2008
|
|
Diziplina nagusia geologia eta haren deribatuak dira (geofisika, geokimika, ingeniaritza geologikoa, paleontologia, estratigrafia…), baina baita ingurumen zientziak, itsas zientziak, geografia, ekologia eta gainerako zientzia biologikoak ere. Aplikazioari dagokionez, ez da ahaztu
|
behar
ezagutza geologikoak funtsezkoak direla lurreko materialak ustiatu, eraldatu edo erabiltzeko ezagutu behar dituzten karreretan ikasten jarraitzeko, hala nola, Zientzia Geologikoetan, Meategien Ingeniaritzan, Mendi Ingeniaritzan, Nekazaritzako Ingeniaritzan, Bide Ingeniaritzan, Kanal eta Portuetan, Arkitekturan eta abarretan. Baina funtsezkoa da, halaber, izaki bizidunen azterketaz arduratzen diren eta haien jatorria eta bilakaera edo organismoen eta bizi diren ingurunearen arteko elkarreraginak ezagutu behar dituzten karrera guztietarako.
|
2010
|
|
lurraldera ahalik eta gehien hurbiltzea, eta hizkuntza gutxituaren presentziari buruz ahalik eta informaziorik zorrotzena ematea. hauxe da, beraz, nire proposamena: tratatu nahi den ingurunea eskualde historiko edo geografiko ez handiegitan banatzea, lurraldearen azterketa xehatua egitea ahalbidetu dezan. gero, ezagutza maila erakutsi ahal izateko, sailkapen soziolinguistiko bat proposatzen dut nire lanetan, hiztunen ehunekoen arabera taula kromatiko bat aplikatuz. ez dugu inoiz ahantzi
|
behar
ezagutzaz dihardugula hemen, eta ez erabileraz. normalizazio prozesu ororen xedea —Reversing Language Shift (rlS) tradizio fishmandar jatorrenaren arabera— hizkuntzaren gizarte erabilera osoa lortzea da. baina argi dago horretarako aurretiazko baldintza dela hizkuntza ahoz erabiltzeko gaitasuna izatea. normalizazioak gizartearen erabateko elebitasuna bilatzea arrazoizkoa dela uste dut (...
|
|
Eskolan motibatzea Eskolan, irakasleak funtsezko zeregina du. Ikasleek ikaskuntzarekiko jarrera positiboa izan dezaten lortzeko, beren jarrera ez da mugatu
|
behar
ezagutzak transmititzera, baizik eta hori nola egiten duen azpimarratu behar du. Horretarako, hainbat estrategia ditu ikasgelan aplikatzeko, klaserik erakargarrienak egiteko eta ikasleek curriculumeko edukiekiko duten interesa pizteko.
|
2012
|
|
Lan munduari erreparatuz 3 sektorea aipatu behar. Nagusiki udala aipatu
|
behar
ezagutzak ezagutza badirelako sail batzuk (kultura, gazteria, Aitor Lizarazu – Zumarragako kaleetan euskararen erabilera indarberritzeko proposamena euskara eta hezkuntza) nagusiki euskaraz lan egiten dutenak. hauez gain identifikaturik daude herriko hainbat merkatalgune 2006tik udal elkarte mailan burutzen den" merkatariei euskaraz" programa dela-eta.
|
2013
|
|
8 Ez dira nahastu
|
behar
ezagutzak eta gaitasun gramatikala, ezta erabilerak eta komunikazio gaitasuna ere. Proposatzen dudan ereduan, ezagutzek komunikazio gaitasun guztiak barne hartzen dituzte; erabilerak, aitzitik, praktikak dira, behatu daitezkeen portaerak.
|
2021
|
|
Erabat fidatzen naiz hezkuntzaz eta hezkuntzak errealitate eta pertsonak aldatzeko duen gaitasunaz. Esperientzia berriek eta lan egiteko modu berriek beti aberasten gaituzte, eta ez genuke beldurrik izan
|
behar
ezagutza berriak gehitzeko eta gauzak egiteko modu berriekin esperimentatzeko (probetxua atera behar genioke hezkuntzan metatu den jakintzari). Benetan uste dut bertsolariek ahotsaren lanketari etekina atera diezaioketela, betiere lanketa hori haien profilera egokitua bada.
|