2001
|
|
Honarte, ikuspuntu tradizionala azaldu dugu, sintesia lan arruntetan agertzendena16 Hitza
|
bera
aipatzen ez bada ere, gizarte feudaltzat jo dezakegu azaldutakoantolamendua. Hala ere, hemen sortzen dira zalantzak eta galderak:
|
2003
|
|
Hartara,
|
bera
aipatzen ez duen edo bere oinazea
|
2006
|
|
Egin dugun azterketaren ildotik, litzateke legeak
|
berak
aipatzen ez duen balizko kasu bat azaltzea; frogagarriak ez diren ezaugarrietan oinarritutako konparazioa ea desleialtzat jo daitekeen erabakitzea, hain zuzen; izan ere, egindako adierazpena bidezkoa den jakiteko, beharrezkoa da frogagarria izatea. Kasu horretan, lehenago esan den bezala, alderatzen diren ezaugarriek frogagarriak izan behar dute; beraz, egitatezko datuetan oinarrituko da beti konparazioa eta ez bakoitzaren gustu edo iritzi pertsonalean (De la Cuesta, 1995:
|
2007
|
|
Printzipio hori eskumen printzipioarekin batera aztertu behar da beti. Azken hori Konstituzioko artikulu horretan beren
|
beregi
aipatzen ez den arren, gure antolamendu juridikoan ezin da lehenengo printzipiotik bereizi. Hierarkia printzipioaren arabera, goi lerruneko arauak lehentasuna du behe lerruneko arauaren aurrean, baina eskumen printzipioaren arabera, gure antolamenduko arau juridiko bakoitzak indar loteslea soil soilik proiektatu dezake Konstituzioak emandako esparru materialean, inoiz ez harago.
|
|
Bestalde, 26 artikuluaren arabera, konfesio guztiak lege bereziaren mendeko elkarte gisa hartuko ziren, eta Estatuari, erregioei, probintziei eta udalerriei debekatu zitzaien elizei, elkarteei eta erlijio erakundeei diruz lagundu, eutsi edo mesede egitea, eta lege berezi batera igortzen zen, gehienez ere bi urteko epean kleroaren aurrekontua desagertzea eragingo zuena. Hori gutxi balitz, Jesusen Lagundiari zuzen zuzenean eraso egiten zion, beren
|
beregi
aipatu ez arren; izan ere, hiru boto kanonikoez gain (txirotasuna, garbitasuna eta obedientzia) Estatuaren agintari legitimoa ez zen beste batekiko obedientzia botoa (jesuiten laugarren boto entzutetsuari aipamen eginez, hots, Aita Santuari obeditzea) zuten ordena erlijioso guztiak desegitea ezarri zen. Horrez gain, ordena erlijioso horien ondasunak nazioaren eskuetara igaro ziren, ongintza eta irakaskuntza xedeetarako.
|
2012
|
|
Egin dugun azterketaren ildotik, litzateke legeak
|
berak
aipatzen ez duen balizko kasu bat azaltzea; frogagarriak ez diren ezaugarrietan oinarritutako konparazioa ea desleialtzat jo daitekeen erabakitzea, hain zuzen; izan ere, egindako adierazpena bidezkoa den jakiteko, beharrezkoa da frogagarria izatea. Kasu horretan, lehenago esan den bezala, alderatzen diren ezaugarriek frogagarriak izan behar dute; beraz, egitatezko datuetan oinarrituko da beti konparazioa eta ez bakoitzaren gustu edo iritzi pertsonalean (De la Cuesta, 1995:
|
2016
|
|
Galfarsorok gure artean eztabaida harantzago eraman du, esanez diferentzia horiek kapitalismoak sortzen dituela(" Etnizitatea, kapitalismoa, euskara eta hegemonia", Lapiko kritikoan).
|
Berak
aipatu ez badu ere, honetan Michel Foucaulten tesi bat defendatu du, Judith Butlerrek ere onartu duena: estatu kapitalistak sortzen dituela subjektuak, eta haien ordezkari, defendatzaile eta bermatzaile bihurtzen dela ondorean (Gender Trouble).
|