurtzera. Hau da, Euskal Herria bere buruaren jabe izateko, beren buruaren jabe egin lirateke euskaldunak.
2016
‎Iraultza isil eta sakona, pertsonak baino, ikuspegiak eta zilegitasunak iraultzea bilatzen duena. Masa populu indoeuoparraren patua, bere buruaren jabe ez izatea da. Masa populua delako, hots, ikasi gabea delako, hitzik ez duelako, fidagarria ez delako, egituratuta ez dagoelako, ekimena galdu eta norbaitek egoera horretatik atera dezan zain dagoelako, ustiagai da eta indoeuropar agintariek (politikoek eta erlijiosoek) eraman behar dute bide zuzenean barrena.
‎Zorpetzea aipatu berri dugunez, boterearen sakratutasun eta ukiezintasun indoeuroparraren ikuspuntutik bakarrik uler daiteke, legezkoa izatea alderdi politikoak zorpetzea edo hainbat korporazioetatik opariak eta diru ekarpenak jaso ahal izatea. Zorpean dagoenak edo diru opariak jasotzen dituenak, bere buruaren jabe osoki izateari uzten dio. Gizarteak emandako boterearen ordezkaririk ezin du horrelakorik egin, berea ez dena saltzen lebilkeelako hori egitekotan.
‎Ezin izan dut honelako estatistikarik topatu, baina ustelkeria kasuen kopurua eta ustelkeriaren gaitzespen sozialik ezaren arteko korrelazio maila ia lekoa izango dela apustu egitera ausartuko nintzateke.Ustelkeria gaitzesteko, aurrez usteldua nor den begiratzen den tokietan, arazoa ez da berehala amaituko. Elkarri gezurra esan, elkarri lapurtu, zorrak ez ordaindu eta emandako hitza betetzen ez duen jendea ezin da bere buruaren jabe izan, kaosa litzateke hori, erabakimena kendu behar zaio. Horixe dio indoeuropar mintzabideak.
‎Areago, boterearen mintzabideari bikain datorkio hori, zuribide. Bere buruaren jabe ezin izana du betiereko zigorra. Ustiagaiak ezin du bere buruaren jabe izan, ezin du gizarteko agintea hartu, ez dago horretarako prestaturik, ez du horretarako jakituriarik ez garaiera etikorik.
‎Bere buruaren jabe ezin izana du betiereko zigorra. Ustiagaiak ezin du bere buruaren jabe izan, ezin du gizarteko agintea hartu, ez dago horretarako prestaturik, ez du horretarako jakituriarik ez garaiera etikorik. Ezta jainkoen oniritzirik ere noski.
2017
‎Aurreko proklametan bezala, honetan ere aldarrikaturiko askatasun hori bakarrik etorriko litzateke Mexiko bere buruaren jabe bilakatuko balitz:
2018
‎Domeinu ustez demokratiko eta baketsua, jende lehiakor eta konformistarena, bere buruaren jabe dela uste duenarena, biolentzia patologia moduan baizik ikusiko ez dutenena. Dominazio kultural zabala, zeinean gauza gehienak naturalizatzen diren aurrerapenaren espiralean, eta asko inbisibilizatzen, hala nola kaleko hizkerak eta beste degenerazio asko.
2019
‎Ekoizpen prozesuan ematen diren harreman perbertsoak ezabatzeraino murrizten duen egoera batean bere benetako askatasuna lortzeko baldintza hobeak emango lirateke. Marxen ustez, askatasun formalak ez bezala, askatasun errealak gizakiari bere buruaren jabe izateko aukerak eta ahalmenak ematen dizkio. Askatasun erreal hau sakonago eta zabalagoa da gizakiaren garapenaren aukerak biderkatzen dituelako; eta horregatik askatasun formala bera bere baitan barnebilduko luke, baina egoera orokorra ezberdina izango denez askatasun formala kualitatiboki ezberdina izango litzateke.
‎" Bakoitza bere buruaren jabe izatea (sui iuris) eta, beraz, jabetza bat izatea[...] nor bere burua mantentzeko;[.] ondorioz, komunitateaz haratago inoren zerbitzura ez egotea beharrezkoa da". (Kant, 2013b:
2020
‎Ez dut esajeratu nahi, eta ez dut esango bakarrik geratu orduko Chaucerren ipuineko gaiaz —zer da emakumeek gehien desio dutena, hausnartzen hasi ginenik; baina, behin mahai aurrean eserita, luze gabe heldu genion galdera hark ekarritako bigarrenari: emakume bat bere buruaren jabe izatea eta senarraren gaineko subiranotasuna ukaitea, gauza bera al zen. Emakumeez eta botereaz, ahalmenaz, ari garela, gizonezkoak senarrakbeti ibili behar al du tartean?
‎ez zeukan senarrik, ez zegoen gizonezkorik ostatu hartan. Bere buruaren jabe izan nahi zuen berak, sin mds. Halaxe esan zuen, sin mds.
‎Ilusio independentista ikuspegi internazionalistaz formulatzen zen, hala ere. Katalunia bere buruaren jabea litzateke, baina konfederazio iberikoaren aukera zabaldurik. Penintsulako nazioen konfederazio hori birplanteatzeko posibilitatea legoke sei urterik sei urtera.
‎Emakumea bere gorputzaren eta bere buruaren jabe izateko posibilitate hori arrisku handitzat ikusi zen derrepentean, eta emakumea kontrolatzeko Elizaren eta Estatuaren makineria errepresibo gupidagabea jarri zen martxan. Emakumearen aurkako gerra deklaratu gabea izan zen, konfinamendu domestikora erreduzitu eta soldatarik gabeko lan bortxatura kondenatzeko.
2021
‎( Bere buruaren jabe da.)
‎Zeure eskuko zaren bitartean. Hizkuntza bera da soil soilik, bere eskuko eta bere buruaren jabe. Bere eskuko utzi zuten".
2022
‎Geopolitikaren termometroa aurkitu dut: aireportuaren jabea nor, hori bere buruaren jabe. Estatus politiko berriak Loiuko aireportuaren jabetza ekarriko al dio Eusko Jaurlaritzari?
2023
‎Ez zen Filipe erregea izan, ez Hurtado de Mendoza erregeordea, ez eta Pedro de Urtsua El Doradoko espedizioaren burua ere. Harrezkero ez zen inoiz gehiago inoren morroi izango, bere buruaren jabe baizik.
‎Sostengatzen du Graziosa Orozek, xvi. mendetik aurrera behintzat, Estatuak (Arrazoiak, Espirituak) euskaldunak abduzitu dituela (abduzitu hitzak zera esan nahi du: " estralurtarrek, espiritu batek edo botere batek bahitzea") eta sinetsarazi diela euren ezaintasun naturala (ezaina, haina ez dena da, haindua izateko edo bere buruaren jabe izateko gauza ez dena). Euskal literaturaren historia, ezer bada, Estatuaren Espiritu horrek dominaturiko idazketa bazterreko eta azpiko bat da, idazleen ahalmen intelektuala eta aukera kreatiboak baldintzaturik bilakatu dela, debeku eta eragozpen objektiboz ez ezik, baldintza subjektiboz.
‎Haintzeko. Bere buruaren jabe izan nahi zuela. Lelo bera errepikatzen zuen behin eta berriz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia