2008
|
|
Herri honetan sekula eztabaidatu ez diren gaiak jarri ditugu mahai gainean: hizkuntzan izan
|
beharreko
maila, irakats hizkuntzaren kontzeptua (ez dela ikasten bakarrik hizkuntza bat, baizik eta hizkuntza batean)...
|
|
batetik, tokiko eta eskualdeko administrazio publikoek geroz eta eginkizun gehiago baldin badauzkate hizkuntza gutxituen irakaskuntza gidatzeko orduan, horrek ez du esan gura Estatuak ez dituenik bere eginbeharrak betetzen, bere eginkizuna baita; eta, bestetik, hizkuntza atzerritar eta gutxituak bereizten baldin badira, horrek ez du inplikatzen exijentzia maila apalagoa izan behar denik. Hori dela eta, Hezkuntza Ministerioak lortu
|
beharreko
maila finkatzea ezinbestekotzat jotzen zuen. Halaber, Nicolas Sarkozyk begi onez ikusten zuen gurasoek beraien haurrak sail elebidunetan eskolatzeko aukera eduki zezaten.
|
2009
|
|
Athleticek gaur ezagutuko du zein izango duen aurkari Europa Ligako azken atarikoan. Young Boys baino hobea luke, baita Athleticek erakutsi
|
beharreko
maila berriz aurrera egin nahi badu.
|
2010
|
|
Araudi hau 1972ko ikasketa planei egokitua zegoen. 4 eredu zeuden titulazio bakoitzean lortu
|
beharreko
mailaren arabera.
|
|
Araudi hau 1972ko ikasketa planei egokitua zegoen. 4 eredu zeuden titulazio bakoitzean lortu
|
beharreko
mailaren arabera:
|
|
Egundokorik! 2005ean goiak jo eta beheak jo ibili ziren sozialistak eta popularrak, ISEI IVEI institutuak DBHko laugarren mailako ikasleei euskarazko B2 mailaren arabera eginiko azterketaren emaitzak jakin ondoren; orain, berriz, entzungor ditugu pertsona berberak, entzun ere ez baitute egin nahi, hiru hizkuntzetan ikasleek lortu
|
beharreko
mailak zehazteko eskatzen diegun bakoitzean. Zertaz ari da Vicente Reyes ordezkari sozialista, Marko berria justifikatu nahian sistemak aldaketa sakon bat behar duela dioenean?
|
2011
|
|
Kasu honetan, norbanako eremua gainditu eta ikuspegi sozialagoan jartzen du arreta. Era horretan, hizkuntzak betetzen duen funtzioaz mintzatzen da, hau da, hizkuntza baten normalizazioa gerta dadin eskuratu
|
beharreko
maila desberdinez.
|
2013
|
|
Zorpetze maila kontrolatzea: Ordaindu
|
beharreko
mailaren gainetik zorpetzea funtsezkoa da, eta are gehiago «behi flaken» garaian. Zorrek hainbat urtetarako etxeko ekonomia oztopatzen dute.
|
2014
|
|
Ikasleen emaitzak taldetan sailkatzeari dagokionez, EAEn hiru tartetan edo mailatan biltzen dira (hasierakoa, erdikoa eta aurreratua); NFKn, berriz, lau maila bereizten dira (1, 2, 3 eta 3+). Nafarroan, txostenaren egileek adierazten dute lehenbiziko bi mailetan gelditzen diren ikasleek ez dutela lortua konpetentzia horretan erdietsi
|
beharreko
maila (Consejo Escolar de Navarra, 2013: 288 eta hurr.). Horregatik, datuak konparatzeko orduan iduri du NFK ko lehen bi mailak EAEko, hasierako maila, rekin pareka daitezkeela, eta hala eginen ditugu guk hemen:
|
2016
|
|
Zentral nuklear bat jartzeko baimena eskatzeko, segurtasunari buruzko aldez aurreko txosten bat aurkeztu behar izaten da. Oro har, txosten honetan ageri diren datuak eta azterketak ez dira halako txosten bati eskatu
|
beharreko
mailakoak eta hedapenekoak.
|
2017
|
|
Finkatua den helburu orokorra ondoko 6 urteetan hiztun kopuru berrien kopurua %25 emendatzea da. Lortu
|
beharreko
mailari dagokionez, helburua da 800 lagunek A2 maila lortzea, 720k B1, 300k B2 eta 200k C1.
|
2020
|
|
Lanpostu horietarako eskatu
|
beharreko
maila lanpostuaren zereginak betetzeko modukoa izatea.
|
2021
|
|
65). Horrela," B1 eta B2 mailak 2013 finkatuak izan dira lortu
|
beharreko
mailak bezala, bosgarren eta hirugarren mailen amaieran hurrenez hurren, irakaskuntza elebiduna eta murgiltzezkoa jarraitzen duten ikasleentzako" (MI, MCC eta MEER 2016: 65).
|
2022
|
|
Aurreko testuak baino zehaztasun handiagoarekin jasotzen du lortu
|
beharreko
maila, horretarako bidea eta ebaluazioa, et, a irakasleen mailari eta erabilerari erreferentzia egiten dio. Horretarako, honatx proposamena:
|
|
Aurreko testuak ez bezala, ikasleek lortu
|
beharreko
maila zehazten du: Lehen Hezkuntza bukatzerakoan, B1 euskaraz eta gazteleraz, eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzaren amaieran, B2 Ikasleei ez ezik, irakasleei ere erreparatzen die, xedeak lortzeko irakasleen prestakuntza «estrategikoa» delakoan:
|
|
Helburu berberak ezartzen dira euskararako (egoera zaurgarrian) eta gaztelerarako (erabat nagusi den hizkuntza inposatua). Bietan, DBH bukatutakoan erdietsi
|
beharreko
maila B2 izango da. Horrek ez dauka ez hankarik, ez bururik.
|
|
Egun, ereduaren irakaskuntza EAEn zabaldu eta orokortu egin den arren, ikasleriaren batezbesteko euskara konpetentzia linguistiko apala erakusten dute egindako neurraldiek, derrigorrezko eskolaldi amaieran ikasle guztiek lortu
|
beharreko
maila ez da lortzen, eta irabazitako gaitasunak ez du erabilerarekiko proportzio orekaturik islatzen, erabilera urriagoa baita. Horrez gain, eskolako hizkuntza ereduen baliagarritasunaren auzia dago, eta askoren ustez, indarreko ereduen porrota ere bai, euskalduntze maila eskasaren adierazleak direnez gero, eta gizarte egoera diglosikoaren indargarriak.
|
|
Azken buruan, gizakia, bizidun den aldetik, ezin uler daiteke janariaren eta edariaren inguruko jakintza kontuan hartu gabe. Izan ere, jatea ezinbestekoa da bizirik irauteko, eta funtsezko eragina du jendearen eguneroko jardueran eta bilakaeran (presentziaz zein absentziaz); hura segurtatu
|
beharreko
mailatik (oraindik ere, milioika jenderen hil edo biziko behar larria) garapen handikoa eta are sofistikatua den egoera bateraino. Gizarte baten kultura eta are hizkuntza bera ere aztertzerakoan, berehala agertzen dira janariarekin eta elikatzearekin zerikusia duten hizkuntzazko edukiak eta hainbat oihartzun ahozko literaturan.
|