2007
|
|
EEMBn, alde batetik ikasten den hizkuntzaren testuinguru soziokulturala kontuan hartzea premiazkotzat jotzen da, bestetik, modu orokorrean, ikasleak aurrera egiteko
|
beharrezkoak
dituen gaitasunak modu mailakatuan deskribatzen dira. Gaitasunen deskribatzaile orokor hauek oso lagungarriak izango dira ikasle bakoitzaren perfilari aplikatzeko, bere beharrak eta baldintzak kontuan hartuz eratuko baitira.
|
2008
|
|
Programa horretan, funtsean, irakasle bakoitzak curriculuma kudeatzeko
|
beharrezkoak
dituen gaitasunak hobetu nahi dira; horregatik, irakaslearen parte hartzea borondatezkoa izan da. Gaitasun pedagogikoa hobetzeak gogoeta lan aktiboa eskatzen du.
|
2014
|
|
Sukaldean aritzeko duten trebezia erakutsi eta guk ikusteko aukera izango dugu. Ikastetxeak Euskal Telebistarekin elkarlanean, bizitzan
|
beharrezkoak
ditugun gaitasun ezberdinak lantzeko aukera bideratu nahi du honekin eta Zumaiako, eta Euskal Herriko beste gaztetxoei, sukaldean aritzeko beldurrik ez dela izan behar erakutsi. Plater bereziak prestatzeko aukera izango dute LH3tik hasi eta DBH1 bitarteko 10 ikaslek, eta izugarrizko esperientzia biziko dute EITB ko Donostiako estudioetan.
|
|
Sukaldean aritzeko duten trebezia erakutsi eta guk ikusteko aukera izango dugu. Ikastetxeak Euskal Telebistarekin elkarlanean, bizitzan
|
beharrezkoak
ditugun gaitasun ezberdinak lantzeko aukera bideratu nahi du honekin eta Zumaiako, eta Euskal Herriko beste gaztetxoei, sukaldean aritzeko beldurrik ez dela izan behar erakutsi. Plater bereziak prestatzeko aukera izango dute LH3tik hasi eta DBH1 bitarteko 10 ikaslek, eta izugarrizko esperientzia biziko dute EITB ko Donostiako estudioetan.
|
|
Bertsogintzarako teknikaz jabetzeko edo bertsogintzan trebatzeko berariazko ariketen bidez ala bertso jardunaren beraren bidez, bertsojardunean trebatzen dira Bekideak, baina ez horretan soilik. BEko jardunean, bat bateko bertsogintza zentrala izanik, beharrezkoa da BEko kideek bi oinarrizko gaitasun garatzea (bertsoak sortzeko
|
beharrezko
dituzten gaitasun teknikoez gain): hitza hartzeko gaitasuna (kideen aurrean bat batean inprobisatzera ausartzeko) eta entzuteko gaitasuna (beste inor bat batean ari denean, erosoa egingo zaion entzuteko jarrera bat garatzeko, aldi berean aktiboa eta enpatiazkoa).
|
|
erabiltzailearen parte hartze aktiboa, sistemaren eta erabiltzailearen arteko funtzioen banaketa, diseinu ebazpenen interakzioa eta diziplina anitzeko lantaldeak. Horrek berekin dakar erabiltzailearen eta diseinatzailearen arteko harremanaren eta bakoitzaren rolaren esanahiaren eraldaketa erabiltzailearenganako jarrera birplanteatu eta haren behar eta lehentasunak helburu bihurtzearekin batera, batez ere diseinatzailearen lan egiteko moduan, eta, ondorioz, lanerako
|
beharrezkotzat
dituen gaitasunetan. Horrela, arkitektoak eta barnealdeen diseinatzaileak aholkulari teknikoaren funtzioak betetzen dituzte.
|
2016
|
|
Boloniako Adierazpena ere ildo honetatik zihoan: ikasleen curriculuma enpresa sektorearekin batera birplanteatzeko adierazten da, titulatu berriek lan merkatuan murgiltzeko
|
beharrezkoak
dituzten gaitasunak elkarren artean adostu behar direla galdatuz. Ondorioz, Europako Erreferentzia Eremuan (Marco de Referencia Europeo), ikasleek aditu izateko prozesuan oinarrizkoak diren gaitasunak lortu behar dituztela proposatzen da.
|
2019
|
|
gaitasun digitala, hizkuntzarekiko nahiz Iktekiko borondatea eta gobernu ahaidetasuna. Lehenik,
|
beharrezkotzat
dut gaitasun digitala, hizkuntza gutxitu bat internetera iristeko, bere hizlariak hura online erabiltzeko gai izan behar direlako. Gero, azpimarragarria ere bada borondatea, haren bidez beste zenbait hutsunetan eragin daitekeelako eta gogorik gabe ezin delako euskara zein beste edozein hizkuntza gutxitu digitalizatu, eta, azkenik, gobernu ahaidetasuna nabarmendu dut horren bidez ere beste hutsuneak bete daitezkeelako (finantziazio faltarena, esate baterako) nahiz hizkuntza gutxituek, zenbaitetan, haien garapen digitala baldintza dezakeen testuinguru politiko berezia dutelako.
|
2022
|
|
Emakumeak unibertsitatetik at uztea justifikatzeko, adibidez, gogamen femeninoaren oreka lan akademiko gogorra kudeatzeko hauskorregia zela aldarrikatu zen. Jardun horren ondoriozko nahasmena txarra zatekeen emazte eta ama onak izateko
|
beharrezko
zituzten gaitasunentzat. Ipar Amerikako ikerketa unibertsitateetan sartu zen lehenengo emakume belaunaldiak, doktrina horrekin apurtu ez ezik, haren aurresuposizioak zalantzan jarri zituen, gizon eta emakumeen gaitasun mentalen arteko desberdintasunak aztertu baitzituzten:
|