Emaitzak: 5
2007 | ||
Gogoratu beharrik ez dago noski, oraindik Darwin ez dela eszenan agertu, eta «gizakiaren» eta | bere adimen edo kontzientziaren bilakabide urratsik urratsezko bat fakultate bezala denboran zehar, beraz hizkuntzarena «gizakiarekin» batera (edo gizakiarena hizkuntzarekin batera) gizatasun osoaren gradura heldu arte, pentsaezina zuela Humbold ek. Aldiz Humboldt-ek oso aintzat hartzen du bere hizkuntzaren filosofian gizakiaren kontzientzia eta autokontzientziaren garapen historikoa mailaz maila, berarentzat kontzientziaren garapen hori beti hizkuntzaren garapenaz batera baitoa: | |
Hizkuntzaren zientzia horren oinarriak, | beraz adimenaren zientziarenak ere, berak ipini dituelakoan harrotzen da: «Aussi persuadé de ce grand principe que peu certain de l, avoir bien établi, j, aurai du moins ouvert la route»557 Oinarriok ez dira, nik uste, Condillac-enak baino, bere literaturarekin, adiera txarrean, lardaskatuak (hemen Condillac bera ikusiko dugu, Humoldt ek ere aintzat hura hartu duen legez). | |
2008 | ||
Bigarrenik, estadio bakoitza adin tarte batekin erlazionatzen da. Hala ere, haur bakoitzak | bere adimenaren garapen berezia darama. Zenbaitetan, haur batetik bestera edo kultura batetik betera, badaude aldaketak; beraz, erritmo kronologikoa aldatu egin daiteke ume batetik bestera, eta, beraz, adin tarte horiek gutxi gorabeherakoak dira. | |
2012 | ||
Esandakoagatik, beraz, vigotskiar psikologiak aipatzen duenez, pertsonabere buruarekin eta inguruko pertsonekin ezartzen duen elkarrizketa kontzientearenbidez gizaki bihurtzen da, horretan animaliengandik bereizten delarik, nonhizkuntza funtsezko seinu, tresna edo baliabide zaion. Ingurune soziokulturalarenezagutza jasoz eta barneratuz gizakiak | bere adimena garatzen du, ingurune horretaraegokitzeko behar diren jarrera eta ezagutzak garatzen dituen neurrian. Hizkuntzarenbidez, helduen jokamoldeei esangura aurkitzen die, eta, aldi berean, bere garapenpsikologikoaren bilakaeran adierazpen tresna bihurtzen da. | |
Esandakoagatik, beraz, vigotskiar psikologiak aipatzen duenez, pertsonabere buruarekin eta inguruko pertsonekin ezartzen duen elkarrizketa kontzientearenbidez gizaki bihurtzen da, horretan animaliengandik bereizten delarik, nonhizkuntza funtsezko seinu, tresna edo baliabide zaion. Ingurune soziokulturalarenezagutza jasoz eta barneratuz gizakiak | bere adimena garatzen du, ingurune horretaraegokitzeko behar diren jarrera eta ezagutzak garatzen dituen neurrian. Hizkuntzarenbidez, helduen jokamoldeei esangura aurkitzen die, eta, aldi berean, bere garapenpsikologikoaren bilakaeran adierazpen tresna bihurtzen da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera | 5 (0,03) |
Lehen forma
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
bera adimen | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
bera adimen garatu | 2 (0,01) |
bera adimen garapen | 1 (0,01) |
bera adimen zientzia | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |