2000
|
|
Lege mota desberdinak ezagutzeko nahikoa da gizartean
|
bertan
bizi diren gizakien arteko harreman anitzei so egitea.
|
2001
|
|
Maitatzea maitagogoak bere gogoko den jardunari ematen dion izena da. Bizidunak ematen dio izena
|
berak
bizi izanari eta egiteari. Hitz hori, izen hori da ondorengo kontzeptu guztien oinarria, areagoko kontzepturik ez duena.
|
2004
|
|
Naturaren izaerari dagokionez, eskolastikak erabat menpekoa zen paperera kondenatzen zuen natura. Jainkoak sorturikoa izango zen andre-gizonak
|
bertan
bizitzeko, hartaz baliatzeko, hemen gauden bitartean. Zer ekarriko digu Descartesek alderdi horretatik?
|
2007
|
|
Prozesu jakin baten izena da, non gizakiak —orokorrean bere gizarteak eta bereziki
|
bera
bizi deneko gizataldeak ezaugarritzen dituzten— hainbat bizitza-forma kultural ikasten dituen, bai eta prozesu bat non hark —hezkuntzari esker— konpetentzia kulturala eskuratzen duen.55
|
2009
|
|
" Lana banatzen hasten den momentutik, bakoitzak badu ezarri egiten zaion eta utzi ezin duen jarduera-esparru propioa: ehiztari, arrantzale edo kritikari da, eta horrela jarraitu beharko du ez baditu
|
bere
bizitzeko bitartekoak galdu nahi; baina gizarte komunistan, aldiz, ez du bakoitzak bere jarduera-esparru esklusiboa, bere desioaren arabera ekin baitiezaioke edozein lan motari, gizarteak produkzio orokorra arautzen baitu eta egingarria bihurtzen da horrela niretzat gaur honako hau, bihar beste hura, goizean ehizara joatea, bazkalostean arrantzan ibiltzea eta ilunabarrean ganadua biltzea, afal os... Komunitate aske bat, ezeren aurretik, norbanakoen" asoziazio askea" da!
|
|
Gizarte hark gizakien artean antolaturiko inongo egintzarik gauzatzeko ezgauza zirudiela, taldeen arteko borroken zama eskergaren azpian galdurik, historiako maisu agertzeko ekimenik inork hartzen ez zuela, Sartrek zioen gizakia libre dela baina jokoaren arauak finkatuak daudela; bere proiektuaz jabetu zenerako proiektua hantxe bertan zela; formulatzen denerako, adierak bere erronka latzekin hertsi baldintzatzen duela. Kasu horietan denetan, nekez egin zitzakeen inork itsuarenak
|
berak
bizi izanikoaren aurrean. Nola arbuia liteke subjektua askatasuna bide bakarra daukan munduaren preso erakusten duen analisia.
|
2010
|
|
Bereizketa horrekin, bada, 1800 urte inguruko alemaniar pentsamenduak nabarmenki gainditzen du kontraste bat, hain zuzen, espiritualki eta indarrez baldintzatutako bizikidetzaren taldeen arteko kontrastea. Nation hitz alemaniarrak, berorren eredu den nation frantsesak bezala, geroz eta garbiago bereganatzen du estatu-nazioaren ideia, bereziki iraultza frantsesaren ondoren, eta horrekin garbiago ezaugarritzen du ere botere-esparru
|
berean
bizi direnen akzio-komunitatea. Eta hori, modu batean bederen, erantzun bat zen, alegia, estatuek geroz eta gehiago euren menpekoei espiritualki eskatutakoari emandako erantzun bat, hain zuzen, herri-pentsaeratik bizitzaren hainbat alde —estatu-pentsaeraren lehentasuna jasan ezin zuten aldeak— ezabatu ziren une batean emandako erantzuna.
|
2022
|
|
konfiantza izatea, ideia bat sostengatzen duten arrazoiak ez direla burutazio pertsonalak, baizik kolektiboki ere berrikus litezkeen beharrizan kolektiboak. Eta konfiantza izatea soilik konfiantza horretatik egin litekeela pentsamenduaren egiazko borroka, pentsatzen eta
|
beraz
bizitzen uzten ez digun horren guztiaren kontrakoa.
|