Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2002
‎Irakasleak momentuanapuntatzen ditu akatsak, landu beharrekoak, ikasleen gustuak, iradokizunak, etab., hurrengo saioetarako edo zuzenketarako kontuan hartzeko. Ikaslea zer eta nolaesaten ari denari erreparatu behar dio irakasleak; bietan jarri behar du arreta, hizketaldia jarraitu ahal izateko eta hobetu beharrekoa apuntatzeko.
2009
‎Honaino esandakoak genero estereotipoak ezagutzeko eta emakumeen etagizonen arteko harremanak ulertzeko baliagarria da, estereotipoen edukiak etazergatiak azaltzen baititu. Halere, hasieran galdetzen genuen bezala, estereotipoaknola zabaltzen diren, egunerokoan nola igortzen ditugun, finean ezagutzapartekatua nola bihurtzen diren aztertzeko, komunikazioan ipini behar dugu arreta, horretarako tresna nagusi dugun hizkuntzaren erabileran, hain zuzen.
‎Hobiak agertzen ez direnean, edo hobiak aurkitzea ezinezkoa denean, desagertu delako edota errepide edo eraikin baten azpian dagoelako, badago ikerketahistoriko bat eta, bereziki, familiek eskatzen eta behar duten arreta bideratzekobeste ekimen bat, hots, testigantzak jasotzea. Bilketa horrek ondorengo ekarpenakeskaintzen ditu:
2011
‎Mendeko nortasunaren nahastea dutenekin ere ez dira gaizki konpontzen histrionikoak, hauek behar duten arreta eta balorazioa ziurtatzen baitute mendekoek; baina mendekoak mesfidatu egiten dira histrionikoaren leialtasunaz.
‎Haurra izaki perfektutzat hartzen dute eta onartua izateko ezer egin beharrik ez duela pentsatzen dute. Modu horretara ohitutako haurrak, besteak manipulatzen ikast en du, haiengandik behar duen arreta lortzeko.
‎Hizkuntza mezuak transmititzeko erabiltzen dugu, baina informazio erredundantea ere garraiatzen du. Desira arrantzatu nahi badugu hizkuntzaren sarean, erredundantziazko gune eta xehetasun horietan jarri behar dugu arreta, eta ez mezuan bertan. Adibidez, «ura» eskatu ordez, «urez betetako portzelanazko pitxarra» esaten badugu, xehetasun horietan jarri behar dugu arreta.
‎Desira arrantzatu nahi badugu hizkuntzaren sarean, erredundantziazko gune eta xehetasun horietan jarri behar dugu arreta, eta ez mezuan bertan. Adibidez, «ura» eskatu ordez, «urez betetako portzelanazko pitxarra» esaten badugu, xehetasun horietan jarri behar dugu arreta. Desira distortsio prozesu izanik, desiraren objektua objektu absente bat da:
‎Pazientearekiko enpatia agertuko du eta haren benetako sentimenduak islatuko ditu, antzezten dituen gehiegizko sentimenduen ordez. Histrionikoaren istorio entretenigarriekin txundituta ez du gelditu behar terapeutak; haren benetako portaera, afektu eta kognizioetan jarri behar du arreta. Terapeutak ez du amore eman behar pazienteak duen mendetasun premiaren aurrean, hori eginez gero, haren portaera autonomorik ez bailuke sustatuko.
2012
‎Ez dugugutxiesten berrikuntza sozialaren garrantzia, kontzeptu hori EKAI Centerrenoinarrian dago?, baina arlo sozialeko berrikuntzekin harremana daukatenpolitika publikoek jarraitu beharreko printzipio eta irizpideek, halabeharrez, teknologia eta ekoizpen berrikuntzan jarraitzen direnetatik desberdinakbehar dute. Itun sozial handi baten alde egiten dugu, baina ez nolanahikoa: itunak, argi eta garbi, berrikuntza teknologikoan jarri behar du arreta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia