Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2001
‎Senarrak, baina, emaztea etxeko zulo bazterrean egon dadin gogo badu, nehor ere ikusi gabe, honek ez du bere burua agertuko. Zenbait etxetan emaztea hilobi barruan sartua bezala bizi da.
2004
‎–Bada garaia Kultura hitza termino politikoan eta nazionalean definitzeko eta horren araberako politika kulturala egiteko. Kultura nazio batek korpartitzen dituen erreferentzien multzoa da.708(...) Kultura, gizarte baten agerpidea da; barrura begira bere kideen aurrean eta kanpora begira besteen aurrean bere burua agertzeko gizarteak duen bide eragingarriena?. 709
2006
‎Borreroak bere burua agertu zuen atetik.
2016
‎Paregabeko zerbait gerta zitekeela iruditzen zitzaion, denbora osoak bat egitea txantxetakoa ez baitzen. Isiltasunak bere burua agertu zuen, harriturik balego bezala. Berak bazekien bidaiaren azken urratsak egiten ari zirela eta gertakizunak trumilka gainera etorriko zitzaizkiela.
2017
‎»Ikatza baino beltzagoko gaua zuan. Ilargiak bere burua agertzeko zian oraindik, monasterioa ilun ilun zegoan, infernua bezala. Sartu nauk patiora, igo nauk eskaileretan gora, eta iritsi nauk higumenoaren gelara.
2018
‎Hemen amaren gorputz erreprimitua ez da bakarrik irrika anitzen tokia, baina baita teleologia biologikoaren eramailea ere, eta, dirudienez, bere burua agertzen du mendebaldeko filosofiaren hastapenetan, mendebaldekoak ez diren sineste eta jardun erlijiosoetan, egoera psikotiko edo ia psikotikoetan sortutako errepresentazio estetikoetan eta are abanguardiako jardun artistikoetan ere. Baina zergatik pentsatu behar dugu adierazpen kultural horiek guztiek heterogeneotasun amatarraren printzipio bera agertzen dutela?
2019
‎Emakumea Beste absolututzat jotzen den heinean, hau da, inesentzialtzat, haren magia dela delakoa izan?, ezinezkoa da hari beste subjektu bati bezala begiratzea. Beraz, emakumeak sekula ez dira izan bere buruarentzat agertutako talde bereizi bat, gizon multzoaren aurrean; sekula ez dute izan harreman zuzenekorik eta autonomorik gizonezkoekin. –Ezkontzaren oinarri den erreziprozitate lotura ez da gizonen eta emakumeen artekoa, baizik gizonen artekoa, emakumeen bidez egina; emakumeak okasiorik behinena besterik ez dira?, dio Lévi Straussek.
‎Egoera horretan, ohiz kanpokoa izan da emakume batek modua izatea jarduteko edo, besterik gabe, bere burua agertzeko: langile klaseetan, zapalkuntza ekonomikoak hutsaldu egiten du sexuen arteko berdintasunik eza, baina aukera guztiak kentzen dizkio norbanakoari; nobleen eta burgesen artean, emakumea laidoztatua da sexu gisa:
‎Komunikazioaz mintzo garenean hartzen du hitz horrek bere zentzu egiazkoa: ez da isiltasun hutsa, gaua, absentzia soila; presentzia zalantzati bat dakar, bere burua agertzen asmatzen ez duena. Emakumea misterioa dela esatea ez da emakumea isiltzen dela esatea, baizik haren hizkera ez dela ulertzen; hortxe dago emakumea, baina belo batzuen azpian gorderik; duda mudako agerraldi horietaz haraindi existitzen da.
‎Baina mito horiek oso modu desberdinean moldatzen dira bakoitzarentzat. Bestea singularki definitua da Norberak bere burua agertzeko aukeratzen duen era singularraren arabera. Gizon guztiek askatasun eta transzendentzia gisa berresten dute beren burua, baina guztiek ez diete zentzu bera ematen hitz horiei.
‎Raimundo Silvaren eskuak poliki altxatu eta arrosak ukitzera doaz, bata, bestea, bi masail ukitzen ariko bailiran, bata, bestea, ondoren datorren mugimendurako sarrera, emeki emeki hurbiltzen diren bi ezpain horiek, lorearen petaloak, lorearen aho anitza, doi doi igurtzi arte. Ez dezala telefonoak orain hots egin, ezerk ez dezala une hau eten berez bukatzen den arte, bihar, Monte da Graçan bilduriko soldaduek orriken antzera egingo dute aurrera, ekialderantz eta mendebalderantz, ibaiko ertza topatu arte, Raimundo Silvaren aurretik pasatuko dira, bera Porta de Alfofako iparreko dorrean bizi baita, eta berak burua agertuko duenean terrazan, jakin minez, eskuan arrosa bat duela, edo bi, behetik oihukatuko diote beranduegi dela, arrosen garaia joan dela, eta heriotzarena zein azken odolarena etorri. Alde honetatik, Porta de Ferrorantz, Mem Ramires kapitainak agintzen duen soldadu ostea jaitsiko da, tropelean Mogueime doa, bere buruzagiak ikusi egin du azkenik, eta ezagutu, alturarengatik seguru asko, aurpegia bizarduna baita, guztiona bezalakoa, eta oihu egingo dio, irri laño eta erdi aroko batekin, E, gizona, altuegi dira harresi hauek ni berriz zure sorbalda gainean igo eta eskala bota ahal izateko, Santaremen egin genuen bezala, ederki asko atera zitzaigun jokaldia, baita errege gure jaunari ere, eta Mogueimek, konfiantza eman zaion arren, bere ofizialak jada ospetsu den giza eskailerako parteen kokapen erlatiboari buruz eman duen bertsioari aurka egitea burutik pasatzen ez zaionez, gerrara doan soldaduak jeep baten gainean doan jeneralari erantzuten dion filosofiaz erantzungo dio, Hor barruan berriz elkar ikusten badugu, biok gerra irabazi dugun seinale izango da, baina gu biotako bat ez badago, horrek gerra galdurik dauka, eta orain, altxa beza jaun horrek bere ezkutua, hor gezi zaparrada bat dator eta.
2021
‎irudi dardartiaren artetik Deustuko Unibertsitatearen fatxada ezagutu izanak, lasaitu egin zuen. Bere burua agertu zitzaion ertzak lausoturik autobus batean, mendian gora, bera bezalako beste gazte batzuekin batera. Tximista bezala iragan zitzaion oroitzapena, Leioako unibertsitatera zihoan, Leioako unibertsitatera zihoan, Leioako unibertsitatera zihoan urruntzen joan zitzaion bere baitako ahotsa, desgogora Biologia ikastera, ze berak Deustuko Unibertsitatera joan nahi izan zuen.
2023
‎Behartuta ikusi du bere burua baietz esatera? Edo bere burua agertu gura izan du, baietz, baduela zer edo zer gizon galant hari erakusteko, baita argitaratzeko ere. Baduela zer esateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia