Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2002
‎Kemalen turkiar ereduari jarraituz, 1925ean Reza Khan buruzagi kosakoak Persiako Sha izendatu zuen bere burua eta mendebaldar kutsuko erreformen egitasmo zabal bati ekin zion.
2003
‎Baina, adibidez, arriskutsuagoa da neurriz gorako ur dosia hartzea, kopa bat koñak edatea baino. Hara, dirua, fama eta, argi dago, boterea ere onak dira, soilik gizabanakoak bere burua eta besteena administratzen dakien neurrian, morrontzarik gabe. Gauza bera gertatzen da taldeen kasuan.
2006
‎Gutxirekin asko esaten du bere buruaz eta besteez, inguruaz eta ofizioaz.
2011
‎Eta txikiak ez izanik txikiak garela pentsatzea gaitz patologikoa da, horrek menpekotasuna adierazten du: menperatuak bere burua eta bere ekintzak menperatzailearen ikuspuntutik ikusten ditu, txikiak ikusten gaituzte, txikiak sentiarazten, txikiak izango bagina bezala tratatzen; eta guk txikia ikusten dugu geure burua eta zapatila txikiegiak erosten ditugu, eta ondoren hanketako mina edukitzen dugu. Euskara txikia al da?
2013
‎Estrategia militarreko erakunde politikotzat jotzen du bere burua ETAk, arlo politikoari lehentasuna emanez. Hortaz, arlo politikoak garrantzi berezia hartu behar du berari buruzko balorazioak egitean.
2015
‎Uxue Apaolazaren Mea culpa nobelak ezker abertzaleko kide izanik ETAren indarkeriaren eta harekiko ezker abertzaleak duen konplizitatearen aurkako jarrerak bere kolektiboarekiko haustura traumatikora daraman neska gaztea du protagonista. Lurrengan gorpuzten den subjektu post traumatikoak berak zuzenean egin ez dituen ekintzen eta hilketen errudun jotzen du bere burua eta apurketaren ondoko neurosi egoeran. Juanjo Olasagarreren Ezinezko maletak (2004) nobelak, orobat, ezker abertzalearen inguruan batutako lagun taldearen eta Bazter protagonistaren arteko gatazka irudikatzen du, naziotasunaren eta gay identitatearen arteko gatazka gisa irudikatu ere.
2016
‎Kultura horrek osatzen duen komunitateak, gero, baliabide eta tresna propioak ditu autoeraketa horretan sakontzeko. Bestela, erreserba batean irautera kondenatuko du bere burua eta desegin egingo da denborarekin, historiak berak sarritan erakutsi digun moduan.
2019
‎Gogoan izan behar dugu bertsolaritza norberak bere buruarekin eta testuinguruarekin mantentzen dituen harremanak bideratzeko ezarritako marko ludiko gisa izan dela definitua (Garzia, Egaña eta Sarasua 2001: 79).
2020
‎Mundu mailako gizartearen anbibalentziak leku batean modu gatazkatsuan sartzen direnean, horrek ez du esan nahi gizarte esperimentu kultur aniztunek porrot egin dutenik, baizik eta, ziurrenik, bizimodu transnazionalak eta transkulturalak eguneroko ogi bihurtzen diren garai sozial baten hasiera dela. Errealitate horiek aurrez aurre ikusi nahi ez dituen eta bere burua eta gainerakoak kultura (herrikoi) monolitikoei dagokienez pentsatzen jarraitzen duen biztanleriak zailtasun berezia izango du mundu mailako gizartearen nahas mahas guztiz normalari aurre egiteko. (Beck 2018:
‎Erabakimenik eta ekinbiderik gabe ez dago pertsona askea izaterik. Burujabe izateko, baina, nork bere buruaren eta lanaren jabe ere izan behar du.
‎Pertsonen burujabetzak eta auzolaneko lankidetzak norkidetza, nor burujabeen arteko kidetza, auzokidetza libreagure baserri giroko tradizioari jarraipena ematen dio, eta Arizmendiarrieta bizitzaren horri atxiki zitzaion. Euskaldunontzat, gizabideak esan nahi du pertsonaren erantzukizuna eta nor bere buruaz eta eskuaz bestearekiko zordun den heinean gizalegez aritzea. Giza izanari dagozkion sentiera, pentsaera eta jokaera bereizgarri horrek zertu du euskaldunaren gizabidea (gure izanbide etikoari buruzko kontakizun subjektiboa, bederen).
‎Ideia horretan dago Arizmendiarrietaren sentieraren, jokabidearen eta pentsaeraren helburu eta gizabideen funtsa. Nor bere buruaz jabetzea, gertatzen zaizkigun egoeren zergatiaz galdetzea eta hoberako bideaz galdegitea (autokontzientzia), eta nor bere buru eta eskuen eta jardueron ondorioen jabe egitea (erantzukizuna), hots," subjektu morala". Arizmendiarrietaren kasuan, beraz, pertsonaz ari garenean, subjektu moralaz ari gara (pertsona ez da indibiduoa, mundu materialeko esperientzia sentigarri soila, fenomeno naturala, sena, helburuetarako bitartekoa), baizik eta nor bakarra eta transzendentea.
2021
‎Kontzientzia Modernoa Kontzientzia Arkaiko haren ukaziotik altxatzen da (edo, askok uste duten bezala, kontzientzia haren bilakaera batetik): " Ahantz dezagun Beste Handi hori eta har dezagun Geure eskuetan geure destinoa", esaten die subjektu modernoak bere buruari eta bere hurkoei.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia