Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2008
‎Herri honetan sekula eztabaidatu ez diren gaiak jarri ditugu mahai gainean: hizkuntzan izan beharreko maila, irakats hizkuntzaren kontzeptua (ez dela ikasten bakarrik hizkuntza bat, baizik eta hizkuntza batean)...
‎batetik, tokiko eta eskualdeko administrazio publikoek geroz eta eginkizun gehiago baldin badauzkate hizkuntza gutxituen irakaskuntza gidatzeko orduan, horrek ez du esan gura Estatuak ez dituenik bere eginbeharrak betetzen, bere eginkizuna baita; eta, bestetik, hizkuntza atzerritar eta gutxituak bereizten baldin badira, horrek ez du inplikatzen exijentzia maila apalagoa izan behar denik. Hori dela eta, Hezkuntza Ministerioak lortu beharreko maila finkatzea ezinbestekotzat jotzen zuen. Halaber, Nicolas Sarkozyk begi onez ikusten zuen gurasoek beraien haurrak sail elebidunetan eskolatzeko aukera eduki zezaten.
2009
‎Athleticek gaur ezagutuko du zein izango duen aurkari Europa Ligako azken atarikoan. Young Boys baino hobea luke, baita Athleticek erakutsi beharreko maila berriz aurrera egin nahi badu.
2010
‎Araudi hau 1972ko ikasketa planei egokitua zegoen. 4 eredu zeuden titulazio bakoitzean lortu beharreko mailaren arabera.
‎Araudi hau 1972ko ikasketa planei egokitua zegoen. 4 eredu zeuden titulazio bakoitzean lortu beharreko mailaren arabera:
‎Egundokorik! 2005ean goiak jo eta beheak jo ibili ziren sozialistak eta popularrak, ISEI IVEI institutuak DBHko laugarren mailako ikasleei euskarazko B2 mailaren arabera eginiko azterketaren emaitzak jakin ondoren; orain, berriz, entzungor ditugu pertsona berberak, entzun ere ez baitute egin nahi, hiru hizkuntzetan ikasleek lortu beharreko mailak zehazteko eskatzen diegun bakoitzean. Zertaz ari da Vicente Reyes ordezkari sozialista, Marko berria justifikatu nahian sistemak aldaketa sakon bat behar duela dioenean?
2011
‎Kasu honetan, norbanako eremua gainditu eta ikuspegi sozialagoan jartzen du arreta. Era horretan, hizkuntzak betetzen duen funtzioaz mintzatzen da, hau da, hizkuntza baten normalizazioa gerta dadin eskuratu beharreko maila desberdinez.
2013
‎Zorpetze maila kontrolatzea: Ordaindu beharreko mailaren gainetik zorpetzea funtsezkoa da, eta are gehiago «behi flaken» garaian. Zorrek hainbat urtetarako etxeko ekonomia oztopatzen dute.
2014
‎Ikasleen emaitzak taldetan sailkatzeari dagokionez, EAEn hiru tartetan edo mailatan biltzen dira (hasierakoa, erdikoa eta aurreratua); NFKn, berriz, lau maila bereizten dira (1, 2, 3 eta 3+). Nafarroan, txostenaren egileek adierazten dute lehenbiziko bi mailetan gelditzen diren ikasleek ez dutela lortua konpetentzia horretan erdietsi beharreko maila (Consejo Escolar de Navarra, 2013: 288 eta hurr.). Horregatik, datuak konparatzeko orduan iduri du NFK ko lehen bi mailak EAEko, hasierako maila, rekin pareka daitezkeela, eta hala eginen ditugu guk hemen:
2016
‎Zentral nuklear bat jartzeko baimena eskatzeko, segurtasunari buruzko aldez aurreko txosten bat aurkeztu behar izaten da. Oro har, txosten honetan ageri diren datuak eta azterketak ez dira halako txosten bati eskatu beharreko mailakoak eta hedapenekoak.
2017
‎Finkatua den helburu orokorra ondoko 6 urteetan hiztun kopuru berrien kopurua %25 emendatzea da. Lortu beharreko mailari dagokionez, helburua da 800 lagunek A2 maila lortzea, 720k B1, 300k B2 eta 200k C1.
2020
‎Lanpostu horietarako eskatu beharreko maila lanpostuaren zereginak betetzeko modukoa izatea.
2021
‎65). Horrela," B1 eta B2 mailak 2013 finkatuak izan dira lortu beharreko mailak bezala, bosgarren eta hirugarren mailen amaieran hurrenez hurren, irakaskuntza elebiduna eta murgiltzezkoa jarraitzen duten ikasleentzako" (MI, MCC eta MEER 2016: 65).
2022
‎Aurreko testuak baino zehaztasun handiagoarekin jasotzen du lortu beharreko maila, horretarako bidea eta ebaluazioa, et, a irakasleen mailari eta erabilerari erreferentzia egiten dio. Horretarako, honatx proposamena:
‎Aurreko testuak ez bezala, ikasleek lortu beharreko maila zehazten du: Lehen Hezkuntza bukatzerakoan, B1 euskaraz eta gazteleraz, eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzaren amaieran, B2 Ikasleei ez ezik, irakasleei ere erreparatzen die, xedeak lortzeko irakasleen prestakuntza «estrategikoa» delakoan:
‎Helburu berberak ezartzen dira euskararako (egoera zaurgarrian) eta gaztelerarako (erabat nagusi den hizkuntza inposatua). Bietan, DBH bukatutakoan erdietsi beharreko maila B2 izango da. Horrek ez dauka ez hankarik, ez bururik.
‎Egun, ereduaren irakaskuntza EAEn zabaldu eta orokortu egin den arren, ikasleriaren batezbesteko euskara konpetentzia linguistiko apala erakusten dute egindako neurraldiek, derrigorrezko eskolaldi amaieran ikasle guztiek lortu beharreko maila ez da lortzen, eta irabazitako gaitasunak ez du erabilerarekiko proportzio orekaturik islatzen, erabilera urriagoa baita. Horrez gain, eskolako hizkuntza ereduen baliagarritasunaren auzia dago, eta askoren ustez, indarreko ereduen porrota ere bai, euskalduntze maila eskasaren adierazleak direnez gero, eta gizarte egoera diglosikoaren indargarriak.
‎Azken buruan, gizakia, bizidun den aldetik, ezin uler daiteke janariaren eta edariaren inguruko jakintza kontuan hartu gabe. Izan ere, jatea ezinbestekoa da bizirik irauteko, eta funtsezko eragina du jendearen eguneroko jardueran eta bilakaeran (presentziaz zein absentziaz); hura segurtatu beharreko mailatik (oraindik ere, milioika jenderen hil edo biziko behar larria) garapen handikoa eta are sofistikatua den egoera bateraino. Gizarte baten kultura eta are hizkuntza bera ere aztertzerakoan, berehala agertzen dira janariarekin eta elikatzearekin zerikusia duten hizkuntzazko edukiak eta hainbat oihartzun ahozko literaturan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia