Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 66

2001
‎Zuzentzeko eta moralizatzeko, kontsumoaren munduan etikaren espiritua sortzeko duten gaitasun handiaz ohartzen hasi behar dute kontsumitzaileek.
‎Zer egin behar du kontsumitzaileak gai esoterikoen eta mirarizko produktuen arrakasta handiaren aurrean?
‎Zein eginkizun izan behar lukete kontsumitzaileek elikadura arloko krisietan?
‎...ulako, hain zuzen ere, elikagaien bidezko toxiinfekzioa harrapatzeko aukera ahalik eta ñimiñoena izan dadin lagungarri izango dituen estrategiei (hala nola sukaldean baliatu behar dituen lanabes eta tresnak behar bezain garbi egon behar direla edo elikagaien kontserbazioan hotz katea inola ere eteterik ez dagoela, adibidez) eta irensten dituen elikagaiei buruzko informazio egiati eta argia eduki behar du kontsumitzaileak eskura.
‎Arroz lurrundua: Arroza arinak eta erraz bereizteko modukoak behar dituzten kontsumitzaileek gogoko duten arroz mota da. Ez da pasatzen eta ez da itsasten.
‎Edozein higienizazio ekintzaren helburua izan behar luke kontsumitzaileak nahi eta/ edo behar duena betetzeko gai den produktua ematea. Horretarako, produktuaren kalitate ona eta aplikazio egokiari buruzko informazio egokia behar dira.
2002
‎Dena dela, ordura arte egindakoa haustea da diseinatzaile gazteen eginkizuna, beraiek izan behar dute kontsumitzailea harrituko dutenak.
‎Irteeran agertu ezean, bidaiaren zenbateko osoa ordaindu behar du kontsumitzaile edo erabiltzaileak eta ordaindu gabe dauden kopuruak ere ordaindu ditu, alde biek besterik adostu ezean.
‎Gaur egun, ahal denean, koloratzaile naturalak erabiltzeko joera dago, sintetikoak edo artifizialak erabili beharrean, kaltegarriak ez direla eta, beraz, giza osasunerako arriskurik ez dutela uste baita. Koloratzaileek bete beharreko baldintzak Elikagaietan gehigarri koloratzaile gisa erabiltzen diren substantziek oinarrizko baldintza batzuk bete behar dituzte kontsumitzaileen osasunerako arriskuak saihesteko. Funtsean, ez dira kaltegarriak izan behar; espezie kimiko definitu eta purua izan behar dute; tindatzeko ahalmen handia izan behar dute ahalik eta kantitate txikiena erabiltzeko; produktuari erraz txerta dakizkioke; ahalik eta egonkorrenak izan behar dute argiari, beroari, pH aldaketei eta agente oxidatzaile eta erreduktoreei; tindatu behar dituen produktuekiko bateragarritasuna izan behar dute; ez dute izan behar ez usainik ez zapore desatseginik, ahal den elikagaiaren ezaugarriak ez aldatzeko.
‎Europako araua Espainiako sistemara egokitu da, joan den urriaren 11n produktu biozidak bereziki nekazaritzakoak ez diren plagizidak erregistratu, baimendu eta merkaturatzeko ebaluazio prozesua arautzen duen Errege Dekretua onartu ondoren. Espainiako egoera Higienizazio ekintza ororen helburu nagusia izan behar du kontsumitzaileak nahi edo behar duena betetzeko gai den produktua ematea. Horretarako, aldez aurretik, informazio egokia da produktua behar bezala aplikatzeko eta produktuaren kalitate ona izateko, bai eta produktuak eta industrialak garbitzeko eta desinfektatzeko produktuak merkaturatzen diren herrialde edo eskualde bakoitzaren idiosinkrasiara egokitzeko ere.
2003
‎“Negoziatzeko orduan, gauza bera ematen dio bezeroari API batekin edo beste pertsona batekin, bilatzen duena ematen badio”, dio epaiak. Etxebizitza bat erosi behar duen kontsumitzaileak “ez gaitu baloratzen enpresek edo epaitegiek egin dezaketen bezala, eta horientzat egiten ditugu peritajeak”, deitoratzen du euskal organo kolegialeko lehendakariak. Higiezinen jabetzako agente bat baliagarria izan daiteke kontsumitzailearentzat, baldin eta profesional tituluduna eta esperientziaduna bada, kasu hauetan:
‎Espainiako enpresen %70ek baino gehiagok uste du Internet bidez erosketak egin behar dituzten kontsumitzaileen mesfidantza dela Espainiako merkataritza elektronikoaren garapenaren oztopo nagusia. Hori ondorioztatzen da Merkataritza Ganberek egindako “Salmenta elektronikorako sektore oztopoei buruzko azterlana” txostenetik.
‎Espainiako enpresen %70ek baino gehiagok uste du Internet bidez erosketak egin behar dituzten kontsumitzaileen mesfidantza dela Espainiako merkataritza elektronikoaren garapenaren oztopo nagusia; izan ere, Espainian, entrega eta ordainketa prozesu elektronikoen arazoek ez dituzte salmenta horiek oztopatzen, “Salmenta elektronikorako oztopo sektorialei buruzko azterketa” merkataritza ganberen txostenaren arabera. Espainiako eta Europako enpresen arteko alde nagusia da, Espainiarrentzat kontsumitzailea oztopo nagusia den bitartean, Europako Batasuneko (EB) gainerako enpresentzat oztopo nagusia dela ondasun eta zerbitzu batzuk ezin direla elektronikoki saldu.
‎Charles A doktorearentzat. Morrisek, Jerry Avorn lankidearekin batera azterlan honen egilekideak, kontu handia izan behar dute kontsumitzaileek, “industria farmazeutikoak bezala araututa ez dagoen industria batekin” ari direlako. Bostongo Brigham and Women´s Ospea duen ospitaleko doktore hauek belar dendako zortzi produktu ezagunenen izenak bilatu dituzte Interneten.
2004
‎Hala, zaila da emaitza egiaztatzea, beste azterketa bat egiten ez bada. Laborategiko analisiak fidagarriagoak dira, baina beti ez dagoen denbora behar dute Kontsumitzaile batzuek elikagaien arriskuak identifikatzeko mekanismoak edo sistemak eskatzen dituzte. Horretarako, Estatu Batuetan patogeno arruntenak detektatzeko analisi erraz bat egiteko aukera ematen duten kitak jarriko dira merkatuan.
‎Bigarren Mundu Foroko gai zerrenda Lehenengo gaian, aurkezpen dokumentuak adierazten du industria arduratzen dela elikagai kaltegabeak eta kontsumitzeko egokiak emateaz, higiene praktikak aplikatuz eta elikagaien arriskuak kontrolatuz. Eta gobernuek zaindu behar dute kontsumitzaileek behar bezala babestuta egon behar dutela elikagaiek eragindako gaixotasunetatik edo horiek eragindako kalteetatik, bai eta nazioarteko merkataritzatik datozen elikagaiekiko konfiantzari eutsi ere. Horretarako, adierazten du kontrol zerbitzu ofizialek gai izan behar dutela elikagaien kaltegabetasunaren arloko arauak modu eraginkorrean betearazteko, eta hori antolakuntza egituraren eta zerbitzu ofizial horien kudeaketaren mende egongo da.
2005
‎1 Alde batetik, kontuan izan behar dugu kontsumitzaileok markekiko dugun gehiegizko mendekotasuna iruzurrak egiteko aitzakia dela etxe komertzial askorentzat. Alegia, izenak izanak baino garrantzi gehiago hartzen duen heinean, kalitate gutxiagoko produktuak saltzen dira marka izenaren babespean.
‎Arriskurik gabeko kontsumoaragabeak kontrolagaitzak diren arriskuak sortzen dituela erakutsi behar zaie umeei, baita kontsumo arduratsua gai dela gizateriaren bizi kalitatea hobetzeko eta gure planetaren etorkizuna ziurtatzeko. Béné sustatu nahi bada, umeek txikitatik ikasi behar dute kontsumitzaile gisa dauzkaten eskubideak babestu egin behar direla. Kontsumo ardudicte Lavoisier ek Kontsumoaren Europako Lehen Kongresuan (Donostia, 2000: 74) zioen bezala:
‎Elikagaiei buruzko publizitateak gero eta kontrol zorrotzagoa behar du kontsumitzaileen osasuna babesteko, batez ere haurrena. Hala ere, oraingoz autorregulazioaren bidea hautatu da, elikagaien industriak egoera kontrolatzeko gai dela froga dezan.
2006
‎1964ko Estatutuak zioen publizitate subjektuak bitartekari lana egin behar zuela kontsumitzaileen eta iragarleen (produktuen salmenta sustatzaile zen publizitate emailea izan baitaiteke) artean (Tallón, 1972: 88).
‎Kontsumo Zuzendaritza Nagusiak gutun bat bidali dio erregulatzaileari, zerbitzua euskal operadorearekin kontratatu zuten erabiltzaileen artean sortzen ari den “ziurgabetasunarekin bukatu behar da” adierazteko. Gobernu autonomoak neutraltasunez defendatu behar ditu kontsumitzaileen interesak; baina, bi sozietateren bidez (EITB eta Energiaren Euskal Erakundea), Euskaltelen akzioduna da kapitalaren %7 du, eta bi ordezkari ditu enpresaren administrazio kontseiluan. Bezeroek, une honetan, informazio kontraesankorrak dituzte zerbitzuaren funtsezko alderdiei buruz:
‎Eta Espainiako Kontsumitzaile eta Erabiltzaileen Konfederazioko (CECU) Madrilgo bozeramaileak, Antonio Lópezek, berriz, “lasaitasunerako” deia egin du, Almudenako “zubia” baino lehen gasolindegiek greba egiteagatik hiriburuan sor daitezkeen “gatazka egoeren” aurrean. Lópezek azpimarratu zuen gasolina zerbitzuguneetako langileek kontuz ibili behar dutela “hornidurarik ezarekin”, eta “gutxieneko zerbitzuak errespetatu” behar dituztela kontsumitzaileari arazorik ez sortzeko. Hala ere, erabiltzaileei ohartarazi zien “langileek grebarako duten eskubidea errespetatu behar dutela”, nahiz eta “herritarrek eta, oro har, kontsumitzaileek askatasunez garraiatzeko duten “oinarrizko eskubide onartuarekin” talka egin dezaketen.
2007
‎Kontsensu sozialaren aldaketa horren eragilea izan behar du kontsumitzaileak.
‎Merkatu bakarraren onuradun izan behar du kontsumitzaileak, tratu hobea hartu behar du
‎Merkatu bakarraren onuradun izan behar du kontsumitzaileak, tratu hobea hartu behar du
‎kontsumoak berebiziko garrantzia du egun, familien zorpetze maila biziki handia baita.Jendeak askotan ez daki nolako konpromisoak hartzen ari den eta egiaz zer egiten ari den, kontsumorako kreditu bat kontratatzean.Hori ez da ona.Nola ikusten duzu kontsumitzaileen elkarteen betekizuna 27en Europar Batasunean. Espainian, bereziki, erakunde arras indartsuak dituztela uste dut.Horietako batzuen arduradunekin bilerak izan ditut eta horrelaxe erakutsi didate.Zorionak eman behar dizkiet elkarte horien jarduera onagatik eta, bidez batez, Osasun Ministerioa betetzen ari den rolagatik.Bide onetik omen doaz, horixe da arrakasta biltzeko forma egokiena.Kontsumo politika ez da uharte bat, ez dugu isolaturik kontsideratu behar.Alor hauetan gobernuekin elkar hartuta aritzeak garrantzi handia du.Merkatu bakarreko abantailen onuradun gertatzen asmatu al du kontsumitzaileak. Ez dut uste baiezko biribila izan daitekeenik erantzuna.Argiak eta itzalak ditugu hor ere.Zifrek ederki erakusten dute europar kontsumitzailea ez dela finantza zerbitzuen onuradun mugen gainetik.Europar kontsumitzaileen %1ek bakarrik dauzkate horrelako zerbitzuak eskura.Internet bidezko erosketak ere hutsaren hurrengo dira oraingoz.Sareak eskaintzen dizkigun aukerak alferrik galtzen ari gara.Interes orokorreko zerbitzuak liberalizatu badira ere, ondasun eta zerbitzuen enpresaz aldatzea asko kostatzen zaio kontsumitzaileari.Tramiteak konplexuak dira eta hobekuntzak ez dira biziki nabarmenak.Horrez gainera, erreklamazioak telefonia alorrean, adibidez ugaldu egin dira.Nolako neurri politikoak hartuko ditu Zuzendaritza horrek egoera hau hobetzeko. Egun bertan, elkarren arteko operagarritasun eta telefonia kontuak lantzen ari dira.Roaming eta antzeko gaietan, adibidez, kontsumitzailea hobeki babestuko duen legeria berria prestatzen ari gara.Oraintxe bertan enpresa batzuk sekulako etekinak erdiesten ari dira kontsumitzaileari kobratzen dizkioten tarifa handiei (handiegiei, zenbaitetan) esker.Adiera horretan kontsumitzailea hobeki babestuko duen araua sortu beharra dago.Kontsumitzailea babesteari dagokionez, bederen, Europar Batasunaren errealitatea ez da, inondik ere, harmonikoa.Nolako arazoak dakartzate batetik besterako alde horiek. Kontsumitzailea babesteko politika komuna gorpuzteko nolako pausuak egin behar dira. Batetik, informazioa trukatzeko sistema komunitarioetan eskarmentu handia dugu: ...aplika daitezen lortzeak garrantzi handia du.Lehen lehenik, Interneten bidez produktu edo zerbitzu bat erosten duenean, adibidez, garrantzitsua da kontsumitzaileak nolako eskubideak gauza ditzakeen ezagutzea.Erositakoa itzultzeko eskubidea ote duen, emaniko dirua berreskuratuko duen, noiz itzuliko zaion... jakin behar du.Merkataritza elektronikoa darabilenean ere nolako eskubideak dauzkan ezagutu behar du kontsumitzaileak, oso inportantea da hori.Kontsumitzaileentzako Europako Zentroak, hain zuzen, horretarako daude hor: kontsumitzailea aholkatu eta informatzeko, alegia.Nolako neurriak aplikatzen dira egun elikagai seguruak eskuratzeko. Elikagaien eta animalientzako pentsuen kontrola beste norbaiten ardurakoak dira, ez dira nireak, baina, nolanahi ere, produktu arriskutsuen gaineko informazioa zabaltzeko eta elikagaiez azkar ohartarazteko sistema partekatu bat ere badugu.Horrelako sistemek funtzionatzeak garrantzi handia du, estatu kideen arteko elkarlana susta dadin.Horrez gainera, elikagaiei buruzko informazioa nola transmititu genukeen oraindik ari gara aztertzen.Produktuen etiketan nolako datuak agertu behar diren erabaki behar dugu:
‎kontsumitzailea da galderen erantzulea. Ondorioz, galdeketekpublikoa ulertzeko duten modua, produktuaren erabilera zuzena ahalbidetzekoezagutza behar duen kontsumitzailea da. Neurri berean, ongi komuna ere halaxeidentifikatuko da:
2008
‎Europako aire konpainiek Internet bidez txartelak banatzeko modua “ez da onargarria”, Antonio Tajani garraio komisarioak eta Meglena Kuneva kontsumitzailea babesteko komisarioak enpresa horiei bidalitako gutunaren arabera. Gutun horretan, hegazkin txartelak saltzen dituzten webguneek Europako araudiaren arabera bete behar dituzten kontsumitzaileen eskubideak zehazten dira. Helen Kearns Kontsumitzailea Babesteko Europako Erkidegoko bozeramaileak azaldu zuenez, gutunean 30 puntu zehaztu dira, garraio arloko Erkidegoko legeriari jarraiki, webguneek “erabiltzaileentzako beharrezko informazio guztia” jaso dezaten.
2009
‎Enpresak edo teknikariak uko egingo balio dokumentu hori aurkezteari, Polizia etxera joan eta salaketa jarri behar du kontsumitzaileak.
‎Baieztapen horiek elikagaien segurtasuna etengabe zaintzeko lana ezkuta dezakete, kontsumitzen diren produktu guztiak kaltegabeak izan daitezen. Nazioartean, ikerketa batzuen arabera, elikagai industriek eta unibertsitateek elkarlanean jardun behar dute kontsumitzaileek elikagaien segurtasunean duten konfiantza hobetzeko. Etengabe zaintzen Elikagaien segurtasuna egoki kudeatzeko, produktuak kontrolatu behar dira prozesu guztietan.
‎Esan behar da deskribatutako datuak eta interpretazioak analisia egin zen uneari dagozkiola eta indarraldi mugatua dutela. Horregatik, molde ogien nutrizio etiketa berrikusi behar du kontsumitzaileak, eta erantsitako sodio/ gatz edukia egiaztatu. Hau da, gramo bat gatz (sodio kloruroa) %40koa da.
‎Aldekoen arabera, ingurumen eta ekonomia abantailak askotarikoak dira, eta Al Gore edo Bill Gates bezalako pertsona ospetsuek beren alde agertu dira. Zenbait enpresak beren fabrikazio prozesua hobetzeko lan egiten dute, baina oraindik garapen handiagoa behar dute kontsumitzaileengana iristeko.
‎kontsumitzaileak kontsumo harremanetan euskara edo gaztelania erabiltzeko duen eskubidea, baina kontsumitzaileak eskubide hori izateak ez du esan nahi establezimendua behartuta dagoenik kontsumitzaileak aukeraturiko hizkuntza erabiltzera. Establezimenduak bermatu behar du kontsumitzailea, edozein delarik honek aukeraturiko hizkuntza ofiziala, artatu egingo duela, hori da berari dagokion betebeharra; baina berak aukeratu dezake, kontsumitzailea artatzerakoan, erabiliko duen hizkuntza, kontsumitzaileak darabilena edozein delarik ere.
‎Azkenik, kontuan hartzekoa da, halaber, kontsumitzaileari hizkuntza aukeratzeko bermatzen zaion eskubideak sortarazten dituen hizkuntza betebeharraren subjektuak ez direla establezimenduetako langileak, establezimenduak edo enpresak berak baizik. Establezimenduak dira" prestasun printzipioa" bete behar dutenak, hots," prest" egon behar dutenak kontsumitzailea artatzeko, edozein delarik ere honek erabilitako hizkuntza ofiziala.
‎Erraza da hizkuntza kontuetan katramila sortzea, baina, adostasunak edo desadostasunak gorabehera, gezurretan ibili nahi ez duen orok onartu eta aitortu behar du kontsumitzaileen hizkuntza eskubideei buruzko Euskadiko araubideak ez duela inor behartzen esparru pribatuan gogoz kontra euskaraz hitz egitera. Behartu, ez du inor behartzen; araudiak bermatzen duena da zenbait enpresak eta establezimenduk ezin izango dutela eragotzi kontsumitzaileek euskara erabiltzea, eta, euskara erabilita ere, artatuak izango direla.
2010
‎Olioa ontzi itxietan gorde behar dute kontsumitzaileek.
‎Mikro CSP teknologiak eraikin baten energia beharren %40 bete lezake. Erronka nagusiei dagokienez, oraindik heldugabea den teknologia da, eta garapen handiagoa behar du kontsumitzaileengana zabal dadin. Sistema horren bultzatzaile nagusietako batek, Sopogy enpresako zuzendari Darren Kimurak, adierazi du gutxienez bost urte direla mikro CSP teknologia eraikinetan erabiltzeko.
‎Ezinbestekoa da produktuen etiketetan informazio egokia ematea, bai eta kontserbazio tenperaturari, manipulazioari edo produktuaren balio bizitzari buruzko gomendioak ere. Zer egin behar dute kontsumitzaileek. Kontsumitzaileak listeria bidez kutsatzeko arriskua murrizteko jarraibideak ere har ditzake:
2011
‎Hau da, batean badugu eragile kaltegarri bat, eta arduradunek erabakiak hartu behar dituzte kontsumitzaileak babesteko. Aldiz, arrain urdin batzuek duten merkurioa arriskutsua izan daiteke, bai, baina soilik populazioaren talde batentzat, eta merkurio kontzentrazioa oso handia bada; ez beti.
‎sareek (peer to peer edo parekotik parekora) aldaketa ikaragarria ekarri dute ikus entzunezkoak kontsumitzeko ohituretan. Musika, bideoak, literatura eta abar argitaratu eta banatzea produkzio etxeen eta argitaletxeen esku zegoen lehen, eta haiek eskaintzen zutenarekin moldatu behar genuen kontsumitzaileok. Eskaintza hori mugatua zen, enpresa horien marketin estrategien edo kontu ekonomikoen arabera erabakitakoa.
‎Enpresa banatzaileak edo merkaturatzaileak kontrolatu behar du kontsumitzaileak eskatzen duen potentzia kontratatukoa baino handiagoa ez izatea. Potentzia kontrolatzeko etengailuak, maximetroak edo ebakidura automatikoko bestelako aparatu batzuk erabiltzen dira potentzia kontrolatzeko.
‎Banku bateko epe finko batek %2 eman diezazuke. Zer egin behar du kontsumitzaileak hiriko eguzki baratze batean inbertitzeko? “Pilotakada eman ahal izan genuen, baina ez genuen egin” Gurekin harremanetan jarri ondoren, guztiaz arduratzen gara.
2012
‎Zer batzordetara jo behar dute kontsumitzaileek. Kontsumitzailearen bizitokiari dagokion batzordera.
‎13 Adieraz itzazu kontsumoko arbitraje batzordeek bete behar dituzten bost funtzio, eta azaldu gaur egungo kontsumoko arbitraje batzordeen mailak. 14 Azal ezazu zer datu bete behar dituen kontsumitzaileak kontsumoko arbitraje eskaeran. 15 Egizu eskema bat kontsumoko arbitraje prozesuan parte hartzen duten pertsonen eta erakundeen arteko harremanak bilduta.
‎Xedapenak zigortu egiten du jokabide kode bati atxikita egoteari buruz iruzur egitea, beste edozein gogoeta alde batera utzita. Horiek horrela, ohiturak esaten digunez, ziurtatu egin behar dugu kontsumitzaileek ez diotela behar baino konfiantza handiagoa ematen enpresari edo profesional bati, berez existitzen ez den egoera batengatik; hots, jokabide kode bati atxikitzeagatik.
‎Informazioaren isiltzeak egokia izan behar du kontsumitzaileen jokaera ekonomikoan eragiteko eta, bereziki, haiek erabaki ekonomikoak hartzera bultzarazteko, informazioa izanda, ez lituzketenak hartuko. Horrela, printzipioz, beharrezko informazioaren isiltze hutsak ez dakar per se merkataritza jarduera desleial baten izatea, edo, hitz zehatzagoetan, engainuzko publizitate baten izatea.
‎1964ko Estatutuak zioen publizitate subjektuak bitartekari lana egin behar zuela kontsumitzaileen eta iragarleen (produktuen salmenta sustatzaile zen publizitate emailea izan baitaiteke) artean (Tallón, 1972: 88).
‎Saltzailea da, zuzenean, produktuaren akatsengatik erantzun behar duena. Gero fabrikatzaileari edo hornitzaileari erantzukizunak eskatu arren, establezimenduak bere gain hartu behar ditu kontsumitzailearen erreklamazioak. Krisiarekin, denda asko itxi dira, eta baliteke orain dela gutxi jostailu bat erosi duenak ikustea artikulua erosi zuen lokaleko ateak itxita daudela.
‎egunean bi kilo sortzen dira, eta horietatik erdiak bilgarriak eta bilgarriak dira, Ekologistak Martxan taldearen arabera. Hori dela eta, hiru erreen praktika ekologikoak are gehiago presente egon behar du kontsumitzaileen artean: gure benetako beharrei egokitutako kontsumoa egin behar da, gehiegi paketatutako produktuak baztertu (murriztu), erabili eta bota (murriztu) eta bizitza baliagarria luzatu, eta hondakinak modu egokian birziklatu.
2013
‎Zenbaitetan, jogurt horiei azukreak eransten dizkiete, eta hori ere kontuan hartu behar du kontsumitzaileak, zeren, azkenerako, gerta bailiteke jogurt natural batek adina kaloria ematea.
‎...k nahitaez bete behar dute giza eskubideei buruzko nazioarteko araudia, eta eskubide horiek sustatu behar dituzte beren jarduera esparruan.Laneko eskubideak.Enpresek nahitaez bete eta garatu behar dituzte Lanaren Nazioarteko Erakundeak (LANE) aitortutako langileen oinarrizko eskubideak.Kontsumitzailea babestea.Enpresek bere produktuak ekoizteko, bana­tzeko eta saltzeko etapa guztietan errespetatu behar dituzte kontsumitzailearen eskubideak.Ingurumenaren jasangarritasuna.Enpresek ekoizpen eta kontsumo jasangarrien printzipioei eta ingurumena babesteko eta kontserbatzeko printzipioei jarraikiz egin behar dute lan.Osasunaren sustapena.Osasunarekin erlazionatutako ondasunak eta zerbitzuak (elikadura, aterpea, oinarrizko osasun baldintzak, edateko uraren hornidura) eskuratzeko diskriminaziorik ez eg... Jarduten duten komu­nitateetan osasunari eta gaixotasunak prebeni­tzeari buruzko hezkuntza eta informazioa eman behar dute.Era guztietako ustelkeriaren aurka borrokatzea.Beren kontuetan, dokumentuetan, beste enpre­sekin dituzten harremanetan eta jarduten duten herrialdeetako administrazioekin eta botere publikoekin dituzten harremanetan gardenta­sun irizpideak aplikatuz funtzionatu behar dute enpresek.
‎Izan ere, Eroski Consumer askotan sartu da gai kezkagarri horretan. 2005ean, Juan Ramón Hidalgo Moya ohartarazi «elikagaiei buruzko publizitateak gero eta kontrol zorrotzagoa behar duela kontsumitzaileen osasuna babesteko, batez ere haurren osasuna babesteko». 2009an, Maria José Viñas azaldu du «telebistak kalte handiak egin ditzake haurren dietan».
‎Aurreikusitako neurriak abian jartzearekin, ziur gaude problema horiek errepikatzeko probabilitateak baxuak direla. Orain, industriak ezarri egin behar ditu kontsumitzaileek kontsumitzen dituzten produktuetan konfiantza osoa izan dezaten. 2013ko uztailaren batetik aurrera aplikatu ahal izango dira argitaratutako erregelamenduetan onartutako neurriak.
2015
‎" Gozatu ezazu! Kontsumitu nahi beste!" Modernitateko gizartea ekoizleena bazen, langileena, egungoa kontsumitzaileena da; sistemak behartzen du, subjektu orok izan behar du kontsumitzaile. Dagoeneko txiroenek ere amaitu dute kiribil kontsumitzaile horretan galdurik —ia jateko dirurik ez dutenen artean erraz topa daiteke arropa gehiegi edo kotxe bat baino gehiago dituztenak, bestelako katxibatxe antzuen artean—; jada ez da aberatsen pribilejioa.
2016
‎Arreta, Interesa, Desira eta Akzioa urratsetan oinarritzen den komunikazio eredua da. Eta modelo honen arabera, merkataritza komunikazioak kontsumitzailearen arreta lortu behar du lehenik, produktua badela jakin behar du kontsumitzaileak; gero, interesa piztu behar zaio produktua ezagutzeko; ezagutu ahala, erosteko desira sortu behar zaio; eta, azkenik, erosi, akzioa, egin behar du.Publizitate hedabidetako plangintza:
‎Kontsumitzaileak gero eta kontzientziatuago daude, eta prest daude energia errendimendu handiagoaren prezioa ordaintzeko, baldin eta informazio eta aholku egokia badute, Europako inkestek adierazten duten bezala. Behar bezala erabiltzen ez bada, Ecodesen adituak azpimarratu behar du kontsumitzaileak eskubidea duela, legez, establezimenduaren arduradunari eskatzeko eta, edozein aitzakia jartzen badu, idatziz erreklamatzeko. Etxetresna elektriko eraginkorrak zenbat aurrezten duen Etiketa energetikoak kontsumitzaileari eta ingurumenari mesede egiten die.
2017
‎Euskadin ondasunak komertzializatu edo zerbitzuak ematen dituzten pertsona fisiko eta juridiko guztiek (saltokiak, tabernak, jatetxeak, banku erakundeak, aseguru etxeak, gramioak&), etxez etxeko zerbitzua ematen dutenek barne, erreklamazio orriak izan behar dituzte kontsumitzaileen eta erabiltzaileen eskura. Horren harira, kartel elebidun bat jarri behar da jendaurrean, modu ikusgarri eta irakurgarrian, testu hau duelarik:
‎Ahal denean ordezko piezak erostea. Eta, nolanahi ere, bizkaitarrek gogorarazten dutenez, hiru erreen arau ekologikoa erabili behar dute kontsumitzaileek: «Behar beharrezko dena soilik kontsumitzeko murriztea, berriz erabiltzea produktuen bizitza luzatzeko eta, azkenik, bizitza baliagarria amaitzen dutenean birziklatzea».
‎Bidezko merkataritzaren aldekoek uste dute harreman justuagoak posible direla eta kontsumitzaileen ardura aldarrikatzen dute. " Kontzientzia hartu behar dugu kontsumitzaile moduan dugun botereaz. Europa iparraldeko herrialdeekin konparaketa egiten badugu ikusiko dugu nola bertako supermerkatuetako txokolate marka zuriek Fairtrade zigilua duten.
2018
‎Eskatu dugu DBHko 1 eta LHko 6 mailetako ikasleek ere inkestak pasatzea ikusteko nondik datorren eta zelakoa den arazoa. Laguntza behar duen kontsumitzaileak laguntza eskatu du. Zer pasatzen da orain kontsumitzen dutenekin?
2019
‎Pentsa dezagun egunkarietan nahiko maiz argitaratzen direla albiste faltsuak, eta, hala ere, gutako gehienek irakurtzen jarraitzen dugula. Kontuan hartu behar dugu kontsumitzaile garen aldetik dugun erantzukizunak usaimena garatzea eskatzen duela alea lastotik bereizteko, hau da, informazio fidagarria eta ez dena bereizteko. Egunkari irakurle batek goiburuko alborapenak bereizten ikasten duen bezala, erbiagatik katua eman ez diezaioten, Interneteko produktu erosle batek behar den entrenamendua hartzen du denborarekin, aipamen faltsu bat nahiko segurtasunez detektatzeko.
2020
‎Produktu horien zati handi batek alarma egoeraren hasieratik merkaturik izan ez duenez, adierazitako erorketa zuhurtziaz hartu behar da. Prezioak jaisteak egoera positiboa izan behar du kontsumitzailearentzat, ala ez. Ohiko egoeretan, KPIaren beherakada iragankorra eskaintza edo eskari faktoreek eragin dezakete.
2021
‎Gustura ez dagoen erosketa, bankuak kobratutako komisioa, atzeratutako hegaldia edo ekipajea galtzea… Kontsumitzaile gisa esperientzia txarra baduzu eta erreklamatu nahi baduzu, Internet bidez egin dezakezu izapide hori. Badakizu erosketak on line egiten badituzu, erosketa horiek aurrez aurre egiten badira bezalako bermeak dituztela, eta web orrian atal bat izan behar dutela kontsumitzaile gisa erabil ditzakezun erreklamazioei buruzko informazioari buruz. Artikulu honetan, erreklamazio orriak nola bete eta non erreklama dezakezun zehazten dizugu:
2022
‎Kobratu diezazukete? Aldez aurretik jakinarazi behar dute Kontsumitzaileen Defentsarako Legeari bagagozkio, beti jakinarazi behar zaio kontsumitzaileari kontratua sinatu aurretik. Eta, Cortésen arabera, aurrekontu baten kasuan, informazioa ere oinarria da:
‎Euriborraren eragina arintzeko, hipotekaren diferentziala merkatzea bankuarekin. Eta erabat saihesteko, pasatu hipoteka tasa aldakorretik tasa finkora bai nobazioa eginez, bai erakundearen hipoteka aldatuz (subrogazioa) edo mailegu berri bat kontratatuz, egungoa kitatzeko. 3 Interes handiagoko maileguak Tasak igotzen badira, zorpetzea garestiagoa da, eta horrek zuzenean eragingo dio finantzaketa behar duten kontsumitzaileen poltsikoari. Alde batetik, hipoteka bat kontratatu nahi dutenak honekin topo egingo dute:
‎Edonola ere, Riberak azaldu duenez, Espainiako Gobernuak aurrerantzean ere erregaien erosketa lagundu behar badu, egungo deskontu sistema aldatu egin dezake: «Gehien behar duten kontsumitzaileei laguntzeko, ahalik eta zorrotzena izan du sistemak».
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia