2004
|
|
Nik, edozein naizela, pentsa dezaket, pentsatzen dut eta pentsatu behar dut, ez dago beste aukerarik gizakiarentzat eta gehiago oraindik askea eta burujabea izan nahi badut. Nire esku dago pentsamendua garatzea eta ez dago niregandik kanpoko beste inoren beharrik pentsatzeko —berdin da Jainkoa dela edo obispoa dela—, ez baitago nagusigo baten
|
beharrik
ezagutza eskuratzeko eta arrazoimena garatzeko, hobe esanda, sobran dago nagusigoa. Nire pentsamendua izango da gauzarik neureena, nire gauzarik baliozkoena, askatasun ororen eta edozein erabaki moralen aurrebaldintza.
|
2008
|
|
Diziplina nagusia geologia eta haren deribatuak dira (geofisika, geokimika, ingeniaritza geologikoa, paleontologia, estratigrafia…), baina baita ingurumen zientziak, itsas zientziak, geografia, ekologia eta gainerako zientzia biologikoak ere. Aplikazioari dagokionez, ez da ahaztu
|
behar
ezagutza geologikoak funtsezkoak direla lurreko materialak ustiatu, eraldatu edo erabiltzeko ezagutu behar dituzten karreretan ikasten jarraitzeko, hala nola, Zientzia Geologikoetan, Meategien Ingeniaritzan, Mendi Ingeniaritzan, Nekazaritzako Ingeniaritzan, Bide Ingeniaritzan, Kanal eta Portuetan, Arkitekturan eta abarretan. Baina funtsezkoa da, halaber, izaki bizidunen azterketaz arduratzen diren eta haien jatorria eta bilakaera edo organismoen eta bizi diren ingurunearen arteko elkarreraginak ezagutu behar dituzten karrera guztietarako.
|
2010
|
|
lurraldera ahalik eta gehien hurbiltzea, eta hizkuntza gutxituaren presentziari buruz ahalik eta informaziorik zorrotzena ematea. hauxe da, beraz, nire proposamena: tratatu nahi den ingurunea eskualde historiko edo geografiko ez handiegitan banatzea, lurraldearen azterketa xehatua egitea ahalbidetu dezan. gero, ezagutza maila erakutsi ahal izateko, sailkapen soziolinguistiko bat proposatzen dut nire lanetan, hiztunen ehunekoen arabera taula kromatiko bat aplikatuz. ez dugu inoiz ahantzi
|
behar
ezagutzaz dihardugula hemen, eta ez erabileraz. normalizazio prozesu ororen xedea —Reversing Language Shift (rlS) tradizio fishmandar jatorrenaren arabera— hizkuntzaren gizarte erabilera osoa lortzea da. baina argi dago horretarako aurretiazko baldintza dela hizkuntza ahoz erabiltzeko gaitasuna izatea. normalizazioak gizartearen erabateko elebitasuna bilatzea arrazoizkoa dela uste dut (...
|
|
Bezeroen
|
beharren
ezagutza hobea.
|
|
Eskolan motibatzea Eskolan, irakasleak funtsezko zeregina du. Ikasleek ikaskuntzarekiko jarrera positiboa izan dezaten lortzeko, beren jarrera ez da mugatu
|
behar
ezagutzak transmititzera, baizik eta hori nola egiten duen azpimarratu behar du. Horretarako, hainbat estrategia ditu ikasgelan aplikatzeko, klaserik erakargarrienak egiteko eta ikasleek curriculumeko edukiekiko duten interesa pizteko.
|
2012
|
|
Lan munduari erreparatuz 3 sektorea aipatu behar. Nagusiki udala aipatu
|
behar
ezagutzak ezagutza badirelako sail batzuk (kultura, gazteria, Aitor Lizarazu – Zumarragako kaleetan euskararen erabilera indarberritzeko proposamena euskara eta hezkuntza) nagusiki euskaraz lan egiten dutenak. hauez gain identifikaturik daude herriko hainbat merkatalgune 2006tik udal elkarte mailan burutzen den" merkatariei euskaraz" programa dela-eta.
|
2013
|
|
8 Ez dira nahastu
|
behar
ezagutzak eta gaitasun gramatikala, ezta erabilerak eta komunikazio gaitasuna ere. Proposatzen dudan ereduan, ezagutzek komunikazio gaitasun guztiak barne hartzen dituzte; erabilerak, aitzitik, praktikak dira, behatu daitezkeen portaerak.
|
2016
|
|
Horrela jakin daiteke zer falta zaigun. Beraz, ziurta ezazu egoera garbi duzula eta baduzula hura gauzatzeko arakatutako
|
beharrezko
ezagutzen kontzientzia.
|
2017
|
|
Herritarrak dira normalean beraien inguruko komunitateek erresilientziaren inguruko
|
beharrei buruzko
ezagutza zehatzena dutenak, krisiei erantzuna ematen lehenak eta haien inpaktua gehien sufritzen dutenak. Informazio guzti hau krisien ekidite, erantzun eta suspertze faseetan eskuragarri izatea oso baliogarria da (Koch et al., 2017).
|
|
Musikoterapeuta profesional batek (horretarako bereziki trebatua, eta on line formazioak ez du balio) musika, bere elementuak (soinua, erritmoa, doinua, harmonia) eta esperientzia musikalak erabiltzen ditu modu egituratu batean. ...emozionalen eta jokabidezkoen beharren araberako helburu jakin batzuk lortuko ditu.Hau dela eta, besteren artean, osasun arloko edozein langilek edo edozein musikarik, nahiz eta oso profesionalak izan, ezin du “musikoterapiarik” egin, gaur egun “modakoa” dela dirudiena.Prozesu eta lan metodologia honetan funtsezkoak dira aliantza terapeutiko on bat, lan egiten ari den pertsonen
|
beharren
ezagutza, eta esku hartzearen balorazio eta plangintza egokia. Hau guztia lan tresnaren ezagutza eta erabileraz gain; musika.Makina bat ikerketek egiaztatu dute musikoterapiaren tekniken eraginkortasuna dementzia daukaten pertsonengan.
|
2021
|
|
Erabat fidatzen naiz hezkuntzaz eta hezkuntzak errealitate eta pertsonak aldatzeko duen gaitasunaz. Esperientzia berriek eta lan egiteko modu berriek beti aberasten gaituzte, eta ez genuke beldurrik izan
|
behar
ezagutza berriak gehitzeko eta gauzak egiteko modu berriekin esperimentatzeko (probetxua atera behar genioke hezkuntzan metatu den jakintzari). Benetan uste dut bertsolariek ahotsaren lanketari etekina atera diezaioketela, betiere lanketa hori haien profilera egokitua bada.
|
2023
|
|
Ordena hori da beharretan lehena, definitu ditugun bezalako beharren9 gainean dago; ordena hori pentsatzeko beste
|
beharren
ezagutza eduki behar da.
|