2003
|
|
...re ohituretan berezko diren gaietan, esaterako, enfiteusian, leinuzko atzera eskuratzean, babes zintzo edo burgesean, senar emazteen arteko ondasun erkidegoan, kontratuzko erakundeetan, heriotzaren zioz odolbidezko oinordekoen kaltetan ondasun zati bat xedatzeko debekuan, oinordetzei alabek uko egitean eta ohiturek beren beregi arautzen duten oro oinordetza, dohaintza eta gainerako arloetan, ez da
|
beharrena
maila edo hurrenkera ezartzea, aise ikusten baita gai horiek betebehar eta oinordetzei dagozkiela. Hortaz, enfiteusia izaerakoek euren jatorria dute jaunaren eta menpekoen arteko itunetan; leinuzko atzera eskuratzea salmentaren kontratuaren antzekoa da; babes zintzo edo burgesa, gozamen mota da, tutoretzari lotua; senar emazteen arteko ondasun erkidegoa eta alarguntsa itunak dira, esanbidezkoak nahiz isilbidezkoak, ezkonsariarekin lotura dutenak.
|
2004
|
|
Beste aldetik, nire lana, Orixe eta bere garaia, «obsesio» hitzarekin kalifikatzen du. Nire pertsona eta nire lana, biak leku berean sartzen ditu, bereizi
|
beharrekoak
maila berean jarriz eta dena nahastuz.
|
|
Hala ere, ez dugu ahaztu
|
behar
maila handi batean ezberdinak diren kulturakbiltzen dituela euskal lankidetzak: komunitarismo euskaltzalean oinarritutakoikastolak; lan sozietateak5, kultura sindikalean sustraiturik dauden enpresa ereduak; eta azkenik, Arizmendiarrieta, Arrasateko Taldearen (egungo MCC) bultzatzaileizandakoaren kristau pertsonalismo komunitarioa (Zelaia 1997).
|
2007
|
|
Ikus entzunezkoaren paradigma nonahi nagusitu da. Bozeramailearen
|
beharra
maila guztietan sendotzen ari da. Hedabideek komunikatzaile onak behar dituzte, informazioa laburtzeko gai diren gizon eta emakumeak, komunikabide bakoitzaren ezaugarriak ezagutu eta berorien nahietara euren mezua moldatuko duten pertsonak, erabiliko duten euskarria edozein dela:
|
2008
|
|
Morfologia, > Fonologiaz arduratu barik. Baina ez da pentsatu
|
behar
maila horretan ez dagoela unibertsalik: (cf.
|
|
«Horretarako jarritako baldintzak zehatzak eta zorrotzak dira, bai kalitatearen aldetik eta bai diru publikoaren erabileraren aldetik. Menuak sakon aztertzen dira, gure ikasleen
|
beharrak
maila guztietan ahalik eta ondoen betetzeko». Halaber, hitz egiten jarraitzeko prest dagoela berretsi du.
|
|
Herri honetan sekula eztabaidatu ez diren gaiak jarri ditugu mahai gainean: hizkuntzan izan
|
beharreko
maila, irakats hizkuntzaren kontzeptua (ez dela ikasten bakarrik hizkuntza bat, baizik eta hizkuntza batean)...
|
|
batetik, tokiko eta eskualdeko administrazio publikoek geroz eta eginkizun gehiago baldin badauzkate hizkuntza gutxituen irakaskuntza gidatzeko orduan, horrek ez du esan gura Estatuak ez dituenik bere eginbeharrak betetzen, bere eginkizuna baita; eta, bestetik, hizkuntza atzerritar eta gutxituak bereizten baldin badira, horrek ez du inplikatzen exijentzia maila apalagoa izan behar denik. Hori dela eta, Hezkuntza Ministerioak lortu
|
beharreko
maila finkatzea ezinbestekotzat jotzen zuen. Halaber, Nicolas Sarkozyk begi onez ikusten zuen gurasoek beraien haurrak sail elebidunetan eskolatzeko aukera eduki zezaten.
|
2009
|
|
Hor genero berriak ditugu: Internet, irratia, zinema, antzerki berria, jendaurrean hitz egiteko
|
beharra
maila profesionalean... Hor ikusi behar da zer ikertuko den orain arte eta zer ikertu litzatekeen dauden hutsuneei erantzuteko.
|
|
Athleticek gaur ezagutuko du zein izango duen aurkari Europa Ligako azken atarikoan. Young Boys baino hobea luke, baita Athleticek erakutsi
|
beharreko
maila berriz aurrera egin nahi badu.
|
2010
|
|
Autobusak, berriz, geldi. 2001eko irailaren 11ko atentatuetatik ezagutu ez den suhiltzaile, polizia eta anbulantzia kopurua handiaren zerbitzua behar izan zen, baina ez ziren
|
beharren
mailan egon.
|
2011
|
|
Kasu honetan, norbanako eremua gainditu eta ikuspegi sozialagoan jartzen du arreta. Era horretan, hizkuntzak betetzen duen funtzioaz mintzatzen da, hau da, hizkuntza baten normalizazioa gerta dadin eskuratu
|
beharreko
maila desberdinez.
|
2012
|
|
Neurriaren eragin praktikoa ez da oso handia.
|
Behar
maila txikiena dutenei eragingo die, eta orain arte jaso dutenek oraindik ere jasoko dute. Dena den, neurri hori baino larriagoa da zein gutxi eta zein gaizki garatu den legea Espainian.
|
2014
|
|
Ikasleen emaitzak taldetan sailkatzeari dagokionez, EAEn hiru tartetan edo mailatan biltzen dira (hasierakoa, erdikoa eta aurreratua); NFKn, berriz, lau maila bereizten dira (1, 2, 3 eta 3+). Nafarroan, txostenaren egileek adierazten dute lehenbiziko bi mailetan gelditzen diren ikasleek ez dutela lortua konpetentzia horretan erdietsi
|
beharreko
maila (Consejo Escolar de Navarra, 2013: 288 eta hurr.). Horregatik, datuak konparatzeko orduan iduri du NFK ko lehen bi mailak EAEko, hasierako maila, rekin pareka daitezkeela, eta hala eginen ditugu guk hemen:
|
|
Bizi garen ingurua gure nortasun eta kulturaren adierazle garbia da, betidanik gizakiak bere ingurua moldatuizan du, garaian garaiko beharrak asebetetzeko. Hasieran bizitzarako beharrezkoak zituen babesa eta elikaduralortzeko ziren bere inguruan gauzatzen zituen eraldaketak; lurra landu, zuhaitzak aldatu, ur bideak egin... Gizakia talde lanean antolatu eta tokian tokiko inguruari egokitzen joan da, lurraldea bere beharretara eraldatuz.Bizi mailan aurrera egin duen heinean ustezko
|
beharren
mailak ere gora egin du. Garai bakoitzeko balore etaikuspuntuen arabera eraldatu dugu gure ingurua.
|
2018
|
|
Abraham Maslow jaunak gizakiaren beharrak ere sailkatu zituen bere piramide ezagunean eta piramidearen oinarri oinarrian behar fisiologikoak jarri zituen, alegia, gizakiak bizirik irauteko oinarrizkoenak direnak. Beraz, gizakiaren komunikazio
|
beharraren
mailarik oinarrizkoenean, haur jaioberria izango genuke. Hil ala bizikoa du haur jaioberriak ama duenari bere behar oinarrizkoen berri ematea.
|
|
Testuinguru horretan, aisa ulertzen da iraultzailea zen jarraitutasunarekin bat heldu ziren beharrak agertu izana. AOKren atzematea atxikia izan zen komunitatearen lehen
|
behar
maila asebetetzeari: iragan bateratuaren aztarna izateko ahalmenaz gain, orainaldia eta etorkizuna bideratzeko zen lagungarri; kopla eta bertso nahiz doinu zaharrak garai batean izandako errealitatearen isla izan zitezkeen, eta, era berean, moldagarri eta eguneragarri zen corpusa osatzen zuten.
|
|
Aztergai dugun testuinguruan, balioztatze posible bakarra sinbolikoa zen; izan ere, diktadurapean euskal komunitatearen lehen
|
behar
maila asebete gabea izanik, nekez gara zitekeen barne balioztatze ekonomikorik edota komunitateaz kanpotiko bertze zeinahi balioztatze. Lehen behar maila asebetetzeko fase horretan, premia nagusiak lotuak ziren komunitatearen oinarriak berreskuratzearekin; kulturaren berpizte edota mantentzearekin loturiko ekimenekin, kasurako (Gandara, 2015).
|
|
Aztergai dugun testuinguruan, balioztatze posible bakarra sinbolikoa zen; izan ere, diktadurapean euskal komunitatearen lehen behar maila asebete gabea izanik, nekez gara zitekeen barne balioztatze ekonomikorik edota komunitateaz kanpotiko bertze zeinahi balioztatze. Lehen
|
behar
maila asebetetzeko fase horretan, premia nagusiak lotuak ziren komunitatearen oinarriak berreskuratzearekin; kulturaren berpizte edota mantentzearekin loturiko ekimenekin, kasurako (Gandara, 2015). Bi alde horien arteko lotura hagitz nabaria zen, berpiztearen hastapenak loraldiaksentimenetik abiatua behar baitzuen oinarria.
|
|
Oinarrizko
|
behar
maila hori asebetea izanik, anitzez aiseago izanen zatekeen balioztatze ekonomiko eta sinboliko sakonak garatzea. Are gehiago, balioztatze sinbolikoa barne balioztatzea izan zitekeen komunitatetikoasoilik, ahalbide mugatuek ez baitzioten errealitate fisikoari bakarrik eragiten; erran nahi baita, komunitatearen eta ondarearen arteko harremanaren alderdi ukiezinean ere eragin zezaketela ondoriorik ahozko transmisioan, ideietan, sentimenduetan....
|
2020
|
|
Lanpostu horietarako eskatu
|
beharreko
maila lanpostuaren zereginak betetzeko modukoa izatea.
|
2022
|
|
Aurreko testuak baino zehaztasun handiagoarekin jasotzen du lortu
|
beharreko
maila, horretarako bidea eta ebaluazioa, et, a irakasleen mailari eta erabilerari erreferentzia egiten dio. Horretarako, honatx proposamena:
|
|
Aurreko testuak ez bezala, ikasleek lortu
|
beharreko
maila zehazten du: Lehen Hezkuntza bukatzerakoan, B1 euskaraz eta gazteleraz, eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzaren amaieran, B2 Ikasleei ez ezik, irakasleei ere erreparatzen die, xedeak lortzeko irakasleen prestakuntza «estrategikoa» delakoan:
|
|
Helburu berberak ezartzen dira euskararako (egoera zaurgarrian) eta gaztelerarako (erabat nagusi den hizkuntza inposatua). Bietan, DBH bukatutakoan erdietsi
|
beharreko
maila B2 izango da. Horrek ez dauka ez hankarik, ez bururik.
|
|
Egun, ereduaren irakaskuntza EAEn zabaldu eta orokortu egin den arren, ikasleriaren batezbesteko euskara konpetentzia linguistiko apala erakusten dute egindako neurraldiek, derrigorrezko eskolaldi amaieran ikasle guztiek lortu
|
beharreko
maila ez da lortzen, eta irabazitako gaitasunak ez du erabilerarekiko proportzio orekaturik islatzen, erabilera urriagoa baita. Horrez gain, eskolako hizkuntza ereduen baliagarritasunaren auzia dago, eta askoren ustez, indarreko ereduen porrota ere bai, euskalduntze maila eskasaren adierazleak direnez gero, eta gizarte egoera diglosikoaren indargarriak.
|
2023
|
|
–Ez dut
|
behar
maila horretakorik ni sendatzeko... Eskerrik asko –erantzun zion, pozik nagusiaren atentzioarekin.
|
|
GOIZANE: Bestalde, horrelako herri txikietan gertatzen dena da bati kasu egiten badiozu beste bat kexatu egin daitekeela, atentzio bera eskatuko duelako; orduan, politikariak denen
|
beharrak
maila berean kontuan hartzen saiatzen dira.
|