2000
|
|
Euskal komunitatea ez dute ukatzen zuzenean eta orokorrean, baina harenadierazpen eredugarriak eta euskal komunitatearen identifikazioa posible egiten dutenerrepresentazioak ukatzen dituzte. Eredu eta errepresentaziorik gabe komunitate batbiluzik dago,
|
bere
bizitza soziala antolatzeko euskarririk gabe, nortasunik gabe, norden jakin gabe, noraezean dabilen eta ezereza izatearen sentimena duen giza multzodefinigaitz bihurtuz. Eta jakina, nortasunik gabe, komunitate izena merezi ez duengiza multzo mugagaitz bilakatuta, pertsona multzo hori, benetako?
|
2003
|
|
" Bere" herriaren kontserbazioaz eta garapenaz arduratzen da. Eta gogoratu ditugun baldintzatzaile guztiak kontuan harturik ere (bere" oroimen selektiboa" subjektiboa delako, esparru indibidualean bezala), taldeko kide sentitzeak konfiantza ematen dio bere pertsonalitateari eta
|
bere
bizitza sozialari munduko beste gainerako herritarren aurrean. Batzuek euren burua oso unibertsalistatzat jotzen badute ere, gizakiak lotura errealak eta fiktizioak (biak) behar ditu erkidego eta lur batekin, garatuko bada, betiere agian lotura afektiboagoak efektiboagoak baino.
|
2007
|
|
|
Bere inguruko
bizitza sozialean, kulturalean artistikoan eta olgetazkoan osoki parte hartzeko eskubidea eta hiritargo aktiboan progresiboki sartzeko.
|
2008
|
|
Hegelek, bigarren zati horretan, gizartean bizi den gizakiak
|
bere
bizitza sozialean zer konfigurazio eta zer fenomeno esperimentatzen duen aurkezten du. Seigarren kapituluan gizakiaren historia erreal hori aurkezten da.
|
2011
|
|
Horietako bakoitzak bere habitata du, bere hiria ikusteko begirada partikularra, maite eta gorroto dituen txokoak. Horiek guztiak dira egunero Bilbo begiratu eta gustuko edo deseroso aurkitzen dutenak,
|
bere
bizitza sozial, politiko, kultural eta ekonomikoa, besteak beste, osatzen dutenak.
|
2015
|
|
Euskal idazle ezagun baten ama da.
|
Bere
bizitza soziala euskaldun edo euskal herritarrekin izan da, gehien bat.
|
2017
|
|
2.5 mudak eremu pribatuan atal hau eskainiko diegu lagunei, bikoteari eta seme alabei. hirurak dira harreman mota oso desberdinak, eta, aldi berean, oso desberdinak dira orain arte jorratutako eremuen aldean. lagunekiko eta bikotekidearekiko dinamika linguistikoak, kasurik gehienetan, aurretik ikusi ditugun dinamiketatik eratortzen dira, funtsean, ikastetxeetan eta lanean sortzen baitira harreman horiek. baina, ikusi dugunez, muda linguistikoak normalean gertatzen dira ezagun berrietan oinarrituta, eta ez (gehienetan) aurrez ezagutzen diren pertsonekin erabiltzen den ohiko hizkuntza aldatuz. horrek zera esan nahi du: norbaitek beste hizkuntza bat sartzen badu
|
bere
bizitza sozialean, hizkuntza horrek espazioak partekatuko ditu jatorrizko hizkuntzarekin, eta ez du ordeztuko. Muda linguistikoak gauzatu dituena, hortaz, ibili ohi da ingurune sozial batean zeinak, hein batean, islatzen duen linguistikoki iragana eta orainaldia aldi berean. lagunen arteko hizkuntza, horrenbestez, alda daiteke, baina ez da hain ohikoa bat bateko aldaketak izatea, zenbait pertsonak unibertsitatean edo lanean bizitzen dituztenen modukoak.
|
|
Eskuz esku dabiltzan sorkariak dira hizkuntza eta identitatea: hala, hizkuntzak identitatearen premia dauka
|
bere
bizitza soziala zurkaizteko, eta identitateak hizkuntzaren beharra bere izaera sozializatzeko. Identitatea sozializazioaren sorkari bat den neurrian, hizkuntza du euskarri eta prozesu.
|
2018
|
|
Feinbergen (AEB) Medikuntza Eskolak egindako azterlan baten arabera. ), urteekin lotutako gorputzaren egonkortasuna murrizteak “pertsona baten jarduera fisikoa murriztu dezake”, baita
|
bere
bizitza sozialean ondorioak izan ditzake ere. Baina oreka hainbat modutan hobetu daiteke.
|
2019
|
|
Ez du zentzurik ni beltzen askapenerako batzar batean izateak, edo bai? Nik, heterosexual gisa, ez diot erranen homosexual bati zer egin behar duen
|
bere
bizitza sozialarekin, norekin elkartu behar den eta norekin ez. Edo bai. Horregatik transexualak direnek behar dituzte beren espazio autonomoak, arrazakeria pairatzen dutenek berea, aniztasun funtzionala dutenek berea...
|
2020
|
|
Adinekoek bezala, tratamendu farmakologikoa dute. Baina are garrantzitsuagoa izango da farmakologikoa ez dena, em ak eragina izan baitezake
|
bere
bizitza sozialean, autoestimuan eta eskolako errendimenduan.
|