2001
|
|
Senarrak, baina, emaztea etxeko zulo bazterrean egon dadin gogo badu, nehor ere ikusi gabe, honek ez du
|
bere
burua agertuko. Zenbait etxetan emaztea hilobi barruan sartua bezala bizi da.
|
2004
|
|
–Bada garaia Kultura hitza termino politikoan eta nazionalean definitzeko eta horren araberako politika kulturala egiteko. Kultura nazio batek korpartitzen dituen erreferentzien multzoa da.708(...) Kultura, gizarte baten agerpidea da; barrura begira bere kideen aurrean eta kanpora begira besteen aurrean
|
bere
burua agertzeko gizarteak duen bide eragingarriena?. 709
|
2006
|
|
Borreroak
|
bere
burua agertu zuen atetik.
|
2016
|
|
Paregabeko zerbait gerta zitekeela iruditzen zitzaion, denbora osoak bat egitea txantxetakoa ez baitzen. Isiltasunak
|
bere
burua agertu zuen, harriturik balego bezala. Berak bazekien bidaiaren azken urratsak egiten ari zirela eta gertakizunak trumilka gainera etorriko zitzaizkiela.
|
2017
|
|
»Ikatza baino beltzagoko gaua zuan. Ilargiak
|
bere
burua agertzeko zian oraindik, monasterioa ilun ilun zegoan, infernua bezala. Sartu nauk patiora, igo nauk eskaileretan gora, eta iritsi nauk higumenoaren gelara.
|
2018
|
|
Hemen amaren gorputz erreprimitua ez da bakarrik irrika anitzen tokia, baina baita teleologia biologikoaren eramailea ere, eta, dirudienez,
|
bere
burua agertzen du mendebaldeko filosofiaren hastapenetan, mendebaldekoak ez diren sineste eta jardun erlijiosoetan, egoera psikotiko edo ia psikotikoetan sortutako errepresentazio estetikoetan eta are abanguardiako jardun artistikoetan ere. Baina zergatik pentsatu behar dugu adierazpen kultural horiek guztiek heterogeneotasun amatarraren printzipio bera agertzen dutela?
|
2019
|
|
Emakumea Beste absolututzat jotzen den heinean, hau da, inesentzialtzat, haren magia dela delakoa izan?, ezinezkoa da hari beste subjektu bati bezala begiratzea. Beraz, emakumeak sekula ez dira izan
|
bere
buruarentzat agertutako talde bereizi bat, gizon multzoaren aurrean; sekula ez dute izan harreman zuzenekorik eta autonomorik gizonezkoekin. –Ezkontzaren oinarri den erreziprozitate lotura ez da gizonen eta emakumeen artekoa, baizik gizonen artekoa, emakumeen bidez egina; emakumeak okasiorik behinena besterik ez dira?, dio Lévi Straussek.
|
|
Egoera horretan, ohiz kanpokoa izan da emakume batek modua izatea jarduteko edo, besterik gabe,
|
bere
burua agertzeko: langile klaseetan, zapalkuntza ekonomikoak hutsaldu egiten du sexuen arteko berdintasunik eza, baina aukera guztiak kentzen dizkio norbanakoari; nobleen eta burgesen artean, emakumea laidoztatua da sexu gisa:
|
|
Komunikazioaz mintzo garenean hartzen du hitz horrek bere zentzu egiazkoa: ez da isiltasun hutsa, gaua, absentzia soila; presentzia zalantzati bat dakar,
|
bere
burua agertzen asmatzen ez duena. Emakumea misterioa dela esatea ez da emakumea isiltzen dela esatea, baizik haren hizkera ez dela ulertzen; hortxe dago emakumea, baina belo batzuen azpian gorderik; duda mudako agerraldi horietaz haraindi existitzen da.
|
|
Baina mito horiek oso modu desberdinean moldatzen dira bakoitzarentzat. Bestea singularki definitua da Norberak
|
bere
burua agertzeko aukeratzen duen era singularraren arabera. Gizon guztiek askatasun eta transzendentzia gisa berresten dute beren burua, baina guztiek ez diete zentzu bera ematen hitz horiei.
|
2023
|
|
Behartuta ikusi du bere burua baietz esatera? Edo
|
bere
burua agertu gura izan du, baietz, baduela zer edo zer gizon galant hari erakusteko, baita argitaratzeko ere. Baduela zer esateko.
|