Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎Ez da ahaztu behar ikastetxeek ere izaten dituztela zikloak eta garai hobeak eta okerragoak.
‎Ikastetxeak mediku zerbitzua eskaintzea ez da elementu erabakigarria izan behar ikastetxea aukeratzerakoan.
2003
‎Zenbait toki ikusi ondoren, Aita Klaretarren Larraona Ikastetxe Nagusia aukeratu zen. Baina, ez zioten berehala erantzun eskakizunari, Ikastetxeko nagusiak hainbat ohar egin baitzituen UEUren garapenaren inguruan; besteak beste, UEUren jarduerak ez zuen kaltetu behar Ikastetxearen eta Nafarroako Unibertsitatearen arteko harremanak «Por lo tanto, deberán evitarse manifestaciones, actividades o escritos públicos que impliquen, en sentido negativo, a la Universidad de Navarra». Horretaz gain, Ikastetxea ez zela hotela gogorarazi zuten, eta bertako ohiturak errespetatzeko eskatu, baita bere independentzia erakunde moduan ere45.Beste alde batetik, Nafarroako Unibertsitateko zuzendaritzak UEUren berri zehatza eskatu zuen, iritzi propioa osatu ahal izateko.
2005
‎IHPren zeregina ez dugu nahastu behar Ikastetxearen Urteko Plangintzarekinedo programazioarekin. Hirurek, zeregin bana dute.
‎Ikastetxeak udalarekin, Hezkuntza Administrazioarekin, enpresekin, kultur elkarteekineta abarrekin dituen harremanak ordenatu behar dira. Ez dugu ahaztu behar ikastetxea dela gizartean formazio zereginetan diharduen erakundea, eta, beste erakundeekin koordinatu behar dituela bere lan prozedurak, jarduerak eta helburuak.
2009
‎Psikologoak falta dira Psikologoen Elkargo Ofizialen Kontseilu Nagusiak bere eginkizunak egoki betetzeko egindako txosten baten arabera, psikologo bakoitzeko ikasle kopuruak ez luke inolaz ere 400/ 500 baino handiagoa izan behar. Zehaztu du esleipen horretan ez liratekeela alde batera utzi behar ikastetxean eskolatuta dauden ikasleak, zein ingurune soziokulturaletan dauden, garatutako programak eta ikastetxean jarduteko garrantzitsuak diren beste ezaugarri batzuk. Hala ere, azterlanak azpimarratzen du egungo ratioak zehaztutako kopurua gainditzen duela, bereziki haur eta lehen mailetan.
2011
‎Irakasleen eta ikastetxeen ardura da hori eragoztea: ez lukete onartu behar ikastetxetik kanpoko materialak erabiltzerik.
2019
‎Gainera, hurbileko elikagaien kontsumoa bultzatzen dute, hau da, bertako nekazariek ekoitzitakoa. Elikagai horiek ez dute erabili behar ikastetxeetara iristeko garraioa, eta horrela CO2 emisioak murrizten laguntzen dute. Euskal Eskola Publikoko Gurasoen Konfederazioak egindako azterlan baten arabera, eskualdeko eskola guztiak ekoizpen ekologikoaren eta hurbiltasunaren eredura aldatuko balira, 40.000 autok Bilbao Tokio ibilbidea egitea lortuko litzateke.»Sukaldaritzako familia eta taldeekin ados dauden elikagai biologikoak eta tokikoak hautatzea da kontua, menuen prezioa aldatu gabe», adierazi du Luis Gonzálezek, Fuhem ikastetxeetako jantoki ekologikoen koordinatzaileak.
2022
‎Esan du" beste irtenbide batzuk" badaudela" Hezkuntza Sailak apustu indartsu bat egiten badu benetan. Ez du soilik begiratu behar ikastetxe bat libre dagoela; kokapen hori egokia den ere aztertu behar du".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia