2002
|
|
–Egia esan, hainbestekoa al da? –galdetu zuen Alaznek, gehiago
|
bere
baitarako besteentzat baino, eta berriro eseriz– Berez gauza naturala izan liken.
|
2009
|
|
Bestalde, desenpleguaren osagai psikosozialean, indibidualismoz hitz egitea ezinbestekoa da. Ikuspuntu horretatik, langabetua bere egoerarenarduraduna da, bai
|
berarenganako
baita besteenganako ere. Izan ere, langabetuakez du jakin, ezin izan du edota ez du nahi izan, egokitzeko beharrezkoak direnbaliabideak maneiatzen.
|
2011
|
|
a) barkazioa erlijioaren eskaintza bezala gizarteari, horixe nahi dezatenentzat: erlijioa alegera daiteke gizarteari ataka zail honetan beste ezerk (etikak, filosofiak) opa ezin duen zerbait berak eskaini ahal duelako; eta gizarteak esker lezake, berak
|
bere
baitatik beste gabe atera lukeena eskaintzen zaiolako sektore erlijioso batzuetatik; b) beste plano bat, erlijioarekin, eta barkazioaren diskurtsoarekin, inolako zerikusirik nahi ez duena, etsaien artean onezkoak egin eta onezkoan bizitzea baino bilatzen ez duena.
|
2012
|
|
a) barkazioa erlijioaren eskaintza bezala gizarteari, horixe nahi dezatenentzat: erlijioa alegera daiteke gizarteari ataka zail honetan beste ezerk (etikak, filosofiak) opa ezin duen zerbait berak eskaini ahal duelako; eta gizarteak esker lezake, berak
|
bere
baitatik beste gabe atera lukeena eskaintzen zaiolako sektore erlijioso batzuetatik; b) beste plano bat, erlijioarekin, eta barkazioaren diskurtsoarekin, inolako zerikusirik nahi ez duena, etsaien artean onezkoak egin eta onezkoan bizitzea baino bilatzen ez duena.
|
|
Kontua da, instituzio sozialen mundua arraildu eta korrokoildu egin zitzaigula eta arraildura horietan aukera paregabea agertu zela instituzioen eragin itogarritik zuzeneko harreman irekiak askatzeko. Pentsa zitekeen, esaterako, instituzio behartzailerik gabe, SuperNi gisako erreferente abstraktuak galduko zirela eta niak agerian geratuko zirela, halabeharrez, abentura psikosozialera kondenaturik, harremanak
|
bere
baitatik besteekin lantzera beharturik. Eta pentsa zitekeen, halaber, harremanak buruz buruko enkontruak izango zirela berriro.
|
2013
|
|
" Hemen deskubritu diren nazioen artean, bakar bat ez dut ezagutu aldamenekoarekin bakean bizi denik. Mugakideak noizbehinka elkarrekin komunikatzen dira eta nola halako harmonia gordetzen dute, baina bata bestearen eremuan sartu orduko, armetara jotzen dute huts egin gabe, beren artean gauza
|
bera
baita beste hizkuntza batekoa izatea eta etsaia izatea". 193
|
2016
|
|
Zergatik Larzabalek Pizkor deitzen du pertsonaia hori? Hiltzen da, baina
|
bere
baitatik beste zerbait ateratzen da. Hori zen gure bigarren bertsioaren hezurdura.
|
2017
|
|
kontua zera da, eta horretan ez dago zalantzarik, gure izatea, bere baitarakoari lotuta egonik, Bestearentzakoa ere bada: kontzientzia erreflexiboari agertzen zaion izatea
|
bere
baitarako Bestearentzakoa da. Cogito kartesiarrak baieztatu baino ez du egiten egitate baten egia absolutua, nire existentziaren egitatea; era berean, hemen darabilgun cogito zabalagoak egitatetzat aurkezten digu Bestearen existentzia eta nire Bestearentzako existentzia.
|
|
Irudika daiteke bere baitarako bat bera izan gabe bere bera izateko duena. Kontua da ni naizen
|
bere
baitarakoak Bestearen ukazio bezala daukala bera dena izateko, alegia, bera bezala. Horrela, Ez niaren ezagutzari oro har aplikatzen zaizkion formulak erabiliz, esan dezakegu bere baitarakoak, berez, bere izatearen barnean daramala Bestearentzako izatea, hain zuzen ere, Bestea ez izatea bere izateari dagokion heinean.
|
|
Eta esan gabe doa, bere baitarakoarentzat, Bestea ez dena izateko modua Ezerezak zeharkatuta dagoela erabat.
|
Bere
baitarakoa Bestea ez den hori da ‘isla islatzaile’ modu ezereztatzailean. Bestea ez izatea ez da inoiz emana, baizik eta hautatua eta etengabe birsortua; kontzientziak ezin du Bestea ez izan, ez bada bere burua (ren) kontzientzia bezala Bestea ez izaten.
|
|
Kontzientziak bere mundua zabaltzen duenarekin batera, Bestea hor dago: gizakia
|
bere
baitarako bestearentzako izatea da. Ordea, Bestearen existentzia lege ontologikoa izanik ere, bere baitarako bestearentzakoa Sartrek izate isolatu eta banakako bezala aurkezten du, ez kolektibo eta gizarte56 baten seinale bezala.
|
|
gizakia bere baitarako bestearentzako izatea da. Ordea, Bestearen existentzia lege ontologikoa izanik ere,
|
bere
baitarako bestearentzakoa Sartrek izate isolatu eta banakako bezala aurkezten du, ez kolektibo eta gizarte56 baten seinale bezala.
|
|
" Ordura arte, puf, kanape, sofa, diban eta abar nire inguruan zeuden jarrita, borobilean. Salako erdigunea orain mugitu egin da". 73 Horregatik,
|
bere
baitarakoak Bestearen presentzia bere erdigunearen alteraziotzat hartzen du lehenik: " Nire unibertsoko objektuen artean, unibertso hori desintegratzera datorren elementu bat agertzeari, horri esaten diot gizaki baten agertzea nire unibertsoan". 74
|
2020
|
|
Hori guztia, kultura ondarea ondasun kultural esanguratsuenekin (higiezinak, higigarriak eta immaterialak), hau da, memoria eta identitate kolektibo sozial eta kultural baten eraikuntza adierazteko erabiltzen direnekin, baina aldi
|
berean
baita besteengandik bereizteko erabiltzen direnekin ere lotua. Esan nahi baita, tokiko identitatea eraikitzeko eta adierazteko ere baliagarria dela kultura ondarea, eta, hala, identitate erreferente askoren sintesia ere bada.
|
2021
|
|
Berri ona. Baina
|
bere
baitarik beste artikuluak ere ikertu ditu, eta murgiltze sistema bereziki legearen puntu nagusiena, gure araberalegez kanpokoa dela erabaki du, frantsesa baitzaio Errepublikako hizkuntza bakarra. Akabo beraz eskualde askotako hizkuntza gutxituen aldekoen esperantzak!
|