2001
|
|
Modako pertsonaia bihurtzeak, hala ere, badu
|
bere kontrako
aldea. Izan ere, ustezko arrakastaren atzean dagoen meritu bakarra emakumea eta gaztea izatea delapentsatzen dute batzuek.
|
2003
|
|
behargin zaharrenei lan itunean agindutako soldata igoerarik ezbermatzea, 96.000 pezetako (600 euro baino gutxiago) soldata garbirik ez ematea (enpresaren barne agiriek taldearen emaitzak geroz eta hobeak zirela eta lantegiberriak zabaldu behar zituztela zioten arren) eta beharginak eurak lan-lekuz aldatzea; haien ordez, diru gutxiago irabazten duten neskato gazteak paratu zituztenlanean. Ene jaioterrian, berriz, bertako enpresa bat irentsi eta gero, multinazionalbatek herriko lurrik onenak hartu eta enpresaren zabalkunde plana abiarazi zuenduela gutxi; inork ez du bermatzen, ordea, hemendik hamabost urtera beste nonbaiten eskaintza hobea jaso eta beharginak kale gorrian utzita
|
bertara
alde egingoez duenik (hondakinak gurean utzita, bistan denez); multinazionalon beharginekiko jokabidea (lan sariak eta enparauak) txukun txukuna ere ez dela ondo dakiguhonezkero (esanguratsua da, adibidez, Gasteizera etorritako Daewo enpresarenkasua, Iruñeko Volkswagenena edota Danone, Marks&Spencer, Toshiba zeinEricssonen kasuak esanguratsuak diren moduan).
|
2010
|
|
Probintzian guduak izan ziren bitartean
|
bertatik
alde egin zutenak eta lurraldeanazionalen esku gelditu ondoren hauek agindu zituzten kanporaketen ondorioz ihesegin zutenak batuta, idatzi izan da 100.000 gipuzkoarretik gora izan zirela berenlurraldea utzi behar izan zutenak. Haien artean, gutxienak izan ziren Lapurdira edoFrantziako beste portu batzuetara jo zutenak, eta gehienak, berriz, Bizkairantzabiatu zirenak.
|
|
Uruguaiko Errondaren mandatua izan zen MME hiru ardatzez osatutaegotea: aipatu dugun GATT
|
bera
alde batetik, GATS zerbitzuen merkataritzariegokitutako merkataritza akordioa bestetik, eta merkataritzarekin erlazionatutakojabego intelektuala. TRIPS delakoa, eta inbertsioa. TRIMS?
|
2011
|
|
Media literacy4 delakoaren inguruan argitaratu den bibliografian, garbi asko geratu da komunikazioaren eta heziketa munduaren arteko harremana. Izan ere, autore gehientsuenen aburuz, errealitate
|
bereko
alde biak dira kontzeptu horiek; ezagutzaren gizartean5, erabat txertaturik ageri diren terminoak.
|
2014
|
|
Jolasarekin, umea presioetatik eta momentuko egokitzapenaren eskaeretatik askatzen da.
|
Bere
alderik indibidualenean, jolasak buru aktibitateak estimulatzen ditu, hala nola hizkuntza, memoria, arrazoibidea, irudimena, sormena eta plangintza. Bere alderik sozialenean, dramatizazio jolasek eta rol jolasek umearen gaitasun soziokognitiboak garatzen laguntzen dute, baita mundu sozialaren ezaguera handitzen ere.
|
|
Bere alderik indibidualenean, jolasak buru aktibitateak estimulatzen ditu, hala nola hizkuntza, memoria, arrazoibidea, irudimena, sormena eta plangintza.
|
Bere
alderik sozialenean, dramatizazio jolasek eta rol jolasek umearen gaitasun soziokognitiboak garatzen laguntzen dute, baita mundu sozialaren ezaguera handitzen ere.
|
|
Adibidez, demagun tarteko haurtzaroko ume bati aldi berean bi irudi erakutsi dizkiogula: batetik,
|
bere
aldeetako baten gainean sostengatzen den kartoi zati karratu bat, eta, bestetik, erpin baten gainean soilik sostengatutako karratu bat, aurrekoaren berdina. Ondoren, demagun galdera hau egiten diogula:
|
|
Batetik,
|
bere
aldeetako baten gainean sostengatzen den kartoi zati karratu bat, eta, bestetik, erpin baten gainean soilik sostengatutako karratu bat, aurrekoaren berdina. Ondoren, galdera hau egin:
|
2015
|
|
Oso lureremu txikian jende asko bizi da, egunero baldintzak okertzen ari zaizkie eta egoera horri konponbidea bilatu behar zaio. Bien bitartean, Israelek nazioarteko ebazpenei kasurik egin gabe, asentamenduak eraikitzen jarraitzen du, palestinarrei lurrak kentzen jarraitzen du,
|
bertatik
alde egin dezaten.
|