Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2011
‎Hau guzti hau dela-eta, tresnaren bertsio murritzagoak gurasoek galde sorta betetzeko behar duten denbora eta gurasoen hezkuntza mailaren eragina gutxituko zituelakoan, hasierako bertsioaren egileek tresnaren bertsio laburra egin zuten (Fenson et al., 2000). Bertsio laburrak ere, luzeak bezala, bi maila ditu:
2015
‎Aipagarria da, gainera, euskarazko bi komunikabide horien kasuan iraupen luzeagoko bideoak ekoizten dituztela; batez ere, Goienak esaterako taldeko telebistarako bideoak direlako webgunean erakusten dituen gehienak, bakarra ikusi dugu Interneterako propio ekoitzia?. Aldiz, Berriak sarerako bakarrik ekoizten ditu eta bideoari behar duen denbora eskaintzen dio, aldez aurretik mugarik jarri barik. Aran ere, barne produkzioko bideoak dira iraupen gehien duten bideoak.
‎Baina asmoa ez da Internet bidezko telebista bat egitea, ez behintzat ditugun baliabideekin, are gehiago, departamentuko pertsonala bikoiztuta ere ez genuke nahikoa izango Internet bidezko telebista kate batek behar duena ekoizteko ahalmenik; ezinezkoa da eredu horretan pentsatzea» (Belen Melo, 2014an egindako elkarrizketa). Hala ere, bideo bakoitzari behar duen denbora ematen saiatzen dira komunikabideak, betiere, bideo informatiboen kasuan, behinik behin, betelanik egin gabe, hau da, behar dena baino gehiago luzatu gabe.
2016
‎Horrek ere printzipioz «produktiboa» ez den artistari behar duen denbora ekarriko lioke forma «berritzaile»en bidez produktiboa izateko, denborazko hodeiertz zabalean. Izan ere, mentalitaterik «akademikoenak» ere arte hezkuntzaren berezko espezialtasuna errespetatzearekin neurriren batean bat etorriko ziren, artistek beren esparruko esperientzia berezkoarekin doktoregoa antolatzeko zeukaten eskubidearekin, baina gehientxoenek emaitza gisa ohiko testu idatzien halabeharrezkotasuna mahaigaineratu zuten.
2021
‎Ipuinotan aztertu dugunaren arabera eta horien jatorria jakinda, egitura zikliko primitibo horri erantzuten diola iruditzen zaigu, gauzak ad infinitum errepikatzen baitira. Horrek ere, herri ipuingintzaren berezko izaerarekin zerikusi handia eta zuzena du gure ustez, memoria kolektiboak zein ahozkotasunak, oro har, errepikapenaren beharra baitute denboran testu, egitura, doinu, kantu, bertso eta abarren iraupena bermatzeko. Era berean, jendarte tradizional baten eta horren identitate eta ideologia ohiturazalearen ezaugarria ere izan liteke.
2022
‎Talde horiek erakundeetan sortzen diren taldeak dira, eta aurrekari eta esperientzia desberdinak dituzten pertsonek osatzen dituzte. Talde horiek elkarrekin lan egin behar dute denbora tarte mugatu batez, zeregin berritzaile bat sortu, garatu eta inplementatzeko (Ratzmann et al., 2018). Ideiak sortzeko eta ondoren arrakastaz inplementatzeko, berrikuntza taldeek bi prozesu osagarri mota egin behar dituzte:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia