Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2007
‎EEMBn, alde batetik ikasten den hizkuntzaren testuinguru soziokulturala kontuan hartzea premiazkotzat jotzen da, bestetik, modu orokorrean, ikasleak aurrera egiteko beharrezkoak dituen gaitasunak modu mailakatuan deskribatzen dira. Gaitasunen deskribatzaile orokor hauek oso lagungarriak izango dira ikasle bakoitzaren perfilari aplikatzeko, bere beharrak eta baldintzak kontuan hartuz eratuko baitira.
2008
‎Programa horretan, funtsean, irakasle bakoitzak curriculuma kudeatzeko beharrezkoak dituen gaitasunak hobetu nahi dira; horregatik, irakaslearen parte hartzea borondatezkoa izan da. Gaitasun pedagogikoa hobetzeak gogoeta lan aktiboa eskatzen du.
2014
‎Sukaldean aritzeko duten trebezia erakutsi eta guk ikusteko aukera izango dugu. Ikastetxeak Euskal Telebistarekin elkarlanean, bizitzan beharrezkoak ditugun gaitasun ezberdinak lantzeko aukera bideratu nahi du honekin eta Zumaiako, eta Euskal Herriko beste gaztetxoei, sukaldean aritzeko beldurrik ez dela izan behar erakutsi. Plater bereziak prestatzeko aukera izango dute LH3tik hasi eta DBH1 bitarteko 10 ikaslek, eta izugarrizko esperientzia biziko dute EITB ko Donostiako estudioetan.
‎Sukaldean aritzeko duten trebezia erakutsi eta guk ikusteko aukera izango dugu. Ikastetxeak Euskal Telebistarekin elkarlanean, bizitzan beharrezkoak ditugun gaitasun ezberdinak lantzeko aukera bideratu nahi du honekin eta Zumaiako, eta Euskal Herriko beste gaztetxoei, sukaldean aritzeko beldurrik ez dela izan behar erakutsi. Plater bereziak prestatzeko aukera izango dute LH3tik hasi eta DBH1 bitarteko 10 ikaslek, eta izugarrizko esperientzia biziko dute EITB ko Donostiako estudioetan.
‎Bertsogintzarako teknikaz jabetzeko edo bertsogintzan trebatzeko berariazko ariketen bidez ala bertso jardunaren beraren bidez, bertsojardunean trebatzen dira Bekideak, baina ez horretan soilik. BEko jardunean, bat bateko bertsogintza zentrala izanik, beharrezkoa da BEko kideek bi oinarrizko gaitasun garatzea (bertsoak sortzeko beharrezko dituzten gaitasun teknikoez gain): hitza hartzeko gaitasuna (kideen aurrean bat batean inprobisatzera ausartzeko) eta entzuteko gaitasuna (beste inor bat batean ari denean, erosoa egingo zaion entzuteko jarrera bat garatzeko, aldi berean aktiboa eta enpatiazkoa).
‎erabiltzailearen parte hartze aktiboa, sistemaren eta erabiltzailearen arteko funtzioen banaketa, diseinu ebazpenen interakzioa eta diziplina anitzeko lantaldeak. Horrek berekin dakar erabiltzailearen eta diseinatzailearen arteko harremanaren eta bakoitzaren rolaren esanahiaren eraldaketa erabiltzailearenganako jarrera birplanteatu eta haren behar eta lehentasunak helburu bihurtzearekin batera, batez ere diseinatzailearen lan egiteko moduan, eta, ondorioz, lanerako beharrezkotzat dituen gaitasunetan. Horrela, arkitektoak eta barnealdeen diseinatzaileak aholkulari teknikoaren funtzioak betetzen dituzte.
2016
‎Boloniako Adierazpena ere ildo honetatik zihoan: ikasleen curriculuma enpresa sektorearekin batera birplanteatzeko adierazten da, titulatu berriek lan merkatuan murgiltzeko beharrezkoak dituzten gaitasunak elkarren artean adostu behar direla galdatuz. Ondorioz, Europako Erreferentzia Eremuan (Marco de Referencia Europeo), ikasleek aditu izateko prozesuan oinarrizkoak diren gaitasunak lortu behar dituztela proposatzen da.
2019
‎gaitasun digitala, hizkuntzarekiko nahiz Iktekiko borondatea eta gobernu ahaidetasuna. Lehenik, beharrezkotzat dut gaitasun digitala, hizkuntza gutxitu bat internetera iristeko, bere hizlariak hura online erabiltzeko gai izan behar direlako. Gero, azpimarragarria ere bada borondatea, haren bidez beste zenbait hutsunetan eragin daitekeelako eta gogorik gabe ezin delako euskara zein beste edozein hizkuntza gutxitu digitalizatu, eta, azkenik, gobernu ahaidetasuna nabarmendu dut horren bidez ere beste hutsuneak bete daitezkeelako (finantziazio faltarena, esate baterako) nahiz hizkuntza gutxituek, zenbaitetan, haien garapen digitala baldintza dezakeen testuinguru politiko berezia dutelako.
2022
‎Emakumeak unibertsitatetik at uztea justifikatzeko, adibidez, gogamen femeninoaren oreka lan akademiko gogorra kudeatzeko hauskorregia zela aldarrikatu zen. Jardun horren ondoriozko nahasmena txarra zatekeen emazte eta ama onak izateko beharrezko zituzten gaitasunentzat. Ipar Amerikako ikerketa unibertsitateetan sartu zen lehenengo emakume belaunaldiak, doktrina horrekin apurtu ez ezik, haren aurresuposizioak zalantzan jarri zituen, gizon eta emakumeen gaitasun mentalen arteko desberdintasunak aztertu baitzituzten:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia