Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2001
‎Oinarrizkoagoa den arlo batean, argi eta garbi ikusi da, gainera, helburu pedagogikoek agindu behar dutela zer hartu hizkuntzalaritzatik.
‎Helburu horiek bete behar dituzten hiru ezaugarri nagusiak irakasleon beharretatik sortzen dira zuzen zuzenean. Ulergarriak izan behar dutela esaten dugu, badakigulako irakasleak ezagutu behar duela zer den ikasleei eskatu behar diena; eta era berean, ikasleek ere jakin behar dute komunikazioa zer ingurunetan etanorekin burutzen ari diren. Bestalde, ikaslea bere prozesuaren jabe izatea faktoremotibagarria da berarentzat, autoebaluaziorako aukera eskaintzen diolako.
2002
‎komunikazioa berba polisemikoa da, esangura asko dituena. Komunikazio berba horren azpian esangura ugari aurkitzen ditugu, lehen hurbilketa egiteaz batera; komunikazioaz berba egitean, espezifikatu beharra daukagu, argi utzi behar dugu zertaz dihardugun: garraioaz (trena, autobusa...), hedabideez (telegrafoa, telebista, egunkariak...), giza harremanez (laztanak, lengoaia...), edo erakundeez (kultura eta komunikazio ministerioa, warner communications...).
2004
‎Bchin hizkuntzarentzako interpretazioa definitu eta gero, semantikako kontzeptunagusiak definitzen has gaitezke, hala nola: asegarritasuna, egia, eredua, baliozkotasunlogikoa, etab. Hori egiteko, lehenago jakin behar dugu zer den termino baten balioainterpretazio batentzat:
2006
‎Demografiak emandako erantzunen muinean badago hasierako postulatu bat: esplikatu behar dugun gauza bakarra ugalketa eza baldin bada, ugalketa berezkozerbait delako da. Ugalketa gertatzen denean, gizarte zientziek ez dute ezer esateko, gauza naturaltzat ematen dutelako, baina ugalketa ezarekin topo egiten dugunean, ordea, azaldu behar dugu zergatik gertatzen den hori. Ugalketari uko egiten zaionean, beti gizarte jatorrizko arrazoiak argudiatzen dira:
2007
‎Eta, horretarako, barruko informazioa landu da. Langileei informazio bat ematean, oso ongizehaztu behar duzu zer informazio ematen den, nola ematen den, nola dagoenprozesatua... Zure langile guztiak ordenagailu baten aurrean dauden ingeniariakbadira, hizkuntza mota bat ulertuko dute.
‎Pertsona bat ezinbaita inoiz ere motibatuta egon ezertan ere parte hartzen ez badu. Eranaturalean sortu zen erlazio estilo bat mantendu nahi genuen; eta pertsonaguztiek jakin behar zuten zer egiten zuten, zergatik eta nola hobetu zezaketen.
‎Komunikazioaren esparruan, aldaketa nabarmenena elkarrizketaren kontzeptua da.Enpresa eta herritarra elkarren ondoan egotetik, enpresa herritarra sortzera jo dugu.Beraz, nahitaez ezagutu behar dugu zer nahi duten, zer espero duten gure interestaldeek. Hori elkarrizketa sistemen bidez egiten da.
‎Medio eta espazio birtualen parean, errealitateak (eguneroko errealitate hurbil eta ararte gabekoak) ez dubizitasunik, ezta entitaterik ere. Ikasi behar dugu zer eta nor izan medio horietatik, hortxe sortzen baita merezi duen ia ia dena. Errealitatea medioen ispilu bilakatuzaigu.
‎Lehenik eta behin, ikastetxe bakoitzean, hezkuntza erkidegoak erantzukizunez erabaki behar du zer balioren arabera hezi nahi dituen ikasleak. Balio horiekzein diren erabaki eta gero, ikastetxearen hezkuntza proiektuan sartu behar dira; hau da, ikastetxeak eskaintzen duen hezkuntzaren oinarrizko alderdiak, ikastetxearen helburu nagusiak, ikastetxeko osagaien egitura eta funtzionamendua etaantzeko edukiak jasotzen dituen proiektuan (Zabaltza, 1996).
‎Erakundeak ezagutu behar du ZER lan eskain dezakeeN langile bakoitzak.
‎Erakundeak JAKIN behar du ZER lan eskain dezakeeN langile bakoitzak.
2009
‎Denok errespetatzen ditugun giza eskubideenestandarrarekin ados egon nahi baldin badugu, gauza hauek nola tratatu behar dira. Hori esana dago, ezin ditugu asmatu, ezin ditugu errepide orri berriak proposatu.Orduan, horri dagozkion hiru multzo dira jarraitu beharrekoak: lehena, egia, ikerketa minimoa egon behar du zer gertatu zen aitortzeko; bigarrena, justizia etaazkenik, hirugarrena, konponketa. Justiziak nolakoa izan behar ote duen?
‎Sarritan, agentzietatik etorritako albisteok bide erakuslegertatzen dira; alegia, nork bere aldetik landu behar duen berriaren atariizaten dira. Kirol sailetan kazetari bakoitzak bere espezialitateak ditu.Horietan eurak dira jaun eta jabe eta eurek ere erabaki behar dute zer eginteletipoekin: datorren moduan argitaratu ala berregin.
‎Esaterako, informazioiturriek eurek nahi duten informazioa edo eurek nahi duten moduan kaleratu ezdugulako demanda egitea. Kasu horretan zuhur ibili behar du herriko kazetariak, ongi bereizi behar baitu zer den informazioa eta zer den propaganda, eta argi izanbehar du bere nagusiak izan ezik, inork ezin izango dizkiola interesen araberaprofesionalak ez diren irizpideak inposatu.
2012
‎Orain, formalki aske diren herriak ere, nazioartean aitortutako estatuak izan arren, kanpotik menderatu eta administratu daitezke, eta izatez hori gertatzen zaie. Naziozapalduok, estatu propioa ere ez dugunok, jakin behar dugu zer inplikatzen duenestatua konkistatzeak, alegia: lehenik, inperialismoaren helburuak eta bitartekoakezagutzea, haren aurkako borroka irabazteko; bigarrenik, gure historiatik etagure indarretik abiatzea, hau da, gure klase borrokaren esparru autonomotik; hirugarrenik, gure estatu eredua aurretik itxuratzea, orain hasita, ahal den neurrian; eta, laugarrenik, estatua gauzatu behar duen subjektu kolektiboa definitzea:
2015
‎Ezagutzaz ari bagara bai, ezagutzaz ari bagara gurean berde argitsu hori agertzen da, baina erabileran, zalantzarik gabe, ez. Eta aztertu behar dugu zergatik ez. Ezagutzan goragoaz, erabileran behera goaz...
‎Hizkuntzen egoera zein den, eta hizkuntzak bizirik irautean zerfaktorek eragiten duten eta zein diren, aztertua dago, badauzkagu datu batzuk. Gaur goizekodatuek ere 30 urtetan hizkuntza bilakaera herri desberdinetan zein izan den neurtu dute.Gero partaidetza prozesuak behar direla esango dut, eta agian kontrajarriak direla emandezake baina ez, nik uste dut oso ondo bereizi behar dugula zer den zientzia, eta zer denbakoitzak duen iritzia. Eta orduan, gai hauek ere gero eta modu zientifikoagoan aztertu, eta, debate horretan sartuko naiz baina beste batean ez?.
‎Ikasleek beste gaitasun bat garatu behar dute enuntziatuari zentzua emateko: proposaturiko egoera ulertu behar dute, jakin behar dute zer dagoen jokoan ikuspuntu matematikotik, horrela, egoerari hoberen egokitzen zaizkien estrategiak eta tresnak aukeratu egingo dituzte (Briand eta Chevalier, 1995: 81).
‎Zer motatako profesionalekin egin duzu elkarlana? (ondo identifikatu behar duzu zer behar duzun eta nork egin dezakeen). Zer zentzumen erabili du audientziak zure proiektuan?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia