2000
|
|
Alde horretatik uler daiteke Hobsbawn ek hizkuntzari eskaintzen dion garrantzia,
|
berak
aipatzen duen ingeniaritza sozial horren barruan duen indarrarengatik, maila sinbolikoan duen indarrarengatik hain zuzen ere46 Nazionalismoaren gaian zuzenean sarturik, ideologia nazionala oinarritzerakoan hizkuntzak aparteko garrantzia duela uste du Rocker ek:
|
|
Bestalde, lege horrek gizartearen modernotze prozesuan hezkuntza sistema eraikitzeko emandako urratsa pixkanaka finkatzen ari zen Estatu burgesaren sendotzean guztiz garrantzitsua izan zela ikusteko adibide aparta eskaintzen digu. Beharbada urte
|
berean
aipatutako legeari bidea irekitzeko asmotan aldarrikatu zen araudiak161, diogunaren arrazoia emango digu; esate baterako, hona hemen, en todas las escuelas públicas de Instrucción primaria del Reino? (1go art.) nahitaezkoak ziren edukiei buruz Peset ek, Garma k eta Pérez Garzón ek diotena:
|
|
hizkuntza idatziaren garrantzia izugarria da; irakurketaren hedapenak kultur komunitateko esparrua sortzen du eta kultur identitatea Estatunazioaren zutabe nagusienetarikoa dugu. Gogoratu, bestalde, Hobsbawn ek hizkuntzari ematen dion garrantzia,
|
berak
aipatzen duen ingeniaritza sozialaren barruan: erabilpena garrantzitsua bada ere, maila sinbolikoak izugarrizko pisua du.
|
2001
|
|
Honarte, ikuspuntu tradizionala azaldu dugu, sintesia lan arruntetan agertzendena16 Hitza
|
bera
aipatzen ez bada ere, gizarte feudaltzat jo dezakegu azaldutakoantolamendua. Hala ere, hemen sortzen dira zalantzak eta galderak:
|
2002
|
|
zientziaren, teknikaren eta giza jakintzaren garapena bultzatzea, ikertzaileak prestatuz eta haienjarduera indartuz. Euskal Herrian ditugun zazpi unibertsitateek1, modu batera edobestera, helburu
|
bera
aipatzen dute beren estatutuetan2.
|
|
zientziaren, teknikaren eta giza jakintzaren garapena bultzatzea, ikertzaileak prestatuz eta haienjarduera indartuz. Euskal Herrian ditugun zazpi unibertsitateek1, modu batera edobestera, helburu
|
bera
aipatzen dute beren estatutuetan2.
|
|
Ildo beretik abiatzen da Ferrer (2000, 39 or.) ere, esaten duenean Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzarako eta Erreformaren markoan egin diren proposamendidaktiko askotan itxurazko berrikuntza egin dela.
|
Berak
aipatutako testuliburuakaniztasun diskurtsiboaren arabera antolatzen dira. Kasu gehienetan, ordea, ikuspegiformala da nagusi:
|
|
Kasu markak maila desberdinetan bil daitezke; izan ere, ez da gauza
|
bera
aipatu berri dugun motibatiboaren osaera edo birdeklinabidetzat hartu izan dena aurrekoa ere birdeklinabidea dela esan daitekeen arren (Rebuschi, 1984). Lehenengoan testu hitz baten osaera oinarrian gaude, baina bigarrenean sortua dugun testu hitz deklinatu bati beste atzizki bat erantsi diogu, izenlagungilea, hain zuzen ere.
|
2003
|
|
Aurreko urtean eztabaidatutako gai bat baino gehiago ere izan zen, gauzak ez zirela behar bezala egin adierazten zuten. Gaietako bat antolaketa sendotzeko talde batzuk integratuz idazkaritza zabala sortzeko premia izan zen; izan ere, 1973an premia
|
bera
aipatu arren, 1974an egoerak bere horretan jarraitzen zuen, «orain arte Ikas taldea zen bakarrik eratzailea». Sail bakoitzak bere arduraduna izendatu zuen hurrengo urteko egitaraua prestatzeko.
|
2006
|
|
Egin dugun azterketaren ildotik, litzateke legeak
|
berak
aipatzen ez duen balizko kasu bat azaltzea; frogagarriak ez diren ezaugarrietan oinarritutako konparazioa ea desleialtzat jo daitekeen erabakitzea, hain zuzen; izan ere, egindako adierazpena bidezkoa den jakiteko, beharrezkoa da frogagarria izatea. Kasu horretan, lehenago esan den bezala, alderatzen diren ezaugarriek frogagarriak izan behar dute; beraz, egitatezko datuetan oinarrituko da beti konparazioa eta ez bakoitzaren gustu edo iritzi pertsonalean (De la Cuesta, 1995:
|
2007
|
|
War and Globalisation delako liburuari buruz, ondokoa esan behar da: autoreak argi uzten du AEB eta Al Kaeda ez direla izan betiko etsaiak. Izan ere,
|
berak
aipatzen dituen AEBko Estatu Departamentuko zenbait dokumenturenarabera, AEBko gobernuak lotura sendoak izan ditu Al Kaedarekin, gutxienezCarter en gobernuarekin hasi eta 1998 arte. Are gehiago, Osama Bin LadenCIArekin lotzen du liburuan1.
|
|
El podersoberano y la nuda vida funtsezko liburuan planteatuko argudioak. Agamben ek, Grezia klasikoaren pentsaeran bizitza
|
bera
aipatzerakoan, bi kontzeptu zeudelagogorarazten digu. Zoe kontzeptuak bizi izatearen ekintza adierazten du, bizi izatearen egitatea baino ez, era eta ezaugarririk gabe.
|
|
Beraz, nazioaren kontzeptua, usadio arruntean, bitxiro ekibokoa da. Goetheren izkribuetan, nazioa berdin noblezia edo behintzat jauneria legez, eta nazioa berdin estatua bezalako nazio ingeles, frantsesen alboan, nazio eskoziar, serbiar edo italiarra ez ezik (estatu gabekoak), posible baita orobat, «nazio florentziar» bat ere aurkitzea672, are, hark noizpait lasai asko «nesken nazio txundigarria»
|
bera
aipatzen badigu673, bistan daude nazio berbaren esangura kapritxosoak garai honetan, eta ez garai honetan bakarrik (jada latinez bertan baizik) 674 Haatik, nazioa esangura edo premiatasun berri bat hartuz doa modernitatean. 1768an Lessing-ek deritzo, alemanak «oraindik» ez direla nazio bat, nolatan nahi da Teatro Nazionalik? 675 Agian, Teatro Nazional bat izanez gero, alemanak nazio bat bilakatuko liratekeela esaka topatzen dugu Schiller 1784an676 Goethe-ren ustean ere, hala dio 1797an, alemanak alfer alferrik ari dira, inoiz ez dira nazio bat izanen (Iraultzaren adieran orain, herrijende burujabea) 677 (hala ere, esan beharrik ez, nazio alemana kontzeptua berak txitean pitean erabiltzen dizula).
|
2008
|
|
pero sin que se hubiera prestado en ningun tiempo a jurar la constitucion, ni la bandera, negandose resueltamente a ello; que al entrar el Sr. Comandante General de la Provincia D. Antonio Lizarraga en la villa se sometió a su autoridad, entregó el arma y sumiso a las autoridades reales y legitimas ha residido en ella»1127 Txosten
|
berean
aipatzen denez José Treviño errepublikanoak ere Lizarragari entregatu zion bere Remingtona. Eta Trifón Baskaranek ere, abuztuaren 15etik azaroaren 1era Eibarko arma komandantea izan zen Pedro Elustizari utzi zizkion bi Remington eta 200 kartutxo.
|
|
Lehen galdetegiaren azpiatal bakoitzeko komunikazio garapenaren gainean jasotako emaitzak aurkezten dira hemen. Azpiatal bakoitza galdetegian zein haurraren txostenean agertzen den izen
|
berarekin
aipatzen da hemen. Hurrenkera ere bera da.
|
2010
|
|
Hasiera batean, industriaren hazkundea
|
bera
aipatu ohi zen industri politikaren helburu bakar moduan.
|
|
hartu (BJLOren 392 art.). Epaile batek ezin du ere bere kargua bete auzitegi edo epaitegi bateko aretoetan normalean horietan abokatu edo prokuradore bezala dihardutenak
|
berarekin
aipatutako harreman baten bitartez lotuta badaude, edo epaile bezala izendatu aurretik aurreko 2 urteetan epaileak edo magistratuak haietan abokatutza edo prokuradoretza lanak egin baditu. Azkenik, epailea edo magistratua ezin izango da aritu entzutegi probintzial edo epaitegi batean, haren lurralde eremuan epaileak berak, haren ezkontideak edo odolkidetasunaren araberako bigarren maila arteko ahaideek jurisdikzioaren egikaritza oztopa dezakeen interes ekonomikoa edo errotzea badute (BJLOren 393 art.).
|
|
EKren 24 artikuluan jasotzen diren eskubide eta berme guztietatik egindako ibilbideak pozgarriak dira benetan, doktrinaren gehiengoak dioen legez, lan ordena jurisdikzionala eta lan prozesua
|
bera
aipatutako artikuluan aurreikusitako justizia ideala lortzera gehien hurbiltzen dena baita528.
|
2012
|
|
Egin dugun azterketaren ildotik, litzateke legeak
|
berak
aipatzen ez duen balizko kasu bat azaltzea; frogagarriak ez diren ezaugarrietan oinarritutako konparazioa ea desleialtzat jo daitekeen erabakitzea, hain zuzen; izan ere, egindako adierazpena bidezkoa den jakiteko, beharrezkoa da frogagarria izatea. Kasu horretan, lehenago esan den bezala, alderatzen diren ezaugarriek frogagarriak izan behar dute; beraz, egitatezko datuetan oinarrituko da beti konparazioa eta ez bakoitzaren gustu edo iritzi pertsonalean (De la Cuesta, 1995:
|
2015
|
|
HS sistema aipagarri bat MULTIGEN sistema da (Barzilay et al., 2001), non laburpen automatikoaksortzen dituzten hainbat dokumentutatik abiatuta. Adibidez, gertakari
|
bera
aipatzen duten hainbatalbistetan oinarrituta, albiste bakarra sortzen dute. Bestalde, eguraldi iragarpenak edo antzekoak testugisa sortzeko sistemak ere garatu dira (Goldberg et al., 1994; Coch, 1998; Turner et al., 2006).
|
|
Bata, zuk aipatu duzun euskaldun elebakarrik ez egote horrek, guk barne mailako zirkuluetan elebakartasunaren diktadura deitzen dioguna sortzen du, eta horrek, udalerri euskaldun hauetan egoera hainhauskorra izatea suposatzen du. Adibide bat ematearren, lurre
|
berak
aipatu zuen duela urtebeteErrezilgo ikastolan gurasoek euren artean euskaraz hitz egiten zutela naturaltasun osoz, baina guraso erdaldun bat etortzeak Errezilera bizitzera, horrek nola aldatu zuen eguneroko jarduna gurasohorien artean. Guk egoera horri elebakartasunaren diktadura deitzen diogu, eta horrek euskaldunokbeti galtzailearen lekuan jartzen gaitu.
|