Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 39

2001
‎Ez dakigu. Ludoviko-k antolatu bazuen, bere bizitza ez zen oso luzea izan. Ludoviko joandakoan, frankoen eraginak ezin izan zen luzaro iraun. Akisgran eta bere gortea oso urrutizeuden, Iruñeko arazo politikoak era zuzenean kontrolatu ahal izateko?
2004
‎Baina hain zuzen arintasun horrek lagundu zion markarik politenak lortzen korrikalari bezala jokatutako apustuetan. Liburu honetan, bere bizitza ez ezik, apustularien mundua ere literatura bihurtu du, jaiotetxeko giroa azaltzetik hasi, korrikarako grina nola sortu zitzaion kontatu, egindako apustuen berri eman eta joko gizonen gazi gozoak zeintzuk diren agertuz.
‎Egipton jaio zen, Alexandrian, erdi kasualitatez( bere bizitzan zehar ez du erlazio handirik izan hiri honekin), nazionalitatea Britainia Handiak eman zion eta Erteuropan ere bizi izandakoa da. Munduko hainbat herrialdetan, Ingalaterrako inmigrante bat bailitzan sentitu izan da eta leku orotan judu bezala.
‎ametsa ez ziotela itzuliko. Amestutako iraultza hark bere buruarengandiko askapena ekar zekioneko esperantza eta heterosexual bihurtu zedineko beharra ezinezko zitzaizkiola ohartzean, nahi eta ezinaren arteko sarean trabatu zen; bere bizitza ez zuela inoiz irudikatu erabaki behar izan zuen, ametsa kolektiboa baitzen, eta kolektiboan gauzatuko zen banakakoari zegokion afan, nahi eta desira oro. Ohartu zen Lekunberrin egin zuen bidea egitea zela errazena, xenda trazatuari jarraitu, alegia; bere kasuan, ordea, akats bat zegoen, eta akats horrek zeraman orain Londresera; akats horretan zetzan eskura uste izan zuteneko Euskal Herri aske hartako biztanle, aske, esan luke, ez bilakatzeko arrazoia.
2005
‎Hotz egiten zuen arren, su bajurako egur bila doanaren izpiritu suspergarria jabetu zen berataz. Baina bere bizitzan ez zuen sekula su bajurik izan, ez eta su baju horretan erretzekorik ere.
2008
‎nezko zitzaizkiola ohartzean, nahi eta ezinaren arteko sarean trabatu zen; bere bizitza ez zuela inoiz irudikatu erabaki behar izan zuen, ametsa kolektiboa baitzen, eta kolektiboan gauzatuko zen oro banakakoari zegokion afan, nahi eta desira oro. Ohartu zen Lekunberrin egin zuen bidea egitea zela errazena, xenda trazatuari jarraitu, alegia; bere kasuan, ordea, akats bat zegoen, eta akats horrek zeraman orain Londresera; akats horretan zetzan eskura uste izan zuteneko Euskal Herri aske hartako biztanle, aske, esan luke, ez bilakatzeko arrazoia, baina beti izaten duk akats bat.
2009
‎Argentinako 24 urteko beste gizonezko bat da adarkadaz larri zauritutako beste bat. Ezkerreko hemitoraxean jaso du adarkada eta pronostikoa erreserbatua bada ere, bere bizitza ez dago arriskuan.
‎Guardia zibila kirofanoan artatu dute Iruñeko Nafarroako Klinika Unibertsitarioan, besoan tiro egin diotelako, baina bere bizitza ez dago arriskuan.
‎Noren eskuetan zegoen patua, paturik baldin bazen bederen? Egun batzuk lehenago bere bizitzak ez zuen ikaraldirik. Orain ziri zorrotzek zulatzen zioten egunerokotasuna.
‎Horrenbeste historia kontatu ondoren eta horrenbeste gorde ostean, kontatzeko geratzen zaion azkena. Nora ikusterakoan konturatu baita bere bizitza ez dela soilik berea, beste batzuen historiaren zatia baino. Zati horietako bat eman behar du, betirako gal ez dadin ahazturaren miseria gorrian.
‎...iko zabalakezduezagutzenMichelHouellebecq.Oraintxe azaldudugun logika metaforikoarenarabera, bere miseria sexualateorizatzenduen anti heroi etsikor etamisantropobat pertsonaia nagusitzat hartuz, Houellebecq bereburuaz etairakurleekin daukan harremanikezazmintzo zaigu.Heroia Parisenbizida, informatikakozerbitzu enpresabateanlaneginetaSMICabi aldiz etaerdi irabazten du, baina badira urteak etaurteak bere bizitzan ez duelaemazterik izan.BerezuzendariakmartirizatzenduParisetik kanpo lan egiteraerregularki bidaliz. Pertsonaiakaitortzendu«joan etorrihoriek beti amesgaizto»4 izanzaizkiola.
‎Valentinaren begietan sekulako irrika zegoen. Ematen zuen bere bizitzan ez zegoela ezer garrantzitsuagorik Petrus haren hitzak entzutea baino. Gehienen begietan irrika bertsua zegoen.
‎Fisiologikoari eta psikologikoari onartutako garrantzi hori Foucaultengandik kanpo dago: berarentzat bizitza ez da historia determinatzen duena, ez eta faktore subjektiboak ere. Gertaera da historiaren jokoa ezartzen duena.
2010
‎Extremadurako Gobernuko ordezkaritzak jakinarazi duenez, Dolores Sanchezi ebakuntza egin dioten arrean, bere bizitza ez dago arriskuan.
2012
‎Familiari barkamena ere eskatu zioten. Baina bahitzaileak gaztetxo armatuak ziren, eta Huegun Kolonbian bahitu zuten, hau da, bere bizitza ez zegoen gerrillarien esku bakarrik, baita paramilitarrekin ez topatzearen edo militarrek askatzeko operazio bat ez egitearen menpe ere. Huegun Santa Martako Sierra Nevadako oihanean zegoen bahituta.
‎Handia zen hango argitasuna gerizpetatik aterata. Oinetara begiratu zuen zapaldutakoa belarra zela sentitzean; uretatik ibili izana ere ez zen nahikoa izan haien larruaren barru barruko mintzeraino sartuta zegoen ugerra garbitzeko; bere bizitzan ez zituen egundo hain lohi eduki oinak. Begirada altxatu zuen, eta, ikus zezakeenari arreta jartzen hasi baino lehen, pauso hotsak entzun zituen.
‎Horixe da idazle askok uste duguna eta horien artean, Jose Luis Sampedro dago. Bere bizitzan ez da egon egun bakar bat ere irakurtzera eta idaztera emana izan ez dena. Hori egin gabe ez baitio bizitzari gusturik hartzen.
2013
‎El arte de no amargarse la vida liburuan (Nork bere bizitza ez mingosteko artea), Maria Luisa Merlo aktorearen kasua aipatzen dut.
2015
‎Baliteke, zenbaitetan, gizon baten heriotzak bere bizitzari ez zuen duintasuna ematea. Baliteke, zenbaitetan, bizi horrek berak, eraileak duintzea.
‎Lehena Jose Migel Barandiaran() antropologo handiaren kasua aztertzea da. Bere bizitzak ez du antz handirik Azpilkuetarenarekin, puntu batean salbu: biak apaizak ziren eta, aldi berean, unibertsitateko irakasle eta intelektualak, hitzaren adiera zabalean, bata XVI. mendean eta bestea XX.ean bizi izan baziren ere.
2016
Bere bizitzak ez zuen zentzurik.
2017
‎Heriotzaren gainean ere asko hitz egin zidan. Scudderrentzat, lana betetzea hil edo biziko kontua zen, baina bere bizitza ez zitzaion axola.
2018
‎Deskonektatua sentitzen da. Oraintxe bertan bizitzak ez du zentzurik, batere gustatzen ez zaion pelikula bat ikusten jarraitzeak bezala. Ez, are okerrago.
‎“Doakiola ongi”. Baina “doakio” horrekin, bere bizitzatik ez ezik, geure orbitatik ere aldendu egin dela adieraziko dugu, ez dela geure baitakoa eta kastakoa, uste baino gehiago lotzen gintuela miserien ukendua elkarri emateko paradak edo premiak, eta hara, ez zen ez hain egiazkoa ez guk uste bezain desinteresatua ere harremana. Hartu eta ematean datzan harreman horretan beti dago zer hartu eta zer eman, baina gutxitan da zehazki guk uste genuena hartu eta ematen dugun hori.
2019
‎Kolpe batez, mundu zibilizatu batetik atera eta aspaldiko legeetara bota zuten. Geroztik bere bizitza ez zen izango lehen bezain atsegin eta lasaia. Orain ez zegoen ez deskantsurik, ez ziurtasunik.
‎Urretabizkaiak, Mintegik, Jaiok eta Alberdik presente daukate honek haien postura literarioari eta, azken buruan, testuari eragiten diola, testu baten funtzionamendua aztertzerakoan, testua historikoki eta sozialki kokatutako esanahi baten eraikuntzan parte hartzen duten elementu bat gehiago baita. Agian horregatik du nahiago Arantxa Urretabizkaiak kanpora begiratu, bere bizitza ez interesgarria lehengai gisa erabili baino; agian horregatik ematen dio pudorea nia erabiltzeak edo oroitzapen pertsonalez hitz egiteak; agian horregatik haserretzen da kazetariak lorategiekiko bere pasioari iseka egiten dionean; agian horregatik jartzen du Laura Mintegik hainbesteko kontua idazten ari den bitartean gorputzean gertatu zaiona nabaritu ez dadin, gertatutakoa katarroa edo ...
2020
‎Gertatutakoa gertatuta, espero du, halere, egunero bezala, Mari Puyk taberna ireki eta hamaiketakoa ateratzea. Azken finean, Francoren heriotza Espainiako historian mugarri izango dela badakien arren, bere bizitza ez da ezertan aldatuko; aita eta izeba bere kargu dituenetik, onartu behar izan du etxean jarraitzea beste bizimodurik ez duela izango. Etsiak hartuta, Parisera joateko aukera baztertua dauka.
‎Urte askoan Pazoan pilatuz joan zen jakinduria guztia ordurik ordu nola erretzen zen ikusi zuen –aitak bere bizitza luze eta kultuan bildu zuena eta berak bere bizitza ez gutxiago landuan eta, itxura guztien arabera, ez hain luzean pilatu zuena–. Bere pazienteen historia klinikoak erretzen ere ikusi zituen eta, horiekin batera, kontsulta apaintzen zuten giza gorputzaren marrazkiak ere bai:
‎Etorkizunean askoz ere errazago hilko da gizakia, bere bizitza ez da indarkeriaz laburtuko eta klase zapaltzaileak sortutako bizi larritasuna desagertu egingo da. [...] Hala ere, atzeratuagatik ere, heriotza naturalak zutik iraungo du, ezein askapen sozialek aldatu ezin duen horren modura.
‎Zuk eman zenion aukera hori, eta bere bizitza ez da inoiz berdina izango.
2021
‎Misterioa argituta mitoak ez zeukan bizirik jarraitzerik. Mitoa hilda bere bizitzak ez zuen zentzurik. Belarriaz beste egingo zuen eta bake santua.
Bertako bizitza ez zen batere erraza, auzoaren egoeragatik zein biztanleen maila sozioekonomikoagatik. Arazo honi aurre egin nahian, jesuitak heldu ziren auzora 1957an, Aita Borri buru zutela.
‎Nik ez nuen erantzuten; ez nintzen inoiz saiatzen Madeleinerekin eztabaidatzen; zenbat eta konbentzigarriago izan aurrean jartzen zioten argudioak, orduan eta gutxiago fidatzen zen, artifizio handikoa begitantzen zitzaion. Egia zen gainera bere bizitzak ez zuela larregi balio, berak prezioa oso merke ipintzen baitzion; bere gorputzak ez zuen asko balio, axola barik ematen zion eskatzen zionari; bere denborak ez zuen asko balio, lotan edo erretzen pasatzen zuen batez ere, begirada galduta; ez zuen adimen faltarik ere izango, berak ez balu erabaki bere gogoetek ez zutela asko balio; normalean ez zien jaramonik egiten.... Bere gozamenak, ardurak eta nekeak ere ez zituen apenas aintzakotzat hartzen, eta inork ez zizkion aintzakotzat harraraziko; inork ezin zuen, bere buruak salbu, bere existentziaren garrantziaz konbentzitu.
‎Amatatzear dagoen gar bati adore guztiaz putz egiten bazaio, suspertzea lortzen da. Baina nire ahotik bere bizitzara ez dago pasabiderik; berak baino ez dauka argitasunerantz abiatzeko gaitasuna. Hélène!
‎George Bailey protagonista, James Stewartek antzeztua, suizidioaren mugan dago Gabon gauean. Orduan bere aingeru guardakoa azalduko da, eta bera jaio izan ez balitz mundua nolakoa izanen zen erakutsiko dio, ikusarazi nahi baitio bere bizitza ez dela zentzugabea eta alferrikakoa izan. Georgek, bere lagun eta ahaide guztiak bera gabe zoritxarrekoagoak izanen zirela ikusi ondoren, bere emazteaz galdetuko du:
‎Heriotza ziurra zutela han zain. Bada, lehengusuak, azken erregu bat eginez, esaten dio Rosikari bere bizitzak ez diola ardura, baina alabarenak bai, eta pertsona bakar bat salbatu ahal badu, faborez, alaba salbatzeko, egiteko zerbait bere neskatilarengatik.
2022
‎Berak oso argi zeukan zer jartzen zuen arriskuan. Une horretatik aurrera, bere bizitzak ez zuen ezertarako balioko, edo kontrakoa ere izan zitekeen; haztatu zuen. Imajinatzen hasi zen eguzki beroa izaten duten herrialde horietako batean, mahai zabalean eserita zegoela pitxer bete garagardo hotza edaten.
2023
‎Lehen aldia zuen etxetik kanpora, eta egokitzen ikasi behar izan zuen. «Neguan, bertako bizitza ez da egokiena, baina saskibaloi kultura txikiago batean nire hazia ereiteko aukera izan nuen». Zabaletaren hitzetan, kulturalki klimak eta gastronomiak asko baldintzatzen du finlandiarren izateko era.
‎Argi dago Simone Weilen asmoa ez zela pentsatu eta idaztea garaiko beste filosofoekin eztabaidatzeko, baizik eta lan munduko behargin, sindikalista eta politikariekin batera hausnartzeko. Deigarria da bere bizitzan ez zuela publikatu liburu tipi ezezagun bat baizik, testu eta artikulu guziak aldizkari desberdinetan barreiatuak egon zirelarik. Albert Camusek3, lehenak, L’Enracinement izena eman zion eskuetan daukazun testu honi, eta 1949an Simone Weil ordurako aspaldian zendua zelarik Gallimard editorialean argitaratu zuen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia