2001
|
|
Senarrak, baina, emaztea etxeko zulo bazterrean egon dadin gogo badu, nehor ere ikusi gabe, honek ez du
|
bere
burua agertuko. Zenbait etxetan emaztea hilobi barruan sartua bezala bizi da.
|
2004
|
|
–Bada garaia Kultura hitza termino politikoan eta nazionalean definitzeko eta horren araberako politika kulturala egiteko. Kultura nazio batek korpartitzen dituen erreferentzien multzoa da.708(...) Kultura, gizarte baten agerpidea da; barrura begira bere kideen aurrean eta kanpora begira besteen aurrean
|
bere
burua agertzeko gizarteak duen bide eragingarriena?. 709
|
2006
|
|
Borreroak
|
bere
burua agertu zuen atetik.
|
2016
|
|
Paregabeko zerbait gerta zitekeela iruditzen zitzaion, denbora osoak bat egitea txantxetakoa ez baitzen. Isiltasunak
|
bere
burua agertu zuen, harriturik balego bezala. Berak bazekien bidaiaren azken urratsak egiten ari zirela eta gertakizunak trumilka gainera etorriko zitzaizkiela.
|
2017
|
|
»Ikatza baino beltzagoko gaua zuan. Ilargiak
|
bere
burua agertzeko zian oraindik, monasterioa ilun ilun zegoan, infernua bezala. Sartu nauk patiora, igo nauk eskaileretan gora, eta iritsi nauk higumenoaren gelara.
|
2018
|
|
Hemen amaren gorputz erreprimitua ez da bakarrik irrika anitzen tokia, baina baita teleologia biologikoaren eramailea ere, eta, dirudienez,
|
bere
burua agertzen du mendebaldeko filosofiaren hastapenetan, mendebaldekoak ez diren sineste eta jardun erlijiosoetan, egoera psikotiko edo ia psikotikoetan sortutako errepresentazio estetikoetan eta are abanguardiako jardun artistikoetan ere. Baina zergatik pentsatu behar dugu adierazpen kultural horiek guztiek heterogeneotasun amatarraren printzipio bera agertzen dutela?
|
2019
|
|
Emakumea Beste absolututzat jotzen den heinean, hau da, inesentzialtzat, haren magia dela delakoa izan?, ezinezkoa da hari beste subjektu bati bezala begiratzea. Beraz, emakumeak sekula ez dira izan
|
bere
buruarentzat agertutako talde bereizi bat, gizon multzoaren aurrean; sekula ez dute izan harreman zuzenekorik eta autonomorik gizonezkoekin. –Ezkontzaren oinarri den erreziprozitate lotura ez da gizonen eta emakumeen artekoa, baizik gizonen artekoa, emakumeen bidez egina; emakumeak okasiorik behinena besterik ez dira?, dio Lévi Straussek.
|
|
Egoera horretan, ohiz kanpokoa izan da emakume batek modua izatea jarduteko edo, besterik gabe,
|
bere
burua agertzeko: langile klaseetan, zapalkuntza ekonomikoak hutsaldu egiten du sexuen arteko berdintasunik eza, baina aukera guztiak kentzen dizkio norbanakoari; nobleen eta burgesen artean, emakumea laidoztatua da sexu gisa:
|
|
Komunikazioaz mintzo garenean hartzen du hitz horrek bere zentzu egiazkoa: ez da isiltasun hutsa, gaua, absentzia soila; presentzia zalantzati bat dakar,
|
bere
burua agertzen asmatzen ez duena. Emakumea misterioa dela esatea ez da emakumea isiltzen dela esatea, baizik haren hizkera ez dela ulertzen; hortxe dago emakumea, baina belo batzuen azpian gorderik; duda mudako agerraldi horietaz haraindi existitzen da.
|
|
Baina mito horiek oso modu desberdinean moldatzen dira bakoitzarentzat. Bestea singularki definitua da Norberak
|
bere
burua agertzeko aukeratzen duen era singularraren arabera. Gizon guztiek askatasun eta transzendentzia gisa berresten dute beren burua, baina guztiek ez diete zentzu bera ematen hitz horiei.
|
|
Raimundo Silvaren eskuak poliki altxatu eta arrosak ukitzera doaz, bata, bestea, bi masail ukitzen ariko bailiran, bata, bestea, ondoren datorren mugimendurako sarrera, emeki emeki hurbiltzen diren bi ezpain horiek, lorearen petaloak, lorearen aho anitza, doi doi igurtzi arte. Ez dezala telefonoak orain hots egin, ezerk ez dezala une hau eten berez bukatzen den arte, bihar, Monte da Graçan bilduriko soldaduek orriken antzera egingo dute aurrera, ekialderantz eta mendebalderantz, ibaiko ertza topatu arte, Raimundo Silvaren aurretik pasatuko dira, bera Porta de Alfofako iparreko dorrean bizi baita, eta
|
berak
burua agertuko duenean terrazan, jakin minez, eskuan arrosa bat duela, edo bi, behetik oihukatuko diote beranduegi dela, arrosen garaia joan dela, eta heriotzarena zein azken odolarena etorri. Alde honetatik, Porta de Ferrorantz, Mem Ramires kapitainak agintzen duen soldadu ostea jaitsiko da, tropelean Mogueime doa, bere buruzagiak ikusi egin du azkenik, eta ezagutu, alturarengatik seguru asko, aurpegia bizarduna baita, guztiona bezalakoa, eta oihu egingo dio, irri laño eta erdi aroko batekin, E, gizona, altuegi dira harresi hauek ni berriz zure sorbalda gainean igo eta eskala bota ahal izateko, Santaremen egin genuen bezala, ederki asko atera zitzaigun jokaldia, baita errege gure jaunari ere, eta Mogueimek, konfiantza eman zaion arren, bere ofizialak jada ospetsu den giza eskailerako parteen kokapen erlatiboari buruz eman duen bertsioari aurka egitea burutik pasatzen ez zaionez, gerrara doan soldaduak jeep baten gainean doan jeneralari erantzuten dion filosofiaz erantzungo dio, Hor barruan berriz elkar ikusten badugu, biok gerra irabazi dugun seinale izango da, baina gu biotako bat ez badago, horrek gerra galdurik dauka, eta orain, altxa beza jaun horrek bere ezkutua, hor gezi zaparrada bat dator eta.
|
2021
|
|
irudi dardartiaren artetik Deustuko Unibertsitatearen fatxada ezagutu izanak, lasaitu egin zuen.
|
Bere
burua agertu zitzaion ertzak lausoturik autobus batean, mendian gora, bera bezalako beste gazte batzuekin batera. Tximista bezala iragan zitzaion oroitzapena, Leioako unibertsitatera zihoan, Leioako unibertsitatera zihoan, Leioako unibertsitatera zihoan urruntzen joan zitzaion bere baitako ahotsa, desgogora Biologia ikastera, ze berak Deustuko Unibertsitatera joan nahi izan zuen.
|
2023
|
|
Behartuta ikusi du bere burua baietz esatera? Edo
|
bere
burua agertu gura izan du, baietz, baduela zer edo zer gizon galant hari erakusteko, baita argitaratzeko ere. Baduela zer esateko.
|