Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2008
‎Gurasoek eredu izan behar dute haurrentzat, eskolak baino askoz eragin handiagoa dutelako. Eredu izan behar hori zama izan ez dadin ideiak ematen ditut, oso modu xumean eta disfrutatuz egiteko.
‎Adibidez, aitona amonak gaixo daudenean, guraso askok ez dituzte haurrak bisita egitera eramaten, oroimen hori edukitzea ez dutelako nahi. Baina horri aurre egiten ikasi behar dute haurrek eta, gainera, gaixoek izugarri eskertzen dituzte bisitak.
2009
‎aita ahalguztiduna aldaretik jaitsi, izen abizenak eta akatsak dituen benetako aita irabazi ahal izateko. Aitaren akatsak onartu behar ditu haurrak. Horretarako autoreak giza dohainak dituzten ahateekin osatzen du istorioa.
‎Herrizaingo Sailaren arabera, amak haurtzaindegian utzi behar zuen haurra goizean, lanera joan aurretik, baina konturatu gabe, lantokira joan zen zuzenean. Bertatik ateratzean, 14:00ak aldera, haurra autoan zegoela ohartu zen.
2010
‎Ohitura horiek etxean ikasten dira. Beraz, gurasoek ere arduratu behar dute haurren elikaduraz.
‎17:00etan Elizondon, adibidez. Begiak tapatuta, eta eskuetan egurrezko ezpata dutela, plazan barrena oinetatik lotutako oiloak aurkitu behar dituzte haurrek, eta aurkitzen duen lehenak etxera eramango du sari gisa.
2014
‎Zazpi familiak eskaera egina dute lehen hezkuntzan, eskaintza egon ez arren. Eredu publikoan ikasteko, Zallara eraman behar dituzte haurrak, herritik 26 kilometrora. Euren erreibindikazioarekin jarraitzen badute, eskaintza publikoa izango dutela uste dut.
‎Seme alabak Lizarrako ikastolara (Nafarroa) eramaten dituzten gurasoetako bat da. Andosillan (Nafarroa) bizi da, eta egunero 36 kilometro egin behar ditu haurrak ikastolara eramateko. Beste 36, etxera itzultzeko.
2016
‎Horrek zer esan nahi du? Bi hiru egunez eskola galdu behar dutela haur horiek, hilero hilero. Ikasteko eskubidea ere kentzen zaie.
2018
‎Familien jatorrian baino gehiago, maila sozioekonomikoan dago muina. Hezkuntzak ezin ditu klase sozialak edota patriarkatua bere horretan gainditu, baina hori dugun bitartean hezkuntza sistemaren lehentasun nagusietako bat izan behar du haur horiek ahalduntzea. Egia da, halaber, immigrazioren eta kulturartekotasunaren trataeran asmatu behar dela.
2019
‎fruta eta barazki gehiago jan behar dela, lekale gehiago... Fruta aldetik hobeto gaude, baina gehiago jan behar dute haurrek. Barazkiak, aldiz, oso gutxi jaten dituzte, eta aniztasuna falta da.
2020
‎Pieza bat izateko prestatzen dituzte. Sistemak zer behar duen, horretarako ikasi behar du haurra. Zer behar duen erabakitzeko aukerarik izan ez duen komunitate batean.
‎Hezkuntzaren ikuspuntutik, haurrak etxean daude, baina amek ez dute orientaziorik jaso, ez dakite nola bideratu behar dituzten haurrak, ez delako egon hezkuntza bideratzeko mekanismorik. Emakumeen kontrako indarkeria ere handitu egin da; egoera batzuen berri izan dugu, baina beste kasu batzuei buruz ez dakigu ezer.
2021
‎Gurasoen laguntza da tresnarik garrantzitsuena Zalduegirentzat: bidelagun izan behar dituzte haur eta gazteek bideo jokoekin aritzeko orduan. «Bideo jokoak aukeratzeko orduan, helduen laguntza behar dute, haiek jakin arte zer den egokia».
‎Babes eta inklusio sarean dauden nerabe eta gazteen egoeraren inguruko azalpenak ere eman zituen Belen Larrion Gipuzkoako Foru Aldundiko Haurren Babeseko eta Gizarte Inklusioko zuzendari nagusiak. «Presente izan behar dugu haur eta nerabe hauek bizitza autonomo bat egiteko aukera gutxiago dituztela bertan jaiotakoek baino».
2022
‎«Zergatik mugatu behar dugu parkeetara? Zergatik egon behar dute haurrek parkeetan. Harago joatea erabaki genuen.
‎tonalitatea. Egokia izan behar baitu haur eta helduendako. Errotabehere betiko ametsa nolazpait betetzen ari da, haurren bidez, Lertxundirekin proiektu batean parte hartzea baitzuen:
‎Zaintza desastre bat izan da guretzat. Jakina, hori esatea gizarte batean zeinean goraipatzen baita andreak zaindu behar dituela haurrak... Hori dudan jartzea, hori oso gogorra da.
‎Hurrengo maila batean, haurrek hausnartzeko aukera eskaini behar du, kontakizunaren gertaerek lagunduta. Hemen ere narrazioak errespetuz hartu behar du haurra, tontotzat hartu gabe, hausnarketa eta lezioa ematea desberdin direla jakinda.
2023
‎Badirudi egungo egoerak okerrera egin dezakeela, egungo ratioak handitu daitezkeela. Ratioak handitzeak esan nahi du gela berean bizi behar duten haurren kopurua handitzea. Adin horietan dituzten beharrak kontuan hartuta, haurrek hezitzaileen arreta txikiagoa izango dute.
‎Hain justu ere, propio haurrei begira diziplina askotako talde pediatriko bat eratuko dute, Gurutzetako erietxeko (Barakaldo, Bizkaia) Etxeko Ospitalizazio Pediatrikoaren Unitatea «buru» izango duena, eta «asistentzia erreferenteak» izango dituena gainerako erietxe handietan. Zainketa aringarriak behar dituzten haurrei eta haien familiei arta osoa ematea da helburua.
‎Sexu indarkeriaren biktima izan diren haur eta nerabeei «arreta integrala eta espezializatua» emateko zerbitzu bat sortzea ere jaso du lege proiektuak. Halaber, buru osasuneko nahasmenduak eta muga funtzional larriak dituzten eta arreta sozial eta sanitarioa behar duten haur eta nerabeentzat unitate soziosanitarioak antolatuko dira.
‎Ezarrita dago zenbat neurtu behar duen haur baten klitoriak?
‎Kasaresen hitzekin bat egin du Sanginesek, eta garbi du helduek eredugarri izan behar dutela haur eta gazteentzat. Bertze balio bat erantsi du psikologoak, eta nabarmendu du “garrantzi handikoa” dela:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia