Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2023
‎Frogari dagokionez Bizkaiko TFAOk jaso duenez, baldin eta konpentsatutako edo konpentsatzeko dauden oinarriak edo kuotak edota aplikatutako edo aplikatzeko dauden kenkariak sortu ziren zergaldiei begira Administrazioak iraungita edo preskribituta badu tributu zorra, zor horren jatorria eta zenbatekoa zehazteko ahala, edota halako zergaldiotan konpentsazio, aplikazioa eta itzulketa horiek egiteko eskubidea sortzeko beharrezko egitateak gertatzen direla jasoz gero, orduan, oinarri, kuota eta kenkariok egiaztatzeko, oinarri, kuota eta kenkari horiek jaso zireneko likidazioak edo autolikidazioak erakutsi dira, bai eta kontabilitatea eta behar diren euskarri dokumentalak ere (104.3 artikulua). Baieztapen horiek lotu behar ditugu Administrazioak ikertzeko eta egiaztatzeko duen ahalaren egikaritzaren preskriba ezintasunarekin, baita preskribatu edo iraungi diren zergaldietan ere, TFAOren 64.1 artikuluak aipatu bezala.
‎Azken ezaugarri bezala, esan behar dugu Administrazioaren premiamenduprozedura ezin dela pilatu prozedura betearazle judizialekin, ezta bestelakoekin ere. Premiamendu prozedura beste prozedura betearazle batzuekin batera gertatuz gero, prozeduraren hasiera edo izapidetzea ez da etengo, gatazka jurisdikzionalen legeriak edota TFAOek (eta TLOk) ezarritakoarekin bat jardun ezik, edo beste edozein legek horrela berariaz ezarri ezean.
‎Arauak zehaztutako egitatea gauzatzean sortzen da tributu betebeharra, hau da, foru arauak egitatea gauzatzearekin lotzen du betebeharraren sorrera, norbanakoaren borondatea (indargabetze ezintasuna) edo Administrazioaren borondatea (xedaezintasuna) zein den kontuan hartu gabe. Ezaugarri hori azal daiteke interes publikoa tartean dagoelako, alegia, interes horren mendean jardun behar duelako Administrazioak.
‎Tributu betebeharrak izaera aginduzko eta indargabetze ezina du bi biontzat. Horren azalpena bilatu behar dugu Administrazioak bete behar duen interes publikoan. Adibideren bat jartzearren, tributu betebeharra xedaezina dela adierazteko, Tributu administrazioak tributu zorrak barkatzeko debekua dugu, barkamen hori foru arau bidez egiten ez bada.
‎Estatuaren eta autonomia erkidegoen arteko elkarlanerako oinarrizko tresna Politika Fiskal eta Finantzarioaren Kontseilua da. Organo horrek txostena eman behar du Administrazio publiko guztien aurrekontu egonkortasunaren helburuari buruz eta helburu hori adostu behar du, bai eta autonomia erkidego bakoitzaren egonkortasun helburua ere. Horrenbestez, autonomia erkidegoak burutu nahi dituen kreditu eragiketak ere elkarren artean koordinatu behar dira Estatuko zorpetze politikaren baitan, Kontseilu horren harira (AEFLOren 14.4 artikulua).
‎• Organo zaintzailearen onarpena behar duten administrazio egintzak edo organoaren baimena behar dutenak. Aurretiazko baimenaren bidez egingo da kontrola
‎Lehenengo eta behin, toki administrazioak beste Administrazioekin dituen harremanen sistema ezarri aurretik, kontuan izan behar dugu Administrazioen arteko harremanak ez direla bakarrik toki administrazioarenak. Administrazio guztiak euren artean harremanetan egon behar dira.
‎Lehenengo eta behin, kontuan izan behar dugu Administrazioan egin daitekeen edozein kontrol legezkotasun kontrola izango dela. Baina KAk, 1981eko otsailaren 2ko 4/ 1981 Epaitik aurrera, adierazi zuen, ondarearen administratzaileengandik defendatzeko, ondarea xedatzeko ahalmena duten organoak mugatu ahal zirela.
‎Kontuan izan behar dugu administrazio zaintzaren edo —kontrolaren esparrua Administrazioen arteko harremanetan oinarritzen dela. Teoria klasikoa da hau dagoeneko lan honetako lehenengo zatian behin eta berriro adierazi duguna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia