Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2000
‎Esku hartu behar du gutxiengo kultural horien babesean. Modu horretan baino ezin du lagundu estatuak gizarte dezente bat eraikitzen, bere instituzioak bertan bizi diren gizabanako guztien errespetua irizpide nagusitzat duen gizartea, alegia10.
2003
‎Oihu, kalapita eta salaketak ez direla aski zalantzarik ez, normala ere bai horrelako erreakzioak izatea, baina ez aski, eta ezta garrantzitsuena ere. Ez ote dugu hobe etxearen paretak sendotzea eta etxea erabiltzea eta bertan bizitzea?
2004
‎Bertakoak dira denak. Bertan jaiotakoak, edo bertan bizitzea erabaki dutenak. Arrantzaleak, irakasleak, idazleak, tabernariak, langileak, berdin dio:
‎PATXI SARRIEGI umaian (Gipuzkoa) 1934an jaioa, Iñaki Beobi de euskal kulturgintzari eta bereziki kultur susta penari lotua bizi izan da. Elkarrizketan zehar bere bizitzaren garai desberdinei errepaso sosegatua eman nahi izan diogu, eta aspaldiko pasarte ezezagu nak bezala, hain urrutikoak ez diren gertaerak ere eka rri ditugu gogora, berak bizi izandakoak gogoratzeko asmoz.
2006
‎1 Batasunean bertan bizi diren umeen doako irakaskuntza bermatzea, irakaskuntza horren barne hartuz, batez ere, estatuko hizkuntza ofiziala edo hizkuntza ofizialetakoren bat ikastea.
‎Munduan ez dugu izan hainbeste aukera aniztasunari erantzuteko; horrek identitate berri bat sortzen du eta horretara irekiak egon behar dugu. Euskadi bertan bizi nahi dugunona da eta mereziko luke kultura ezberdinen biziraupenarekin amets egitea eta hori lortzera bultzatuko gaituen testuingurua sortzen saiatzea.
2009
‎Bitartekaritza, horren arabera, mundua egitea da, ez soilik munduaren mapak edo errepresentazioak egitea. Esan izan da ordenagailuen bitartezko komunikazioa mundua hautemateari eta bertan bizitzeari forma emateko agertu dela, jarduera errealetan (‘offline’ jardueretan) existitzen ez den informazio berriak osaturiko esperientziaren egitura desberdinekin elkarreragiteko modu berriak irekitzen baititu. Azpimarra dezagun bi ikusmoldeak erabili izan direla informazioaren teknologiaren inguruko ondorio onak eta txarrak ateratzeko.
2013
‎Aberastasunak banatu baino, pobrezia leuntzen ari direla argi dago; baina zenbait mugarekin egingo dute topo, ez badute jadanik egin: diru funtsak batez ere baliabide naturalen politika estraktibo oso bortitzak erabiliz lortzen ari dira, eta hortxe komunitateen aurkaritzak agertzen ari dira; lurralde suntsitu eta kutsatuak ez ditu maite bertan bizi denak, nahiz eta txikizioa kausa handien faboretan izan. Politika estraktiboek elite estraktiboak sortzen dituzte, ustelkeria ere eguneroko ogia dugu halako lekuetan.
‎Postmodernitateak, munduaz pentsatzerakoan, Subjektu-Objektu eredu klasikoa gainditzea errebindikatzen du: subjektuak objektibatzeari uko egin behar dio eta une bakoitza bere baitan bizitzea onartu behar du. Bakoitzak goza dezake bere unea autonomia betean eta, hor, bere sormen eta ahalmen guztiak jokoan ipin ditzake.
2014
‎Ez dago esan beharrik ez nituela ezagutu. Gaur egun Errigoitin bertan bizi diren haien ondorengoak, bai, ezagutzen ditut. Zinez esan dezaket gerra garaian ez zirela ‘nazionalen’ aldeko eta gaur egun ere ez direla pentsaera horretakoak.
2015
‎Ariatzako eskolako maistra ere airean ibili zuten denbora luzean, pintada haiek egiteko giltza berak eman ziela eta. Maistraren alabek esaten dute, beraiek eskolan bertan bizi ziren, eta ate hura, atzealdetik sartzen zena, beti zabalik egoten zela, giltzarik gabe bederen.
2016
‎Izan ere, Iparraldeko mugimendu abertzalearen zati batek kontsideratzen zuen ordua etorri zela Iparraldeari propioak zitzaizkion problematikak lantzeko, hala nola, Ipar Euskal Herriaren erakundetzea, euskararen ofizialtasuna, garapen industriala ala justizia soziala. Hori zela eta, mobilizazio abertzalea ezin zitekeen soilik euskal errefuxiatuen babesaren inguruan antolatu, baizik eta, esaterako, bere biziko garrantzia zeukan turismoaren eta etxegintza espekulazioaren inguruan. Era berean, ETAk Hegoaldean zeraman borroka armatua bezala, IK-k (Moruzzi eta Boulaert, 1988) antzeko gudua eraman behar zela zioen, bakoitzak bere bidea jarraituz, Euskal Herri askatu eta bateratu bat lortzeko.
‎Euskalgintzak instituzionalizazioaren ondorioz lortu ez duen atxikimendua lortu da euskararekiko, neurri batean, kulturgintzari eskerrak Gasteizen. Duela gutxira arte, baskoak kanpotik bertara bizitzera etorritakoak ziren gasteiztar askorentzat. Orain, berriz, bertan bizi eta euskaraz ez dakitenak.
2017
‎Herritar guztiek historia bera partekatu izana izango litzateke nazioaren funtsa. Aipatu dugun bezala, lurraldearen garrantzia nabarmentzea izan liteke beste aukera bat, eta, orduan, lurralde berean bizitzearen kontzientzia izango litzateke nazioaren funtsa. Beste aukera bat ere aurreikusi genezake:
‎Argi esanda: lehen aldiz gure historian zehar euskal herritarrok espazio berean bizitzeko aukera dugu. Interneten, Urruña eta Bilboren arteko distantzia, Tolosa eta Donostiaren arteko distantzia bera da; edota Iruñeko Txantrea eta Arrotxapea auzoen artekoa.
‎Are gehiago, diasporaren zortzigarren lurraldean pentsatuta, aurrez aurre ez bada ere-aipatu herrietako pertsonak bezalaxeherritar horiek ere espazio berean daude. Eta, beraz, herri barnean zein kanpoan dauden herritarren arteko distantzia bera da, espazio bera partekatzen dute eta espazio berean bizi dira.
‎Euskara, generoa, klasea eta jatorria gurutzatzen diren lekuak identitatearen aniztasunaz hitz egiten digu, eta baita feminismo intersekzionalaz edo elkarguneko feminismoaz ere.1 Lau ezaugarri horiek, lau ezaugarri identitario horiek, gorputz indibidual eta kolektibo berean bizi dira, elkar ukitzen eta gurutzatzen dute. Gizartearen bizikidetza lau tasun horien-gutxienezharilkatzean jokatzen da.
2018
‎Testuinguru horretan, kulturgintzan ere baldintzen desoreka bera bizi dugu, eta halaxe iristen zaizkio ondorioak kulturzaleari. Liburugintzako datuak argigarriak dira zentzu horretan.
2020
‎Eta erabat negatiboki eragin du abertzaleen arteko gatazka sutsuak (nazio politikoaren zatiketa eta kohesio faltak). Gaur, euskal nazio politikoak nazio kulturalak bizi duen krisi bera bizi du.
‎Finean, beren bizimodu eta bizi baldintzetatik abiatuta-jende kopuru handia aterpe berean bizitzen sexu bereizketa gabe eta familiara mugatu barik, domestikoez aparteko jardueretan aritu beharra...-, moralitate urri eta promiskuotzat epaitzen zituzten emakume haiek. Hau da, klase ertainak zedarritutako feminitate arautik erabat kanpokotzat.
‎Ondorioz, itzuli egin da eta badu zentzua: zirtzikatu egin zitzaion, baina, bere poesia lekuko, edo, zehazkiago, bere poesiaren bitartez, berritu egin du, eta bertan bizitzeko moduko txabola zaio orain.
2021
‎Erresidentzian bertan bizi zinen?
2022
‎Adi hemen, bigarren elementuan, logika espaziotik edo lurraldetik subjektura baitoa: lurraldeak ongizatea baldin badu, ur eta aire garbia, janari kutsatu gabea, bertako haziekin, garraio publikoarekin, anbulatorio publikoekin herri guztietan..., orduan bertan bizi direnek ongizatea izango dute. Berdin etxebizitzekin:
‎Akzioa egun kokatuta dagoenez gero, gaurko pertsonaiak dira protagonista eta hemen bizi ditugun egoerak dira eszenak. Lorcaren antzezlanean, Yermak seme-alabak izan nahi ditu, bere inguruan bizi diren emakume ezkonduek bezala; gizarteko arauek agintzen duten lez, ama izan nahi du. Baina, ezin duenez, zamatik askatzeko senarra hil beharra dauka.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia