Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2004
‎Nik, edozein naizela, pentsa dezaket, pentsatzen dut eta pentsatu behar dut, ez dago beste aukerarik gizakiarentzat eta gehiago oraindik askea eta burujabea izan nahi badut. Nire esku dago pentsamendua garatzea eta ez dago niregandik kanpoko beste inoren beharrik pentsatzeko —berdin da Jainkoa dela edo obispoa dela—, ez baitago nagusigo baten beharrik ezagutza eskuratzeko eta arrazoimena garatzeko, hobe esanda, sobran dago nagusigoa. Nire pentsamendua izango da gauzarik neureena, nire gauzarik baliozkoena, askatasun ororen eta edozein erabaki moralen aurrebaldintza.
2008
‎Diziplina nagusia geologia eta haren deribatuak dira (geofisika, geokimika, ingeniaritza geologikoa, paleontologia, estratigrafia…), baina baita ingurumen zientziak, itsas zientziak, geografia, ekologia eta gainerako zientzia biologikoak ere. Aplikazioari dagokionez, ez da ahaztu behar ezagutza geologikoak funtsezkoak direla lurreko materialak ustiatu, eraldatu edo erabiltzeko ezagutu behar dituzten karreretan ikasten jarraitzeko, hala nola, Zientzia Geologikoetan, Meategien Ingeniaritzan, Mendi Ingeniaritzan, Nekazaritzako Ingeniaritzan, Bide Ingeniaritzan, Kanal eta Portuetan, Arkitekturan eta abarretan. Baina funtsezkoa da, halaber, izaki bizidunen azterketaz arduratzen diren eta haien jatorria eta bilakaera edo organismoen eta bizi diren ingurunearen arteko elkarreraginak ezagutu behar dituzten karrera guztietarako.
2010
‎lurraldera ahalik eta gehien hurbiltzea, eta hizkuntza gutxituaren presentziari buruz ahalik eta informaziorik zorrotzena ematea. hauxe da, beraz, nire proposamena: tratatu nahi den ingurunea eskualde historiko edo geografiko ez handiegitan banatzea, lurraldearen azterketa xehatua egitea ahalbidetu dezan. gero, ezagutza maila erakutsi ahal izateko, sailkapen soziolinguistiko bat proposatzen dut nire lanetan, hiztunen ehunekoen arabera taula kromatiko bat aplikatuz. ez dugu inoiz ahantzi behar ezagutzaz dihardugula hemen, eta ez erabileraz. normalizazio prozesu ororen xedea —Reversing Language Shift (rlS) tradizio fishmandar jatorrenaren arabera— hizkuntzaren gizarte erabilera osoa lortzea da. baina argi dago horretarako aurretiazko baldintza dela hizkuntza ahoz erabiltzeko gaitasuna izatea. normalizazioak gizartearen erabateko elebitasuna bilatzea arrazoizkoa dela uste dut (...
‎Bezeroen beharren ezagutza hobea.
‎Eskolan motibatzea Eskolan, irakasleak funtsezko zeregina du. Ikasleek ikaskuntzarekiko jarrera positiboa izan dezaten lortzeko, beren jarrera ez da mugatu behar ezagutzak transmititzera, baizik eta hori nola egiten duen azpimarratu behar du. Horretarako, hainbat estrategia ditu ikasgelan aplikatzeko, klaserik erakargarrienak egiteko eta ikasleek curriculumeko edukiekiko duten interesa pizteko.
2012
‎Lan munduari erreparatuz 3 sektorea aipatu behar. Nagusiki udala aipatu behar ezagutzak ezagutza badirelako sail batzuk (kultura, gazteria, Aitor Lizarazu – Zumarragako kaleetan euskararen erabilera indarberritzeko proposamena euskara eta hezkuntza) nagusiki euskaraz lan egiten dutenak. hauez gain identifikaturik daude herriko hainbat merkatalgune 2006tik udal elkarte mailan burutzen den" merkatariei euskaraz" programa dela-eta.
2013
‎8 Ez dira nahastu behar ezagutzak eta gaitasun gramatikala, ezta erabilerak eta komunikazio gaitasuna ere. Proposatzen dudan ereduan, ezagutzek komunikazio gaitasun guztiak barne hartzen dituzte; erabilerak, aitzitik, praktikak dira, behatu daitezkeen portaerak.
2016
‎Horrela jakin daiteke zer falta zaigun. Beraz, ziurta ezazu egoera garbi duzula eta baduzula hura gauzatzeko arakatutako beharrezko ezagutzen kontzientzia.
2017
‎Herritarrak dira normalean beraien inguruko komunitateek erresilientziaren inguruko beharrei buruzko ezagutza zehatzena dutenak, krisiei erantzuna ematen lehenak eta haien inpaktua gehien sufritzen dutenak. Informazio guzti hau krisien ekidite, erantzun eta suspertze faseetan eskuragarri izatea oso baliogarria da (Koch et al., 2017).
‎Musikoterapeuta profesional batek (horretarako bereziki trebatua, eta on line formazioak ez du balio) musika, bere elementuak (soinua, erritmoa, doinua, harmonia) eta esperientzia musikalak erabiltzen ditu modu egituratu batean. ...emozionalen eta jokabidezkoen beharren araberako helburu jakin batzuk lortuko ditu.Hau dela eta, besteren artean, osasun arloko edozein langilek edo edozein musikarik, nahiz eta oso profesionalak izan, ezin du “musikoterapiarik” egin, gaur egun “modakoa” dela dirudiena.Prozesu eta lan metodologia honetan funtsezkoak dira aliantza terapeutiko on bat, lan egiten ari den pertsonen beharren ezagutza, eta esku hartzearen balorazio eta plangintza egokia. Hau guztia lan tresnaren ezagutza eta erabileraz gain; musika.Makina bat ikerketek egiaztatu dute musikoterapiaren tekniken eraginkortasuna dementzia daukaten pertsonengan.
2021
‎Erabat fidatzen naiz hezkuntzaz eta hezkuntzak errealitate eta pertsonak aldatzeko duen gaitasunaz. Esperientzia berriek eta lan egiteko modu berriek beti aberasten gaituzte, eta ez genuke beldurrik izan behar ezagutza berriak gehitzeko eta gauzak egiteko modu berriekin esperimentatzeko (probetxua atera behar genioke hezkuntzan metatu den jakintzari). Benetan uste dut bertsolariek ahotsaren lanketari etekina atera diezaioketela, betiere lanketa hori haien profilera egokitua bada.
2023
‎Ordena hori da beharretan lehena, definitu ditugun bezalako beharren9 gainean dago; ordena hori pentsatzeko beste beharren ezagutza eduki behar da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia