Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 79

2005
‎Azken 25 urtetan gizartearen gain utzi da euskararekiko eta euskal kulturarekiko izan behar den sentsibilitatea. Giza mugimenduak behar du administrazio eraginkorra, administrazioak behar du giza mugimendua eta eskola administrazioaren zati bat da. Eskolak behar du giza mugimendua arrakasta izateko, eskolak behar du gizartearen lana.
2007
‎Antxoaren biologiaz dakigunaren arabera, oso espezie kaltebera da, eta gorabehera handiak izaten ditu urte batetik bestera; izan ere, bizitza laburra du (3 urte), heriotza tasa altua (bai naturala, bai arrantzak eragina) eta helduen biomasak generazio berrien ugaritasunarekiko mendekotasun handia du; horrek guztiak baliabidearen krisi larriak eragin ditzake. Azti Tecnaliako ikertzaileen iritziz, antxoaren suspertzea bermatzeko, irizpide zientifikoetan oinarrituriko kudeaketa egokia egiteko lan egin behar dute administrazioek eta sektoreak berak.
2008
‎Eztabaidaren muina, hortaz, harago dago gure ustez: zein euskaratze teknika erabili behar dugu Administrazioaren testuak ulergarriak eta zuzenak izateko. Zergatik beti testuak euskarara itzuli behar izate hori?
‎Kontuak gordailutzean, elkarrekiko berme sozietateek urtero aurkeztu behar dute administrazio organoak emandako ziurtagiria Merkataritzako Erregistroan; ziurtagiri horrek sinadura legitimatuak izan behar ditu, eta bertan aipatuko da zein den sozietate kapitalaren benetako zenbatekoa, ekitaldia ixtean. Erregistroan kontuak noiz aurkeztu eta ziurtagiria, gehienez, hilabete lehenago egin daiteke.
‎Kontuak gordailutzean, ondasun higigarrietako inbertsio sozietateek, kapital aldakorrekoak direnek, urtero aurkeztu behar dute administrazio organoak emandako ziurtagiria Merkataritzako Erregistroan; ziurtagiri horrek izan behar ditu notarioak legitimatutako sinadurak, eta bertan aipatuko da zein den sozietate kapitalaren benetako zenbatekoa, ekitaldia ixtean. Erregistroan kontuak noiz aurkeztu eta ziurtagiria, gehienez, hilabete lehenago egin daiteke.
‎Ezaugarri hori azal daiteke interes publikoa tartean dagoelako, alegia, interes horren menpean jardun behar duelako Administrazioak. Legeak tributua biltzeko agindu dio Administrazioari, baina biltze hori ezin daiteke edozein modutara gauzatu, legeak berak ezarritako moduan baizik.
‎Tributu betebeharrak izaera aginduzko eta indargabeezina du bi biontzat. Horren azalpena bilatu behar dugu Administrazioak bete behar duen interes publikoan. Ildo horretatik, Administrazioak legearen aginduz kobratu behar du tributua, are gehiago, legeak esaten duen pertsonari kobratu behar dio tributu hori (gorago esan bezala, norbanakoen arteko itunak alderdien artean bakarrik dute eragingarritasuna, ez harreman juridiko tributarioetan).
‎Zuzenbide publikoan gertatu bezala, tributuak aplikatzeko egintzak eragingarriak izan daitezen, jakinarazi egin behar dira; gainera, Konstituzio Auzitegiaren jurisprudentziari ekinez, jakinarazpena administrazio prozeduraren oinarrizko printzipioa da, babesgabetasuna saihesteko. Arlo honetan, aintzat hartu behar dugu Administrazioak duen autobabesa, egintzak adierazi eta betearazteko. TLOren 102 eta 109.etik 112.era arteko. artikuluek arautzen dute jakinarazpena.
‎Horren bitartez, Administrazioak tributuaren zenbatekoari buruzko behin betiko adierazpen aldaezina ematen zuen. Egintza hori gauzatzeko, egiaztapen fasean lorturiko datuak hartu behar zituen Administrazioak kontuan eta, horren ondorioz, behin behineko likidazioa baiezta edo alda zezakeen.
‎Berandutza korrituak Administrazioak likidatu behar ditu. Kasu batzuetan, aurretiaz likidatzen ditu, hain zuzen ere, korrituak sortzeko epealdia Administrazioak dakienean (esate baterako, gerorapenetan); epealdiak iraupen zehaztugabea duenean, ostera, epealdi hori amaitu arte itxaron behar du Administrazioak (berbarako, errekurtsoagatik egintza eteten denean).
‎Esan behar da manu horrek ukitzen dituela botere legegilea eta betearazlea. Batetik, Parlamentuan aurrekontuen tramitazioa gauzatzen den bitartean ezin da zuzendu edo aldarazi Herri zorraren zuzkidura; bestetik, Herri zorrak eratorritako betebeharrak gauzatu behar ditu Administrazioak, eta ezin aipa dezake krediturik ez dagoela, betebeharrok ez betetzeko aitzakia moduan.
‎Tributu zorra zati batean bakarrik desegokia izango balitz, zergadunak emaniko bermea lainean txikituko litzateke, eta zati horretan izandako kostua bakarrik ordaindu lioke Administrazioak. Aurrekoaz gain, bermea izan den bitartean berandutza korrituak ere ordaindu behar du Administrazioak, interesatuak halakorik eskatu ez badu ere. Lurralde erkidean, berandutza korrituok legezko korrituak izango dira kasu honetan.
‎Ingurumen Deklarazioa. Proiektu batzuek azaldu behar duten zinpeko agiri bat, zeinean indarrean dagoen ingurumen legedia bete egiten dutela frogatzeko aurrekariak ematen dizkioten hori hala den erabaki behar duen administrazioari.
‎«Emakumeen kontrako indarkeriari aurre egiteko baliabideak eta bitartekoak areagotu behar ditugu administrazioek. Baina erakundeen inplikazioa ez ezik, kontzientziazio unibertsala behar da arazo horri aurre egiteko».
2009
‎Hirugarrenez eta azkenik, eremu ez euskalduna deiturikoan" hiritarrei aitortzen zaie Nafarroako Administrazio publikoetara euskaraz zuzentzeko eskubidea". Aitzitik, aipatu Administrazioek" interesatuei gaztelaniarako itzulpena eska diezaiekete", edo, bere kasuan, itzulpen zerbitzu ofizialak erabil ditzakete (euskaratik gaztelaniara itzultzeko, alegia); hain zuzen, itzulpen zerbitzuok Nafarroako Gobernuak sortu behar ditu administrazio unitate bezala. Bestalde, irakaskuntza arloari dagokionez, euskarari buruzko Foru Legeak xedatzen du, eremu ez euskaldun honetan euskararen irakaskuntza bultzatuko dela, eta hala behar izanez gero, botere publikoek osoki edo partzialki finantziatuko dutela, sustapen nahiz promozio irizpideei jarraiki baita eskarien arabera ere.
‎Guraso euskaldunek ere eskubidea izan dute espainiera hitz egiteko adina ikasten ez den ikasketa ereduan seme alabak eskolatzeko. Euskaldunok eskubidea izan behar dugu Administrazioan sartzeko espainiera jakin beharrik ez izateko edota administraziora norbait espainieraz jardunez doanean espainiera ez dut ulertzen, euskaraz mesedez esateko. Neurri berbereko txanpona alegia.
‎Beasaingo kasuan, Dekretu horren arabera eskola publikoa gutxienez lau modu desberdinetan antolatzeko aukera dago. Zer irizpide jarraitu behar du administrazioak antolaketa bat edo bestea ezartzeko orduan. Irizpide ekonomizistak, irizpide pedagogikoak, irizpide demokratikoak, edo bestelako irizpideak?
2010
‎Hori ondo ulertu duten ekimen kulturalak dira mundua euskal koloreekin ere aberastu dutenak. Izan ere, aldatu behar dute administrazioaren, gizarte zibil autoeratuaren eta merkatuaren arteko harremanek, konplizitateak falta dira, baina horrekin batera gure bisioa finkatzea, euskal kulturgintza espazio publikora modu beregainean jasotzeko adorea eta ahalegin hori klabe berriekin gorpuztea dira momentu hauetan eginkizun behinena, besterik ezean, hori badagoelako euskaldun garenon esku, behin eta berriz erakusten...
‎LAAen funtzioak dira, batetik, ekonomia eta gizarte jarduera desberdinak lurraldean kokatzeko prozesuak bideratu eta arautuko dituzten irizpide eta araumultzoa era orokorrean formulatzea, interes orokorreko beharrezko lurralde orekabermatzearren. Bestaldetik, erreferentzia eremu bat osatzen dute esparruen etalurraldearen antolamenduari zein erabilerari dagokienez, Autonomia Erkidegokolurraldean eragin behar duten administrazio publiko desberdinen politika sektorialak formulatu eta gauzatzeko, baita foru aldundien eta udalen hirigintza jarduerari dagokionez ere, guztien arteko koordinazioa egokia bermatzeko asmoz.
‎– Zein informazio argitaratu behar du administrazioak?
‎– Arau edo planen proiektua argitaratu behar du administrazioak.
‎Onuradunak etxetresna elektrikoak bere erabilerarako erabili eta ohiko bizileku iraunkorrean instalatu behar ditu. Gainera, banku kontu bat izan behar du Administrazioak diru-laguntzari dagokion dirua sartzeko. Onuradunak diru-laguntza jaso dezakeen etxetresna elektriko bakoitzeko laguntza bat jaso dezake.
‎Etxebizitzaren arazoari soluzio on bat emateko diru baliabide handiak behar ditu administrazioak. Lurzorua garestia den lekuetan, eta hiritartze kostu handiak direnean, ez litzateke etxebizitza publikoa eraiki behar.
2011
‎Eugiko eta Orbaizetako olen beste eredurik ez dago Nafarroan, eta Iberiako Penintsulan nahiz Europan, borboien industria arkitekturaren lekuko bakarrak dira. Bi harribitxiok leheneratu behar dituzte administrazioek.
‎Topagunean oso garbi dago, hiztunak trinkotu behar ditugu eta hiztunei guneak eta aukerak eskaini behar dizkiegu euskaraz bizitzeko. Besteak beste, badugu problema oso serioa, haur eta gazteekin lan egiteko baldintza ekonomiko zehatzak behar ditugu, laguntzak behar dituzu administrazioak egiten ez duena gizarte mugimendutik egin nahi baduzu. Halere, uste dut efikazagoa dela administrazioak eta gizarte mugimenduak elkarrekin lan egitea.
‎Osasun eta Gizarte Politika eta Berdintasun Ministerioak esparru hitzarmeneko kontratuak sinatu ditu urtaroko gripearen aurkako txertoak hornitzen dituzten lau laborategirekin, Ministerioak sustatutako erosketa bateratu zentralizatuaren prozesuaren barruan. Hitzarmen hori sinatu ondoren, orain elkarrizketa eta negoziazio fasea hasi da hautatutako hornitzaileen eta denboraldirako urtaroko gripe txertoak erosteko kontratuak sinatu behar dituzten administrazioen artean. Leire Pajínek zuzendutako sailak adierazi zuen.
2012
‎«Administrazio kontseiluko kide kopurua murriztuta, hautsi egin dute kutxetako batzarrek irailean eta urrian onartutakoa», esan du ezker abertzaleko bezeroen ordezkaritzak. Banatuz en arabera, akordioan argi eta garbi jartzen du hogei kidek osatu behar dutela administrazio kontseilua. «Batzarrean hartutako erabakiak ezin dira aldatu batzarraren adostasunik gabe».
‎«Erdigunean kokatutako geltoki batek noranahi iristeko erraztasuna lehenesten du, baina autobusek geltokira iristen galduko duten denboraren kontura». Irizpide horiek aintzat hartu behar ditu administrazioak, Robusteren esanetan. Izan ere, arrazoi horiengatik herritarrek ez badute garraio publikoa erabiltzen, garraio azpiegiturek eta zerbitzuek ez dute errentagarritasun sozialik ezta ekonomikorik izango.
‎Euskaldunok burutu behar dugu lan hori, ezinbestean, gure hizkuntzaren erabilera eta hedapena euskararen ikuspuntutik bermatzeko. Eta hori egin ahal izateko, garrantzi handia eman behar zaie aurrez aipatutako hizkuntza baliabide horiei guztiei, behar besteko baldintzatan jarri behar ditu administrazioak, euskarazko aukerak benetan ugaltzeko beharra dago eta horren aldeko hautua egiteko garaia ere bada. Euskararen normalizazioa ezin da inongo baldintzapean, zalantzan edo kinka larrian jarri.
‎Helegitea jarri zion udalak erabaki horri, eta arrazoia kendu dio orain Justizia Auzitegi Nagusiak. Euskarazko ahozko eskakizunei kasu egiteko gai izan behar du administrazioak, horretarako behar beste baliabide baldin baditu, auzitegien esanetan. Europako Hizkuntza Gutxituen Ituna ekarri dute gogora auzitegiek.
‎Akuikulturako aditu honen esanetan, sektorea antolatzeko planak egin behar lituzkete administrazioek, eta ingurumen jarraipena egiteko bitartekoak jarri; horretaz gain, informazio gehiago eman behar zaie kontsumitzaileei, osasunarentzat eta ingurumenarentzat onena dena hauta dezaten.
‎Baina asko dago lantzeko: batez ere, sektorea antolatzeko eta ingurumen jarraipena egiteko planak egin behar lituzkete administrazioek, eta ez ekoizleen enpresek, eta inbertsioak ere egin behar lirateke ingurumen eragin txikia duten ekoizpen sistemak sustatzeko.
‎Jende askorentzat harrigarria da horrelako komunikazioak jasotzea, uste baitute zuzen jokatu dutela eta ez dutela zigorrik merezi; beste batzuek badakite hutsegite bat egin dezaketela eta Ogasuna ez dela konturatuko espero dute. Isunaren arrazoiak argi eta garbi ulertu ez baditu, zergadunak ahal bezain laster joan behar du Administrazioaren bulego batera, egin dituen akatsak azal diezazkioten. Zerga Agentziako departamentuetan, penalizazioaren arrazoiak eta une horretatik aurrera egin beharreko urratsak argituko dizkizute.
‎Eta konplexurik lagundu behar dugu gure hizkuntza, Ingalaterran beren hizkuntza laguntzen duten moduan, edo Irlandan, edo Alemanian. Komunikabideen garrantzia gero eta handiagoa denez, euskarazko komunikabideak hizkuntz normalizazioaren arlo estrategikotzat jo behar ditu administrazioak".
2013
‎" Eskola txikiak eta ikastetxe publikoak Eusko Jaurlaritzaren eskumena dira EAEn, eta une honetan, Udalaren eskumena eraikinen mantenua da, ez dugu beste eskumenik, baina diruz lagundu ditzakegu adibidez, eta hala egin dugu. Izan ere, landa eremuan aurkitzen diren eskola txikiek gabezia handiagoak izan ohi dituzte, hiri batekin konparatuta baliabide eta zerbitzu gutxiago dituztelako, eta espresuki lagundu behar ditugu administraziotik, baina orain arteko politikek globalizaziorantz eta neutraltasunerantz jo dute, herri eta auzo txikiak diskriminatuz. Horri aurre egiteko, lehen aldiz Donostiaren historian iaz Udalak diru-laguntza zuzena eman zien Zubieta eta Igeldoko eskola txikietako guraso elkarteei, guraso elkarteak direlako eskola txikien benetako bultzatzaileak.
‎Eta hori erreibindikatu behar dute enpresek". Gaineratu zuenez," enpresa ekimenek bultzatu behar dute administrazioa, horrek ez dielako bere kabuz gainbehera espiralei aurre egingo".
2014
‎Saretekek egindako bidea ia hutsetik hasi zenez, ia itsu itsuan egindako apustua izan zen bai baliabide ekonomikoak jarri behar zituen administrazioarentzat, baita egitura horretan sartu ziren pertsona eta erakundeentzat ere. Sareteken ibilbidea aztertzea eta neurtzea beharrezkoa zen, eta horretan jardun du Eusko Jaurlaritzak azken boladan.
2015
‎Inaxio Agirrek, berriz, zera zioen Larrunen 70 zenbakian (2003ko azaroa): . Quebec, Belgika, Finlandia, Eslovenia eta abarreko ereduek frogatu dute pertsona baten hizkuntzak bizirauteko bere inguruan azpiegitura elebakar ia osoa behar duela administrazioan, irakaskuntzan eta lan munduan. (...) iruditzen zait hizkuntza komunitate bakoitzak bere lurralde osoan lehentasuna baldin badu bakar bakarrik dela bideragarria Europako herritarren hizkuntza eskubideen berdintasuna.?
‎Familia harrerahaurrak eta nerabeak babesteko neurri bat da, Administrazioak edo epaileak hartutakoa, haurraren edo nerabearen zaintzapertsona edo familia bati ematen diona, hura jagon, berekin eduki, zaindu, elikatu, haren arreta hartu eta heziketa integrala emateko betebeharrarekin, ordezko familia bizitza bat edo jatorrizkoaren familia osagarri bat ematearren. Familia harreraren esparru horren barruan, familia hartzaileakelkarlanean jardun behar du Administrazioarekin babes eginkizun horretan.
‎7) Koordinazio eta lankidetza printzipioak: Euskal Autonomia Erkidegoak kooperazioa mantendu behar du administrazio publikoekin, zerbitzu sozialen gaian eskumena baitute autonomia erkidegoaren administrazioak, Lurralde Historiko bakoitzak eta udalek.
‎Baina erkidego edo eremu baten euskara hizkuntza ofizial izendatu izanaren ondorioak ezin dira mugatu, arlo publikoari dagokionean, administrazio eta zerbitzu harremanetara; alegia, hizkuntza ofizialaren ezagutza eta erabilera ezin dela soilik euskal hiztunekin –erreserbako indioak bailiran– harreman zuzena izan behar duten administrazio zerbitzarien kontua izan: arlo politikoan ere ondorio zuzenak izan lituzke hizkuntzaren estatus ofizialak.
‎Bien erdian Alvaro Miranda Ekonomia kontseilariak bularra atera zuen eta harro iragarri zuen foro hartan une hura baliatu behar zutela administrazioek inbertsio publiko bidez ekonomiatik tira egiteko. Mirandak aurreratu zuen handik gutxira UPNren gobernuak Navarra 2012 plana aurkeztuko zuela.
2016
‎2014an, 225.000 milioi gastatu zituen estatu zentralak, eta 165.000 milioi erkidegoek, horretatik %70 osasunean, hezkuntzan eta beste gizarte gastuetan?. Hau da, banaketa proportzionala balitz, 2015ean% 2,07ko defizita izan behar zuela administrazio zentralak, eta %1, 53 autonomiek.Gauzak horrela, ez da harritzekoa erkidegoek planto bat egitea aurtengo %0, 3ko helburuaren inguruan. «Apunta dezala, ez dugu beteko, ezinezkoa delako», ohartarazi dio Monica Oltra Valentziako Generalitateko lehendakariordeak.
2017
‎15·· Administrazioak prozeduretan zehatzeko ahalak baliatzen dituen kasuetan, zer egin behar du Administrazioak prozedura iraungitzen bada?
‎Administrazio prozedura antolatzeko fasean, zer betebehar bete behar dituzte Administrazioak eta interesdunek?
‎Dokumentuak elektronikoki aurkezteko laguntza emango den bulegoen zerrenda bat publiko egin behar dute administrazio publikoek, eta eguneraturik mantendu.
‎8·· Oierrek lan egiten duen enpresa administrazio prozedura batean sartuta dago alderdi interesduna den aldetik, eta instrukzio fasean, zenbait alegazio aurkeztu behar ditu. Zer informazio bildu behar du administrazio dokumentuak egin ahal izateko, enpre sak aurkeztu beharreko dokumentuaren helburuak aintzat hartuta?
‎– Zer baldintza bete behar dituzten administrazio egintzek efikazia eta baliozkotasuna izateko.
‎10·· Zer elementu izan behar dituzte administrazio egintzek. Zer gertatzen da baten bat falta bada?
‎Zer adierazi behar dute administrazio ebazpenek?
2018
‎Ia erabat hutsik dauden herrietako bat euskaltegi bihurtzea. Bertara joan, herri batek behar duen administrazio guztia martxan jarri eta komunitate euskaldun bat eratu. Batzuk bertan biziko lirateke, agian, okupatutako etxe batean bezalatsu.
‎Hura eragozten saiatu zen familia orduan, baina epaitegiak ez zuen eskaria onartu, memoria historikoaren Espainiako eta Nafarroako legeak argudiotzat hartuta. Orain, ordea, arau horiek baliatu ditu epaitegiak Sanjurjoren sendiari arrazoia emateko.Memoria historikoari buruzko Espainiako legeak dio estatu kolpea, 36ko gerra edo diktadura frankista goratzen duten ezkutuak, plakak edo bestelako objektuak zein aipamenak kentzeko neurriak hartu behar dituztela administrazio publikoek. Baina eskumen horietatik kanpo uzten ditu «oroimen pribaturako» aipamenak eta legeak arrazoi arkitektoniko, artistiko edo erlijiosoengatik babestutakoak.
2019
‎Nutrizioan adituak diren gizarte bakoitzak berea du, eta, antzekoak izan arren, beti daude haren aldeko presio taldeei keinu txikiak. Zer egin behar luke Administrazioak edari horiei dagokienez. OMEk azukrea dutenei tasak ezartzea gomendatzen du.
2020
‎Hori aitzin, tokian tokiko erabakitzeko gaitasuna zaio lehentasuna hidroelektrika zentralzainari: " Lehenik, Euskal Elkargoko hautetsiek, auzapezek, parlamentariek lurraldea berriz eskutan hartu behar dute administrazioaren blokatzearen parean. Ondotik, Paueko arrantza federazioak eta Ur Agentziak gelditu behar dute gure aukeren suntsitzen; ez baitute froga bakarra erakutsi zentralen kentzeak ingurumen mailan hobekuntza ekartzen duela".
‎Hala bada, administrazio isiltasuna esaten zaionaren aurrean zaude, eta, praktikan, isiltasuna negatiboa izan ohi da; hau da, eskatzen zenuena atzera dadila. Kasu horretan, ados ez bazaude, jakin behar duzu Administrazioaren aurrean errekurtsoa jartzeko eskubidea duzula, lehenik administrazio bidea agortzen, edo, bestela, errekurtsoa jar dezakezula justizia epaitegietan.
‎Krissie Ados ez banago, erreklama dezaket? Nola jokatu behar dut administrazioak erantzuten ez badit eta nire arazoa oraindik konpondu gabe badago. Erakundeari eskatu behar zaio, ala beste irtenbiderik badago?
2021
‎Buru osasuneko baliabideak indartu behar ditu administrazioak?
‎Izurriaren unerik gorenean 700 bat izan zirela azaldu zuen. Kritiken harira, erantzun zuen «lan kargaren» araberako kontratazioak egin behar dituela administrazioak. Orain egindakoak sei hilabeterako kontratuak direla azaldu zuen, eta «beharrezkoa bada» luzatuko direla.
‎–Eginda dago hori, ala uste duzu tarte luzeagoa behar dugula administrazio nagusiarekin datu trukea egiteko?
2022
‎mifner Errugabetasun presuntzioa, auziaren kida Edukiontzitik kanpo zaborra uzteagatik zigorra jaso baduzu eta ados ez bazaude, errekurtsoa aurkezteaz gain, lasai egon zaitezke: zu zeu izan zarela frogatu behar duena Administrazioa da. Eta, gainera, zentzuzko frogekin. — Herritarraren errugabetasun presuntzioa Kasu batzuetan, herritar baten izena agertzen da kalean botatako etiketa batean (pakete batean, tiketa batean…), eta izen hori isuna jartzeko erabili da.
‎TVEko CCOO sindikatua ere ez dago gustura akordioarekin. CCOOren iritziz, RTVEko presidenteak EAJren laguntza behar du administrazio kontseiluan proposamenak aurrera ateratzeko, eta horregatik utzi dizkio entzierroen irudiak ETBri. «Navarra Television kate pribatuari irudiak uzteak ere ez du zentzurik», kritikatu du TVEko CCOOk.
‎TVEko CCOO sindikatua ere ez dago gustura akordioarekin. CCOOren iritziz, RTVEko presidenteak EAJ alderdiaren laguntza behar du administrazio kontseiluan proposamenak aurrera ateratzeko, eta horregatik utzi dizkio entzierroen irudiak ETBri. «Navarra Television kate pribatuari irudiak uzteak ere ez du zentzurik», kritikatu du TVEko CCOOk.
‎«Patronalaren ardura da langileon osasuna bermatzeko beharrezko baliabideak jartzea. Neurri horiek ez baditu hartzen, baliabideak ez baditu ipintzen, hori bermatu behar duen administrazioak kontrol eta jarraipenik egiten ez duelako da hori».
‎Alde horretatik, uste dut militante anitz ari zela lanean alderdiek euskara ardatz har zezaten politikan, baina baita haiek egunerokoan benetan euskalduntzeko ere. Halaber, uste zuen alderdiek eragile izan behar zutela administrazioan eta gizartean, euskararen presentzia handitzeko eta hizkuntza politika eraginkorrak martxan jartzeko. Inoiz nolabaiteko tentazioa izan genuen batzuek alderdi euskalduna sortzeko, baina, aldi berean, ikusten genuen bidea ez zela indarrak sakabanatzea eta zatiketa gehiago sortzea...
‎Alegia, administrazio publikoa jartzea lurralde bateko pertsonen eta beharren zerbitzura. Azken finean, hamarkadetan eraiki duen logika ertsi hori eraldatu behar du administrazio publikoak, eta beste eredu batzuen alde egin.
‎Errenta aitorpena egiteko hainbat modu daude, baina denetan dago euskaraz egiteko aukera; klik bat egitea besterik ez da. Interneteko Zergabidea plataforman egiten baduzu, zerorrek jarri behar duzu administrazioarekin harremana euskaraz izan nahi duzula. Autolikidazio proposamen iristen bazaizu, onartzerakoan esan euskaraz nahi duzula, eta hortik aurrera horrela etorriko zaizu.
‎• Euskal herritarrekin euskaraz komunikatu behar duen Administrazioko langilea. Eta, euskaraz komunikatzeko lege premiarik izan gabe ere, soldata euskal herritarren poltsikotik jasotzen duena.
2023
‎Errealitate linguistikora egokitu behar du administrazioak, Riosen arabera, hizkuntza eskakizunak ezartzean. Barakaldoko ebazpenari buruz, uste du arazoa udalak duela, euskalduntzeko laguntzarik eskaini ez duelako.
‎Hezkuntza Sailburuordetzak hala eskatuta egindako ebazpena da. Langile guztiek bete behar dute administrazioak hezkuntzarako eskatutako 2 hizkuntza eskakizuna; horretan ez da aldaketarik. Baina apaltze bat dago propio Berritzegunean lanean hasteko egin behar izaten den ahozko aurkezpenaren gaineko hizkuntza eskarian.
‎Erakundeei eskaera egin zien Lakuntzak: «Erronka gisa jarri behar dute administrazio benetan elebiduna egitea, eta hori egiteko euskarari eman behar zaio lehentasuna, erdaldunek dauzkaten eskubide berak izan ditzaten euskaldunek ere».
‎Frogari dagokionez Bizkaiko TFAOk jaso duenez, baldin eta konpentsatutako edo konpentsatzeko dauden oinarriak edo kuotak edota aplikatutako edo aplikatzeko dauden kenkariak sortu ziren zergaldiei begira Administrazioak iraungita edo preskribituta badu tributu zorra, zor horren jatorria eta zenbatekoa zehazteko ahala, edota halako zergaldiotan konpentsazio, aplikazioa eta itzulketa horiek egiteko eskubidea sortzeko beharrezko egitateak gertatzen direla jasoz gero, orduan, oinarri, kuota eta kenkariok egiaztatzeko, oinarri, kuota eta kenkari horiek jaso zireneko likidazioak edo autolikidazioak erakutsi dira, bai eta kontabilitatea eta behar diren euskarri dokumentalak ere (104.3 artikulua). Baieztapen horiek lotu behar ditugu Administrazioak ikertzeko eta egiaztatzeko duen ahalaren egikaritzaren preskriba ezintasunarekin, baita preskribatu edo iraungi diren zergaldietan ere, TFAOren 64.1 artikuluak aipatu bezala.
‎Azken ezaugarri bezala, esan behar dugu Administrazioaren premiamenduprozedura ezin dela pilatu prozedura betearazle judizialekin, ezta bestelakoekin ere. Premiamendu prozedura beste prozedura betearazle batzuekin batera gertatuz gero, prozeduraren hasiera edo izapidetzea ez da etengo, gatazka jurisdikzionalen legeriak edota TFAOek (eta TLOk) ezarritakoarekin bat jardun ezik, edo beste edozein legek horrela berariaz ezarri ezean.
‎Arauak zehaztutako egitatea gauzatzean sortzen da tributu betebeharra, hau da, foru arauak egitatea gauzatzearekin lotzen du betebeharraren sorrera, norbanakoaren borondatea (indargabetze ezintasuna) edo Administrazioaren borondatea (xedaezintasuna) zein den kontuan hartu gabe. Ezaugarri hori azal daiteke interes publikoa tartean dagoelako, alegia, interes horren mendean jardun behar duelako Administrazioak.
‎Tributu betebeharrak izaera aginduzko eta indargabetze ezina du bi biontzat. Horren azalpena bilatu behar dugu Administrazioak bete behar duen interes publikoan. Adibideren bat jartzearren, tributu betebeharra xedaezina dela adierazteko, Tributu administrazioak tributu zorrak barkatzeko debekua dugu, barkamen hori foru arau bidez egiten ez bada.
‎Estatuaren eta autonomia erkidegoen arteko elkarlanerako oinarrizko tresna Politika Fiskal eta Finantzarioaren Kontseilua da. Organo horrek txostena eman behar du Administrazio publiko guztien aurrekontu egonkortasunaren helburuari buruz eta helburu hori adostu behar du, bai eta autonomia erkidego bakoitzaren egonkortasun helburua ere. Horrenbestez, autonomia erkidegoak burutu nahi dituen kreditu eragiketak ere elkarren artean koordinatu behar dira Estatuko zorpetze politikaren baitan, Kontseilu horren harira (AEFLOren 14.4 artikulua).
‎• Organo zaintzailearen onarpena behar duten administrazio egintzak edo organoaren baimena behar dutenak. Aurretiazko baimenaren bidez egingo da kontrola
‎Lehenengo eta behin, toki administrazioak beste Administrazioekin dituen harremanen sistema ezarri aurretik, kontuan izan behar dugu Administrazioen arteko harremanak ez direla bakarrik toki administrazioarenak. Administrazio guztiak euren artean harremanetan egon behar dira.
‎Lehenengo eta behin, kontuan izan behar dugu Administrazioan egin daitekeen edozein kontrol legezkotasun kontrola izango dela. Baina KAk, 1981eko otsailaren 2ko 4/ 1981 Epaitik aurrera, adierazi zuen, ondarearen administratzaileengandik defendatzeko, ondarea xedatzeko ahalmena duten organoak mugatu ahal zirela.
‎Kontuan izan behar dugu administrazio zaintzaren edo —kontrolaren esparrua Administrazioen arteko harremanetan oinarritzen dela. Teoria klasikoa da hau dagoeneko lan honetako lehenengo zatian behin eta berriro adierazi duguna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia