Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2000
‎Lan egin beharra Jainkoaren zigorra zela erakutsi ziguten fraideek. Agerian da zeru gaineko bizardunak, gure lehen guraso Adan eta Eba paradisutik ohildu zituenean, ez zekiela haien ondorengoren batek erredakzio batean beteko zuenik kondena biblikoa.
2006
‎Nola ez da gai izanen bere Sortzailearekin zuzenean harremanetan jartzeko? Irakurtzen baizik ez duzue jakin behar Jainkoaren hitzaz eta nahiaz jabetzeko.
2009
‎Akaso honela jarraituko luke txostenak: " Iparraldekoek, ostera, inoizko gerri buelta ponposoena dute"; hemen, arazoa kaloria kopuru handiegia dela; hemen, kontsumismoa dela goratu beharreko jainko; hemengoek hangoei giltzurrunak erosten dizkietela lau txakur txikiren truke, gero eta ohikoagoa den organo trafikoaren bidez.
2010
‎baina nola oroitzen dudan zentzuaren eta eromenaren portzentajeak oinarri zituèn neure aurkikuntza hura, Jainkoak bidalitako grazia bat bezala!; hark esplikatzen baitzuen guztia edo ia guztia? aurrerago ere ederki ohartuko nintzen ez zegoela erotuta egon beharrik Jainkoaren existentzian ez sinesteko, sinesteko adina arrazoi jarri baitzituen Jainkoak, antza, ez sinesteko, nik sinesten dudan Jainkoa lur guztietatik ezkutatzen da, lur guztietan dagoen arren?, baina kontu horrek ez nau kezkatzen jada, neure denboran kezka iturri agorrezina izan banuen ere; bide honetatik, noraino iritsiko ote naiz, Damaso??
‎...ung eta beste zientzialari ezagun asko alferrik etorri—, beste hiztegi baten jabe egin ginen, arimaren joan etorrien inguruan aritzeko... baina nola oroitzen dudan zentzuaren eta eromenaren portzentajeak oinarri zituèn neure aurkikuntza hura, Jainkoak bidalitako grazia bat bezala!; hark esplikatzen baitzuen guztia edo ia guztia... aurrerago ere ederki ohartuko nintzen ez zegoela erotuta egon beharrik Jainkoaren existentzian ez sinesteko, sinesteko adina arrazoi jarri baitzituen Jainkoak, antza, ez sinesteko —nik sinesten dudan Jainkoa lur guztietatik ezkutatzen da, lur guztietan dagoen arren—, baina kontu horrek ez nau kezkatzen jada, neure denboran kezka iturri agorrezina izan banuen ere; bide honetatik, noraino iritsiko ote naiz, Damaso...?
‎Xehetasun hau zentzu komunaren metodologiari lotzen zaio. Pertsona bat zer den zehazteko ez da aintzat hartu behar Jainkoaren edo Profetaren hitza. Garrantzitsuagoa da (erabakigarria ez bada ere) ikustea nola jokatzen dugun gizakiok.
‎Harrapatzeko eta akabatzeko unean bakarrik, lehoien ahutz artera jaurtiak izateko.1267 Kristautasuna nagusitu egin zen, ordea, eta identitate bakar hori ezarri nahi izan zen intolerantzia zehatz eta sofistikatuz. Harrezkero denak berdinak izan behar Jainko zelestialaren begiradapean. Baina Civitate Dei horiek mandatari sano terrenalak zituzten.
2011
‎Hilezkortasunaren sinismen hori oso erlatiboa daukat. Baina nik hilezkortasuna ez dut behar Jainkoarengan sinisteko eta Jainkoarekiko harreman horretan jarduteko. Nik gehiago bizitzen dut bilaketa hori gauza misteriotsu baten bilaketa bezala.
2012
behar Jainkoaren eta nire artean. Ez dut inor behar.
2015
‎Duda existentzialak izaten zituen, eta sotana uztekotan ere egon zen behin baino gehiagotan. . Benetan gauza txarra izango litzateke Jainkorik ez egotea??,. Ez genuke geuk egin behar Jainkoari eskatzen diogun lana??. Horrelako galdera erretorikoak botatzen zituen, inoren probokaziorik gabe.
‎Oso garrantzitsua da, otoitzen bidez elkarri laguntzea baino besterik ez bada ere, areago askoz ere irabazi gehiago direnean! Eta (solasaldietatik eta giza afektuetatik, hain onak izan ez arren, haiekin atseden hartzeko eta elkarri atsegin hutsalak kontatuz gehiago gozatzeko adiskideak bilatzen direnez) ez dakit nik zergatik ez zaion utzi behar Jainkoa benetan maitatzen eta haren zerbitzuan hasten denari, pertsona batzuekin bere atsegin eta nekeak tratatzen, otoitzean dihardutenek denetik izaten baitute. Izan ere, benetakoa baldin bada Haren Maiestatearekin izan nahi duen adiskidetasuna, ez dago zertan izan harropuzkeriaren beldurrik; eta halako lehen eragina izatean, hartatik irabazle irtengo da.
‎Badirudi ez dela ezer sentitzen. Bazkatzen ari den astotxo bat bezala dela arima iruditzen zait, jaten ematen diotelako elikatzen da eta ia sentitu gabe jaten du; izan ere, arimak egoera honetan ez du egon behar Jainkoaren mesede handi batzuen jakirik hartu gabe, bada, ez du hain bizitza dohakabea bizi izatearen damurik eta asaldatu gabe igarotzen du, baina ez dira sumatzen arima nola dagoen jakiteko mugimenduak ezta ondorioak ere.
‎14 Asko murrizten zidaten barne askatasuna beldur hauek; gero jakin izan nuen ez zela hori apaltasun ona, hain egonezin handia sortzen baitzidan, eta Jaunak irakatsi zidan egia hau: ziur eta zalantzarik gabe egon nadila ez zela hura inola ere nire gauza ona, Jainkoarena baizik, eta beste pertsona batzuk goresten entzuteak minik ematen ez zidan bezala, alderantziz baizik, hau da, asko pozten eta kontsolatzen nintzela han Jainkoa agertzen zelako, era berean, ez nuela minik hartu behar Jainkoa nire egintzetan agertzeaz ere.
‎Haiek behintzat errugabe gertatuko dira, beharbada, baina ez priorea; haiek, inork esan baino ez, egin egiten dutelako; basamortuko santuei buruz, egiten zituzten gauzak entzuten eta irakurtzen dituztenez gero, agintzen dieten guztia ongi dagoela iruditzen zaie, behintzat beraiek egitea ongi dagoela. Eta egon bitez jakinean agindupekoak ere, inork agindu gabe egitea bekatu astuna litzatekeena, ez dutela egin behar beste batek aginduta ere, meza edota Elizaren barauak uztea edo honelako gauzak izan ezik, kasu horietan prioreak izan dezakeelako motiborik; baina putzura burua botatzea eta horrelako gauzak, gaizki eginak dira; inork ez duelako pentsatu behar Jainkoak miraririk egingo duenik, santuekin egiten zuenez: bestela ere bada nahikoa gauzarik obedientzia ongi lantzeko.
‎Hiru Pertsonen presentzia, hain dudagabea dena, gauza argia baitirudi san Joanek dioena sumatzen dela: , arima harengana etorriko gara eta berarengan biziko?; hau ez graziaren bidez soilik, presentzia hau sentiarazi nahi duelako baizik; eta hainbesteko ondasunak ekartzen ditu, non ez baitago esaterik, batez ere ez dagoela arrazoi bila ibili beharrik Jainkoa han dagoela jakiteko.
‎Naturaz gaindiko zera iruditzen zait. Hala ere, ez diogu eskatu behar Jainkoari miraririk, eta beharrezkoa da berorren aitatasunak kontuan izatea ez dela burdinazkoa, buru asko daudela galduak Jesusen Lagundian lan gogorrari ekiteagatik; Jainkoari zerbitzu egiteko sartzen diren arima horien galtzea dela-eta dioenagatik egunak daramatzat negarrez. Haiei on handia egingo diena aitor entzule onak ematea da; eta moja oinutsak doazen monasterioetan berorren aitatasunak horren erremedioa bilatzen ez badu, beldur naiz ez ote den hainbesteko fruiturik lortuko; izan ere, neke handia da kanpo aldetik estu hartzea eta barru aldetik nork lagundurik ez izatea; halakoa izan nuen nik, fraide oinutsak Gizakundeko monasteriora joan ziren arte.
‎Espiritu Santuaren grazia izan bedi berorrekin eta nire arimarekin. Ez da harritu behar Jainkoaren maitasunagatik egiten den ezergatik; izan ere, frai Domingorenak hain ahalmen handia izanik, hark ontzat duena nik ere ontzat dut, eta hark nahi duena, nik ere nahi dut; eta ez dakit zertan geldituko den xarmatze hau.
2016
‎69 Ez da konfunditu behar Jainkoan sinestea eta Jainkoaren existentzia logikoki postulatzea (a la Kant) edo razionalki baiestea (a la Descartes, esaterako, edo Aristoteles, etab., etab.). Jainkoaren existentzia razionalki baieztatu filosofo eta zientzialari askok egin du; inoiz egon diren buruargienek, Darwinen esanean(" the highest intellects that have ever existed"). face". Ik. The Expression of the Emotions in Man and Animals.
‎Bestean berriz haziendaren azal hezurrak batzen ditu, eta gantza mintz dotore batez bildu. Zeusek itxurari erreparatu eta azal dotoreko zorroa hautatzen du, eta horregatik geroztik greziarrek azal hezurrak baino ez dizkiete eskaini behar jainkoei eta haragi mamiak beraientzat gorde ditzakete. Zalantzarik gabe, modu batean ala bestean sakrifikatzea tentsio eta liskar sorburu izan bide da indoeuroparren eta haien aurreko nekazarien artean.
‎Beraz, errealitatea bera da Jainkoaren sakramentu eta ez dugu mundutik nihora joaite beharrik Jainkoa aurkitzeko: mundu huntan dugu barnatu behar, eta egunerokoan bereziki.
2017
‎Jainkoak zigortuko zaitu, bizkarrezurra okertuko zaizu... eta pentsatzen dut kontua dela lehenengo beldurrak sortzen dizkigutela, eta gero, eurek sortutako beldurren irtenbide gisa, zerua eskaintzen digutela. Esan nahi dut Josafateko zelaia dagoela sinesten ez duenak ez duela behar Jainkoaren salbaziorik, eta salbaziorik behar ez duenak ez duela zertan hura lortzeko meriturik egin.
‎De nullo desperandum est, quamdiu patientia Dei ad poenitentiam adducit, nec de hac vita rapit impium. Ez da inortaz ere etsi behar, ez da inor ere galdutzat eduki behar Jainkoaren pazientziak penitentzia egitera itxaroten dioeno, mundu honetan uzten dueno.
2020
‎Zergatik? “Eguraldi lasaitasunagatik eta premiazko beste beharretan Jainkoarengandik lortu ditugun onura handiak kontuan hartuta. Martiri Santuen bidez Jainkoari eskatzera jo baitugu”.
‎Hala zioen 2001ean: " Nik hilezkortasuna ez dut behar Jainkoarengan sinesteko eta Jainkoarekiko harreman horretan jarduteko"; bestelakoa da desira," nik nahiko nuke hilezkortasuna izatea, batez ere maite izan ditudan pertsonak eta heriotzak urratuko dizkigunak kontuan hartuz, pertsona horiekin harremanak nonbait berriro birlotzeko".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia