2001
|
|
Oinarrizkoagoa den arlo batean, argi eta garbi ikusi da, gainera, helburu pedagogikoek agindu
|
behar
dutela zer hartu hizkuntzalaritzatik.
|
|
Helburu horiek bete behar dituzten hiru ezaugarri nagusiak irakasleon beharretatik sortzen dira zuzen zuzenean. Ulergarriak izan behar dutela esaten dugu, badakigulako irakasleak ezagutu
|
behar
duela zer den ikasleei eskatu behar diena; eta era berean, ikasleek ere jakin behar dute komunikazioa zer ingurunetan etanorekin burutzen ari diren. Bestalde, ikaslea bere prozesuaren jabe izatea faktoremotibagarria da berarentzat, autoebaluaziorako aukera eskaintzen diolako.
|
2002
|
|
komunikazioa berba polisemikoa da, esangura asko dituena. Komunikazio berba horren azpian esangura ugari aurkitzen ditugu, lehen hurbilketa egiteaz batera; komunikazioaz berba egitean, espezifikatu beharra daukagu, argi utzi
|
behar
dugu zertaz dihardugun: garraioaz (trena, autobusa...), hedabideez (telegrafoa, telebista, egunkariak...), giza harremanez (laztanak, lengoaia...), edo erakundeez (kultura eta komunikazio ministerioa, warner communications...).
|
2004
|
|
Bchin hizkuntzarentzako interpretazioa definitu eta gero, semantikako kontzeptunagusiak definitzen has gaitezke, hala nola: asegarritasuna, egia, eredua, baliozkotasunlogikoa, etab. Hori egiteko, lehenago jakin
|
behar
dugu zer den termino baten balioainterpretazio batentzat:
|
2006
|
|
Demografiak emandako erantzunen muinean badago hasierako postulatu bat: esplikatu behar dugun gauza bakarra ugalketa eza baldin bada, ugalketa berezkozerbait delako da. Ugalketa gertatzen denean, gizarte zientziek ez dute ezer esateko, gauza naturaltzat ematen dutelako, baina ugalketa ezarekin topo egiten dugunean, ordea, azaldu
|
behar
dugu zergatik gertatzen den hori. Ugalketari uko egiten zaionean, beti gizarte jatorrizko arrazoiak argudiatzen dira:
|
2007
|
|
Eta, horretarako, barruko informazioa landu da. Langileei informazio bat ematean, oso ongizehaztu
|
behar
duzu zer informazio ematen den, nola ematen den, nola dagoenprozesatua... Zure langile guztiak ordenagailu baten aurrean dauden ingeniariakbadira, hizkuntza mota bat ulertuko dute.
|
|
Pertsona bat ezinbaita inoiz ere motibatuta egon ezertan ere parte hartzen ez badu. Eranaturalean sortu zen erlazio estilo bat mantendu nahi genuen; eta pertsonaguztiek jakin
|
behar
zuten zer egiten zuten, zergatik eta nola hobetu zezaketen.
|
|
Komunikazioaren esparruan, aldaketa nabarmenena elkarrizketaren kontzeptua da.Enpresa eta herritarra elkarren ondoan egotetik, enpresa herritarra sortzera jo dugu.Beraz, nahitaez ezagutu
|
behar
dugu zer nahi duten, zer espero duten gure interestaldeek. Hori elkarrizketa sistemen bidez egiten da.
|
|
Medio eta espazio birtualen parean, errealitateak (eguneroko errealitate hurbil eta ararte gabekoak) ez dubizitasunik, ezta entitaterik ere. Ikasi
|
behar
dugu zer eta nor izan medio horietatik, hortxe sortzen baita merezi duen ia ia dena. Errealitatea medioen ispilu bilakatuzaigu.
|
|
Lehenik eta behin, ikastetxe bakoitzean, hezkuntza erkidegoak erantzukizunez erabaki
|
behar
du zer balioren arabera hezi nahi dituen ikasleak. Balio horiekzein diren erabaki eta gero, ikastetxearen hezkuntza proiektuan sartu behar dira; hau da, ikastetxeak eskaintzen duen hezkuntzaren oinarrizko alderdiak, ikastetxearen helburu nagusiak, ikastetxeko osagaien egitura eta funtzionamendua etaantzeko edukiak jasotzen dituen proiektuan (Zabaltza, 1996).
|
|
Erakundeak ezagutu
|
behar
du ZER lan eskain dezakeeN langile bakoitzak.
|
|
Erakundeak JAKIN
|
behar
du ZER lan eskain dezakeeN langile bakoitzak.
|
2009
|
|
Denok errespetatzen ditugun giza eskubideenestandarrarekin ados egon nahi baldin badugu, gauza hauek nola tratatu behar dira. Hori esana dago, ezin ditugu asmatu, ezin ditugu errepide orri berriak proposatu.Orduan, horri dagozkion hiru multzo dira jarraitu beharrekoak: lehena, egia, ikerketa minimoa egon
|
behar
du zer gertatu zen aitortzeko; bigarrena, justizia etaazkenik, hirugarrena, konponketa. Justiziak nolakoa izan behar ote duen?
|
|
Sarritan, agentzietatik etorritako albisteok bide erakuslegertatzen dira; alegia, nork bere aldetik landu behar duen berriaren atariizaten dira. Kirol sailetan kazetari bakoitzak bere espezialitateak ditu.Horietan eurak dira jaun eta jabe eta eurek ere erabaki
|
behar
dute zer eginteletipoekin: datorren moduan argitaratu ala berregin.
|
|
Esaterako, informazioiturriek eurek nahi duten informazioa edo eurek nahi duten moduan kaleratu ezdugulako demanda egitea. Kasu horretan zuhur ibili behar du herriko kazetariak, ongi bereizi
|
behar
baitu zer den informazioa eta zer den propaganda, eta argi izanbehar du bere nagusiak izan ezik, inork ezin izango dizkiola interesen araberaprofesionalak ez diren irizpideak inposatu.
|
2012
|
|
Orain, formalki aske diren herriak ere, nazioartean aitortutako estatuak izan arren, kanpotik menderatu eta administratu daitezke, eta izatez hori gertatzen zaie. Naziozapalduok, estatu propioa ere ez dugunok, jakin
|
behar
dugu zer inplikatzen duenestatua konkistatzeak, alegia: lehenik, inperialismoaren helburuak eta bitartekoakezagutzea, haren aurkako borroka irabazteko; bigarrenik, gure historiatik etagure indarretik abiatzea, hau da, gure klase borrokaren esparru autonomotik; hirugarrenik, gure estatu eredua aurretik itxuratzea, orain hasita, ahal den neurrian; eta, laugarrenik, estatua gauzatu behar duen subjektu kolektiboa definitzea:
|
2015
|
|
Ezagutzaz ari bagara bai, ezagutzaz ari bagara gurean berde argitsu hori agertzen da, baina erabileran, zalantzarik gabe, ez. Eta aztertu
|
behar
dugu zergatik ez. Ezagutzan goragoaz, erabileran behera goaz...
|
|
Hizkuntzen egoera zein den, eta hizkuntzak bizirik irautean zerfaktorek eragiten duten eta zein diren, aztertua dago, badauzkagu datu batzuk. Gaur goizekodatuek ere 30 urtetan hizkuntza bilakaera herri desberdinetan zein izan den neurtu dute.Gero partaidetza prozesuak behar direla esango dut, eta agian kontrajarriak direla emandezake baina ez, nik uste dut oso ondo bereizi
|
behar
dugula zer den zientzia, eta zer denbakoitzak duen iritzia. Eta orduan, gai hauek ere gero eta modu zientifikoagoan aztertu, eta, debate horretan sartuko naiz baina beste batean ez?.
|
|
Ikasleek beste gaitasun bat garatu behar dute enuntziatuari zentzua emateko: proposaturiko egoera ulertu behar dute, jakin
|
behar
dute zer dagoen jokoan ikuspuntu matematikotik, horrela, egoerari hoberen egokitzen zaizkien estrategiak eta tresnak aukeratu egingo dituzte (Briand eta Chevalier, 1995: 81).
|
|
Zer motatako profesionalekin egin duzu elkarlana? (ondo identifikatu
|
behar
duzu zer behar duzun eta nork egin dezakeen). Zer zentzumen erabili du audientziak zure proiektuan?
|