2015
|
|
Baina, hala edo honela, anomalia identitarioek ezin diote proiekzio unibertsalari uko egin. Uko egingo baliote galduko lukete bizirauteko
|
behar
duten zentzu integrala. Gogora dezadan:
|
|
Esan bezala, euskaraz egitea Identitateari bestelako beregaintasuna kontrajartzen dion neurrian da anomaloa, eta handik sortzen zaio berezkotasunik. Praktika den aldetik beste adierazle batzuekin artikulatu
|
beharra
dugu zentzurik izan dezan, eta horietan bestetasun beregaina sortzen sinergia handiena eragin duena euskal Zeraren burujabetza izan da. Orain arte, nazioaren burujabetza izan dugu adierazle eta zentzu emaile, baina hemendik aurrera seguruenera ez da hura izango.
|
|
Anomaliari dagokionez, gauza bera esan behar da, baina nabarduraren bat eginda: Identitateak ez bezala, anomaliak lan gehigarria egin
|
behar
du zentzua lortze eta gordetze aldera, identitatean esan barik doan zentzu adostu hori ukatzen zaio anomaliari, eta ondorioz, biziraun nahi badu, zentzua bilatzeko lan gehiago du; hori dela eta, anomaliek historia, sedimentu, zeinu kate eta izan daitezkeen gainerako inkontzientetan egoskor ibili behar dute, aztarrika, zentzuaren bila.
|
|
Transmisioaren ideian mezua da muina, deitu informazioa, deitu zentzua. Jende artekoa bada zabalik behar du, ez da, esan bezala, garraio edo transferentzia hutsa, ez da herentzia genetikoa, ezta imitazio tolesgabearen emaria; jendeak
|
behar
du zentzurik eman eta zentzura ekarri, mezua kodetu eta deskodetu, alegia. Komunikazio hark, sinbolo eta interpretazio irekietan egin beharrekoa denez, bai igorlea bai hartzailea, biak ala biak ditu mezugile.
|
|
Idazkiaren arabera, Diputazioak egoki atzematen zuen" Gurutzadan hildakoen monumentua modifikatzea,
|
behar
duen zentzua emanez, eta hala, nafartar guztiek aurki dezaten bertan bake sinbologia, bai eta pizgarri ere, pentsamendu goren eta otoitz kristauen altxatzeko, patriaren alde bizitza eman duten guztien oroitzapenean, noiznahi, eta edozein bandotan zeudela ere". Tenplu kontsakratua izanik, ez zezakeen aterbean eman" garaitu zutenen gomuta bakarrik, garaituak ere nazioko haurride, eta Kristorengan haurride ere bazirelarik", alabaina" aferak beste munta zeukakeen, monumentuak izaera zibil hutsa baleuka".
|
2017
|
|
Enpresek, lan munduak, merkatu erraldoi baten gisara, talentudunak baino ez dituzte nahi goi postuetarako, behe mailako postuetarako masa amorfo eta ezgaia uzten duten bitartean. Heziketa sistemak ederki daki zer egin
|
behar
duen zentzu honetan: alde batetik, Oskolak badu askotan nabarmenki ikus daitekeen benetako izaera indibidualista bat, ikasleen lan indibidualek, espediente indibidualek eta abarrek erakutsi bezala; baina, bestetik, subjektu abstraktu eta unibertsalak ekoizten dituen dispositibo unibertsalista eta instrumentalista ere bada; hau da, kultura eremuaren murrizketa egiten duen dispositiboa den neurrian, Oskolak definitzen du zer den kultura eta zer ez, zein den legitimoa eta zein ez, zer den probetxuzkoa eta zer ez.
|
|
Hezkuntzak berezko balioa izan behar du, heziketa formala —kategorikoa eta a prioristikoaizan behar du; hots, ez da belaunaldi bakoitzaren baldintzetara egokitzen ibili behar, ezta helburu jakin bat dutenentzat soilik balio behar, berez izan
|
behar
baitu zentzua. Hitz gutxitan, Gramscik esan bezala, kontzientzia kritikoa garatu eta ezjakintasunetik atera behar ditugu ume eta gazteak, testuingurua bat ala bestea izan; hots, Suchodolskiren ildotik, gizabanako baliagarriak (ez ekonomikoki) trebatu, geroak ekarri behar dituen arazo berriei ebazpen edo konponbide berriak asmatzeko gai izan behar duten gizabanako malguak:
|
2022
|
|
Bizitza tragikoa da eta komikoa ere bai maiz," bata mingarri, bertzea sorgarri" idatzi zuen Arnaut Oihenartek XVII. mendean. XXI. mendean ikasi
|
behar
dugu zentzu tragiko hori antzematen, zentzu komikoa galdu gabe. Atseginik ez da minik gabe.
|